Thursday, October 28, 2010

Hab Hiburan: Ibnu Hasyim Sokong PERKASA & NGO

HALAMAN HIBURAN

KL 28 OKT 10: Jika semalam PERKASA berpendapat cadangan kerajaan untuk menjadikan Malaysia sebagai hab hiburan malam bagi memacu industri pelancongan patut dilaksanakan di tempat yang khusus tetapi hari ini NGO itu mengubah pendirian mereka.

“PERKASA berdiri teguh dalam prinsip agenda memartabatkan perjuangan agama, bangsa, tanahair - secara tegas tidak akan kompromi dalam isu-isu yang menjejaskan martabat agama Islam. Saya berdiri teguh bersama-sama NGO lain yang membantah perlaksanaan hab hiburan malam ini,” kata ketua wiranya, Arman Azha Abu Hanifah dalam satu kenyataan.

PERKASA menjadi NGO terbaru yang sejak beberapa hari lau, semakin ramai menyuarakan bantahan mereka terhadap cadangan membina pusat hiburan itu. Mereka termasuk Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) dan Persatuan Peguam-peguam Muslim Malaysia (PPPM).

Sehubungan itu, menurut Arman Azha, PERKASA akan menganjurkan satu bantahan bagi menentang cadangan kerajaan itu.

“Saya akan anjurkan satu bantahan dengan kerjasama bersama semua NGO yang tidak mahu perlaksanaan hub hiburan (ditubuhkan) di Malaysia dalam masa terdekat ini.

“Kami ingin rundingan meja bulat dibuat bersama NGO yang terlibat dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam Program Transformasi Negara agar (tindakan) tidak menganggu gugat imej Malaysia di mata negara-negara OIC (Pertubuhan Negara-negara Islam) dan Islam di dunia,” katanya.

Weblog Ibnu Hasyim: menyokong tindakan dan pendirian tersebit.

Lihat sebelum ini...

1 comment:

Anonymous said...

PERKASA ni Berapa line? Mana kuat dgn PEKIDA?
Gua kalau jumpa ular, gua belasah lu dua orang dulu.....ha...ha...ha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails