Saturday, March 03, 2018

Tiada Kerusi Untuk DAP K'tan. Dia Dah Agak, Akibatnya..



Rundingan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pakatan Harapan (HARAPAN) Kelantan dikatakan hampir selesai dan nampaknya DAP tidak diperuntukkan sebarang kerusi di negeri itu.


Ia bertentangan dengan hasrat DAP Kelantan sebelum ini yang menyuarakan hasrat untuk kembali bertanding di negeri itu selepas kali terakhir berbuat demikian pada 1986.

Menurut sumber HARAPAN Kelantan, setakat ini hanya tinggal tiga atau empat kerusi yang belum dimuktamadkan dan DAP tiada dalam senarai pembahagian.
"Perbincangan akhir memberi bayangan Parti Amanah Negara (AMANAH) akan bertanding 23 kerusi, PKR 10 kerusi dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) 12 kerusi.

"Ia mencukupkan 45 kerusi DUN di Kelantan dan DAP tiada dalam senarai," kata sumber yang enggan namanya disiarkan kepada Malaysiakini hari ini.
Pada September lalu, Timbalan Pengerusi HARAPAN Kelantan Chua Chin Hui (gambar) yang mewakili DAP menyuarakan hasrat parti itu untuk bertanding di dua kerusi DUN iaitu Galas dan Kota Lama.



Kota Lama adalah DUN dengan pengundi Cina paling ramai dan satu-satunya kerusi DUN yang ditandingi MCA pada pilihan raya umum
(PRU) ke-12 dan ke-13.

DUN Galas pula terletak dalam Parlimen Gua Musang dan DAP dikatakan bercadang meletakkan calon Orang Asli di situ. Namun, sumber itu berkata keputusan yang dicapai hanya di peringkat HARAPAN negeri dan ada kemungkinan kepimpinan pusat akan memperuntukkan kerusi kepada DAP.

"Sebelum ini kerusi-kerusi DUN (dewan undangan negeri) yang gagal diputuskan dibawa ke peringkat pusat.
"Kini namun masih ada beberapa kerusi belum dimuktamadkan dan kita jangka akan selesai dalam jangka masa terdekat," katanya.

Sementara itu Chua berkata pihaknya kesal jika DAP tidak diperuntukkan sebarang kerusi di Kelantan dan menunggu keputusan akhir daripada  Majlis Presiden HARAPAN.

"Tetapi kita terima apa juga ketetapan dan bersedia untuk bekerjasama dengan rakan dalam HARAPAN demi kemenangan di Kelantan,"
katanya ketika dihubungi.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: DAP dah tahu akibatnya jika DAP bertanding di Kelantan. Ambil buat apa kalau tak menang, beri saja pada PAN.


UNDILAH PAS dalam PRU14

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

13 comments:

Anonymous said...

BUKTI DAP MEMUSUHI AGAMA ISLAM DAN MENAFIKAN HAK UMAT ISLAM:

DAP HINA AZAN DAN BANTAH PEMBINAAN MASJID OLEH Jimmy Wong


https://www.youtube.com/watch?v=9dXsU__PtxQ

Malangnya pemimpin-pemimpin parti sekular liberal yang mendakwa diri mereka beragama Islam adalah khadam-khadam DAP dan mereka sedang membela dan menyokong dan bersekongkol dengan DAP.

Sesungguhnya puak munafik ini adalah musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan, musuh dalam selimut dan api dalam sekam yang sedang berusaha untuk melemahkan dan menghapuskan ajaran Islam dan hak umat Islam dari dalam.

Maka umat Islam Kelantan yang cintakan Allah dan RasulNya akan menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU 14 dan mereka akan menolak Pakatan Khadam pimpinan parti kafir harbi.

KESIMPULAN

Wahai umat Islam, marilah kita semua bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela ajaran Islam dan hak umat Islam dan rakyat yang sedang diancam oleh musuh-musuh Islam.

Allah dan RasulNya telah mengharamkan umat Islam dari menyokong dan mengundi puak munafik sekular liberal dan puak kafir menjadi pemimpin:

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" QS. 4. An-Nisaa' : 144.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." QS. 5. Al-Maa-idah : 57.

Anonymous said...

UMAT ISLAM KELANTAN CERDIK SEBAB MEREKA MENYOKONG PARTI ISLAM PAS DAN MENOLAK PAKATAN MUSUH ISLAM

10 Bukti DAP Anti Islam -Dr. Ridhuan Tee


AIDCNews -05/08/17 – Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

10 bukti itu adalah seperti berikut :

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,”katanya dalam satu kenyataan.

Sumber: https://aidcnews.wordpress.com/2017/08/05/10-bukti-dap-anti-islam-dr-ridhuan-tee/

Anonymous said...

UMAT ISLAM KELANTAN BIJAK KERANA MEREKA MENGUNDI PARTI ISLAM PAS DAN MENOLAK KEMUNGKARAN DAN KESESATAN.

DAP kata kalau PAN menang, maka DAP menang, sah PAN khadam DAP ???


https://www.youtube.com/watch?v=N1cd8MsFGcs

Malangnya barua-barua dan pemimpin-pemimpin munafik sekular liberal sentiasa membela dan menyokong pemimpin-pemimpin kafir harbi yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Dan barua-barua munafik inilah yang telah dan sedang mencipta pelbagai fitnah dan dakwaan karut tanpa sebarang bukti untuk menghina, menfitnah, memaki hamun, sumpah seranah dan menentang perjuangan yang dibawa oleh ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS !

Firman Allah Taala;

وَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْيَوْمِ الآخِرِ وَمَا هُم بِمُؤْمِنِينَ

“Dan di kalangan manusia ada yang berkata mereka beriman kepada Allah dan hari Akhirat, sedangkan mereka sebenarnya tidak beriman.” (Al-Baqarah:8)

Orang-orang munafik juga mempermainkan dan memperolok-olok Al-Quran, As-Sunnah, dan Nabi Muhammad s.a.w. :

Dan jika engkau bertanya kepada mereka (tentang ejek-ejekan itu) tentulah mereka akan menjawab: "Sesungguhnya kami hanyalah berbual dan bermain-main". Katakanlah: "Patutkah nama Allah dan ayat-ayatNya serta RasulNya kamu memperolok-olok dan mengejeknya?"

Janganlah kamu berdalih (dengan alasan-alasan yang dusta), kerana sesungguhnya kamu telah kafir sesudah kamu (melahirkan) iman. Jika Kami maafkan sepuak dari kamu (kerana mereka bertaubat), maka Kami akan menyeksa puak yang lain, kerana mereka adalah orang-orang yang terus bersalah.

(At-Taubah 9:65-66)

Anonymous said...

INI BUKAN AUDIO PANIPU KUASA 10. INILAH VIDEO DAP YANG SANGAT JELAS DI MANA KITA BOLEH MELIHAT WAJAH PENCERAMAH DAP:

'SUPERMAN' DAP DEDAH STRATEGI KOTOR DAP GUNA MELAYU SCREW MELAYU


Video panas Siapa Memperkudakan Siapa? Melayu 'Skrew' Melayu! jelas menunjukkan parti kafir harbi menggunakan Melayu untuk screw kaum Melayu. Sumber:

https://www.youtube.com/watch?v=ktI9XEWKMJ8

Video tersebut membuktikan parti kafir harbi menggunakan strategi kotor 'strategi pecah dan perintah" dengan memperalatkan Melayu untuk screw kaum Melayu untuk memecah-belahkan dan melemahkan kaum Melayu !

Siapakah pengkhianat-pengkhianat Melayu yang diperalatkan oleh parti kafir harbi untuk memecah-belahkan dan melemahkan kaum Melayu Islam ?

Kita boleh bayangkan apa akan berlaku jika parti kafir harbi ini dan khadam-khadam sekular liberalnya memerintah negara ini.

Anonymous said...

UMAT ISLAM KELANTAN MENOLAK PAKATAN MUNAFIK SEKULAR LIBERAL PIMPINAN PARTI KAFIR HARBI DA-Pig kerana pakatan munafik sekular liberal pimpinan parti kafir harbi DA-Pig dan barua-barua mereka telah :

(1) menghina ajaran Islam seperti undang-undang Islam termasuk Hudud, khutbah Jumaat dan khutbah hari raya, pakaian menutup aurat wanita, fatwa haramkan sambutan hari valentine dll, azan dll.

(2) menghina ulama Islam dan mufti. Contoh:

Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P.Ramasamy telah mendakwa pendakwah Islam yang terkenal di seluruh dunia Dr Zakir adalah syaitan dan seorang pengganas dan menuntut kerajaan Malaysia agar menangkap dan menyerahkan tokoh dakwah antarabangsa Dr Zakir Naik ke pihak berkuasa India.


(3) menghina institusi Islam seperti jabatan Islam, mahkamah Syariah dll

(4) menafikan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti (65%) mengamalkan ajaran Islam.

(5) menyokong, mempromosi dan membela LGBT yang bertanggung-jawab menyebarkan penyakit amat berbahaya seperti HIV dan AIDs dan budaya songsang dan penyakit sosial yang amat bertentangan dengan ajaran Islam (Al-Qur'an dan Sunnah) dll

(6) menyokong, mempromosi dan membela atheis iaitu golongan yang menafikan kewujudan Allah dan menentang dan menafikan ajaran Islam.

(7) menyokong, mempromosi dan membela kebebasan untuk murtad di kalangan umat Islam. Bahkan puak munafik dan kafir harbi ini menggunakan mahkamah sivil untuk menghina mahkamah Syariah dan memurtadkan kanak-kanak Islam dll.

(8) menyokong, mempromosi dan membela kebebasan melakukan kemungkaran seperti festival arak terbuka, zina, arak, judi dll tanpa sebarang halangan dengan alasan bodoh berlapis-lapis konon setiap manusia mempunyai hak kebebasan individu.

(9) menyokong, mempromosi dan membela kebebasan melakukan kesesatan di mana umat Islam bebas mengamalkan ajaran sesat seperti Syiah, Qadiani, Kristian, menyembah syaitan dan iblis dll tanpa sebarang halangan dengan alasan bodoh berlapis-lapis konon setiap manusia mempunyai hak kebebasan individu.

(10) menyokong, mempromosi dan membela kebebasan untuk pendakwah-pendakwah kafir untuk menyesatkan umat Islam tanpa sebarang halangan.

(11) Merestui atau menyokong Johor For Jesus, KL For Jesus, Subang For Jesus, dll

12) Menentang prinsip Islam yang sangat penting Amar Makruf Wa Nahi Munkar (menyuruh manusia melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan).

(13) Dll

Dan pakatan ini juga telah menghina, menfitnah, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam dan perjuangan Islam untuk memartabatkan dan memperkasakan agama Islam dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam di negara ini yang mempunayi umat Islam sebagai rakyat majoriti (65%) !

KESIMPULAN

Wahai umat Islam, marilah kita semua bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela ajaran Islam dan hak umat Islam dan rakyat yang sedang diancam oleh musuh-musuh Islam.

Allah dan RasulNya telah mengharamkan umat Islam dari menyokong dan mengundi puak munafik sekular liberal dan puak kafir menjadi pemimpin:

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" QS. 4. An-Nisaa' : 144.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." QS. 5. Al-Maa-idah : 57.

Anonymous said...

Wah barua ternakan parti kafir harbi DA-Pig cuba menegakkan benang basah membela parti kafir harbi yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Ini bererti barua dan pemimpin DA-Pig adalah kepala bapak hipokrit.

Anonymous said...

ORANG KELANTAN YANG CINTAKAN ALLAH DAN RASULNYA AKAN MENGUNDI PARTI ISLAM PAS DALAM PRU 14 DAN MENOLAK PAKATAN PIMPINAN PARTI KAFIR HARBI

PAKATAN MEMBANTU UMAT ISLAM YANG INGIN MURTAD DAN TELAH MURTAD

Dalam sidang media bersama PH yang diketuai Chong Chieng Jen (Pengerusi DAP Sarawak), Baru Bian (Pengerusi PKR Sarawak) dan Mohammad Fidzuan Zaidi (Pengerusi Aamanah Sarawak), mereka menuntut agar prosedur operasi standard (SOP) digubal bagi membolehkan muslim yang telah murtad mendapatkan Surat Pelepasan yang akan membolehkan mereka diiktiraf secara rasmi sebagai tidak lagi beragama Islam.

“Prosedur Operasi Standard sangat diperlukan supaya mereka yang ingin menukar agama (murtad) jelas mengenai apa yang perlu dilakukan,” kata PH dalam satu kenyataan bersama yang dibacakan oleh pengerusi Amanah Sarawak, Fidzuan Zaidi dalam sidang media tersebut.

KESIMPULAN

Kita umat Islam telah melihat bagaimana pakatan munafik pimpinan parti kafir harbi telah bekerjasama untuk memudahkan umat Islam untuk murtad dan membantu umat Islam yang telah murtad.

Oleh sebab itu, kita sebagai umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya akan mengundi parti Islam PAS dalam PRU 14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam.

Kita akan memulau dan menolak pakatan munafik pimpinan kafir harbi kerana mereka berusaha menyesatkan dan memurtadkab umat Islam.

Anonymous said...


Disebabkan DAP tidak bertanding di kerusi majori nya Islam bererti DAP menghormati orang Islam dan membukti kan DAP bukan anti Islam.

Jika tidak parti suci, siang malam, akan memaki dan menuduh DAP anti melayu.

Anonymous said...

bayangkan ini dap TAK bertanding KECUH SEANTARO DUNIA,kalau bertanding mesti kecuh seantoro GALAXY.....DUNIA...DUNIA..ISLAM ALA PAS 'PENUH DGN KEBENCIAN'dahlah diperak tak undi pas ,sembahyang TAK BETUL.,,,kejar kuasa dunia...!

Anonymous said...

Barua dedak cap roket 1:44 PM menulis Disebabkan DAP tidak bertanding di kerusi majori nya Islam bererti DAP menghormati orang Islam dan membukti kan DAP bukan anti Islam.

Maka dengan menggunakan 'logik' barua dedak roket 1:44 PM di atas yang tak logik tersebut, jika DAP bertanding di kerusi minoritinya Islam , ini bererti DAP tidak menghormati orang Islam dan DAP anti Islam.

Maka jelaslah barua-barua dedak cap roket bodoh berlapis-lapis. Kalau barua-baru ini nak menipu pun, simpanlah sikit bodoh tu !

FAKTA: Terdapat banyak bukti menunjukkan parti kafir harbi dan khadam-khdamnya memusuhi Islam dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...



Kita umat Islam tidak kecoh pun jika DA-Pig mahu bertanding di mana-mana kawasan sebab kita tahu umat Islam tidak akan mengundi DA-Pig dan khadam-khadamnya sebab DA-Pig dan khadam-khadamnya telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Bahkan kita mengalu-alukan jika DA-Pig dan khadam-khadamnya mahu bertanding dalam zoo, hutan, hospital mental dan Planet of the Apes dll.

Hanya orang-orang munafik dan puak kafir yang akan mengundi DA-Pig !

Anonymous said...



Sumber petikan dalam komen March 3, 2018 at 1:34 PM ialah https://aidcnews.wordpress.com/2018/03/02/pakatan-dap-mahu-undang-undang-dipinda-bagi-kebenaran-umat-islam-murtad/

Anonymous said...


Jika PAS mahu kan undang-undang Islam, PAS kena menang semua kerusi. Satu pun tak boleh kalah.

Jika DAP mahu langgar hukum murtad, DAP kena memang semua kerusi. Satu pun tak boleh kalah.

Kalau tidak kedua-duanya mustahil..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails