Saturday, November 24, 2018

Boikot Giant, Ibnu Hasyim Sokong!


 

Saya cadang boikot pasaraya Giant kerana membenarkan "free tasting dan sampling" arak di tempat awam.  

Saya syorkan semua Muslim jangan membeli di Pasaran Giant pada 1hb Disember (Sabtu) Dan 2hb Disember ( Ahad) sehingga pihak pengurusan Giant meminta maaf kerana tidak menghormati undang- undang dan agama Islam.

Ini bersalahan dengan pelesenan jualan arak oleh Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM). Jika merokok di tempat awam diharamkan kerana bimbang teladan dan kesan buruk pada kanak2 dan remaja!

Jadi apa logiknya "free tasting" arak di tempat awam? Remaja bawah umur 21 tahun jadi promoter arak. Berapa syarat minima boleh minum arak di Malaysia?

Kita perlu buktikan kuasa pembeli Muslim!! Jom sebarkan dan viralkan. Kita buktikan kuasa pembeli Bumiputera dan Islam.

Vikings
MR :  Pasti tempat awam, jika benar, umat Islam kena buat sesuatu 
Jika benar, Ibnu Hasyim sokong!

4 comments:

abahturon said...

Ok.. 1&2 hb ni Abah tak gi Giant..

I said...

Kali pertama posting ibnu hasyim ini menggambarkan kematangan. Baru betul cara ni bang ibnu hasyim. Kalau kerajaan dan pihak berkuasa buat tak nampak...kita rakyat bagi nampak. Seoatutnya dari dulu lagi dah ada seruan macam ini. Sysbas bro ibnu Hasyim.....

Anonymous said...

Sy mencadangkan ibnu hashim juga membuat kempen boikot dadah atau org yg kata penagih dadah yg benci icerd lebih baik dr menteri sokong icerd (Arab saudi Mesir juga sokng icerd).Jadi penagih dadah lebih baik dari semua menteri malaysai arab saudi mesir indonesia dan sebagainya. DADAH dan Arak sama2 memabukkan dan merosakkan otak.

Anonymous said...

1.24 am

Memang la saudi takde masalah sokong icerd. Cuba letak 40% bangsa lain jadi warganegara kat sana. Pi tengok.

Penagih dadah effect diri sendiri. icerd effect pada jutaan masyarakat awam, itulah alasannya. Hard to believe sampai simple things macam ni pun aku nak kena tulis untuk explain. Unless kalau 1.24 am masih form 1 then masih boleh dimaafkan. Tapi sebaiknya adik pergi la study or buat keje sekolah. Jangan sibuk2 pasai politik sampai stay up mlm2. Buat malu orang lain je nanti.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails