Tuesday, November 20, 2018

Cuci Otak Dalam Media Filem &Hiburan.

Imej yang berkaitan
Lihat sebelum ini..
MANUSIA mempunyai visi melalui penglihatan dan pendengaran. Kedua-duanya adalah media yang sangat sensitif dalam menyerap pelbagai maklumat. 

Maka dalam menyambung tulisan yang lalu di atas, akan dibongkar bagaimana proses 'cuci otak', brain wash, penjajahan, penaklukan atau pembentukan fikiran melalui media filem dan hiburan... Yang sudah tentu didalangi oleh Yahudi atau Zionis. 


Rasulullah SAW dalam Sejarah Hadis Al Imaam Muslim no: 6952 , dari Sahabat Abu Sa'id Al Khudry RA seperti berikut:


لتتبعن سنن الذين من قبلكم شبرا بشبر وذراعا بذراع حتى لو دخلوا فى جحر ضب لاتبعتموهم قلنا يا رسول الله آليهود والنصارى قال فمن

Maksudnya:
"Kamu akan ikuti tradisi umah sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sekalipun mereka masuk lubang dhob (sejenis biawak padang pasir) pun, kamu pasti ikut juga. "

Sahabat bertanya, "O Rasulullah, apakah maksudmu itu orang Yahudi dan Nasrani?"


Rasulullah SAW menjawab, "Jika tidak mereka, siapa lagi?"


Merujuk kepada hadis ini kini, hakikatnya setiap hari konspirasi Yahudi dan Nasrani berlalu dan berlaku di rumah orang Islam, sama ada menerusi program tv, akhbar, internet, pelbagai filem dan acara hiburan. Program 'cuci otak' yang secara sedar atau tidak, telah disusup dan disusun melalui racun berbahaya kepada 'aqidah, gaya dan cara hidup orang Islam sendiri. 


Contohnya, seperti yang dikatakan oleh Samuel Zweimer, seorang tokoh Yahudi, Ketua Umum Persatuan Ahli-ahli Yahudi, dalam Persidangan Mubaligh di Jerusalem pada tahun 1935M, yang dihadiri oleh wakil-wakil agen Yahudi dari seluruh dunia.  Terjemahan ucapan Zweimer ini dipetik dari Dr. Darauzah Muhammad 'Izzah berjudul "Al Judzuurul Qodimah li Ahdaasi Banii Isro'iil wal Yahuud wa Suluukihim wa Akhlaaqihim", Maktabah Darul Atlas, Damsyik - Syria, 1970). Ujarnya..

"... Apa yang perlu anda perhatikan adalah bahawa matlamat misi yang orang Yahudi telah berjuang dengan menghantar saudara kepada negara-negara Islam bukan mengharap orang Islam menukar kepada agama Yahudi atau Kristian.. Bukan itu sahaja. Tetapi tugas anda adalah untuk mengeluarkan mereka dari Islam, dan tidak berfikir untuk membela agama mereka. Selain itu, anda perlu membuat mereka jauh dari kefahaman, jauh dari watak yang baik ...


"Saudara-saudara telah mengecualikan umat Islam dari agama mereka, walaupun mereka masih enggan memakai pakaian Yahudi atau pakaian Kristian. Gaya hidup sedemikian adalah matlamat perjuangan kita, iaitu kaum Muslim muda yang malas, enggan bekerja keras, cenderung berpoya-poya, hanya suka mempelajari segala perkara berkaitan dengan hawa nafsu dan nafsu.. Hanya bekerja dalam mengejar kekayaan material dunia semata, mengejar jawatan, memuaskan nafsu ...


"Terus perjuangan anda untuk mesej agama anda. Semoga anda semua mendapat berkah dari Tuhan kita, Tuhan, Tuhan Yang Maha Suci dan Besar. Teruskan perjuangan ini sehingga dunia benar-benar diberkati. "

(sumber: http://www.scribd.com/doc/73998914/Edisi5-Online)
Begitu Samuel Zweimer.

'Cuci Otak', Yahudi Dalam Filem.


Mari kita lihat konspirasi Yahudi dalam filem atau pelbagai hiburan. Berikut, kita lihat secara ringkas beberapa filem hiburan disebarkan di tengah-tengah umat Islam melalui media massa, yang hampir semua di dunia dikuasai mereka.


Satu: Filem 'Harry Porter'.


Mungkin bagi sesetengah kalangan generasi muda umat Islam hari ini, filem "Harry Potter" adalah filem yang tidak asing kepada mereka. Ini, kerana mereka biasa melihatnya dan suka menonton di teater atau tv-tv mereka.
Malah Nasrani yang berkhidmat sebagai Pengetua Gereja Pulau St Mary di Catham, England bernama Carol Rockwood, pada bulan Mac 2000M mengharamkan semua pelajarnya membaca novel Harry Potter.

"Semua novel yang ditulis oleh penulis wanita dari Edinburgh bertentangan dengan apa yang mengajarkan Alkitab ... penyihir, iblis, dan syaitan adalah semua kejahatan. Tidak ada sihir yang baik! "Kata Rookwood. (BBC, "Harry Potter School Bans", 3/29/2000).

(dipetik dari: http://www.eramuslim.com/berita/laporan-khusus/sisi-gelap-harry-potter-1.htm#.URdTlTc9WuI).

Bayangkan, mereka adalah orang Nasrani yang melarang pelajar mereka membaca novel-novel Harry Potter, apatah lagi menonton filem itu. Maka ibu bapa umat Islam perlu lebih tegas daripada itu; kerana jelas sihir, syaitan dan penyebab murtad perlu ditolak. 

YBDMFH-2
Lihat perkataan Allah SWT dalam QS. Al Baqoroh (2) ayat 102:

واتبعوا ما تتلوا الشياطين على ملك سليمان وما كفر سليمان ولكن الشياطين كفروا يعلمون الناس السحر وما أنزل على الملكين ببابل هاروت وماروت وما يعلمان من أحد حتى يقولا إنما نحن فتنة فلا تكفر فيتعلمون منهما ما يفرقون به بين المرء وزوجه وما هم بضآرين به من أحد إلا بإذن الله ويتعلمون ما يضرهم ولا ينفعهم ولقد علموا لمن اش راه ما له في الآخرة من خلاق ولبئس ما شروا به أنفسهم لو كانوا يعلمون


Maksudnya:

"Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh syaian-syaitan pada zaman kerajaan Salomo (dan mereka mengatakan bahawa Salomo melakukan sihir), walaupun Salomo tidak bersalah (tidak melakukan sihir), hanya syaitan-syaithan itu kafir (melakukan sihir). Mereka mengajar sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat di tanah Babilon, Harut dan Marut, sedangkan mereka tidak mengajar (sesuatu) kepada sesiapa pun sebelum berkata: "Kami hanyalah satu ujian (untuk kamu), maka janganlah kamu kufur ingkar."

Maka mereka belajar dari kedua malaikat dengan apa sihir itu, mereka boleh menceraikan antara suami dan isterinya. Dan mereka (penyihir) tidak membahayakan sesiapa kecuali dengan izin Allah. Dan mereka belajar sesuatu yang membahayakan mereka dan tidak memberi manfaat. Demi kepentingan mereka, sebenarnya mereka percaya bahawa sesiapa yang menukarnya (kitab Allah) dengan sihir itu, tidak ada keuntungan baginya di akhirat dan sangat buruk perbuatan mereka menjual diri mereka dengan sihir, jika mereka tahu."


Dari ayat di atas, dapat dipelajari bahawa sihir mengajar kekufuran. Sangat salah untuk menganggap dalam beberapa kalangan masyarakat bahawa..


"Magic wujud 2: Iaitu Magic Hitam dan Magic Putih. Magic hitam adalah jahat, manakala White Magic baik. 

"Ini adalah tindak balas yang sangat salah! Dan itu adalah salah satu propaganda Yahudi, seperti yang disampaikan antara lain melalui filem-filem seperti Harry Potter."

Dalam Islam, semua sihir adalah buruk dan boleh membawa seorang Muslim kafir dan murtad. Novel-novel Harry Potter yang tujuh dirujuk oleh ramai orang sebagai "The Handbook of Magic" atau "The Handbook of Occult" kerana ia membentangkan secara terperinci semua perhiasan tentang ritual sihir dan objek sihir, okultisme, simbol pagan (berhala) seperti Celtics, Druids, malah Kabbalah, termasuk mantera mereka. 


Dalam novel ini ada banyak istilah sihir kuno, simbol, haiwan dan ritual gaib purba, seperti: Black Cat (Black Cat), Owl (Owl), Black Cloak, 'Minerva' McGonagall, Bolt Lightning, Ular, , Quidditch, Mirror of Erised, Nicholas Flamel "The Grandmaster Illuminati", Unicorn, Philosopher's Stone, dan lain-lain.

Joanne Rowling, pengarang novel itu adalah seorang wanita Inggeris yang hidupnya tinggal di kota Edinburgh dan belajar di University of Exeter. 

Kedua-dua tempat ini diketahui dekat dengan sihir, di mana Kabbalah (ritual Mesir Kuno Osirian) menjadi sumber utamanya. Bandar Edinburgh, adalah pelarian utama Templars ketika Pope Clement V dan Raja Philip le Bel dari Perancis menghancurkannya dari tanah besar Eropah pada tahun 1307M. 


Pada masa itu, Scotland adalah satu-satunya rantau di Eropah yang bebas dari pengaruh Vatikan kerana ia dipulaukan. Para Templar diterima dengan tangan terbuka oleh Raja Scotland, Robert de Bruce, dan akhirnya mereka menguasai kesatuan batu bernama Mason, yang kemudian dari nama ini Templars membentuk organisasi rahsia baru mereka: Freemasonry. 

Dan di kota Edinburgh ini, Freemasons mengamalkan sihir Kabbalah dan mengadakan ritual Luciferianistik. Di atas bukit, berhampiran Edinburgh, hanya 15 kilometer dari pusat Templar di Balantrodoch, Templar dipimpin oleh William St. Clair, mengasaskan sebuah kapel yang dipanggil Chapel Rosslyn. 

Hampir semua bahagian kapel dihiasi dengan simbol-simbol Masonik. Antara simbol adalah relief di dinding dan gerbang yang menggambarkan kepala Hiram Abiff dan pembunuhnya, bantuan dari upacara membai'at, asas gerbang, dan kompas. 

Kapel ini berwarna oleh warna keberhalaan dan okultisme, di mana unsur-unsur seni bina campuran Mesir, Yahudi, Gothic, Norman, Celtic, Scandinavian, Templar, dan gaya Masonik.

YBDMFH-3
Rosslyn Chapel
Kerana unsur-unsur dekoratif pagan di kapel ini, sehingga seorang imam, yang menulis kisah pembaptisan dilakukan oleh Baron Rosslyn, pada 1589M mengeluh, "Kerana gereja itu penuh dengan patung-patung pagan, tidak ada tempat yang sesuai untuk ditahan Sakramen ". 

Ini bermakna tiada tempat yang bersih dari simbol paganisme. Tetapi pada 31 Ogos 1592, terima kasih kepada tekanan yang dibuat di Baron Oliver St. Claire dari Rosslyn, mezbah kapel gaya pagan dimusnahkan.

Rosslyn sendiri dalam bahasa Gaelic bermaksud "pengetahuan kuno yang diturunkan dari generasi ke generasi", ini mempunyai makna yang sama seperti Kabbalahyakni "Pengetahuan rahsia kuno yang diturunkan melalui generasi melalui lisan".

Adik lelaki JK. Rowling, Diana, tinggal di bandar ini. Dan semasa mengerjakan novel pertamanya, sama ada novel-novel berikutnya, Rowling mencetuskan perjalanan di rumah Diana. Rowling pernah menulis di kafe-kafe di sekitar rumahnya. Ia tidak dinyatakan sama ada dia mengembara atau melakukan penyelidikan dengan mengunjungi Rosslyn Chapel, atau mengadakan wawancara atau persahabatan dekat dengan sejumlah tokoh Mason di sana. 

Tetapi warna dari Occult (sihir) yang memang banyak di Edinburgh, sememangnya menjadi "darah" untuk siri Harry Potter.
(dipetik dari: http://www.eramuslim.com/berita/laporan-khusus/sisi-gelap-harry-potter-1.htm#.URdTlTc9WuI, http://www.eramuslim.com/berita/laporan-khusus / side-dark-harry-potter-2.htm # .URdvejc9WuI)

Bagi Universiti Exeter, moto Universiti ialah "Lucem sequimur" yang bermaksud "Kami Mengikuti Cahaya". Mungkin untuk orang awam, istilah "Cahaya" dianggap sebagai sains, sedangkan di paganisme-codex, "Cahaya" atau "Cahaya" adalah nama lain daripada "Lucifer" (Syaitan / Syaithoon).

Dalam video berjudul "Harry Potter: Video Witchcraft Repackaged" yang kebanyakannya termasuk dalam perbincangan pendidik dan gereja di AS dan juga Inggeris, salah seorang pembesar suara bernama Mastrisciana menyatakan bahawa JK. Rowling semasa di University of Exeter tidak hanya belajar bahasa Perancis, tetapi juga meneroka ghaib di sana. 

"(Martha Kleder untuk Wanita Prihatin untuk Amerika-WMA," Harry Potter: Seduction of the Occult ", Disember 2001).
(dipetik dari: http://www.eramuslim.com/berita/laporan-khusus/sisi-gelap-harry-potter-2.htm#.URdvejc9WuI, http://www.eramuslim.com/berita/laporan-khusus / sisi-gelap-harry-potter-3.htm # .UReBPTc9WuI)

Ramai orang menganggap siri pertama Harry Potter ("Harry Potter dan The Sorcerer's Stone") sebagai sejenis pengenalan kepada dunia sihir. Kerana dalam siri pertama, Harry adalah kecil, anak seorang Muggle (orang yang tidak suka sihir), dikatakan diperkenalkan kepada dunia sihir, yang kemudiannya berubah menjadi seorang anak yang sangat suka sihir. 

Perkara yang sama, mungkin tidak sengaja, juga dialami oleh berjuta-juta kanak-kanak kecil yang membaca dan melihat filem pertama mereka. Berjuta-juta kanak-kanak di dunia yang tidak biasa dengan dunia sihir, boleh diubah seratus lapan puluh darjah untuk menjadi ghaib dengan sihir. Apa yang dialami oleh Harry Potter, yang juga dialami oleh berjuta-juta kanak-kanak. 

Begitu kisah cuci otak dalam media filem dan hiburan Yahudi. Kita akan terus meneroka beberapa simbol, objek, istilah, dan semua perkara berkaitan sihir dan cuci otak yang terdapat dalam siri Harry Potter seterusnya. (IH)
Bersambung..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails