Thursday, November 22, 2018

Kisah Gadis Promoter Arak Di Pasaraya Ampang..


Walau dimaki, gadis promoter bir minta tidak panjangkan isu


PETALING JAYA: Gadis promoter bir yang dimaki oleh seorang lelaki di sebuah pasar raya menerusi video yang tular sehingga membangkitkan kemarahan rakyat Malaysia, meminta supaya isu tersebut tidak dipanjangkan.
Perkara itu dimaklumkan oleh syarikat pengeluar minuman keras, Carlsberg Malaysia, tempat gadis tersebut bertugas, dalam satu kenyataan pada pagi Rabu.
Pengarah urusannya, Lars Lehmann berkata, pihaknya kecewa mengenai bagaimana promoter berkenaan diperlecehkan semasa bertugas walaupun memenuhi piawaian dan peraturan.
Menyifatkan tindakan lelaki tersebut merupakan sesuatu yang tidak boleh diterima, beliau berkata syarikat bagaimanapun berbangga dengan gadis tersebut dalam menangani situasi yang sukar ketika itu.
Malah katanya, syarikat menawarkan sokongan sebaik sahaja petugas tersebut membuat laporan kejadian. 
“Kami ingin menegaskan bahawa aktiviti pensampelan kami hanya untuk orang bukan Islam pada had usia yang dibenarkan mengikut undang-undang.
“Walaupun kami mempunyai hak di atas perkara (insiden) ini, keutamaan kami adalah keselamatan promoter. Kami menghormati keputusan promoter tersebut untuk tidak memanjangkan perkara ini lagi,” katanya.
 Kenyataan yang dikeluarkan oleh Carlsberg Malaysia berhubung insiden promoter syarikat itu dimaki.
Lars berkata, promoter berkenaan menghargai kata-kata sokongan yang diterima daripada semua pihak. 
Tambah Lars, gadis tersebut meminta semua pihak untuk menghormati privasinya dengan tidak menyebarkan imej, video dan maklumat peribadinya.
“Carlsberg Malaysia menghormati keputusan promoter tersebut dan terus menawarkan bantuan kepadanya serta memantau keadaan pada masa sama,” katanya.
Dalam kejadian pada Ahad lalu, seorang lelaki melemparkan kata-kata kesat berbaur perkauman terhadap seorang promoter wanita di rak jualan bir di bahagian barangan tidak halal di sebuah pasar raya di Ampang. 
Menerusi video yang tular, dia juga berterusan mengkritik wanita itu dan mendesaknya untuk bercakap dalam bahasa Melayu kerana katanya ini adalah 'Bumi Melayu'.
Walaupun lelaki berkenaan memarahinya dan mendesak mahu mengetahui sama ada dia mempromosikan bir itu kepada semua orang termasuk orang Islam, promoter itu tetap kelihatan tenang.
 Lelaki yang memaki promoter bir  dalam satu video tular membuat permohonan maaf secara terbuka.
Selain memaki dan melayan promoter wanita itu secara kasar, lelaki tersebut turut menunjukkan isyarat lucah sebelum beredar.
Lelaki berkenaan yang lebih dikenali sebagai Edi Rejang kemudian membuat permohonan maaf secara terbuka di halaman Facebokok, pada malam Selasa.
“Saya membuat permohonan maaf secara terbuka kepada semua rakyat Malaysia terutama kepada promoter perempuan tersebut.
“Saya akui kesalahan saya dan amat menyesal di atas tindakan saya terhadap promoter tersebut,” katanya, sambil menambah berharap agar isu berkenaan tidak seharusnya dipanjangkan oleh mana-mana pihak selepas ini. (mStar)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Nampaknya lelaki yang menegur gadis itu dipersalahkan. Kalau gadis itu Muslim, ia wajar ditegur kerana memang salah dari segi hukum agama orang Islam berkerjasama dalam menjual arak. Dan pemimpin pula (PH) perlu memikirkan bagaimana rakyatnya yang Islam bebas mengamalkan agamanya di dalam negaranya sendiri.

Yang mengaku Islam tapi tak mahu ikut peraturan agamanya, itu soal lain. Dari segi undang-undang negara di Malaysia bolehkah arak kencing syaitan atau bir dijual di pasaraya secara terbuka? Kalau boleh itulah realiti suasana Islam di Malaysia. Samada Islam tulin atau Islam tuli? Terserah..
Hasil carian imej untuk 8 golongan minum arak
Hasil carian imej untuk mahathir minum arak
Hasil carian imej untuk mahathir minum arak
Hasil carian imej untuk mahathir minum arak

7 comments:

Anonymous said...

Apakah ini satu taktik diversion pada waktu orang Islam sedang bersatu membantah ICERD? Kenapa pula dap yang muncul sebagai hero?

Anonymous said...

CEO OMPUTIH jilaker ni yg. nak promote ARAK JERMAN dia yg. MEMUDARATkan KETENTERAMAN AWAM, apalagi mengHINA ISLAM/umtanya kat PASARAYA, yg. juga penuh BUDAK2 apahal?! Ini mmg. MENYALAHI Undg2 PERLEMBAGAAN 3(1) ISLAM adalah AGAMA PERSEKUTUAN dan kat BARAT pun, ini TAK diBENAQkan, sbb. nak MENJAGA kebajikan KANAK2! Peguam2 Islam/Melayu kita yg. BERANI, awatlah hang LEMBAB sgt!!

Tak habis2 nak MEMBULI bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita di TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni - mcm. kita ni SAMPAH di bumi kit sendiri!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

PEMBETULAN:

CEO OMPUTIH jilaker ni yg. nak promote ARAK JERMAN dia yg. MEMUDARATkan KETENTERAMAN AWAM, apalagi mengHINA ISLAM/umatnya kat PASARAYA, yg. juga penuh KELUARGA dgn. BUDAK2 apahal?! Ini mmg. MENYALAHI Undg2 PERLEMBAGAAN 3(1) ISLAM adalah AGAMA PERSEKUTUAN, dan kat BARAT pun, ini TAK diBENAQkan, sbb. nak MENJAGA kebajikan KANAK2! Cthnya di JERMAN sendiri - tak dak pula aku tgk. PROMOSI ARAK mcm. ni kat PASARAYA oi!!

Peguam2 Islam/Melayu kita yg. BERANI, awatlah hang LEMBAB sgt!!

Tak habis2 nak MEMBULI bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita di TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni - mcm. kita ni SAMPAH di bumi kit sendiri!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Ini juga satu lagi berita amat PENTING:

PENGGANAS2 PN PAR*A/DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis dah TAKUT!!!! Link ni dah HILANG dr. Google pula - http://sabahkini2.com/en/news/1441/peguam-negara-tommy-tidak-fasih-bahasa-melayu-dilantik-ahli-lembaga-pengelola-dbp/view

Ini psl. berita dan BUKTI yg. diSEMBUNYIkan - iaiatu si PENJAJAH BANGKAI ANJING Parasit PAR*A PN tom-myHOMO- yg. TAK fasih berBAHASA KEBANGSAAN, boleh pula dilantik sbg. salah seorg. AHLI LEMBAGA PENGELOLA Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) - sebenaqnya berMOTIF MENTERJEMAH dgn. PALSU akan PERKATAAN2 yg. berkaitan dgn. UNDG2 PERLEMBAGAAN dan SEJARAH Orang Asal IS-LAM/MELAYU kita dlm. KAMUS DBP, cthnya perkataan "HENDAKlah" dlm UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 yg diSAMAkan MAKNA dgn. "MESTIlah" (patutlah Per. 40 ni sengaja diLESAPkan dlm. laman web JPA, bersama Per. 41, DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH TERTINGGI ATM, yg. juga dah LESAP) - dlm. KAMUS DBP yg. dah diANJINGkan habis2an tu, iaitu berkaitan samada DYMM YDPA “MESTI“ atau sebenaqnya, hanya “diHARAPkan“ (HENDAKlah) mendengar nasihat seorg. @ Jemaah Menteri, termsk. utk. UNDG2 PERLEMBAGAAN mengISYTIHARkan DARURAT, berkaitan 3(1), Per. 153, dsbnya!! Sbb "HENDAK'" mmg. BUKAN sama MAKNA dgn. "MESTI" (tapi "HENDAK" ni juga telah diPALSUkan sekarang sbg. sama MAKNA dgn. "MESTI")!!!!

BINATANG betul PENIPUAN/SABOTAJ anjing PN DAPengganas ZIONIS ni terhdp. DBP, dan UNDANG-UNDANG PERLEMBAGAAN, serta HAK dan KUASA DYMM YDPA/MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KE-SULTANAN ISLAM/MELAYU kita!!Ini PENGKHIANATAN/PENDERHAKAAN pd. DYMM YDPA, MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita serta NEGARA!!! Ini jenayah TERORISMA!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

bukan terkedu tp tkfaham.. jgn komen ketika mabuk ok. dont drink and comment.

Anonymous said...

lepas dibagi medeka oleh britis
kilang arak dibina dalam tm
bangga apa
aturan untuk orang islam dilarang
terlibat dalam apa bentuk jualan arak
di pasaraya pun tak buat

lalai

Anonymous said...

Sepatutnya perenggan pertama itu ditulis begini;

PETALING JAYA: Gadis cina promoter bir yang dimaki oleh seorang lelaki islam melayu yang amat bodoh di sebuah pasar raya menerusi video yang tular sehingga membangkitkan kemarahan rakyat Malaysia, meminta supaya isu tersebut tidak dipanjangkan.

Barulah sedap gaya nahu bahasanya dan amat menarik untuk dibaca!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails