Tuesday, November 24, 2009

Apa sudah Jadi Yusuf Islam Sekarang?

HALAMAN HIBURAN

Yusuf Islam berwajah baru?
JIKA sudah merasa Islam sebagai satu nikmat keyakinan dan memperoleh kemanisan iman, maka yang ditunjukkan dan dilahirkan tentulah Islam. Kebetulan, itu yang terjadi pada Yusuf Islam, superstar top asal British yang dulunya bernama Cat Steven.

Masa itu, Cat Steven sangat terkenal. Lagu-lagu seperti “Wild World” dan “Father and Son” menjadi hit dan hot, dimainkan dimana-mana. Ahad lalu Nov 22 2009, Yusuf Islam ikutserta dalam konsert muzik yang besar untuk pertama kalinya dalam 30 tahun di Cardiff. Dia malah mendapatkan cemoohan, umpatan, dan caci-maki dari para penggemarnya. Sebabnya? Yusuf Islam enggan membawa lagu-lagu jahiliyah karyanya dulu. Yusuf memilih untuk memainkan muzik instrumental selama 40 menit.

Peminatnya kecewa dan cuba bertindak kasar. Sehingga seorang dari mereka terpaksa dikawal polis. “Nyanyikan lagu Peace Train....." Minta seorang peminatnya. Peace Train adalah salah satu lagu Yusuf yang terkenal dulunya.

“Sekarang saya tahu apa yang dirasakan oleh Bob Dylan…” Jelas Yusuf dengan selamba dan tenang.

“Kami membayar untuk mendengar Cat Stevens bernyanyi Father & Son dan Wild World.” sungut seorang peminat lagi. "Kami menunggu selama 30 tahun!”

Yusuf, 61 tahun, yang memeluk Islam sejak tahun 1976 di Malibu, terus minta maaf. Salah satu komennya adalah masalah guna minuman keras masa itu. Malangnya mereka tidak tahu, sekarang Cat Steven sudah lama tidak ada. Yusuf Islam tidak mahu lagi menyanyi lagu yang hanya menjauhkan manusia dari Allah SWT. Alhamdulillah. Dia sudah dapat kemanisan iman... (Rujukan: EraMuslim/2MA)

2 comments:

dokpikiaq said...

yusuf islam..ahli murabitun shaykh abdul qadir as-suf.. :)

Anonymous said...

Very similar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails