Wednesday, November 21, 2018

Simbol Yahudi Dalam Cuci Otak Menjajah..

Imej yang berkaitan

Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk simbol yahudi

    MARI kita meneroka beberapa simbol, objek, istilah, dan semua perkara yang berkaitan dengan sihir terdapat dalam siri Harry Potter, bagi menjajah dan mencuci otak manusia. 
    Antaranya..

    a) Burung Hantu (The Owl)

    YBDMFH-4Rev
    Burung hantu kini sering dikenal pasti sebagai simbol kebijaksanaan dan pengetahuan. Inilah sebenarnya pemahaman yang salah dan telah dimanipulasi. Simbol burung hantu berasal dari akar Kabbalah dalam upacara Mesir Kuno Osirian yang mewakili tokoh Dewi Iblis bernama Lilith. Burung ini telah lama menjadi simbol dari ghaib, shamanisme, dan sejumlah ritual Lucifer (penyembahan shahithoon).

    Dalam mitologi ghaib, Dewi Devil Lilith dipercayai isteri pertama Adam, sebelum Eva (Hawa). Kerana Lilith ingin menguasai segala-galanya, termasuk menguasai Adam, dia dibuang ke bumi dan kemudian berkahwin dengan Lucifer, The Fallen Angel, yang juga dibuang dari langit ke bumi. Pernikahan dengan Lucifer menghasilkan Baphomet, setengah manusia setengah binatang dan juga makhluk yang androgynous. Atau lebih dikenali sebagai Kambing Iblis atau Kambing Mendez. 


    Ini adalah simbol utama Gereja Syaitan. Illuminati dan Bohemian Groove adalah dua kumpulan rahsia Lucifer (penyembah syaitan) yang mengambil The Owl sebagai salah satu simbol utamanya.


    b) Jubah Hitam

    YBDMFH-5Rev
    Jubah hitam adalah pakaian ritual untuk penyembah Luciferian atau penyembah syaitan. Gereja Syaitan, seperti Illuminati, Freemasonry, Rosicrucian, juga memakai jubah hitam dalam melaksanakan ritual mereka.

    c) Kucing Hitam
    YBDMFH-6Rev
    Kucing itu adalah haiwan kegemaran Firaun dan haiwan yang dekat dengan budaya sihir Osirian Mesir. Kucing hitam di mitologi Barat dan Occult dikenali sebagai Kucing Iblis atau The Devil Cat

    Dalam kepercayaan tahyul, beberapa komuniti kita pernah diketahui orang mati telah melompat hidup apabila seekor kucing hitam melintas mayit yang sedang terbaring. Mereka akan dapat hidup semula atau semangat mereka akan menjadi penasaran.

    d) Tanda Kilat (Lightning or Thunderbolt) 

    YBDMFH-7BRev
    Gambar atas: Parut pada dahi Harry Potter. Tanda kilat pada dahi Harry Potter. Gambar bawahnya: Anton Szandor La Vey. Nota: untuk tujuan membuktikan fakta dokumentasi, wajah pada foto ini tidak disamar.

    Dalam siri Harry Potter, diberitahu, Voldemort membunuh kedua-dua ibu bapa Harry Potter tetapi gagal menamatkan bayi Harry Potter. Voldemort hanya berjaya membuat tanda awal di dahi Harry Potter di mana scarface berada dalam bentuk kilat. Kilat atau juga dikenali sebagai Thunderbolt. Kilat adalah sama dengan simbol kilat yang menyerupai huruf "S". Ini juga merupakan lambang syaitan. 


    Simbol ini masih tetap nyata di dahi Harry Potter sehingga dia dewasa. Tahukah kamu simbol kilat yang sama juga digunakan oleh Anton Szandor La Vey, pengasas Gereja Iblis, sebagai salah satu simbol pingat Gereja Syaitan.  Simbol kilat diletakkan di tengah simbol Pentagram terbalik (Baphomet).

    Di samping itu, simbol kilat serupa juga digunakan sebagai simbol pasukan Nazi elit Hitler, SS-Waffen, yang juga pasukan rahsia Hitler dikuasai oleh Heinrich Himler.
    YBDMFH-8Rev

    e) Ular (The Snake)

    YBDMFH-9B Rev
    Siri Harry Potter banyak menggunakan haiwan ini. Memahami okultisme jika ular adalah simbol kebijaksanaan. Apabila turun ke bumi mengikuti Adam, Lucifer juga dipercayai telah mengambil bentuk ular. Dalam kepercayaan sihir negara-negara kuno, ular dikenal dekat dengan kepercayaan syaitan. Hal ini berlaku sehingga kini.

    f) Mirror of Erised

    YBDMFH-10Rev
    Dalam siri pertama, terdapat cermin yang dapat merealisasikan hasrat Harry Potter, yang disebut sebagai The Mirror of Erised (Bab 12). Inilah JK.Rowling menggunakan anagram dengan menulis "Keinginan" sebagai "Erised". Anagram adalah satu bentuk kata-kata atau kalimat pengekodan yang sering digunakan oleh Templars dan kumpulan-kumpulan kultus lain untuk menyembunyikan mesej rahsia mereka. Salah satu kehendak Harry Potter adalah melihat gambaran ibu bapanya yang ditunjukkan oleh cermin.

    Sesiapa yang tahu, cermin adalah alat utama ghaib melihat masa lalu dan masa depan (keberuntungan). Dalam buku "AZ of Wicca" (Gernina Dunwich, p.114) menyatakan, "Amalan ramalan yang merupakan amalan sihir untuk mengetahui masa lalu, sekarang, atau masa depan sentiasa menggunakan cermin atau media kaca, bola kristal, lilin, bayang-bayang air, dan sebagainya. "


    The Occult Encyclopedia juga menyebut satu perkara ini. Ia dikatakan, "Orang-orang yang mempelajari ilmu sihir selalu menggunakan cermin untuk dapat melihat dunia roh ..." (Gerald & amp; Grosset, Dictionary of the Occult, ms 153)

    Dalam siri pertama Harry Potter, cermin sememangnya digunakan oleh Harry untuk dapat memenuhi semangat ibubapanya. Orang Kristian Barat menuduh JK.Rowling mengajar sesuatu yang dilarang oleh agama mereka, kerana Alkitab jelas melarang amalan menghubungi atau membawa semangat orang mati. 


    g) Alkemi dan Nicholas Flamel

    YBDMFH-11Rev
    Alchemy dan Nicholas Flamel Alchemy adalah kimia abad pertengahan di Eropah yang dikatakan (dalam kepercayaan mereka) untuk dapat menukar logam biasa menjadi emas. 

    "Secara simbolik, kimia zaman pertengahan adalah seni kebatinan untuk mengubah bentuk manusia rohani menjadi format yang lebih tinggi dan lebih lama." (Geddes & Grosset, Dictionary of the Occult, pp. 15-17). Sejarah dunia tahu salah satu tokoh Alkem utama bernama Nicholas Flamel, di mana nama ini telah jelas digunakan oleh JK. Rowling sebagai salah satu watak siri pertama Harry Potter untuk mengekalkan batu ahli falsafah. 


    Salah satu Ritus Masonik memang sangat dekat dengan penggunaan batu-batu yang, setelah melalui prosesi sihir tertentu, dianggap memiliki sihir atau mukjizat. Di samping itu, terdapat banyak simbol ghaib atau makhluk lain yang dibentangkan dalam siri pertama Harry Potter... Termasuk: Quidditch, Flying Sweep, Nimbus, Tiga Berkepala Anjing, Quirell, dan Catur. 


    h) Catur (The Checkered) 

    YBDMFH-12Rev

    Catur (The Checkered) adalah jelas simbol Freemasonry. Hampir semua sekolah Freemasonry di seluruh dunia mempunyai lantai berkulit hitam dan putih yang dipanggil The Checkered Floor, yang digunakan dalam ritual untuk memulakan Mason baru atau meningkatkan tahap anggota. 


    i) Harry Potter dan Madame Blavatsky 

    YBDMFH-13

    Satu lagi bukti yang sangat jelas dan tak terbantahkan ialah penggunaan nama salah satu pemimpin dunia Freemasonry, pengasas gerakan Theosofie International, iaitu Madame Blavatsky. Dalam siri Harry Potter, JK. Rowling memberikan nama penulis perempuan yang menulis buku ajaran yang digunakan oleh pelajar sekolah Magicwarts bertajuk "Mengungkap Kabut Masa Depan", dengan nama Cassandra Vablastky. 

    Siapa sebetulnya orang ini? JK.Rowling sekali lagi menggunakan anagram, bentuk templar dan hobi mason, dengan menulis "Vablatsky" untuk nama Blavatsky. 


    Indonesia


    Madame Blavatsky sangat dekat dengan sejarah Freemasonry di Indonesia. Wanita Yahudi Rusia ini dengan pemandangan burung hantu di zaman kolonial Belanda mempunyai tempat tinggal dengan tanah yang luas di tengah Jakarta, bertentangan dengan Bangunan Bank Indonesia sekarang. 


    Kini, tanah di mana rumah Blavatsky digunakan adalah untuk membina sebuah bangunan untuk Jabatan Pos dan Telekomunikasi di Jalan Medan Merdeka Timur. 

    Di masa lalu, jalan ini sering dipanggil Blavatsky Weg atau Blavatsky Road. Blavatsky adalah "Mbah" ajaran pluralisme yang sekarang digembar-gemburkan oleh Liberal, sama ada ia disebut Rangkaian Islam Liberal (JIL) atau penyokong lain Liberalisme. 


    Nota: Madame Blavatsky.. Gambar di atas tidak disamarkan wajahnya, untuk tujuan  membuktikan fakta dokumentasi.

    Hasil carian imej untuk islam liberal
    Imej yang berkaitan
    Mari doakan semoga mereka bertaubat..

    Sila lihat.. Islam Liberal Landa Malaysia..

    j) Harry Potter dan Mesir purba 

    Hasil carian imej untuk Harry Potter dan Mesir Kuno
    Keluarga Weasley ditampilkan di dalam Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, dari kiri ke kanan: Fred atau George, Ron, Charlie, Molly, Arthur, Ginny, ...

    Bukti lain yang tidak boleh dibantah adalah kaitan asal-usul sihir Harry Potter dengan Mesir Kuno, tempat di mana Kabbalah sebagai ilmu sihir Mesir purba yang melahirkan berbagai kelompok okultis berasal. 

    Dalam siri "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban", diceritakan ketika keluarga Ron Weasley (salah seorang teman Harry Potter) bercuti ke Mesir, maka kawannya Hermionemengaku begitu takjub dengan para ahli sihir Mesir yang dianggapnya sebagai sumber segala sumber ilmu sihir dunia. Apa yang ditulis oleh JK.Rowling adalah petunjuk kuat bahawa dunia sihir Harry Potter berasal dari sihir Mesir Kuno.

    Hasil carian imej untuk Penyanyi Madonna

    Madonna

    Malah, ramai selebriti Hollywood adalah ahli Pusat Kabbalah di Los Angeles. Penyanyi Madonna adalah ikon Hollywood Hollywood. Ia seolah-olah tidak kebetulan jika JK. Rowling memilih Daniel Radclife sebagai pelakon Harry Potter, di mana Radclife adalah seorang anak Yahudi Yahudi. 


    (Dinukil dari: http://www.eramuslim.com/berita/laporan-khusus/sisi-gelap-harry-potter-4.htm#.URePzTc9WuI, http://www.eramuslim.com/berita/laporan-khusus /sisi-gelap-harry-potter-5.htm#.URePIjc9WuI,http://www.eramuslim.com/berita/laporan-khusus/sisi-gelap-harry-potter-tamat.htm#.URePoDc9WuI) 

    k) Simbol segitiga Piramid dan Mata Satu 
    YBDMFH-14Rev

    Adalah bukan kebetulan apabila simbol segitiga Piramid dan Mata satu, jadi simbol khas Freemason Yahudi dan Illuminati. Ianya muncul dalam salah satu tulisan bersiri berjudul "Harry Potter and the Deathly Hallows". Demikianlah "Sisi gelap Harry Potter", seperti yang diturunkan oleh Rizki Ridyasmara, seorang penulis dan penyelidik tentang Freemasonry Yahudi. 

    Hasil carian imej untuk lambang mata pkr
    Adakah lambang ini  ada kaitan dengan simbol segitiga Piramid dan Mata Satu?

    Kesimpulan:

    Rasulullah صلى الله عليه وسلم dalam Hadis Sohih Al Imaam Al Bukhoory no: 6857 dan Al Imaam Muslim no: 87, dari Shohabat Abu Hurairoh رضي الله عنه seperti berikut:
    اجتنبوا السبع الموبقات. قيل يا رسول الله وما هن قال الشرك بالله والسحر وقتل النفس التى حرم الله إلا بالحق وأكل مال اليتيم وأكل الربا والتولى يوم الزحف وقذف المحصنات الغافلات المؤمنات

    Maksudnya:
    "Jauhkan dari tujuh perkara yang akan memusnahkan."
    Shohabat bertanya: "Apa itu?"
    Beliau صلى الله عليه وسلم berkata:

    1. Shirk kepada Allah,
    2. Magic atau sihir,
    3. Membunuh jiwa tanpa sebab,
    4. Makan riba,
    5. Memakan harta anak yatim,
    6. Lari dari medan perang, dan
    7. Menuduh zina orang beriman yang menjaga diri dari pengabaian. "

    (IH)
    Bersambung.

    No comments:

    LinkWithin

    Related Posts with Thumbnails