Tuesday, November 06, 2018

PH Jangan Jadi Barua ICERD – PAS



KUALA LUMPUR – UMNO dan Pas hari ini bekerjasama untuk menjayakan Himpunan Bantahan pengiktirafan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) di ibu kota. 

Antara yang hadir adalah Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr Ashraf Wajdi Dusuki dan Ketua Pemuda PAS Muhammad Khalil Abdul Hadi. Ashraf ketika menyampaikan ucapannya berkata tindakan kerajaan Pakatan mahu meratifikasikan ICERD boleh dipertikaikan oleh kerana gabungan itu ditaja oleh kuasa asing sejak menjadi parti pembangkang. 

“Bunyinya cantik indah seolah-olah kalau kita tentang kita rasis, kita menentang ada udang di sebalik batu. 
“Dulu kerajaan Pakatan Harapan sejak jadi pembangkang dimonopoli orang yang mempunyai agenda untuk mencabut, merobek kekuatan negara ini,” katanya. 

Dalam pada itu Muhammad Khalil pula menempelak Pakatan Harapan agar tidak menjadi ‘barua’ kepada tangan ghaib di sebalik ICERD. 

“Dalam tidak ada hujan dan ribut, sedangkan keutamaan yang patut diberikan dalam negara kita ialah isu kos sara hidup yang tinggi yang dijanjikan kerajaan PH tetapi tiba-tiba tidak ditunaikan walaupun iannya termasuk dalam manifesto PH tiba-tiba mahu tunaikan. 

“Pemimpin Pakatan Harapan jangan jadi barua ICERD,”ujarnya. 

Tambah beliau, keharmonian negara dan rakyatnya yang berbilang kaum pada masa ini terbukti tidak memerlukan untuk tindakan ratifikasi ICERD.  -SuaraTv


Hasil carian imej untuk mahathir kayuh beca kit siang

5 comments:

Anonymous said...

Semenjak isu pemberian 90 juta, bukankah PAS menjadi barua UMNO!
Sehinggakan apabila Arul Kanda memberi ceramah 1MDB, mengangguk2 lobai PAS..

Anonymous said...

Barua-barua penjilat taik biaDAP seperti butir taik 10:23 AM dan 10:24 AM (barua taik yg sama) sibuk menfitnah parti Islam PAS tanpa sebarang bukti sebab boss biaDAP benci perjuangan Islam dan umat Islam. Maka tidak hairanlah boss biaDAP membatalkan pembinaan masjid yang telah diluluskan untuk umat Islam.

Maka tidak hairanlah anjing kurap dan babi ternakan menyokong ICERD untuk menghapuskan hak Islam dan hak umat Islam termasuk kaum Melayu !!!

Anonymous said...

Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial telah menjamin hak Islam dan hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu di negara kita.

Malangnya puak munafik liberal dan puak kafir harbi akan menandatangani ICERD untuk menghapuskan hak Islam dan hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu dalam Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial di negara ini kerana puak munafik liberal dan puak kafir harbi sangat bencikan Islam dan umat Islam.

Wahai umat Islam, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS untuk membela agama Islam dan hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu di negara ini yang sedang diancam oleh puak munafik liberal dan puak kafir harbi yang mempunyai perasaan hasad dengki dan kebencian terhadap Islam dan umat Islam.

Maka jelaslah puak munafik liberal dan puak kafir harbi adalah musuh Islam dan musuh umat Islam dan musuh Melayu.

Anonymous said...

Mana ada 90 juta. 90 juta tu fitnah dap jer. Yang ada pan jadi barua dap. Dengan diketuai oleh mat sabu, yang jadi kuda guan eng yg kapir. Dan mat sabu dengan bangga mengaku pulak komunis pejuang kemerdekaan. Lihat bagaimana jarum wang dap meracun iman mat sabu, yang sanggup menolak tghh dan sanjung dap.

Anonymous said...

Kerana dedak cap roket, puak munafik liberal sanggup menjilat kepala bapak kafir harbi biaDAP.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails