Monday, June 29, 2020

Konon ‘Skandal' Dg Aleena Aisyah? Perlukah Nafikan Perkara Tiada?? ’.


Skandal Ulama Pas: Alex sedia disaman Mokhtar Senik

SITI NUR ZAWANI MISCON


INDIVIDU yang dikenali sebagai Alex, menyatakan kesediaannya untuk disaman sekiranya benar dia telah memfitnah berhubung pendedahannya dalam isu skandal Mokhtar Senik bersama seorang wanita yang dikenali sebagai Leena.


Bekas Ketua Ulama Pas Pahang itu dikatakan sekali lagi menjadi mangsa kepada Alex yang kali ini menyamar sebagai Leena. Alex berkata, demi membuktikan dia bercakap benar, Mokhtar Senik diminta untuk meneruskan saman terhadapnya.


“Saya minta Mokhtar Senik sila saman saya kalau dia rasa saya fitnah. Di mahkamah kita tak boleh sembunyikan apa-apa. Semua segala fakta saya kena tunjuk di mahkamah, begitu juga Mokhtar Senik.

“Jadi Mokhtar je tahu sama ada Leena dikenali sebagai Alex, sama ada telah memfitnah dan menciplak segala yang dituduh.

“Ini untuk menunjukkan saya ini bercakap benar,” katanya dalam satu temubual mendedahkan situasi sebenar ‘Skandal Mokhtar Senik dan Aleena Aisyah’.


Minggu lalu, kecoh di Facebook yang memaparkan beberapa rakaman video didakwa perbualan antara Mokhtar Senik dan seorang wanita yang dikenali sebagai Leena.


Dalam perbualan itu, mereka dikatakan sedang merancang untuk berjumpa di satu lokasi yang tidak diberitahu.


Video tersebut turut mendedahkan nombor telefon WhatsApp Mokhtar yang digunakan sebelum ini. Namun, difahamkan beliau telah pun menukar nombor baharu ekoran dakwaannya bahawa nombor telefonnya disalahguna pihak lain.


Dalam rakaman lain pula, menyaksikan sebuah kereta Toyata Vellfire hitam yang didakwa milik Mokhtar, telah diserbu oleh beberapa individu di tepi jalan.


Walaubagaimanapun, Mokhtar mendakwa nombor pendaftaran keretanya juga telah diciplak.


Dalam pada itu, Alex yang juga anak jati Kuantan Pahang itu berkata, dia bangga dapat membongkarkan sikap jahat seorang Ulama yang berpusat di negeri kelahirannya.


“Saya rasa bangga bila dapat dedahkan kejahatan ulama yang berpusat di Kuantan,” katanya yang juga merupakan penama akaun Facebook Alexander Pittsuwan Thomprason.


Semalam, penceramah, Ustaz Ahmad Husam Datuk Baderudin tampil membela Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat itu dengan mempersoalkan agama yang dianuti Alexander.


Ahmad Husam yang juga pernah digelar ‘ustaz jari tengah’ dalam ulasan videonya mendakwa mendapat khabar bahawa penyebar Alexander Pittsuwan Thomprason bukannya beragama Islam.


Katanya, sekiranya Alex beragama Islam, seharusnya mereka bersembang cara Islam.

Beliau juga mempersoalkan apakah agenda Alex sehingga memburukkan golongan agamawan, asatizah dan para ustaz di kalangan orang Islam.

25 comments:

Anonymous said...

kalua bukan SAMAN lah dapat duit free....kalua penakut nak SAMAN maka...jeng jeng jeng hahaha apa nak takut SAMAN tu yg pelik kalua dah tak buat….hahaha puiii

Anonymous said...

Kenalah saman untuk membuktikan kebenaran. Kalau didiamkan akan dianggap betul. So org yang buat fitnah akan dihukum dan jadi pengajaran. Akhir zaman ni tak kira siapa pun bole jadi dajal syaitan iblis walau pun agamawan ustaz lebai dll. Hadis Nabi SAW trntang agamawang akhir zaman jelas dan semakin menyerlah akhir2 ini.

المتوكل على الله said...

شركة رش مبيدات بالرياض
افضل شركة رش دفان بالرياض
ارخص شركة مكافحة حشرات بالرياض
شركة مكافحة النمل الابيض بالرياض
شركة مكافحة النمل الاسود بالرياض
شركة مكافحة الفئران بالرياض
شركة مكافحة الصراصير بالرياض


Anonymous said...

aku dah tengok you tube, minta saman laaa...nanti ada orang dapat duit free....

Anonymous said...

Macam kes 90 juta. Mati mati aku percaya. Rupanya siri skandal fitnah oleh dap and the team. Macam kata atok, politik mesti ada fitnah. Inilah contoh politik yg tidak bersuluhkan islam.

Anonymous said...

Jangan terpedaya lagi dengan politik jahat atok dan dap. 1mdb pun yg seperti benar, masih belum selesai. Rupanya atok dan anak beranak yg pulun khazanah negara, khazanah rakyat. Pandai reka kambing hitam.

Anonymous said...

Abg kat mana..
Abe kat petronas ni..plate ndf..

Apa punya ularmak. Sanggup tggu demi sesuap tetek. Kahkah

Unknown said...

Mu dah yakin ke cerita ni sohih? Boleh carik dia ke untuk mohon maaf kalau ianya fitnah, kat dunia mungkin boleh carik, kat masyar?

Anonymous said...

Orang2 KUCHIWA akan membuat apa sahaja untuk mengenakan seseorang!

Lihat sahaja kes Najib, semua FITNAH belaka!

Anonymous said...

Dua individu. Sorang ulamak, sorang lagi kapir. Mana satu nak percaya? Jangan terpedaya kali kedua. Dulu sangat percaya dengan clare rewcastle, rupanya fitnah taraf 10 bintang. Clare terima berjuta untuk fitnah itu. Sekarang skrip hampir serupa. Entah berapa pulak alex terima.

Tiada halal haram dalam kamus alex. Janji ada fulusy masyuk.

cikminah said...

Bila kamu semua meroyan mempertahankan the snake, sah ini mesti betol. Siapa nak ngaku berak di tengah jalan...????

Elok samanlah si Alex tu kalau semua ni fitnah. Berani kerana benar. Takkan snake pun kena schammer....sah Snake cuma bungkus kepalanya je. Inilah ularmak akhir zaman sprti yg Nabi (saw) pernah cakap sebelum wafat.


Anonymous said...

Tak nampak pun muka kat petronas. Kereta boleh tampal plate. Baru tunjuk kereta yg belum tentu pasti dan lakonan seperti drama sudah terus buat keputusan. Matang lah sikit wahai pencacai. Tunjuk muka di sebalik cermin gelap. Dulu bang non pamer fotostat yg gelap sebagai bukti bayaran 2 juta. Sekarang baru tau bang non kaki klentong dan pandai ngayat.

Anonymous said...

Falsampah puak Pakatan Hancing pimpinan parti kafir Harbi DA-Pigs ialah saman untuk menegakkan kebenaran.

Kepada RBA-RBA bahlol lagi tolol cukup-cukuplah kamu semua membahlolkan diri kamu sendiri dengan falsampah tersebut kerana bukan semua orang mampu membayar peguam untuk menyaman orang lain.

Anonymous said...

Otak kamu letak dilutut??? BUKAN semua orang mampu membayar peguam untuk menyaman orang lain kerana bayaran peguam sangat mahal.

Anonymous said...

Otak kamu letak dilutut ??? Cukup-cukuplah kamu menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ulama-ulama Islam. Bukankah ini menunjukkan kamu adalah barua yang sangat tidak bermoral ???

BUKAN semua orang mampu membayar peguam untuk menyaman orang lain kerana bayaran peguam sangat mahal.

Anonymous said...

Ko tau celah mana bayaran suma peguam sgt mahal? Ada je peguam menawarkan khidmat ikut kemampuan. Rajin2 la selidik. Kata bodoh kang marah.

Anonymous said...

Kalo ulamak ikut cara nabi, yes wajib sokong. Kalo ulamak ikut cara babi mcm ko sokong membabi buta, mmg kena maki la.

Anonymous said...

Yaaa..fitnah lobai x blh..fitnah dap sm pan je blh..

Anonymous said...

Dah bodoh x mampu bagi hujah, apa lg modal maki la. Unta padang pasir pun xde mcm ni bodoh

Anonymous said...

Ko kata mati2 percaya, abis skrg ko dah mati idup balik? Politik bersuluhkan islam mcmana pulak? Wajib tipu ke mcm lebai hadi sm nik abduh ckp? Yg tu ko mati2 percaya pulak

Anonymous said...

Abis politik baik mcmmana pulak? Kes arwah adib? Kilang arak? Ruu355? Hudud? Tulisan jawi? Tu suma apa citer? Habuan laju ke rembat, perjuangan suma dah kelaut

Anonymous said...

Ulamak tu maksum..wajib percaya..kah3. Bodoh punya walaun

Permadu Malaysia said...

http://permadumalaysia.blogspot.com/2020/06/mokhtar-senik-mungkin-difitnah-kata.html?m=1

MOKHTAR SENIK DIFITNAH?

Mohd isa said...

Klu d fitnah, guane tarek handbrake sblm perbicaraan dan tidak padam artikel rm90j ????

wzhann wriffinn said...

Bila dah melibatkan fitnah sebegini besar,buatlah laporan polis biar perkara ini diselesaikan secara undang2...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails