Difahamkan kejadian berlaku kira-kira pukul 4.30 petang melibatkan lima perompak yang merancang untuk menyamun kedai emas.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat berkata, empat penjenayah ditembak di tempat kejadian.
ORANG ramai tidak dibenarkan masuk ke dalam sebuah pasar raya di Kuchai Lama, berikutan kejadian rom ORANG ramai tidak dibenarkan masuk ke dalam sebuah pasar raya di Kuchai Lama, berikutan kejadian rompakan kedai emas menyebabkan lima perompak mati ditembak di Kuala Lumpur hari ini. - UTUSAN ONLINE/ MUHAMMAD AZRUL MOHD. RADI
“Seorang lagi ditembak dalam kenderaan yang dikejar polis kira-kira satu kilometer dari tempat kejadian manakala seorang lagi berjaya ditangkap,” katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.
Menurut Fadzil, seorang anggota polis dari bahagian Siasatan Jenayah Berat (D9) Selangor cedera akibat terkena tembakan di kaki namun berada dalam keadaan stabil.
Jelasnya, sebanyak dua pucuk pistol, beberapa bilah parang dan sejumlah besar barang kemas dirampas.
Tambahnya, siasatan di tempat kejadian sedang dilakukan. - UTUSAN ONLINE

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Negara umat Islam kena pilih perundangan ini..
Hudud paling praktikal cegah jenayah – Zakir Naik 
April 20, 2016 12:17 PM
NILAI: Hudud adalah undang-undang pencegahan jenayah yang paling praktikal di muka bumi ini, kata pendakwah antarabangsa, Dr Zakir Naik.
Dr Zakir berkata, Arab Saudi yang melaksanakan hukum hudud terbukti lebih berjaya menangani jenayah berbanding Amerika Syarikat (AS) yang tidak melaksanakan undang-undang sedemikian.
Katanya, perkara itu dibuktikan menerusi statistik yang dikeluarkan pihak berkuasa AS sendiri, yang mana menunjukkan kadar rogol dan jenayah di negara kuasa besar itu adalah tertinggi di dunia.
“3,000 jenayah direkodkan berlaku setiap saat di AS ketika ini. Bayangkan jika sistem zakat dibuat dan disusuli undang-undang Islam (hudud) di AS. Adakah ia akan menambah atau mengurangkan jenayah?
“Sudah tentu ia mengurangkan jenayah. Undang-undang syariah adalah undang-undang paling praktikal untuk dilaksanakan di mana-mana tempat di muka bumi ini,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ceramahnya di Kolej Permata Insan, Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) di sini, hari ini.
Ceramah itu dihadiri Naib Canselor USIM, Prof Datuk Dr Musa Ahmad dan kira-kira 1,000 pelajar dan kakitangan universiti itu.
Agenda pelaksanaan hukum hudud sering dibangkit di negara ini dan menjadi wadah utama perjuangan PAS bagi memperoleh mandat daripada pengundi.
Terbaru, PAS cuba untuk meminda Akta Mahkamah Syariah 1965, bagi membolehkan hudud boleh dilaksanakan di Kelantan.
Agenda hudud menjadi punca kepada perbezaan pendapat antara PAS dan DAP sehingga menyebabkan Pakatan Rakyat berkubur tahun lalu.
Video

Hasil carian web