Friday, June 26, 2020

Jawapan Kepada RoketKini..


Rakyat akan hukum Adun khianat’ – DAP Perak
oleh Pada 


RAKYAT akan menghukum Adun yang mengkhianati mandat rakyat dan menggadaikan maruah mereka demi kepentingan politik, tegas DAP Perak dalam kenyataan, hari ini. 
Kenyataan itu mengulas tindakan Adun Buntong, A Sivasubramaniam dan Adun Tronoh, Paul Yong Choo Kiong yang bertindak menyokong pihak lawan sehingga menyaksikan kerajaan Pakatan Harapan (PH) tumbang di Perak. 

Lihat: Demokrasi ala DAP 'terlalu cacat'. -A. Sivasubram...

A Sivasubramaniam dilaporkan menyertai Gerakan dalam satu sidang media hari ini, sementara Choo Kiong kekal bebas. 
“A Sivasubramaniam telahpun dipecat oleh Jawatankuasa Disiplin DAP pusat bersama-sama dengan Choo Kiong yang mengkhianati mandat rakyat pada Mac tahun ini. 
“Beliau merupakan satu beban (liabiliti) apabila beliau masih berada dalam DAP,” kata kenyataan itu.
Berikutan itu, Timbalan Pengerusi DAP Perak, V Sivakumar dilantik untuk menyelaras aktiviti DAP di DUN Buntong bagi meneruskan perkhidmatan parti kepada rakyat. 
“Usaha murni DAP untuk berkhidmat kepada penduduk Buntong tidak pernah terhenti dan sumbangan bantuan kepada rakyat yang memerlukan bantuan semasa perintah kawalan pergerakan (PKP) telah dijalankan secara tersusun dan berjadual,” ujarnya. 
Mengulas lanjut, kenyataan itu turut menegaskan bahawa mana-mana ahli DAP yang menyertai sidang media A Sivasubramaniam hari ini akan dilucutkan keahliannya serta merta. 
“Organisasi akar umbi DAP di kawasan Buntong kekal kukuh dan teguh. Pimpinan cawangan yang ada tidak akan terjejas dengan pengumuman A. Sivasubramaniam tadi. 
“DAP akan terus berjuang demi membentuk Malaysia Baharu yang bersih, telus dan adil untuk semua kaum dan DAP akan terus bertanding di kawasan DUN Buntong pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15) untuk mempertahankan mandat rakyat,” ujarnya. — Roketkini.com

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ini jawapan kepada Roket DAP..

Tolong Anjing PH Tersepit. Terlepas, Dia Gigit Kita Balik!
PEDANG SAMURAI: ONE GOOD DEED DESERVES ANOTHER?
Belum reda masalah covid19, kini mereka cuba menakut-nakut kan rakyat dengan ingin menukar kerajaan semula.

Apa mereka ingat tukar kerajaan tu macam tukar baju ke. Sekejap nak kerajaan A kemudian B , kemudian A semula. Kerajaan PN terbentuk pun bukan sengaja. Hanya di sebab kan PM dari PH meletak kan jawatan dan MP PH merasa kurang yakin kepada pemerintahan PH, maka mereka ingin kan kerajaan yang baru dan ini telah di persetujui oleh YDPA. 

Rasa hormat kepada Institusi Raja macam dah tak ada, sanggup mereka hina keputusan YDPA yang inginkan kestabilan politik. Perasaan rakyat pula langsung tidak diperdulikan. Kerakusan serakah kuasa lebih diutama. 

22 bulan PH telah diberi peluang oleh rakyat untuk buktikan mereka kerajaan yang boleh diandalkan, namun hampa, gagal bahkan menyusahkan. Hutang negara PH tambah, aset negara PH jual, harta negara PH jarah, perpaduan rakyat berbagai kaum membara tinggal belum membakar aje, ketegangan agama memuncak, semua institusi kerajaan PH hina dengan berbagai cara, hubungan dengan negara luar remuk teruk. 

Seremuknya batang buruk diramas. Perit perih umpama negara dijajah kuasa asing semasa PH perintah. Tak cukup ke PH seksa rakyat yang telah terpedaya memberi mereka kuasa. Seperti memberi makan anjing tersepit, PH gigit tangan yang beri undi dulu.

Apa lagi yang boleh PH beri jaminan kepada rakyat jika PH jadi kerajaan kembali yang boleh menyenangkan rakyat. Kenapa begitu zalimnya hati2 pimpinan PH, sezalim firaun semasa berkuasa.

Rakyat bukan ingin di mua tapi cukup dapat hidup dalam ketenangan yang mereka tak rasakan semasa PH perintah dulu.

Kini kehidupan rakyat di Malaysia sudah cukup baik. Bukan seperti tepung sempret yang ditekan dalam acuan tajam hujungnya. Tolong jangan siksa kami dengan permainan politik tengik kamu.
Oleh Johorborn -9 Syawal 1441H

Lihat sebelum ini..

E-Buku IH-107: Roket Pemikiran DAP Yang Bengkok.....

E-Buku IH-107: Roket Pemikiran DAP Yang Bengkok..

E-Buku IH-109: DAP Selepas PM Ke 8.



Perhatian:
Bagaimana nak jadi usahawan ternak landak? 
Mudah sahaja, semudah pelihara kucing, hambatlah peluang jana ekonomi..

Video: Ternak Landak Untung Ribuan Ringgit
Lihat perincian penjelasan..

Bagaimana dapatkan benihnya? 
Sila hubungi Pak Zuu
Tel 01133111321 (KL.)
Ibnu Hasyim
Alamat: ibnuhasyim@gmail.com 
"Aku Ada Sepasang Landak.. Mari Kita Biakkan!"

5 comments:

Anonymous said...

Anwar tak popular, ramai tidak suka Anwar sebab itu saya bantu dia - Tun Mahathir

ko rase accner...!? otai pula rase accner tuh...!?

Tun punya kata kata tu accner otai dan Brother setuju ker kita orang tunggu Brother nak komen jer..!?

"Datuk Seri Anwar Ibrahim sebenarnya tidak mempunyai sokongan cukup untuk menjadi Perdana Menteri kerana tidak lagi diterima oleh ramai pihak" kata Tun Mahathir yang kini berusia 95 tahun.

“Terdapat pihak yang menentang keras jika dia (Anwar) dicalonkan, mereka tidak akan sokong.

Woww sound tepek kelepap tepat kat muka Brother kite.. otai nnti bole la komen... kami tunggu otai jawab lepas tu kami ramai ramai tepuk

"Kita perlukan sokongan daripada parti kerajaan supaya mempunyai majoriti cukup. Saya bimbang Anwar Ibrahim tak dapat majoriti cukup jika bergantung pada dia seorang" kata Tun lagi

Aauchh...!!? Tak kan Brother dan otai tak rasa apa apa..!? Mustahil tak rasa bisa bisa atau gatal miang kat badan otai san brother kata kata seorang yang sudah berusia 95 tahun.


Brother dan Otai sekelian cepat sikit kasi komen, jangan lambat komen bisa dan gatal miang badan dah rasa seluruh badan tuhh..!!

Tak kan bab guling atas jalan raya laju ke depan balas komen Tun pun kena lah laju ke depan juga.

Kami nak tepok sambil makan super ring lepas Brother dan otai balas komen Tun.


Apa apa pun kasi tepokkk dolu satu kali..!!

avanza5990 said...

cara komen macam nak gaduh dgn cina DAP. memang cepat saja kalau DAP bersuara. kasi angkat parang la kalu benci sgt kt DAP. semua DAP buat salah. SEMUA PAS BUAT SEMUA BETUL. MEMANG AHLI SYURGA LA PENGANUT BLOG NI.

Anonymous said...

Memang benci kat dap. Para ustaz semua salah, ahli dap semua betul. Mental korup macam bang non dan sabu jer tak nampak buruk dan jahat dap.

Ramai nampak di sebalik tirai dap persis komunis.

Anonymous said...

RBA rasis ternakan DA-Pigs menyalak histeria sejak tuan kafir harbinya tumbang baham tanah sebab tak cukup dedak.

Tepuk .......

Unknown said...

....bukan lagi cari gaduh....kalau jumpe ulor dng puak dap@komunis ni....pukul puak dap ni dulu...kemudian ulor tu pulak patuk2 dan belit2 puak dap@komunis nih.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails