Wednesday, January 26, 2011

Mengapa Gambar Menteri Wanita UK, Dada Terdedah?


Media Massa Iran Sensor Pakaian Menlu Uni Eropa
Menteri Luar UK Baroness Ashton (kiri)

LONDON 26 Jan 11: Lihat gambar ini! Gambar besar, dada terdedah. Gambar kecil, sudah tertutup sikit.. dan tangan wanita itu ke belakang. Media massa Iran telah menyensor foto Menteri Luar Negera UK (United Kingdom), Baroness Ashton, masa bertemu dengan pejabat Iran mengenai program nuklear Iran di Istanbul, Turki.

Dalam foto yang dipublikasikan oleh media Eropah dan media Iran secara terpisah, terlihat Ashton berjalan bersama wakil nuklier Iran, Saeed Jalili, di sebuah ruangan. Namun yang berbeda adalah bahagian dada Ashton. Media Iran menyensor bahagian dada Ashton yang dianggap terlalu rendah.

Dalam foto yang dipublikasikan di Iran, bahagian dada Ashton diberi warna hitam sehingga kalungnya tidak nampak. Sementara dalam foto asli yang, bahagian dada Ashton terlihat jelas dan ada kalung yang melingkari lehernya. Ashton sebelumnya sudah diberitahu agar bersikap hati-hati untuk tidak menyinggung budaya Iran yang ketat. Ini terlihat dari sikap tangannya dibelakangkan supaya menyentuh Jalili.

Juru cakap Ashton mengatakan, "Pakaian Lady Ashton sudah tepat dan pantas. Itu bukan potongan yang rendah. Memang di Iran banyak perempuan yang tertutup. Tetapi ini kan negosiasi internasional di negara ketiga!" katanya.

Bandingkan cara hidup Presiden Iran ini dengan pemimpin-pemimpin dunia lain..

Ahmadinejad tiada mahu bersalam dengan perempuan yang bukan muhrim.. bakan macam pemimpin atau isteri pemimpin-pemimpin lain

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ini yang UMNO & presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, kena faham. Jangan fasal calom Pakatan tidak bersalam dengan lelaki bukan muhrim di Tenang pun jadi riuh rendah.

Sila lihat P/K DUN Tenang secara keseluruhan...
E-Buku IH-25: P/K DUN Tenang
E-Buku IH-25: P/K DUN Tenang

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails