Tuesday, April 24, 2012

Cuma 2 Menteri Pusat Sedia Datang Temu MB K'tan


KOTA BHARU:
Sejak Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar), menjadi menteri besar hampir 22 tahun, hanya ada dua orang menteri sahaja yang bersedia datang bertemu beliau.

Beliau, melahirkan rasa dukacita terhadap menteri-menteri dan timbalannya yang datang ke negeri ini tetapi tidak pernah mengunjungi pejabat beliau.

Katanya, Kelantan adalah sebuah kerajaan yang dipimpin oleh seorang menteri besar, yang seharusnya menteri atau timbalannya mengunjunginya selaku ketua kerajaan di negeri yang mereka lawati.

“Dia nak datang tu, datanglah, (Kelantan) tetapi kalau boleh datanglah ke pejabat menteri besar, sebab dia ada kerajaan dan ada ketuanya sendiri.

“Sejak saya menjadi menteri besar hampir 22 tahun ini, hanya ada dua orang menteri sahaja yang bersedia datang bertemu saya, baik dia iaitu Menteri diJabatan Perdana Menteri, Tan Sri Mohamed Nazri Aziz.

“Seorang lagi yang sempat bertemu saya bekas Menteri Pertanian, kalau tak silap saya bekas Menteri Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Abdul Aziz Shamsuddin, orang lain tak datang,”ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika mengulas berhubung kedatangan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan awal Mei ini Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Ketika ditanya adakah lawatan itu ada kaitan dengan pilihanraya semakin hampir, beliau berkata terpulanglah kerana pilihanraya atau sebaliknya, sebab PAS sendiri turun ke seluruh negara khususnya sebagai persiapan menghadapi pilihanraya.

“Tetapi soalnya sekarang rakyat mesti faham untuk menjatuhkan kerajaan negeri yang ditadbir PAS apa dosa yang telah dilakukan oleh parti Islam ini,”ujarnya.

Sambungnya lagi, perjuangan PAS menarik manusia kembali pada ajaran Allah yang sebenar.

Sambungnya, selepas manusia mati sudah pasti akan dibangkitkan semula sama ada mahu atau sebaliknya tetap akan dihidupkan semula.

Sambil merujuk surah Yaasin ayat 51 dan 52, Tuan Guru berkata, setiap manusia yang mati akan dihidupkan semua untuk menerima pembalasan di akhirat.

Kerana itu tambahnya, PAS telah membawa ajaran yang selari dengan Islam kerana ianya menjadi tanggungjawab perjuangan umat Islam. (IH/Hrkh)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails