Tuesday, June 29, 2021

DAP/Guan Eng, Kokok berderai lagi, tunggu gelumang ekornya..

"PAKEJ rangsangan ekonomi yang bakal diumumkan kerajaan tidak boleh bersifat kosmetik. Mantan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng berkata, pakej rangsangan itu harus merangkumi moratorium automatik pinjaman bank dengan pengecualian faedah sehingga akhir tahun." Begitu kempen DAP dalam beritanya.

Lucu lagi "Selain itu tambahnya, ia perlu disertakan dengan suntikan dana minimum RM45 bilion."

Begitulah carafikir kepala-otak DAP. Ertinya, PH masih di peringkat 'cakap kosong' tiada tindakan apa-apa demi kepentingan rakyat tertindas. Memperkenalkan tradisi lapok di bawah tempurung PH 'cakap besar' babi pun boleh terbang. Nak selesaikan masalah babi Pulau Pinang, terowong dan kambus laut pun bertahun-tahun tak selesai lagi.

Waktu berkuasa 22 bulan, kokoknya saja berderai-derai menjajakan hutang, cari derma dan pinjaman sana-sini. Bahkan sampai guna bapok/wanita jaja tabung derma. Mungkin guna tabung tin milo lagi mulia. Sekarang apa jadi duit itu? Duit pinjaman luar negara, tapak peniaga Jalan Masjid India contoh kecilnya, mana? Dan banyak lagi.

Kita tunggu, yang kokoknya berderai, apakah ekornya akan berulat bergelumang tahi? Itulah tradisi DAP/PH..

Lihat siri s'purakini: 

5 comments:

Anonymous said...

Puak kafir harbi roket hanya pandai main wayang opera untuk menipu umat Islam supaya umat Islam menyokong dan mengundi puak kafir harbi dan khadam munafiqun liberal mereka dan membenci ulama Islam, parti Islam, perjuangan Islam, parti Melayu dan pemimpin Melayu Islam.

Lihatlah apa yang telah berlaku apabila puak kafir harbi roket dan khadam liberal mereka berkuasa selama 22 bulan.

Mereka menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam, menyamun wang dan aset tabung umat Islam, menjual aset kerajaan, membuat berbelas ribu kakitangan awam yang majoritinya orang Melayu, melingkupkan ekonomi negara dan mempersendakan kedaulatan undang-undang dll.

Mereka tidak mahu menjaga kebajikan rakyat dengan alasan kencing konon kerajaan tidak ada wang ! Jika mereka memerintah negara di waktu PKP, rakyat akan mati kebuluran.

Bayangkan apa akan berlaku jika mereka berkuasa selama 22 tahun.

Oleh sebab itu, umat Islam wajib menolak musuh Islam dalam setiap PRU supaya mereka tidak boleh mengancam Islam dan umat Islam atau kencing rakyat atau melingkupkan ekonomi negara.

Anonymous said...

Pakej rangsangan ekonomi apa ke bende?

Rakyat kena keluar duit kwsp sendiri nak hidup.

Gaji dan ELAUN buta berpuluh menteri mereka makan sedap2. Tu tak kira lagi jawatan2 pengarah.

Vaksin lambat. Ekonomi lambat buka. Negara lain dah mula buka. Cuma tutup kawasan2 tertentu sj.

Tunggu pru nanti.Rakyat x kira DAP ke atau apa ke.. janji jgn P End.

Anonymous said...

Mahaidin pun bgtau duit dah kurang sblm ni. Jgn duduk dlm tempurung.

Anonymous said...

Ini membuktikan bahawa kerajaan PN adalah jauh lebih baik kerana ia berusaha menolong mengurangkan penderitaan rakyat di waktu wabak covid-19 sejak tahun 2020 hingga sekarang walaupun RBA dalam tempurung dan kotak sibuk mencipta pelbagai persepsi untuk menghasut rakyat membenci kerajaan PN.

Anonymous said...

Rakyat mempunyai simpanan wang dalam kwsp maka wajarlah rakyat mengeluarkan sebahagian dari wang simpanan mereka untuk menyara keluarga mereka. Ini bererti mereka masih mampu.

Adakah kamu mahu kerajaan tolong membayar makan sedap-sedap, seluar dalam, bra , rokok, todi, nombor ekor, beras mewah dan toilet paper kamu dll ?

Tidak cukupkah rakyat dikencing hancing dengan pelbagai janji palsu dalam menipufesto Pee H pimpinan abang besar kafir harbi roket selama 22 bulan ?

Puak RBA sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails