Friday, November 23, 2018

Filem Cuci Otak, “2012 The End of The World”

Hasil carian imej untuk “2012 The End of The World”
Lihat sebelum ini..

'CUCI Otak', Yahudi Dalam Filem. Kita terus lihat secara ringkas beberapa filem hiburan disebarkan di tengah-tengah umat Islam melalui media massa, yang hampir semua di dunia dikuasai Yahudi. Satu, Filem 'Harry Porter' telah diterangkan. Kini..

Dua: Film “2012 The End of The World

YBDMFH-15
Filem "2012 End of the World" disebarkan oleh pembuat filem AS Columbia Pictures pada 13 November 2009. Treler penggodanya menunjukkan tsunami melanda Himalaya, yang memberi mesej dunia akan berakhir pada tahun 2012, dan kerajaan dunia tidak menyediakan penduduknya untuk acara tersebut. 

Treler itu berakhir dengan mesej kepada pembaca untuk "mengetahui kebenaran" dan kemudian angka "2012" muncul di enjin gelintar. Pemasaran filem ini dibantu dengan melancarkan laman web pemasaran maya, yang dikendalikan oleh Institut Kesinambungan Manusia. 

Di mana pemburu filem itu boleh mendaftar kepada intstitut tersebut bagi nombor loteri untuk menjadi sebahagian daripada penduduk yang akan diselamatkan dari pemusnahan global.

David Morrison dari NASA telah menerima lebih daripada 1,000 soalan dari orang-orang yang menganggap laman web itu adalah tulen dan mengutuknya dengan kata-kata termasuk yang berikut: 

"Saya juga mempunyai kes remaja, yang menulis saya, dan berkata mereka akan membunuh diri kerana mereka tidak mahu melihat dunia sudah berakhir. Saya fikir apabila kamu berbohong di Internet dan menakutkan anak-anak untuk membuat wang, secara etika, itu salah."(Connor, Steve," Santai, Akhirnya tidak betul ", The Independent, 17 Oktober 2009) - ( dipetik dari: http://id.wikipedia.org/wiki/Fenomena_2012)

Bayangkan orang bukan Islam mengkritik pembohongan yang dinyatakan oleh filem itu, maka bagaimana umat Islam? Kerana bagi umat Islam, filem ini jelas bertentangan dengan 'aqidah, dimana ia menyampaikan "Ramalan bahawa Hari Penghakiman akan terjadi pada akhir tahun 2012", walaupun tidak ada yang tahu tentang masa depan kecuali hanya Allah SWT.

Al-Quran. Surah Naml (27) perenggan 65 seperti berikut:
قل لا يعلم من في السماوات والأرض الغيب إلا الله
Maksudnya:
"Katakanlah:"Tidak ada yang di langit dan di bumi mengetahui perkara-perkara yang tidak diketahui, kecuali Allah ".

Dan juga firman-Nya dalam QS. Al An'aam (6) ayat 59:
وعنده مفاتح الغيب لا يعلمها إلا هو ...
Maksudnya:
"Dan di sisi Allah adalah kunci semua yang jahil; tidak ada yang tahu kecuali Dia ... "
Dia yang mengisytiharkan, dia mengetahui perkara yang tidak diketahui itu, bermakna dia adalah kafir ayat-ayat ini. 

Ini juga seperti kata Rasul dalam Hadis Al Imam Ahmad no: 9532, dari Shohabat Abu Hurairah RA, Syeikh Syu'aib Al Arna'uth berkata Hadis Hasan ini, para wali (tsiqoot), termasuk Shohih Hadith:

من أتى كاهنا أو عرافا فصدقه بما يقول فقد كفر بما أنزل على محمد
Maksudnya:
"Barangsiapa yang datang kepada seorang dukun atau tukang sihir, maka dia membenarkannya, ia telah menjadi kufr dalam Al-Qur'an yang telah diturunkan kepada Muhammad."

Bahkan berkaitan dengan Ramalan, maka Rasul SAW telah memberikan amaran keras melalui sabda beliau dalam Hadits Shohih Riwayat Al Imam Muslim no: 2230, dari Shofiyah رضي الله عنها dari sebahagian isteri Rasul SAW sebagai berikut:

من أتى عرافا فسأله عن شىء لم تقبل له صلاة أربعين ليلة
Maksudnya:
"Barang siapa datang kepada peramal itu, maka solatnya selama 40 hari tidak diterima."

Apa yang akan diperoleh esok, manusia tidak tahu. mengenainya. Di mana di bumi kita akan mati, tidak ada manusia yang tahu. Terutama apabila Hari Penghakiman terjadi, pasti tidak ada yang tahu kecuali Allah SWT. Malah Rasul SAW dan Malaikat Jibril pun tidak tahu.

Ini adalah seperti dalam Hadis Imam Muslim no: 1 berikut:

عن عمر رضي الله تعالى عنه أيضا قال: بينما نحن جلوس عند رسول الله صلى الله عليه وسلم ذات يوم إذ طلع علينا رجل شديد بياض الثياب شديد سواد الشعر لا يرى عليه أثر السفر ولا يعرفه منا أحد حتى جلس إلى النبي صلى الله عليه وسلم فأسند ركبتيه إلى ركبتيه ووضع كفيه على فخذيه وقال: يا محمد أخبرني عن الإسلام, فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: (الإسلام أن تشهد أن لا إله إلا الله و أن محمدا رسول الله, وتقيم الصلاة, وتؤتي الزكاة, وتصوم رمضان, وتحج البيت إن استطعت إليه سبيلا), قال: صدقت. فعجبنا له يسأله ويصدقه, قال: فأخبرني عن الإيمان, قال: (أن تؤمن بالله, وملائكته, وكتبه, ورسله, واليوم الآخر, وتؤمن بالقدر خيره وشره), قال: صدقت, قال: فأخبرني عن الإحسان, قال: (أن تعبد الله كأنك
تراه, فإن لم تكن تراه فإنه يراك), قال: فأخبرني عن الساعة, قال: (ما المسئول عنها بأعلم من السائل), قال: فأخبرني عن أماراتها, قال: (أن تلد الأمة ربتها, وأن ترى الحفاة العراة العالة رعاء الشاء يتطاولون في البنيان), ثم انطلق فلبثت مليا ثم قال: (يا عمر أتدري من السائل?) قلت: الله ورسوله أعلم, قال: (فإنه جبريل أتاكم يعلمكم دينكم) 

Ertinya:

“Dari ‘Umar رضي الله عنه, ia berkata, “Ketika kami sedang duduk-duduk bersama Rasulullah صلى الله عليه وسلم, tiba-tiba muncul seorang lelaki yang pakaiannya sangat putih, rambutnya sangat hitam, pada dirinya tidak ada bekas-bekas datang dari perjalanan, namun tidak ada satu pun di antara kami yang mengenalnya. 

Kemudian, dia duduk di dekat Nabi صلى الله عليه وسلم. Dia menempelkan lututnya ke lutut Nabi صلى الله عليه وسلم dan meletakkan tapak tangannya di atas paha Nabi صلى الله عليه وسلم.
Kemudian, dia bertanya, ‘Wahai Muhammad, sampaikan kepadaku, apa itu Islam?’

Nabi صلى الله عليه وسلم menjawab, “Islam adalah engkau bersyahadat bahwasanya tiada tuhan yang berhak diibadahi (dengan sebenar-benarnya) kecuali Allah dan Muhammad adalah utusan Allah, menegakkan salat, menunaikan zakat, berpuasa Ramadhan,dan melaksanakan haji ke Baitullah jika engkau mampu pergi ke sana.’
Orang ini berkata, ‘Engkau benar.’”
Lalu ‘Umar رضي الله عنه berkata, “Kami hairan; dia bertanya lalu dibenarnya sendiri.”

Orang tersebut bertanya lagi, ‘Sampaikan kepadaku tentang apa itu Iman!’
Nabi صلى الله عليه وسلم menjawab, ‘Iman itu, engkau beriman kepada Allah, para malaikat-Nya, kitab-kitab-Nya, para rasul-Nya, dan hari akhir, serta beriman kepada takdir baik mahupun buruk.’
Orang tersebut menjawab, ‘Kamu benar. Sampaikan kepadaku tentang apa itu Ihsan!’

Nabi صلى الله عليه وسلم menjawab, ‘Ihsan itu, engkau beribadah kepada Allah seolah engkau melihatnya. Jika engkau tidak dapat, maka sesungguhnya Allah melihatmu.’
Orang itu bertanya, ‘Sampaikan kepadaku, bila kiamat terjadi?’

Nabi صلى الله عليه وسلم menjawab, ‘Orang yang ditanyai tidak lebih tahu daripada orang yang bertanya.’

Orang itu bertanya lagi, ‘Sampaikan kepadaku tentang tanda-tandanya!’

Nabi صلى الله عليه وسلم menjawab, ‘Hamba-hamba wanita akan melahirkan tuannya, dan engkau akan melihat orang yang tidak memakai alas kaki, suka tidak memakai baju, miskin, dan penggembala kambing berlomba-lomba dalam membuat bangunan yang tinggi.’

Kemudian, orang tersebut pergi, sementara aku (‘Umar رضي الله عنه) diam selama beberapa hari.
Setelah itu, Nabi صلى الله عليه وسلم bertanya, ‘Wahai ‘Umar, tahukah kamu, siapa orang yang kelmarin bertanya itu?’
‘Umar berkata رضي الله عنه, ‘Allah dan Rasul-Nya yang lebih tahu.’
Nabi صلى الله عليه وسلم bersabda, ‘Sesungguhnya, dia adalah Jibril yang datang kepada kamu untuk mengajarkan dien kamu.’”
YBDMFH-16
"Di samping ramalan-ramalan yang bertentangan dengan 'aqidah' kita, apa yang mesti disedari umat Islam pula ialah di sebalik penyebaran filem oleh orang-orang Yahudi (termasuk filem-filem" 2012 ") melalui media massa mereka, memang ada tujuan dan mesej tertentu yang mereka mahu sampaikan. 

Ini seperti yang dinyatakan oleh media Barat seperti berikut: "Filem bencana" 2012 adalah tentang kemusnahan hampir bumi sesuai dengan ramalan yang dibuat oleh Mayan Kuno, ribuan tahun lalu ... 

"2012" menghantarkan mesej dan simbolisme mengenai elit, rancangan Dunia Baru untuk adegan lain, St. Peter Basilica di Vatican, "pusat" iman Katolik, terbukti jatuh ke atas kesetiaan dan membunuh beribu-ribu orang yang berkumpul untuk berdoa ... Menurut artikel di Guardian, "2012" adalah tempat menggambarkan kemusnahan Kabaa, tempat paling suci dari kepercayaan umat Islam. 

Namun, adegan itu dipecat kerana takut timbul tindak balas daripada kumpulan Islam. Dunia baru elit, bukan hanya dari Kekristenan, tetapi dari semua agama utama - salah satu tujuan Orde Baru Dunia. "2012" bukan hanya menunjukkan monumen agama, tetapi juga mercu tanda politik. 

Ini adegan simbolik negara sebelum pembentukan kerajaan dunia tunggal. Walaupun dunia mungkin tidak akan terhempas dan dibakar pada 23 Disember 2012, filem ini menggunakan Kalendar Mayan untuk menyampaikan rancangannya untuk masa depan: kejatuhan agama, pembubaran bangsa dan pemuliaan elit pilih di belakang daripada orang ramai yang tidak percaya. 

Segala-galanya yang berlaku dalam filem itu adalah setanding dengan "sepuluh perintah" yang terdapat di Georgia Guidestones ... Berikut adalah sebahagian daripada mereka: "Mengekalkan kemanusiaan di bawah 500,000,000 dalam keseimbangan abadi dengan alam semula jadi" ... 

Adakah orang awam bersedia untuk krisis besar yang akan diselesaikan dengan penggembalaan Orde Baru Dunia? Oleh kerana poster promosi filem itu jelas sekali. "Kami telah diberi amaran". (Dipetik daripada: http://vigilantcitizen.com/moviesandtv/the-hidden-symbolic-meaning-of-the-movie-2012/) 

Maksudnya: "Filem 2012 adalah filem yang menggambarkan jumlah bencana / pemusnahan planet Bumi adalah sesuai dengan ramalan yang dibuat oleh Maya kuno, beribu-ribu tahun yang lalu ... (Film) "2012" juga menyampaikan pesan dan simbolisme tentang rancangan tokoh elit (- yang bermaksud tokoh elit Freemasonry Yahudi - pent.) untuk penciptaan Dunia baru (perintah) ... 

Dalam satu adegan dalam filem itu, Basilika St. Peter di Vatican, yang merupakan pusat agama Katolik, ditunjukkan runtuh dan membunuh ribuan pengikut setia yang berkumpul untuk berdoa ... Menurut artikel dari Guardian, filem "2012" mengandungi adegany yang menggambarkan kemusnahan Ka'bah, tempat paling suci bagi Islam. 

Walau bagaimanapun, tempat kejadian dipotong kerana takut serangan balas dari kumpulan Islam. Oleh itu tokoh-tokoh elit Dunia Baru, bukan sahaja mahu menghilangkan Kekristianan, tetapi juga ingin menghilangkan seluruh agama di bumi ini - di mana ia adalah salah satu tujuan Orde Baru Dunia. 

Filem "2012" bukan sahaja menunjukkan keruntuhan monumen agama, tetapi juga keruntuhan pelbagai bangunan mercu tanda politik. Adegan ini melambangkan keruntuhan pelbagai negara dari masa kini (sebelum ini) sebelum (kemudian) satu kerajaan dunia (- Dunia Baru) akan terbentuk (walaupun) dunia (sementara itu). 

Mungkin tidak berakhir pada 23 Disember 2012, tetapi filem itu memanipulasi ketakutan yang timbul berhubung dengan Kalendar Maya untuk menyampaikan rancangan mereka (- tokoh elit Freemasonry Yahudi) untuk masa depan. Iaitu: keruntuhan agama, pemusnahan pelbagai Bangsa, dan pemuliaan tokoh-tokoh elit terpilih dari belakang orang ramai yang tidak menyedarinya. 

Segala sesuatu yang diterangkan dalam filem ini sangat selaras dengan "sepuluh peraturan" yang terdapat di Georgia Guidestones (monumen batu Georgia) ... Ini termasuk yang berikut: "Menjaga (populasi) manusia di bawah 500,000,000 untuk mewujudkan keseimbangan abadi dengan alam semula jadi" 

... Adakah komuniti bersedia untuk menghadapi krisis besar yang akan muncul dalam kemunculan New World Order? Poster promosi filem itu dengan jelas menyatakan: "Kami telah diberi amaran." Georgia Guidestone (terletak di bukit di Elbert County, AS) adalah monumen yang mengandungi 10 peraturan-peraturan New World Order yang diukir pada monumen dalam bahasa Inggeris, Rusia, Ibrani, Bahasa Arab, Hindi, Cina dan Swahili; terdapat juga patung-patung di Mesir, Sanskrit dan hieroglif Yunani Kuno. 
Imej yang berkaitan
Ini bermakna filem itu dalam istilah lain propaganda dalam konteks menyebarkan ideologi mereka yang antara lain bertujuan untuk menjadikan manusia di dunia ini ateis, ketika mereka memutuskan dalam Kongres Freemasonry Internasional yang diadakan di Paris, Perancis pada tahun 1900M. 

Iaitu: "Tujuan (sasaran) Freemasonry sedang membentuk republik anti-agama di peringkat antarabangsa. "(baca kembali artikel" Kenapa Gerakan Freemasonry Spread "yang diterbitkan. https://ustadzrofii.wordpress.com/2012/09/06/why why - Pergerakan-freemasonry-tersebar /) 

Oleh itu, di belakang filem-filem yang mereka sebarkan ternyata terdapat misi (matlamat) dan mesej tertentu; jadi ia bukan sekadar filem untuk hiburan. 

Cuma yang tidak faham melihat indahnya lipatan filem untuk hiburan sahaja, tetapi tidak nampak gunting pemotong perosak dalam lipatan di belakangnya yang tersembunyi.
(IH)
Bersambung.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails