Friday, April 16, 2010

1 Hari 1, Lelaki M'sia Kahwin Wanita Sumatera. Alhamdulillah.

Bila cinta bersemi, batasan negara sudah tak kisah lagi...

APR 16, 10. MEDAN - Secara purata seorang lelaki rakyat Malaysia mengahwini wanita Indonesia dari Sumatera setiap hari dalam tempoh lima bulan lepas dan 80 peratus daripada mereka dijadikan isteri kedua.

Trend ini dilihat daripada rekod di Pejabat Konsulat Jeneral Malaysia di sini yang menunjukkan bahawa dalam tempoh lima bulan itu, 30 lelaki Malaysia berkahwin dengan wanita Indonesia dari Sumatera setiap bulan.

Konsul Muda Bahagian Konsular dan Imigresen di pejabat itu, Ismail Ali memberitahu, pada Januari, terdapat 31 pasangan yang berkahwin, Februari (29 pasangan) dan Mac sebanyak 32 pasangan. "Hampir kesemua mereka beragama Islam," katanya.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Itulah cinta dan kahwin global. Nabi SAW berkata, "Kahwinlah dan beranaklah, sesungguhnya saya gembira umat saya yang ramai." "Kahwinlah 2,3 & 4, Kalau tak daya, baru 1..." Apa lagi di zaman perang rampas kuasa melalui peti undi ini. Agama Islam adalah agama global, amat ganjil kalau persempitkan pemikiran macam katak bawah tempurung kaca. Seperti UMNO yang pemuda & puterinya cuba mengawal kahwin di Lombok Indonesia, sedangkan ramai bersekedudukan luar nikah dalam negara pun tidak diperdulikan atau di ambil tindakan.

Sila baca ini...

1 comment:

Mohd Shubhi said...

sila baca ulasan saya dalam isu yang sama dalam www.wartashubhi.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails