Thursday, January 27, 2011

38% Wanita Mahu, Bila Dirayu Via Facebook


Penyalahgunaan Facebook semakin marak untuk hal yang tidak benarPenyalahgunaan Facebook semakin marak untuk hal yang tidak benar

LEBIH dari seperempat pengguna internet mengaku Facebook memicu pasangan untuk berhubungan seks. Sekitar 38 % perempuan mengaku terbujuk melakukan hubungan intim kerana data internet yang mempublikasikan kenikmatan berhubungan seks. Pernyataan ini berdasarkan survei seks dari majalah 'Shape and Men’s Fitness'.

Smartphone dan laptop merupakan mainan baru yang mengarah ke kamar tidur, tulis survei ini. Hampir 80% perempuan dan 58% lelaki mengatakan, media sosial mengarahkan mereka untuk lebih cepat melakukan hubungan seksual. SMS berada di urutan pertama bagi pasangan untuk terus berhubungan. Lelakki mengirim pesan 39% lebih sering dibandingkan menelefon. Di sisi lain, perempuan 150% lebih sering mengirim SMS cinta.

Selain itu, 70% perempuan dan 63% lelaki menggunakan Google dan media online lain untuk mencari pasangan baru. Perangkat elektronik juga boleh ‘menghapus’ keintiman pasangan. Saat ada panggilan telefon atau SMS selama berhubungan seks, sektiar 5% responden teralihkan fokus mereka dan 1% di antaranya memutuskan untuk mengangkat telefon.

Dalam mengakhiri hubungan, 43% perempuan dan 27% lelaki memutuskan untuk tidak berhubungan intim lagi via sms. Meskipun patah hati, 81% responden tetap akan berteman dengan mantan pasangan mereka di Facebook. Bahkan, 75% di antaranya tetap rutin memeriksa halaman mantan kekasih. (IH)

2 comments:

Anonymous said...

facebook dtubuhkan untuk mencari imam mahdi dan merosak akhlak ke arah sex kerana slogan muka depan ada logo sex iaitu muka bumi jika di gabungkan2 ada lah muncul nama sex..kerana dunia ini mmg diuji dengan sex beruntunglah org yg dpat kalahkan shawat sex ....

FYA said...

inilah pemikiran umat Islam, FB ditubuhkan untuk mencari Imam Mahadi? Lawak bodoh kerana kalau minta bukti pastinya tak dapat jawab. Kebiasaan dari pemikiran Teori Konspirasi yang banyak dogma dan andian yang tidak berasas.

FB itu adalah alat, cuma bagaimana kita memanfaatkannya....anonymous di atas kena banyak berfikir sebelum menulis, biar faktanya betul.

FYA
www.dawnofcaliphate.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails