Saturday, April 28, 2012

388 Ditahan Termasuk Wartawan Harakah





Antara yang ditahan
KEMASKINI
KL: Menurut twitter PDRM, jumlah keseluruhan peserta himpunan Bersih 3.0 yang ditahan adalah 388 dan mereka dibawa ke Pusat Latihan Polis (Pulapol). Turut ditahan adalah wartawan Harakah dari Kedah, Izwan Abdul Halim.Bekas Profesor Universiti Islam Antarabangsa, Dr Abdul Aziz Bari juga turut ditahan di samping Tian Chua, anggota Parlimen Baru.

Menurut wartawan Harakah itu, Abdul Aziz dan Tian Chua telah dimasukkan ke dalam trak yang sama dengan beliau. Kesemua mereka sebelumitu dikumpulkan di Dataran Merdeka sebelum dibawa ke Pulapol menaiki bas PDRM dan trak polis. Di dalam trak itu, ramai antara mereka yang cedera dan berdarah. (Hrkh)

9 comments:

tungkaran hati said...

mereka adalah Anjing-anjing PAS yang tertipu oleh ajaran Murshitdul amPAS nick aziz dan Ambiga.

Anonymous said...

tungkaran hati komen anda mcm gampang...kau jilat la parti rasuah tu....mmg sialllll

Anonymous said...

Lebih baik ikut nik aziz dr najisbusuk idola hang tu...

ummunor said...

apabila kamu berada di mahkamah rabuljalil(saya andaikan kamu muslim)adakah komen kamu yg di atas itu yg kamu akn jawab apabila allah bertanya kamu apa yang kamu buat untuk menghalang kezaliman(harap kamu sedikit cerdik dlm memahami maksud zalim yg byk pengertiannya) pemerintah terhadap rakyat..sekurang2nya pemuda2 & org2 tua di sana..di mana setiap anggota badan mereka stiap titis darah yg jatuh kebumi pada hari ini akan menjadi saksi memberitahu pada allah atas usaha mereka mencegah pemerintah yg torut ini..kamu kna paham pada masa itu mulut kamu akan dikunci oleh allah...adakah kamu bersedia untuk menjawab soalan allah dgn sumpah seranah di atas..kecuali kamu ini telah menjadi hamba allah yg tidak yang tidak gerun terhadap Penciptanya.

Anonymous said...

Abg2 polis jgn bagi chance.Ajar diaorg cukup cukup.

AKU ISLAM DAN UMNO said...

AMBIGA PENYOKONG MURTAD,
PAS PENYOKONG AMBIGA,
KESIMPULANNYA PAS PENYOKONG MURTAD!!! CELAKA!! CELAKA!! KEPADA SESIAPA YANG MASIH MENYOKONG PAS...

Anonymous said...

komen yang paling atas tu memang pukimak punye komen..

Anonymous said...

Aku islam dan umno...bongok punya org..,Pas sokong Ambiga atas isu bersih..tuntutan 8 perkara asa pilihanraya..,yg itu Pas sokong..Pas x sokong isu murtad...ko ni mmg kaki putar belit la.,.

Anonymous said...

kita semua hanjut oleh pencacai.. bahasa yang kurang sopan... yang memulakan bahasa kesat adalah parti pembangkang semasa era Mahathir dulu... berilmu tetapi menyalahguna ilmu menjadikan kita semua yang membaca menjadi pembenci sesama sendiri sehingga amal ibadat kita bila menghadap yang Maha Esa terbawa-bawa ke benak dan lubuk hati.. betapa besar kesannya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails