Monday, February 26, 2018

Rasuah Merosot 7 Tangga, Berpunca Tindakan Agresif SPRM?



Penulis yakin dan percaya. Percayalah bahawa kebanyakan kita tahu akan fungsi dan peranan menteri menteri  dan tiumbalan timbalan menteri yang bukan Melayu. 
Terutama sekali mereka daripada  parti MCA dan parti GERAKAN dan mereka yang seangkatannya.

Oleh itu, kenyataan Dato Paul Low mengenai Kemerosotan 7 tangga Malaysia daripada 55 di 2016 ke 62 di 2017 dalam Indeks Tanggapan Rasuah (CPI) terbaru Transparency International Malaysia (TI-M) dikatakan berpunca tindakan agresif SPRM.


Pada penulis Dato Paul Low dan mereka yang seangkatannya sememangnya tidak bersetuju dengan tindakan agresif SPRM .


Mengapa tidak? Kerana tindakan agresif SPRM itu boleh menolong menyelamatkan kerajaan yang tinggi rasuahnya. Lebih lebih lagi kegiatahn rasuah merupakan  jalan mudah untuk sesebuah kerajaan jatuh dan hanacur.

Oleh itu,kenyataan yang dibuat oleh Dato Paul Low yang disebut sebagai  menyedihkan malah mengejutkan sememangnya itulah yang pernah berlaku dalam kerajaan UMNO/BN.


Menteri menteri dan timbalan timbalan menteri daripada MCA dan GERAKAN selama lama telah memainkan peranan aktif memberi saham kepada parti DAP.


sebab itu calon calonya yang bertanding kebanyakan kalah. cuma beberapa orang sahaja yang menang dan masih diberi kepercayaan dan orang penting dalam kerajaan Segala urustadbir kerajaan umno/BN  sudah lama bocor dek angkara menteri menteri dan timbalan timbalan menteri dari MCA dan Gerakan.


Pendek kata ia adalah peranan yang dimainkan oleh mereka yang bukan beragama Islam agar agenda tersembunyikan dapat dijayakan suatu masa nanti.


Sebab itu Dato Paul Low menteri di jabatan perdana menteri menyalah tindakan agresif SPRM, sedangkan tindakan agerif SPRM itu semata mata untuk menyelamatkan Malaysia dari jatuh ke tangan DAP yang dapat dana piliharaya dari Yahudi.

DAP yang berfahaman RECS telah membawa masuk padri seluruh dunia kedalam malaysia, terutama sekali di satu himpunan di Pulau Pianng dan baru baru ini diadakan Himpunan Jureslam di Melaka.

Di johor Bahru banyak ceramah diadakan dan penceramahnya terdiri daripada dari tokoh RECS seluruh dunia untuk menperkenalkan kepada rakyat jelata akan gerakan kristian zionis sebagai kempen  PRU 14.


Awas. Berhati hatilah rakyat jelata satu Malaysia dengan gerakan tersebut. (TKO)




Iklan:


Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Dikehendaki segera!!
Tukang gunting lelaki,

Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 


  • Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
  • Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
  • Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 

Kelebihan / Kemudahan 
  • Majikan yang prihatin 
  • komisyen dan gaji terjamin. 
  • lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
  • oleh ramai penduduk. 
  • Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
  • kedai berhawa dingin. 
Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321

8 comments:

Anonymous said...

Lagi ramai telan dedak, lagi merosot ler indeks rasuah. Sebab bila dedak diagihkan bermakna ramai orang hutang keliling pinggang, nak buyar hutang pakai duit BUKAN dedak, takde duit sanggup buat macam-macam. Ulama seekarang berpolitik 25 jam sehari dan ada yg jadi punasihat takterpakai kerajaan. Sepatutnya Ulama kena ke golongan sasar, beri PENDIDIKAN AKHLAK. Rasuah HARAM. Dedak Haram... Mencuri atau subahat guna duit hasil curi HARAM... bukan sama-sama agih duit hasil curi beli Vellfire...beli Mrec....Itu aset dunia yang SEMENTARA. Politik ini acuan YAHUDI, jangan berpolitik sampai BERDOSA....camana BERDOSA DALAM POLITIK? Memaki orang
(Barua, Bai, Haramjadah)....memfitnah (spt fitnah PIL KUDA)....Tidak berhujah berdasarkan al-quran )....Jangan berhujah dengan emosi)...Berperangan TERPUJI (kalau Ulama biarlah berperangan macam Ulama, jangan berperangai macam geng 360 / kongsi gelap) bla bla bla bla

Anonymous said...

# Ralat dalam petikan di atas....2 baris terakhir....bukan BERPERANGAN sepatutnya berperangai. Kesilapan ini berpunca dari Anwar Ibrahim PKR

Anonymous said...



Nak tahu betul atau tidak apa yang di katakan, pecat KP SPRM.

Melayu buat taik ... cina jugak yang salah.

Anonymous said...

Orang yang jual pil kuda tu dah kena tangkap. Bapak orang tu mimpi 15x dan berkuasa sepuluh.

Anonymous said...

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2018/01/16/66-skandal-kerajaan-kleptokrasi-dap-pulau-pinang/amp/

66 Skandal Kerajaan Kleptokrasi DAP Pulau Pinang

Sebagai bukti yang nyata dan telah pun berlaku, dibawah ini disertakan bagaimana sebuah kerajaan Pakatan yang amat kleptokarsi telah menyamun harta negeri di Pulau Pinang. Kerakusannya sudah menyamai apa yang telah dilakukan oleh Mahathir.

Skandal-skandal kerajaan DAP Pulau Pinang 2008 – 2018

1. Skandal penarahan Bukit Botak, Relau.
2. Penjualan tanah tapak masjid di Bayan Bay
3. Penyelewengan dan skandal rasuah duit Zakat PUZPP.
4. Skandal pembayaran tanah laut tanpa kelulusan Kajian Kebolehsaknaan.
5. Skandal tanah Taman Manggis dan KLIDC.
6. Skandal ubah syarat tanah di Balik Pulau.
7. Skandal pembelian banglo Ketua Menteri bawah harga pasaran.
8. Skandal kilang haram di Sg Lembu.
9. Campurtangan dalam soal fatwa
10. Skandal penjualan 1100 ekar tanah kerajaan negeri kpd kroni.
11. Skandal kelulusan projek lereng bukit.
12. Banjir terburuk dalam sejarah negeri P.Pinang.
13. Skandal kutipan sampah bernilai RM1.43juta
14. Skandal penipuan hutang kerajaan negeri.
15. 2000 pusat hiburan dan rumah urut berlesen dan haram di seluruh P.Pinang.
16. Ratusan serbuan & tangkapan makmal dadah di P.Pinang.
17. Pembelian anugerah MBPP dan MPSP palsu.
18. Pelbagaj caj, kenaan dan kutipan baru diperkenalkan kepada rakyat.
19. Kenaikkan harga dan surcaj air berkali-kali.
20. Skandal membina dan mengecat laluan basikal di Georgetown.
21. Skandal Kajian Kebolehlaksanan Projek Terowong dan PTP.
22. Skandal tambakan laut di Gurney, Bayan Baru dan Teluk Kumbar.
23. Skandal tanah runtuh di Tanjung Bungah.
24. 25 kampung-kampung Melayu lenyap dan hilang.
25. Perobohan gerai penjaja dan kedai makan.
26. Anjur Pesta Arak secara terbuka.
27. Gezetkan jalan khas untuk pesta arak setiap malam.
28. Pemecatan Ahli Majlis dan JKKN Parti Islam SeMalaysia (PAS)
29. Pembinaan rumah mewah dan mampu tengok di P.Pinang.
30. Tiada rumah kos rendah atau mampu milik untuk rakyat.
31. Kenakan sekatan dan birokrasi bina rumah kos rendah dan mampu milik.
32. Menutup periuk nasi Nelayan pantai.
33. Penjualan saham Pulau Jerjak.
34. Memanipulasi angka hutang kerajaan negeri.
35. Bergaduh dengan PAS
36. Meminggirkan ADUN dari PKR dan DAP yg tak sehaluan.
37. Gagal tunai janji-janji dalam Manifesto PRU12 & 13.
38. Menaikkan harga sewaan tapak perniagaan sehingga 200 %.
39. Tiada plan kecemasan menangani bencana – banjir.
40. FDI merosot dari RM12bilion ke RM2bilion pada tahun 2016.
41. Menanggung perbelanjaan kerajaan melalui penjualan tanah kerajaan dari 33% ke 8% baki.

Anonymous said...

42. Menubuhkan “Pasukan Polis” sendiri yang disahkan sebagai Pasukan Haram.
43. Politik ugutan, sehingga mahu membubarkan DUN untuk pilihanraya negeri.
44. Berperang dengan pegawai kerajaan persekutuan (SDO)
45. Sentiasa menyalahkan pihak lain dan BN jika kerajaan negeri hadapi masalah.
46. Masalah kesesakkan lalu lintas tidak dapat diselesaikan.
47. Ugut rakyat kononnya jika DAP kalah, rakyat akan kembali mundur di bawah BN.
48. Berbohong mengenai isu miskin tegar dihapuskan selepas 1 tahun DAP memerintah P.P
49. Peningkatan perbelanjaan kerajaan negeri hampir 500% dari tahun 2008 (RM283j-RM1.3b)
50. PDC alami penyusutan keuntungan dari RM75juta setahun kepada RM6 juta pada 2015.
51. Peruntukan bajet 2017 kepada pejabat Ketua Menteri meningkat 600% dari tahun 2016.
52. Gagal memelihara alam sekitar dan ekologi laut.
53. Hujan dijadikan alasan kenapa Pulau Pinang banjir terburuk.
54. 51 projek yang dicadangkan oleh kerajaan negeri telah gagal dilaksanakan.
55. Gagal newartakan kawasan perlindungan hutan.
56. RM220juta peruntukan dalam Bajet 2017 tangani banjir lesap tanpa berita.
57. Menolak 13 usul DUN yang dibawa oleh ADUN PKR dan DAP sendiri.
58. Menggunakan institusi dan wang kerajaan untuk meliberalkan Islam (Penang Institut)
59. Menyokong golongan-golongan songsang gender (LGBT).
60. Meletakkan kos yang tinggi dan tidak munasabah untuk projek yang dicadangkan kerajaan.
61. Memelihara kilang-kilang haram di Pulau Pinang.
62. Menyita rumah yang tidak membayar sewa.
63. Tidak menghapuskan pinjaman pendidikan negeri dan ditukar ke biasiswa.
64. Pasukan bolasepak tercorot untuk 9 tahun berturut turut.
65. Mengabaikan pembangunan kawasan luar bandar dan kawasan dimenangi BN.
66. 7 tahun bajet negeri alami defisit secara keseluruhan RM598.04juta.

Walau apa sekali pun, jika rakyat bangkit untuk perubahan, tiada kuasa boleh menahannya. Negara kita perlu dilanda Tsunami politik untuk memecahkan benteng-benteng yang dibina oleh pihak pembangkang untuk memusnahkan apa yang telah terbina dan menyusahkan rakyat nanti.. Jika rakyat bersatu hati, tanpa mengira agama dan bangsa, segala benteng yang menghalang akan termusnah dan kita akan hidup dalam sebuah kerajaan Barisan Nasional yang kuat dan terus menabur khidmat kepada rakyat.

Kuasa rakyat adalah kuasa keramat. Kuasa keramat itu perlu digunakan untuk menyelamatkan negara kita daripada kumpulan kleptokrat yang akan memusnahkannya. Kita tidak mahu negara kita digadai di depan mata.Kita tidak mahu lahi tanah digadaikan kepada Temasek sehingga berbaki bawah 6% sebagaimana di Pulau Pinang.

Marilah kita, rakyat Malaysia, bersama-sama memerangi kleptokrasi dan menyelamatkan Malaysia. Tahun ini kita berpeluang membuat perubahan demi masa hadapan generasi akan datang. Gunakan peluang ini sebaik yang mungkin. Peluang ini adalah peluang terakhir. Jika terlepas, tidak boleh diperbaiki lagi. Kita terpaksa tunduk kepada kuasa zalim untuk selama-lamanya.

Hapuskan sebuah pakatan kleptokrasi yang tidak memikirkan hal berkaitan rakyat , difikiran mereka hanya ada wang dan kekayaan dan bagaimana untuk merompaknya di negara ini. Itukah Kerajaan Pakatan Pembangkang yang diketuai oleh Kit Siang, Mahathir dan Guan Eng serta MB Selangor Azmin.

Anonymous said...

Inilah Transparensi bawah PH. Transparensi kepala lutut PH

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2018/02/19/azmin-bakal-tersungkur-disebabkan-isu-tanah-ijok/amp/

Azmin Bakal Tersungkur Disebabkan Isu Tanah Ijok

Untuk mereka yang belum baca mengenai isu ini, saya terangkan dengan ringkas.

1. 981 peneroka di Ijok telah memberikan tanah mereka kepada 2 syarikat swasta, tetapi mereka tidak mendapat pampasan yang dijanjikan.

2. TSKI merampas tanah tersebut selepas PRU12 kerana 2 syarikat terbabit gagal menunaikan pampasan dan juga tidak membayar cukai premium tanah. Beliau kemudian menyatakan akan memberikan pampasan yang lebih tinggi kepada peneroka kerana nilai tanah semakin meningkat.

3. Syarikat swasta tersebut kemudian talah mengheret kerajaan negeri Selangor ke mahkamah untuk mendapatkan kembali tanah tetapi keputusan memihak kepada Kerajaan Negeri Selangor di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan.

4. TSKI digulingkan melalui Kajang Move Rafizi. Azmin Ali menjadi Menteri Besar.

5. Syarikat membuat rayuan terakhir kepada Mahkamah Persekutuan.

6. Sebelum perbicaraan bermula, Azmin bersetuju membuat penyelesaian luar mahkamah dan menyerahkan kembali tanah tersebut kepada 2 syarikat swasta terbabit.

7. Syarikat swasta terbabit telah menjual tanah yang mereka dapat kembali itu kepada syarikat awam pada harga pasaran RM1.18 billion! RM421 juta mereka bayar pampasan kepada peneroka.

8. Yang menjadi isu adalah untung atas angin yang diperoleh oleh syarikat terbabit iaitu RM757 juta. Kenapa mereka menjual tanah pada harga pasaran kepada syarikat awam terbabit, tetapi peneroka diberi pampasan pada harga 18 tahun dulu?

9. Inilah yang dipersoalkan oleh TSKI, adakah terdapat penyelesaian tepi? Di mana wang RM757 juta itu pergi?

10. Azmin dan kuncu2nya sekarang gusar dengan serangan bertalu-talu mengenai isu ini. Malah setiausaha Politik Azmin, Suhaimi menjawab dengan tidak profesional, beliau menuduh “adakah TSKI mahu memenuhi KPI UMNO dengan menyerang Azmin untuk menyertai BN?” (https://www.malaysiakini.com/news/412676)

11. Ketika kajang move dulu, PKR telah mengeluarkan laporan setebal 91 ms di mana diantaranya mereka menuduh TSKI bersekongkol dengan UMNO. TSKI telah mengheret mereka ke mahkamah yang berakhir dengan permohonan maaf oleh setiausaha agung PKR ketika itu, Saifudin Nasution. Nampaknya fitnah memang menjadi darah daging mereka dengan menuduh sekali lagi TSKI bekerjasama dengan BN dalam menyerang Azmin dalam isu tanah Ijok ini.

Isu ini sepatutnya dijawab terus oleh Azmin Ali . Kenapa beliau hanya menyuruh macainya yang jawab? Sudah goyangkah?

Anonymous said...

KP SPRM telah melaksanakan tugas dengan baik.

Walaubagaimana pun , pemimpin-pemimpin parti DA-Pigdan parti-parti proksinya ketakutan sebab mereka terlibat dalam pelbagai skandal rasuah.

Maka kita tidak merasa hairan melihat barua sondol dedak cap roket mahu kp dipecat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails