Saturday, April 17, 2010

Terjun Dari Hotel, Berceramah Atas Bumbung Van..

Arisman, disambut oleh penyokong-penyokongnya selepas turun dari balkoni hotel 3 tingkat yang dikepung polis...

Aksi dramatik elak ditangkap komando

APR 17 10. BANGKOK - Seorang pemimpin penunjuk perasaan kumpulan yang memakai baju merah, Arisman Pongruangrong berjaya melarikan diri dalam keadaan yang cukup dramatik dari bumbung di sebuah hotel yang telah dikepung oleh anggota-anggota komando Thailand di sini pada pagi semalam.

Arisman kelihatan cemas semasa turun dari tingkap tingkat tiga hotel dengan menggunakan tali sambil diselamatkan oleh sekumpulan penyokongnya. Dia kemudian memanjat bumbung sebuah van untuk memberi ucapan ringkas bagi mengumumkan bahawa kumpulan Baju Merah telah menahan dua anggota polis sebagai tebusan untuk memastikan keselamatannya.

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang menyelamatkan saya. Anda telah membantu menyelamatkan demokrasi. Mulai sekarang, misi anda ialah menjatuhkan Perdana Menteri Thailand, Abhisit Vejjajiva ... Ini ialah perang antara kerajaan dan Baju Merah," kata Arisman yang merupakan seorang penyanyi pop.

Sejak enam minggu lalu, puluhan ribu penyokong bekas Perdana Menteri Thailand, Thaksin Shinawatra melakukan protes di Bangkok bagi mendesak Abhisit meletakkan jawatan, membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihan raya baru. - Agensi

Arisman flees arres

<div id="flash-install">No Flash? <a href="http://get.adobe.com/flashplayer/">Go get it!</a></div>

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails