Wednesday, October 26, 2022

Pembohong & Pemfitnah!

 


1. Kenyataan Pejabat Presiden PAS berhubung dakwaan Presiden PKR ahli Freemason

MERUJUK kepada suatu laporan berita dan petikan video ucapan Presiden PKR yang mendakwa kononnya Presiden PAS mengatakan beliau adalah ahli Freemason sedunia.

Pihak kami dengan ini terpanggil untuk menafikan dakwaan tersebut, malah untuk rekod Presiden PAS tidak pernah mengungkapkan tuduhan yang dikatakan itu.

Adalah ditegaskan menjelang PRU15 ini, PAS tetap menolak budaya politik fitnah, janji kosong dan tuduhan palsu yang tidak berasas sama sekali.

Benarlah pepatah Arab yang berbunyi,

ضربني وبكى، ظلمني واشتكى.

“Dia yang memukul saya, dia pula yang menangis. Dia yang menzalimi saya, dia pula yang mengadu dizalimi.”

PEJABAT PRESIDEN PAS
Bertarikh: 29 Rabi’ul Awwal 1444 / 26 Oktober 2022 – HARAKAHDAILY 26/10/2022


2. Abdul Hadi nafi tuduh Anwar ahli Freemason 

KUALA LUMPUR: Presiden PAS, Tan Sri Abdul Hadi Awang menafikan beliau pernah menuduh Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai 'ahli Freemason sedunia'.

Dalam kenyataannya dalam laman Facebook, Abdul Hadi berkata pihaknya tampil membuat penafian itu berikutan tular video ucapan Anwar yang juga Pengerusi Pakatan Harapan yang mendakwa Presiden PAS itu menuduhnya demikian.

"Pihak kami dengan ini terpanggil untuk menafikan dakwaan tersebut, malah untuk rekod Presiden PAS tidak pernah mengungkapkan tuduhan yang dikatakan itu," kata kenyataan itu.

Abdul Hadi berkata menjelang PRU15, PAS tetap menolak budaya politik fitnah, janji kosong dan tuduhan palsu yang tidak berasas.

"Benarlah pepatah Arab yang berbunyi, 'dia yang memukul saya, dia pula yang menangis. Dia yang menzalimi saya, dia pula yang mengadu dizalimi.'," katanya.

Anwar dalam beberapa siri ceramahnya menjelang PRU15 mengetengahkan isu surat Abdul Hadi kepada beberapa pemimpin Islam pasca PRU14 bagi menafikan kaitannya dengan Freemason. (BH)

10 comments:

Anonymous said...

Nik omar bertanding kat perak?
Aduhai. Dahlah bondanya tak restu, dikatakan bondanya restu. Mana mungkin bondanya menyokong liberal. Lantas lari ke perak kononnya bondanya merestui bertanding di perak.

Jika bertanding kat kelantan, nanti tewas teruk. Tentunya pengundi menyokong bonda nik omar yg tak menyokong nik omar. Lantas bertanding kat perak. Bolehlah klentong klentong sikit sikit kat rakyat perak.

Lagi pun nik omar dah pandai klentong. Ikut anuwar. Anuwar kan kuat hipokritnya. Anuwar pun kan kuat fitnahnya.

Silap silap nanti nik omar jadi banduan. Sebab anuwar kan ker banduan rasuah dan salah guna kuasa. Kepala keretapi masuk gaung, gerabak pun ikut sama.

Anonymous said...

Bila nuar nak minta maaf kat tghh. Dulu nuar kata tghh ambik duit 1mdb. Nuar tak mintak maaf pun.

La ni nuar kata tghh kata dia free mason. Mana buktinya. Cer bagi bukti. Aduh hai nuar. Berhentilah buat fitnah. Berdosa tu.

Dah tuh fitnah lagi kata tghh tak mintak maaf pun. Jaja merata rata. Macam jaja rojak pasembol.

Tu beza politik ikut nafsu dengan politik ikut hukum. Ikut nafsu yg haram jadi halal. Ikut hukum, haram tetap haram halal tetap halal.

Politik kebudak budakan macam politik nuar. Politik matang macam politik tghh.

Politik nuar lompat parti jadi halal. Rampas kerusi penyandang jadi halal. Fitnah jadi halal. Bergabung dengan komunis dapig jadi halal. Bermusuh dengan Islam jadi halal. Bercanda kat hotel jadi halal. Pendek kata kalau ikut akal , yg haram jadi halal. Yg halal jadi haram.

Anonymous said...

Umat Islam wajib bersatu padu menolak parti kafir harbi dan barua munafiqun liberal mereka dan puak kluster mahkamah kerana mereka tidak akan teragak-agak untuk menindas dan menzalimi kaum Melayu Islam dan agama Islam.

Fakta sejarah seperti Bintang Tiga, keganasan PKM, rusuhan 1967, rusuhan 1969, penindasan parti PAP ke atas kaum Melayu Singapura, ICERD, Rome Statute dan Malaysian Malaysia dll adalah bukti yang sangat jelas bahawa kaum Melayu Islam tidak boleh menyerahkan kuasa pentadbiran negara kepada orang kafir rasis.

Cukuplah 22 bulan rakyat
dikencing hancing dengan pelbagai janji palsu dan politik persepsi oleh parti kafir harbi dan barua munafiqun liberal. Jika 22 tahun, lu fikirlah sendiri.

Hanya orang bodoh suka dikencing berulang kali hingga hancinh.

Anonymous said...

ni fitnah ni, berita fitnah akhir zaman, ambe tak pernah ponteng datang parlimen... sapa kata ambo selalu ponteng memang nok gi melaka mung... ambo selalu hadir masalah rakyat ambo memang bahas kat parlimen bukan macam ahli parlimen lain yang asyik guno fb tulis masalah rakyat. kes tamboh judi jadi 22 kali tu ambo memang bising tapi dalam hati je.. mung kena caya ambo..

Anonymous said...

Abang besar liberal mata satu mempunyai lidah biawak dan boleh bertukar warna mengikut persekitaran seperti mengkarung.

Semasa dia berada dalam forum anjuran puak Zionis di luar negara, tanpa merasa malu atau segan dia menyokong rejim pengganas Israel dan menghina undang-undang syariah.

Anonymous said...

Tahniah tghh. Walau pun difitnah ponteng, tak masuk penjara. Walau pun difitnah ambik gaji buta, tak masuk penjara pun. Tapi anuwar buat kerja ambik rasuah dan salah guna kuasa, udah jadi banduan. Anuwar ada parti anak beranak.

Anonymous said...

Anuwar bangga kerana memenangkan komunis dapig kat p pinang. Hari ni apa jadi kat p pinang. Mana peginya kampung air jelutung. Mana peginya majoriti melayu kat p pinang. Dengan terdirinya bangunan tinggi di p pinang, sepatutnya ramai melayu jadi jutawan. Kerana tanah di p pinang banyak dimiliki oleh orang melayu.

Tapi politik anuwar politik mengkumbaskan orang melayu di pulau. Adakah ini dikatakan politik cerdik. Inilah politik khianat dari seorang yg bernama anuwar. Yang juga seorang banduan rasuah dan salah guna kuasa.

Jom sokong parti yg jadi bahan fitnah anuwar. Parti pas. Parti yg tak serupa dengan parti liberal. Jom berubah. Biar fitnah anuwar jadi kenangan. Rasuah jadi kenangan. Isi kandungan politik dengan kecerdikan, bermoral. Dan yg utama semua rakyat selesa seperti di kelantan.

Unknown said...

Asalkan kerajean melayu isle

Unknown said...

Biarlah tebuk atap pun..tak ingat kot peristiwa kat perak dulu

Anonymous said...

Lebih baik tebuk atap dari kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu selama 22 bulan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails