Malah Perdana Menteri ber­kata, rakyat sebaliknya perlu memberi peluang kepada beliau dalam menjalankan tugasnya sebagai anggota Kabinet.
“Bagi dia peluang. Kita semua ada latar belakang. Tak kan sebab dulu saya UMNO saya tidak boleh masuk Pakatan Harapan? Masa itu dia (Waytha Moorthy) amat kecewa dan buat kenyataan dengan cuba tunjuk pada orang asing bahawa Malaysia tiada keadilan.
“Dia kini tidak pegang apa lagi yang dikatakan dahulu. Dulu pun orang panggil saya maha­zalim, tapi kini mahazalim jadi pe­mimpin,” katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan Antarabangsa (MAHA) 2018 di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (MAEPS) dekat sini hari ini.
Beliau mengulas video Waytha Moorthy yang tular dan mendakwa kononnya Malaysia melakukan pelanggaran hak asasi manusia termasuk mendiskriminasikan kaum India dalam pelbagai perkara termasuk hak beragama.
Dalam pada itu Dr. Mahathir yang juga Pengerusi Pakatan Harapan berkata, petisyen yang menggesa Waytha Moorty meletak jawatan bukan satu keperluan dan arahan daripada beliau.
“Rakyat boleh buat petisyen, tetapi petisyen bukan penentu arahan untuk sesiapa meletak jawatan,” ujarnya. (Utusan)