Thursday, March 18, 2010

Manusia Terpendek Di Dunia telah Meningal..


BLOG Ibnu Hasyim dalam ruangan 'Ungkap Rahsia Yang Maha Agung' di bawah jodol Umur 17 Tahun, Tinggi 51 Cm, Terpendek Di Dunia? telah mengesahkan tentang pemuda ini. Selanjutnya dalam ruangan 'Jom Kreatif' jodol Terpendek Didunia, Berkreatif Dengan Dirinya.. mendedah ke'kreatif'annya melawat Eropah dalam usaha untuk diakui sebagai lelaki terpendek di dunia yang masih hidup.

Dia terbang ke Itali bersama ayahnya dan seorang penyokongnya untuk mendaftarkan diri kepada organisasi yang bermarkas di London, Rekor Dunia Guinness. Tetapi hari ini keluar berita 'Manusia Terpendek Di Dunia Telah Meninggal.' Rupanya masih sama, cuma namanya sudah disebut Pingping.

Beritanya..

Pingping, telah meninggal dunia pada usia 21. Seorang jurucakap Guinness World Records mengatakan hari ini.
Pingping, yang tingginya 29 inci tinggi telah meninggal dunia semasa sedang membuat penggambaran filem untuk sebuah program televisyen di Itali. Jejaka kelahiran Cina (menurut berita itu), yang menjadi pemegang rekod Mac2008 itu, dibawa ke rumah sakit di Rome untuk pengubatan tetapi meninggal pada hari Sabtu.

Telah diberitakan dia meninggal kerana komplikasi jantung.
Guinness World Records editor-in-chief Craig Glenday, yang mengukur Pingping di Mongolia untuk menetapkan statusnya sebagai manusia terkecil di dunia, telah membayar ganjaran kepadanya hari ini.

Dia berkata, "Dari semasa aku merenung matanya, aku tahu dia adalah seseorang yang istimewa. Dia seperti tersenyum nakal dengan keperibadian yang nakal. Walaupun anda tidak membantunya, tetapi anda akan terpesona olehnya.


"Dia berseri-seri dalam kehidupan setiap orang yang menemuinya, dan merupakan inspirasi bagi sesiapa sahaja walaupun belum biasa dengannya."


Pingping telah ditemani oleh adik iparnya dalam perjalanan ke Eropah untuk projek filem 'Dei Rekam'.
Dan penggantinya akan diumumkan kemudian, Kata Guinness World Records. (Timetotalk/AK) 17Mac2010

1 comment:

Anonymous said...

Kejayaan di dunia dan akhirat setiap insan SEMUANYA tak kira tua atau muda, miskin atau kaya hatta bilionair, tinggi atau RENDAH, putih atau hitam atau antara keduanya, sakit atau sihat, duduk di bandaraya atau pendalaman dihujung dunia...dsbnya hanya bergantung di atas ketaatan kpd perintah Allah ikut cara Rasul SAW.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails