Saturday, June 08, 2013

Kematian Altantuya Rosmah Tanggungjawab?




Delegasi Mongolia mahu jawapan kematian Altantuya
Delegasi Mongolia mahu jawapan kematian Altantuya


DELEGASI Mongolia di Sidang Kemuncak Global Wanita di Kuala Lumpur menggesa kerajaan Malaysia memberi jawapan atas kematian misteri wanita warganegara itu, Altantuya Shaariibuu di Malaysia.

erdenechim and ariunna mongolian women delegation to KL, pc on altantuyaBercakap kepada media di luar persidangan itu, Presiden Persekutuan Wanita Mongolia (MWF), J Erdenechimeg berkata, perbicaraan baru harus bermula untuk mengetahui siapa yang bertanggungjawab atas kematian Altantuya.

"Kami membuat permintaan khusus kepada Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Malaysia untuk bertindak atas ini dan supaya perbicaraan segera diadakan," tegasnya.

Diapit oleh kira-kira 70 anggota delegasi, beliau berkata ia demi untuk dua anak lelaki Altantuya yang kini membesar tanpa ibu mereka.

ariunna mongolian women delegation to KL, pc on altantuya"Kami juga berharap diberi bantuan kewangan kepada kedua-dua
anak-anak tersebut," katanya.

Menurut pengarah eksekutif MWF, Ariunna Shagdarsuren (kanan), MWF telah memutuskan untuk membawa mesej itu bagi pihak keluarga si mati selepas bertemu dengan bapa Altantuya.

"Bapanya telah meminta kami supaya membangkitkan perkara ini kerana beliau perlu memberitahu cucunya mengapa ibu mereka mati di Malaysia," katanya.

"Sudah bertahun-tahun berlalu, berapa lama lagi mereka perlu menunggu?" (MK)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Masih tiada bukti Rosmah Mansur tanggung jawab?

7 comments:

Anonymous said...

Siapakah dibelakang pembunuhan Altantuya selain Razak Baginda,Najib dan Rosmah ? Aku tak rasa tiga ekor ni aje yang terlibat, pasti ada orang lain yang turut sama. Komisyen USD500 juta beli kapal selam pasti di kongsi ramai. Cuba kita teliti semula proses pembelian bermula dari zaman Mahathir lagi hingga ke zaman Pak Lah. Takkan Mahathir dan Pak Lah tak dapat apa-apa dari komisyen USD500 juta 2 ekor ni Perdana Menteri dan juga menteri kewangan semasa proses pembelian kapal selam itu berlaku. Bagaimana pula dengan menteri-menteri kabinet yang lain takkan tak merasa tempias. Bagaimana nama Altantuya boleh hilang dari rekod Jabatan Immigeresen, Najib waktu tu adalah timbalan perdana menteri dan menteri pertahanan, Jabatan Immigeresen bawah bidang kuasa Menteri Dalam Negeri hanya Menteri Dalam Negeri sahaja yang ada kuasa untuk ubah rekod tersebut. Sebenarnya ramai pihak terlibat dalam kes pembunuhan ini kita terlepas pandang.

Anonymous said...

yA. SOKONG

kuris nor said...

You bertanggungjawab apa yg you tulis..buat laporan polis dan heret kamu ke mahkamah krn memfitnah.

kuris nor said...

Kami saman kamu krn buat fitnah

Anonymous said...

Samanlah kuris nor apa aku takut sampai la ni takde pun polis datang rumah aku lagi pun apa aku tulis adalah benar wahai macai umno yang baru dapat elaun

Anonymous said...

Main sodap ja kau tuduh... dah x ingat surgo nerako ko? Buduh.

Anonymous said...

Soalan provokasi terakhir dari blogger bangang ni berbunyi " masih tiada bukti rosmah terlibat? " memang x da pun bukti... gambar ka video ka apa haram pun xda. Kalau ada bukti kemukakan la.. kalau xda menyalak mcm babi kacukan anjing pun tarak guna. Lain la macam bideo anwar menyondol.. itu pun xleh jd bukti.. apatah lagi perkara yg memang xda bukti kukuh... cam pantat keling la mulot kao.. kuang kuang kuang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails