Sunday, June 08, 2014

Celaka. 5 Game Ini Hina Islam.. Haramjadah!



MARI kita berkongsi pengalaman dengan weblog ini..

"Saya sebagai salah satu dari berjuta umat islam di dunia, merasa memiliki kewajiban untuk menyampaikan berita ini. 
"Game adalah salah satu hiburan yang sangat dan sangat digemari orang, apalagi remaja dan anak-anak. tapi tanpa kita sadari, lewat permainan game tersebut kita telah di jajah oleh orang kafir. dijajah dalam hal waktu, yang bisa membuat kita lupa sholat, dijajah dalam hal keimanan melalui game." Kata Weblog Kupas-tuntas.com
"Orang-orang kafir secara tidak langsung menghipnotis kita, agar kita tertarik dengan apa yang kita mainkan, dan lama-kelamaan kita menggilainya, bahkan merasa bahawa apa yang dimainkan tersebut adalah nyata." Menurut Weblog Kupas-tuntas.com dari blog www.apabae.co.ccnya.

Ini gamenya.. 

Satu: Devil My Cry 3
 
Game ini menceritakan seseorang yang bertugas untuk menentang syaitan, dan caranya adalah dengan memasuki sarang syaitan yang terdiri dari 12 pintu. 

Okey, di mana unsur penghinaannya?
 
Ini pintu itu. Pintu tersebut adalah jalan menuju alam syaitan. Mula-mula kita lihat biasa saja, tidak ada yang aneh. Tetapi cuba bandingkan dengan gambar di bawah ini pula..
Ini adalah Pintu Ka'bah. Dengan sengaja pintu dalam game ini dibuat persis menyerupai pintu ka'bah. Dengan maksud, tidak lain dan tidak bukan adalah bertujuan menghina kita semua umat islam, kerana telah menyembah sarang syaitan, iaitu Ka'bah.
 
Lihat dengan jelas, gambar yang dilingkari tersebut adalah lafadz 'ALLAH'. Tidakkah ini penghinaan?

"Kalau saya, sangat tidak terima sob! Dan jika saya bertemu dengan sang pembuatnya saya berjanji akan membunuhnya dengan tangan saya sendiri." Kata Weblog Kupas-tuntas lagi. 

Dua: Clive Barker Undying
Game garapan EA Games ini juga, membuat kanak-kanak khusu' dan serius memainkannya. Game ini juga mengisahkan perlawanan terhadap syaitan. Penghinaannya adalah di saat memasuki istana syaitan, yang juga terdapat lafadz Allah di dindingnya.
 
Gambar diatas merupakan gambar istana syaitan. Terpampang tulisan arab dan Lafadz Allah. Ini seolah-olah mengatakan bahawa siapa saja yang menyembah Allah adalah sekutu syaitan. Astagfirullah. 

Tiga: Prince Of Persia
 

Game yang berlatar tempat di Persia atau sekarang di Kawasan Iran, Irak, dan Mesir. Cerita ini secara keseluruhan memang bertemakan Islam. Seorang raja yang membalas dendam, nampak macam tiada penghinaan apa-apa. 
 
Tetapi setelah di selidiki, rupanya pedang Raja Dastan itu bertulis huruf Arab yang ertinya 'Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun.' Iaitu sabda Nabi Muhammad SAW.

Di mana unsur penghinaannya?

Di dalam Game ini Raja tadi membunuh siapa saja yang menghalanginya, dan membunuh prajurit-prajurit Persia. Prajurit Persia adalah adalah muslim. Jadi, secara tidak langsung Game ini mengatakan bahawa ajaran Rasullulah yang disebarkan itu adalah ajaran membunuh. Juga menggambarkan bahwa umat Islam adalah kaum barbar, liar dan tidak bertamaddun. 

Empat: Guitar Hero 3
 
Orang yang memainkan game ini, dibuat jadi mabuk, bila mereka menghayati  lantunan lagu dan rentaknya tanpa mereka sedari. 

Di mana Game ini telah menghina Islam?

Lihat lafadz ALLAH dengan jelas terpampang dilantai panggung dan di injak-injak. Lihat latar belakang panggung adalah gambar syaitan-syaitan semua. Nauzubillah.

Lima: Resident Evil 4

Game cerita hantu, yang memang digemari remaja. Di dalam Game ini diceritakan seorang yang bertugas mengemban misi menyelamatkan dunia dari ancaman zombie atau mayat hidup. Zombie di sini dikategorikan sebagai jahat dan wajib di bunuh. 

Di mana unsur penghinaannya?

 Sebenarnya sudah ada sejak mula bermain. Tetapi yang sangat jelas semasa Leon memasuki Sarang Zombie . Pintu tersebut terdapat simbol Iluminati yang dibuat persis seperti Pintu Omar Bin Khattab, Masjid Nabawi. Lihat gambar di bawah.
Lambang asli Iluminati pada pintu itu.

Di bawah ini adalah pintu Umar Bin Khattab.
Gabungan dari unsur penghinaannya adalah:

Sangat jelas bukan? Gambar kaligrafi dari pintu Umar Bin Khattab dibuat sama  tanpa diubah. Tulisan Kaligrafi berlafadz Nabi Muhammad dan di tindih dengan lambang iluminati. Juga, sarang zombi, berpintu dengan lafadz Nabi Muhammad SAW. Jadi maksud dari penghinaan ini adalah, kita semua umat islam pengikut nabi Muhammad SAW digambarkan zombie yang wajib dimusnahkan dari muka bumi. Nauzubillah!. 

Kesimpulan:

Mari kita musnahkan game tersebut dengan cara tidak memainkannya, dan sebarkan info ini. (IH)

1 comment:

Anonymous said...

patut pon islam memang celaka................nabi keparat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails