Friday, April 02, 2010

Osama Laden, WTC & Misteri Angka 11.... Betul Ke??

CATATAN SANTAI IBNU HASYIM

SEBUT sahaja 11 September, ramai teringat peristiwa runtuhnya menara kembar World Trade Center (WTC) di New York setelah dihentam dua pesawat penumpang, yang masih menjadi phobia hingga kini, walaupun peristiwa itu berlaku pada tahun 2001. USD20 seperti gambar di atas pun dibuat untuk memperingatinya, gambar bangunan WTC yang sedang runtuh. Saya tak pasti apakah gambar itu hanya gambar wang USD di internet, atau wang betul-betul keluaran AS yang dipasarkan.

Teringat saya kepada peristiwa 13 Mei 1969 di Malaysia, sewaktu berlaku rusuhan perkauman, lepas itu ramai yang takut dengan angka13. Hingga bangunan-bangunan pejabat waktu itu pun ditiadakan tingkat 13. Ganti dengan 12A atau ditiadakan langsung. Kalau kita naik lif bertemu tingkat 11, 12 dan terus 14. Atau digantikan dengan 12A. Tidak ada tingkat 13. Seolah-olah semua sudah takut angka 13. Kalau booking nombor pendaftaran kereta, orang suka dengan angka yang kecil, tetapi tidak dengan angka 13.

Pada tahun 1970an dan 80an, nama Dr Rashid Khalifa juga terkenal dengan komputer dan angka 19. Pelbagai tafsiran angka 19. Bahkan ayat Bismillah.. pun dikatakan tergabung dari 19 huruf. Macam-macam dibongkar kehebatan angka 19.

Kini 11 September 2001 pula, masih panas diperkatakan. Siapa sebenarnya pelaku atau pelakon di balik peristiwa tersebut. Berbagai teka-teki diandaikan. Apa motivasinya? Mulai dari rumor, isu, gosip, dugaan, hingga berbagai analisis dikemukakan, tetapi sampai sekarang tragedi WTC 11 September tetap menjadi misteri yang belum terungkap. Meskipun pemerintah AS telah menetapkan pelaku dan pelakonnya ialah Osama Bin Laden, namun masih banyak kalangan yang sangsi.

Apa yang menarik, tragedi ini juga dicermati oleh pemerhati numerologi dan simbol-simbol dari seluruh dunia. Beberapa kalangan, yakin bahawa angka-angka atau simbol-simbol yang mengiringi tragedi 11 September itu, bukanlah terjadi secara kebetulan, melainkan sudah ‘dirancang’.

Contohnya, mari kita lihat ini. Dikatakan angka 11 ternyata banyak sekali terdapat sekitar tragedi 11 September. Contohnya berikut ini, :

1. WTC terletak di “New York City”, huruf dalam tulisan kota ini berjumlah 11.

2. New York adalah negara bahagian AS dengan nomor urutan ke 11.

3. Bentuk bangunan menara kembar WTC membentuk angka 11.

4. WTC memiliki julukan “Sky****pers” jumlahnya, hurufnya juga 11

5. Jumlah lantai di masing-masing bangunan WTC adalah 110 lantai (11 + 0 = 11)

6. Tragedi terjadi pada tanggal 11 September (9) hingga kalau digabung menjadi 1 + 1 + 9 = 11

7. Dua Pemimpin yang berkuasa dan memiliki kaitan erat dengan tragedi ini adalah

(i).George W Bush = 11 huruf
(ii).Ari.el Sharon = 11 huruf

8. Negara pertama yang menjadi sasaran dan soroton AS adalah Afghanistan, jumlah hurufnya juga 11

9. Pesawat terbang yang pertama kali merempoh bangunan WTC, menurut data menyangkut 92 orang penumpang. Jika dijumlah angka 9 + 2 jadi 11.

10. Pesawat kedua yang menyusul merempuh bangunanna WTC, menurut data mengangkut 65 penumpang. Jika angka 65 dijumlahkan menjadi : 6 + 5 = 11

11. Seluruh penumpang pada keempat pesawat yang menyerbu AS pada 9/11 berjumlah 254 orang, jika ketiga angka ini dijumlahkan menjadi, 2 + 5 + 4 = 11

12. Tiga tahun setelah tragedi WTC, tepat pada 3/11/2004 terjadi pengeboman di kota Madrid. Deretan angka 3/11/2004 jika dijumlahkan menjadi 3 + 1 + 1 + 2 + 4 = 11. Dan uniknya, pengeboman di kota Madrid terjadi pada hari ke 911 sejak terjadi tragedi WTC, 9 11 jika dijumlahkan hasilnya : 9 + 1+1 = 11.

13. Dan terjadinya serangan tersebut adalah pada hari ke 254 hari kalender dalam satu tahun, jika dihitung 2 + 5 + 4 = 11

Begitulah ngeri bunyinya angka 11 ini, hingga secara sengaja atau tidak, dikatakan menjadi angka paling dekat dengan tragedi Sept 11. Pendiri Gereja Syaitan (GS) Anton LaVey, memilih angka 11 ketika dirinya menyusun '11 Pasal Syaitan di Bumi' (The Eleven Satanic Rules of The Earth). Dalam ilmu astrologi, angka 11 biasanya menunjukkan Pemimpin.

Angka 11 juga merepresentasikan dosa, pelanggaran, dan resiko. Jika angka 10 melukiskan kesempurnaan, maka angka 11 menyimbolkan sesuatu yang lebih sempurna. Jika dipisah (1 + 1 = 2) maka akan ditemukan sebuah dualiti yang saling berhadapan : Lucifer Dan Tuhan (1 dan 1).

Ya, penemuan menarik ini juga dikemukakan dan ditulis oleh berbagai blog di internet. Yakni tentang salah satu kod penerbangan pesawat yang melanggar WTC. Pesawat tersebut berkod penerbangan Q33NY.

Dikatakan, entah bagaimana mulanya mereka ketuk-ketuk nombor tersebut dengan menggunakan salah satu fungsi pengganti huruf di MS Word.. Jika kod Q33NY tersebut di lihat atau diganti dengan tipe huruf Wingding maka tiba-tiba hasilnya adalah, gambar pesawat merempuh dua bangunan, bersama gambar tengkorak dan lambang bendera Israel. Terdapat juga gambar hancurnya WTC berada dalam US Dollar seperti gambar di atas.

Ya, begitulah ceritanya WTC dan misteri angka 11.

Sumber lainnya mengatakan:

Beberapa hari setelah 11 September 2001, serangan teroris di World Trade Center di New York City, dunia sedang mencari jawaban atas satu pertanyaan, iaitu "Hal itu boleh dicegah?"

Dalam ketiadaan fakta, ramai yang mulai mencari kebetulan yang mungkin dapat memberikan beberapa wawasan. Rantaian ini boleh menjadi akibat bagi orang-orang yang putus asa memendam perasaan tetapi lebih cenderung berkreatif membuat sebuah kelucuan jika masa terluang. Anda mahu cuba yang satu ini?

Begini ceritanya. Anda tahu, nombor penerbangan dari salah satu pesawat yang menghentam salah satu dari dua menara itu ialah Q33NY.. Di MS Word, ketik nombor penerbangan, Q33NY. Perbesar ukuran font hingga 26. Ubah font dengan Wingdings 1.

Ya, cuba!!

1. Buka dokumen Word kosong.
2. Ketik Q33 NY di ibukota (ini adalah nombor penerbangan pesawat dari 1 untuk merempuh WTC)
3. Sorot.
4. Ubah ukuran font menjadi 48.
5. Ubah font yang sebenarnya untuk Wingdings (1).

IF U THINK THIS IS UR MENAKUTKAN PUT DALAM NAMA DAN PUT HERE YA ATAU TIDAK BAIK JIKA IT OUT U CREEPED Challis DIMASUKKAN NAMUN AKU INI (Tino) mulai RANTAI ini!

Dikatakan.. Rumor di atas muncul pada hari-hari setelah 11 September 2001, serangan di kota New York. Itu muncul kembali dengan sepenuh hati setelah kelompok-kelompok ekstremis Muslim mengambil kredit untuk 7 Julai 2005, pengeboman di sasaran angkutan umum di London, England. Hari ini paling sering dilihat dibundel dengan missives serupa tentang kebetulan melibatkan angka 11 dan ayat 9:11 dari Al-Quran.

Mengetik "Q33NY" pada Windows Wingdings font menghasilkan gambar dari pesawat terbang, dua potong kertas (yang boleh rasa, menyerupai menara kembar pusat perdagangan dunia jika anda benar-benar perhatikan betul-betul), tengkorak dan tulang bersilang, serta sebuah bintang Daud. Saranan di sini ialah, kombinasi ini mungkin telah diprediksi komplot untuk membunuh orang-orang Yahudi dengan merempuh sebuah pesawat menjadi dua bangunan.

Q33NY... Satu penjelasan yang mungkin kebetulan ini ditawarkan oleh mereka yang memajukan rantaian ini.. adalah bahawa sebahagian besar pemogram komputer adalah Muslim. Dan salah satu dari mereka pasti tahu tentang plot, mengalami krisis hati nurani dan merasa perlu untuk mengatakan kepada dunia tentang ini, tetapi melakukannya dengan cara rahsia untuk melindungi diri dari cabaran.

Lain, lebih jauh lagi, penjelasan beredar adalah.. bahawa orang-orang di Microsoft tahu tentang serangan sebelum terjadi kerana mereka didanai atau dibiyai orang-orang itu. Tegasnya, adalah.. bahawa font Wingdings adalah dezain untuk memberi pesan kod untuk operasi.
http://www.blogger.com/img/gl.photo.gif

Satu masalah dengan kedua penjelasan ini adalah.. bahwa Microsoft diciptakan Wingdings sebagai bahagian dari sistem operasi Windows 3.0 pada akhir 1980an. Font tetap tidak berubah sejak penciptaan. Sehingga.. bahkan jika ada sesuatu desas-desus ini, font mendahului peristiwa yang dimaksud oleh lebih dari satu dekad itu.

Selanjutnya.. pesawat-pesawat yang menghentam World Trade Center menara penerbangan 11 dan 175. Tidak ada, atau telah ada.. pernah ada penerbangan "Q33NY." Bahkan, tidak sesuai urutan valid penerbangan sistem penomboran yang digunakan oleh setiap juruterbang atau lapangan terbang. Baik itu, sebagai bermacam versi, rantaian ini menunjukkan, jumlah ekor salah satu pesawat, jalanraya kedudukan di menara WTC atau beberapa referensi ayat dalam Alquran.

Kemungkinan besar, Q33NY adalah gagasan dari beberapa yang suka berolok-olok.. cenderung mengolok-olok orang mencari kebetulan untuk menjelaskan tragedi yang mengerikan itu. The Wingdings font adalah kumpulan gambar kecil, yang paling banyak digunakan dalam beberapa aspek dari sistem operasi Windows.

Tidak perlu banyak usaha untuk muncul dengan berbagai kombinasi cryptoglyphs untuk menceritakan kisah-kisah yang berbeda. Anda dapat melihat seluruh Wingdings font pada setiap sistem Windows menggunakan built-in fitur Peta Karakter (Klik "Start" pilih "Run," lalu ketik "charmap" dan klik "run"). Break rantai ini.

Sekian. Saya cuma menukilkan... Wallahu 'alam.

Catatan Santai: Ibnu Hasyim
alamat e-mail: ibnuhasyim@gmail.com
KL. April 02, 2010

Lihat sebelum ini..

4 comments:

antimisailebat_jijik! said...

sungguh teruja membacanya...
Adakah ini ketetapan atau kebetulan? Dunia ini penuh kemisteriaan...Terpulang kepada kita untuk mengkaji misteri itu namun jangan sampai sesat dan menyesatkan...

Zaini Abdullah said...

Setuju pandangan di atas.

Anonymous said...

berapa angka kegemaran PM Malaysia?

tidakkah 11

5150 said...

Anonymous... tak habis-habis nk hentam Pm Malaysia, kamu jelah jadi PM Malaysia tentu malaysia aman dan sentosa takde rasuah dan jenayah langsung oleh kerana keadilan pemerintahan kamu... erkkkk

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails