Thursday, April 15, 2010

Besok Perang Demo Bantah APCO. Tolak Pengganas..

PM Najib bertemu kepala penjenayah.

KL, 15 April: Dewan pemuda PAS Wilayah Persekutuan akan mengadakan himpunan aman esok bagi membantah pembabitan firma rundingan APCO Worldwide dalam mempromosikan 1Malaysia. Ketuanya, Kamaruzzaman Mohamad berkata, himpunan tersebut akan diadakan di Masjid Jamek, Kampung Baru sejurus selesai solat Jumaat.

"Kita menyeru kepada semua umat Islam dan warga prihatin untuk membantah penglibatan syarikat Israel (APCO Worldwide) dalam komunikasi negara.

"Penglibatan mereka akan mendedahkan maklumat penting negara," katanya yang juga Setiausaha Dewan Pemuda PAS Pusat.

Selain itu menurutnya, bantahan esok juga bagi menuntut kerajaan menamatkan serta merta khidmat firma perunding terbabit yang dilat tidak peka terhadap sensitiviti umat Islam.

"Kita menuntut khidmat firma perunding ini ditamatkan serta merta, bukan tunggu bulan Ogos.

"Kerajaan perlu teliti dan berhati-hati melantik syarikat luar kerana Israel ini saban hari membunuh dan menindas umat Islam di Palestin," tegasnya.

Selain itu, himpunan sama juga dijangka turut diadakan di seluruh masjid negeri di seluruh negara esok.

Blog Ibnu Hasyim menemui beberapa peniaga-penianga pasar malam Taman Melawati mengenai demontrasi tersebut, antaranya menyebutkan..

"Menteri JPM, Nazri Aziz mengakui kerajaan bayar kepada APCO Worldwide berjumlah RM76.82 juta setahun, konon sumbangan memperbaiki hubungan Malaysia dengan Amerika. Tapi, wang itu adalah wang rakyat.." Kata seorang peniaga pasar malam Tuan Junoh Tuan Lembut (46). "Kenapa kita biarkan? Ianya wajib dibantah!"

Seorang lagi yang namanya tidak mahu disebutkan, berkata, "Mengapa wang rakyat diambil untuk membela pengganas dan penjenayah dunia yang membunuh rakyat Palestin??" (AK)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails