Wednesday, June 05, 2013

Pembunuh Osama Laden Jadi Wanita, Sudah Tidak Normal?


Perubahan Chris Beck menjadi Kristian Beck (Daily Mail.)

KRISTIAN Beck, yang sebelumnya bernama Chris, telah menghabiskan dua puluh tahun hidupnya menjadi anggota tentera Amerika, SEAL. Dalam kurun waktu tersebut, ia merasa tersiksa berada dalam tubuh seorang lelaki. Kisah uniknya tersebut ia tuangkan dalam sebuah buku yang berjudul "Warrior Princes".

Semasa menjadi lelaki, Chris sempat menjadi ketua angkatan laut AS, SEAL. Ia juga termasuk dalam kumpuan yang turut membunuh  pemimpin Al Qaidah, Usamah Bin Ladin, seperti yang dilaporkan Daily Mail.

Tak hairan, jika selama dua dekad hidupnya di SEAL, membuat Chris menjadi anggota yang paling disegani dan ditakuti. Dirinya juga mendapat banyak penghargaan di bidang militer tersebut. Meski begitu, dibalik kejantanannya, Chris memiliki keinginan untuk menjadi seorang wanita sejati.

Puluhan tahun terjebak dalam indentiti gender, lepas bersara dari SEAL, Chris memutuskan untuk berganti gender. Ia menjalani operasi menjadi seorang wanita. Lelaki yang berjanggut lebat itu, boleh berubah menjadi seorang wanita berambut panjang dan tersenyum.

Sejak itu ia mengubah namanya menjadi Kristian. Ia mengatakan, perubahan dalam dirinya membuatnya semakin damai dari sebelumnya. Walaupun sebenarnya ada yang menganggap, ia semaki tidak normal! (IH)

1 comment:

zamani said...

semuga kamu menjadi lelaki pun bukan dan wanita pun bukan kerana kamu sudah dilaknat allah...satu masa kamu akan menghabisi riwayat kamu sendiri amin....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails