Monday, March 07, 2022

Presiden Ukraine, Yahudi cuba lagakan Rusia-NATO.

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

1 comment:

Anonymous said...

Presiden Ukraine adalah seorang Yahudi yang cuba melaga-lagakan Russian dengan NATO.

Volodymyr Oleksandrovych Zelenskyy was born to Jewish parents on 25 January 1978 in Kryvyi Rih, then in the Ukrainian Soviet Socialist Republic. His father, Oleksandr Zelenskyy, is a professor and the head of the Department of Cybernetics and Computing Hardware at the Kryvyi Rih State University of Economics and Technology; his mother, Rymma Zelenska, used to work as an engineer.

(Volodymyr Oleksandrovych Zelenskyy dilahirkan kepada ibu bapa Yahudi pada 25 Januari 1978 di Kryvyi Rih, kemudian di Republik Sosialis Soviet Ukraine. Bapanya, Oleksandr Zelenskyy, ialah seorang profesor dan ketua Jabatan Sibernetik dan Perkakasan Pengkomputeran di Universiti Ekonomi dan Teknologi Negeri Kryvyi Rih; ibunya, Rymma Zelenska, pernah bekerja sebagai jurutera.)

6 comments:

Anonymous said...

Mereka yang keluar dari parti kris ketika parti kris menjadi kerajaan adalah petanda baik. Keluar dari kancah rasuah untuk bersihkan diri.

Jika keluar dari parti kris ketika parti kris tewas, mudah perkiraan, itu lompat cari makan. Cari tapak baru yang boleh beri untung.

Tahniah kpd mereka yang tinggalkan parti kris ketika parti kris sedang jadi kerajaan. Takziah siapa jadi ahli parti kris. Jangan bersara dari politik dicop sebagai perasuah, salah guna kuasa. Biar dilabel sebagai pejuang bukan perasuah macam ajib dan wak dan abam dan atok. Rakyat benci dan meluat.

Biar rakyat kenang sebagai politik mulia macam tgna dan fadil nor.

Anonymous said...

Parti lain provoke kenapa tak letak muka Jahit di PRN Bangsa Johor..!?

Jawapan aku mudah ajer...

Letak gambar selipar Bossku dan PejWang letak muka Tun dan Boboi kiri kanan gbar selipar tu....

BN bole jer menang bergaya di PRN Bangsa Johor minggu ni...

Kita tunggu keputusan minggu ini..!!

No hal broo.... isu kicik saja tu

Tungguuuuuu.. kikikiki


KHALAS

Anonymous said...

Wah. 1mdb isu kecil. Selamber jer umno buat rosak, nak jadi kerajaan lagi. Perosak betul.

Anonymous said...

Najibphobia mengusarkan Tun Mahathir dan walaun, pencacai Tun serta sekutunya"

Diwaktu hendak menjatuhkan Perdana Menteri Tuanku Abdul Rahman pun , Mahathir hanya menulis satu surat sahaja. Satu Malaya surat Tun dijaja dengan pantas.!

Kini Tun telah pun menulis surat ke Empat (saya ulangg..!!) dalam siri kempen nya untuk PRN Johor. PRN Bangsa Johor dan rakyat Malaysia buat bodoh jer dengan surat Tun itu.

Tun jangan tulis surat lah benda tu dah ketinggalan zaman guna surat2 nih Tun...baik tulis dlm email atau blog... kan senang.. kikiki

Najib bukan calang calang pemimpin di mana sudah jatuh dari jawatan Perdana Menteri, sudah didakwa dan di jatuh hukum oleh Hakim pilihan Mahathir , pun Mahathir masih tidak senang duduk.

Sebelah pagi hakim jatuh hukum Bossku bersalah tapi tak masuk penjara lagi, tengah hari pulak Tun keluar kenyataan tak puas hati dng kata penjenayah itu mungkin akan jadi PM jika tidak dipenjara secepat mungkin... Kau dah kenapa Tun..Mencipan Gelabah nya orang tua ni..!!

Dulu Mahathir jerit DAP Rasis, DAP merbahaya, sesiapa Melayu yang undi DAP ada lah pengkhianat. Namun akhir nya Mahathir sendiri menjilat jadi barua DAP.

Ada sesuatu yang menakutkan Mahathir berkenaan Najib Razak jika dia bangkit semula.

Ada orang kata , Najib tahu sesuatu yang orang lain tidak tahu tapi tidak boleh di dedahkan tanpa kuasa.

Tujuh tahun Tun Mahathir meratip kisah 1MDB dan rakyat telah terpedaya dengan kisah nya, kini rakyat tidak lagi boleh di paksa mempercayai selama nya dengan penemuan banyak bukti baru dan pendedahan terkini.

Malah Ketika kes 1MDB berlangsung pun rakyat menolak Mahathir dan kuncu kuncu dengan penangan 7-0 di PRK dan 2- di PRN.

Ini melambangkan betapa rakyat sudah tidak mahu mendengar apa apa nasihat dari Mahathir lagi. Nasihat 'bullshit' sesuai untuk walaun dan pencacainya saja bukan untuk rakyat..!!

Kemaraan Bossku menggusarkan Mahathir sekaligus menunjuk kan rakyat sudah jemu dengan politik Mahathir umpan kebencian untuk rakyat tetapi apabila sudah berkuasa, rakyat yang mengundi di pandang hina di seru ikat perut dan jangan iri hati kepada orang kaya.

PRN Johor begitu mengerunkan Mahathir jika ambil kira telah menulis surat buat kali ke 4. Tulis lah surat yang ke seratus sekali pun, tiada siapa peduli dengan Mahathir..!!

Anonymous said...

When you make friend with Singapork then you don't need enemy...!!

Calon bodoh bakal MB dari PKR mahu jadikan Singapura rskan ekonomi...

Sepatutnya Johor pulaukan Singapura yang tak berguna itu. Ajar jadi kueang ajar sama Singapura. Rratkan hubungaan dengan Indonesia Batam Tanjung Balai Riau dan Kalimantan dll

Bagi calon KEADILAN DUN Layang Layang, Dr Maszlee Malik, Johor bukan sahaja memiliki potensi yang ada di Selangor atau Pulau Pinang sebagai negeri maju, tetapi sepatutnya mendapat lebih daripada itu sebagai rakan kongsi kemakmuran ekonomi Singapura.

Beliau berharap pengundi akan membuat perubahan pada Pilihan Raya Negeri Johor 12 Mac ini bagi memulakan strategi 'new deal' untuk ekonomi masa hadapan Johor.

"Johor punya potensi untuk jadi negeri termaju di Malaysia. Kita jiran terdekat dengan Singapura. Selama ini Johor dapat manfaat dari Singapura, kerja di sana. Tetapi itu bukan pekara kita banggakan. Sepatutnya Johor pada waktu ini boleh mempunyai ekonomi setanding Singapura.

Celaka lah Singapura...

Anonymous said...

Speaker Dewan Rakyat minta Bossku perjelas kenyataan berkait 1MDB dikata kelirukan Dewan Rakyat. Celah mana yang mengelirukan Dewan Rakyat itu..!?

Nampak nya jumlah wang keluar masuk akaun 1MDB langsung tidak match , atau tidak tally.

Bukan sahaja jumlah wang keluar masuk tidak tally, bahkan jawapan yang di beri oleh Menteri Kewangan juga tidak kena atau “doesn’t hold water”.

Bila hendak bercerita tentang1MDB dan akaun nya biar lah kita berbicara dalam Bahasa mudah dan terma yang boleh di fahami oleh rakyat.

Perkembangan terkini terlihat seolah olah ada kecurian besar terjadi dalam perakaunan 1MDB.

Mungkin setelah kejayaan menuduh Datuk Seri Najib Razak pada kes 1MDB maka, pihak tertentu boleh mencuri dan menipu akaun 1MDB kerana “penyamun” sudah di dakwa.

Tapi bagi mereka yang boleh berfikir dan mengira , jika melihat pada jumlah wang pulangan Kembali kepada 1MDB dan jumlah hutang 1MDB yang “konon” telah di bayar oleh kerajaan Pakatan Harapan , jelas terlihat ada satu lopong besar atau “gap margin” yang sangat jelas.

Kemudian jawapan yang di beri pula membuat kerajaan Pakatan Harapan dan Menteri Kewangan nya kantoi “Big time”

Ambil jalan mudah kiraan , jika Dana yang dalam akaun amanah khas 1MDB sekarang ada hampir Rm33.4 billion seperti yang diumum kerajaan Pakatan Harapan setakat ini:

– dikembalikan oleh DOJ: RM2.7 bilion

– penjualan kapal Equanimity: RM523 juta

– penyelesaian Riza Aziz: RM443 juta

– penyelesaian Goldman Sachs: RM16.1 bilion

– penyelesian Ambank: RM2.83 bilion.

– penyelesaian Deloitte’s: RM324 juta

– penjualan 60% Bandar Malaysia tahun 2019: RM7.41b

– penjualan tanah Pulau Indah milik 1MDB: RM416 juta

– penjualan tanah Pulau Pinang milik 1MDB: RM2.7 bilion

Jumlah yang telah diambil balik kerajaan setakat ini: RM33.4 bilion. RM33.2 bilion 1MDB?

Siapa boleh jawap?

Jika kenyataan Tengku Zafrul konon konon hutang belum matang untuk di bayar, pasti wang wang ini ada dalam simpanan 1MDB.

Ia kiraan sangat asas dan basic yang mana budak sekolah pun tahu.

Siapa boleh jawap? Harapkan Tun semua deria rasa nya semua dah ke laut dalam. Deria fitnah jijik Tun satu satu nya yang masih helok..!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails