Sunday, February 25, 2018

Seks Songsang: DAP Secara Terbuka Sokong?




APA sahaja perkara yang menyalahi undang-undang dan bertentangan dengan ajaran Islam sering mempunyai kaitan dengan pakatan pembangkang diketuai DAP. Perlukah parti chauvanist ini menyatakan kebencian yang berterusan terhadap orang Melayu dan agama Islam?
Baru-baru ini Charles Santiago Ahli Parlimen Klang dari DAP membuat kenyataan yang menguatkan lagi dakwaan ramai pihak berkenaan perkara tersebut.
Pada 21 Februari 2018 beliau menyebut bahawa “Kerajaan Malaysia mesti menghapuskan semua peraturan dan undang-undang yang mendiskriminasi terhadap golongan LGBT dengan segera”.
Lebih serius lagi, selain disiarkan di dalam portal berita Malaysia Kini di bawah tajuk “Bigotri Terhadap Masyarakat LGBT Mesti Dihentikan” (“The Bigotry Against The LGBT Community Must Stop”) pada 21 Februari 2018, kenyataan Charles ini turut dimuatkan di dalam laman rasmi DAP sendiri di bawah tajuk “Hentikan Bigotri & Kebencian Terhadap Golongan LGBT” (“Stop Bigotry & Hatred Against the LGBT People”) pada 21 Februari 2018 yang memberikan gambaran bahawa kenyataan Charles ini mencerminkan pendirian rasmi DAP sendiri.
Kenyataan anggota parlimen DAP itu mengenai komuniti Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) dilihat mencerminkan pendirian rasmi parti itu berhubung isu berkenaan. Ia juga menyebut “kerajaan Malaysia mesti menghapuskan semua peraturan dan undang-undang yang mendiskriminasi terhadap golongan LGBT dengan segera” kerana “undang-undang yang menjadikan homoseksualiti sebagai satu jenayah, seperti di Malaysia, mendatangkan satu ancaman serius kepada hak-hak asasi individu-individu lesbian, gay, biseksual dan transgender.
Menurut penganalisis politik, sekiranya Charles dan DAP serius mahu menghapuskan semua peraturan dan undang-undang berkenaan, mereka terlebih dahulu perlu mendesak Kerajaan Pulau Pinang menghapuskan Seksyen 25, Seksyen 26 dan Seksyen 28 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Negeri Pulau Pinang) 1996. Kerajaan Pulau Pinang kini diketuai oleh DAP dan bukan kerajaan pusat.
Ramai pihak menunggu reaksi dan pendirian pendirian rakan kongsi DAP dalam Pakatan pembangkang khususnya Parti Amanah Negara (PAN) mengenai sokongan Charles dan DAP terhadap isu berkenaan.
Dalam perlembagaannya PAN menyatakan “dasar dan tujuan parti itu” adalah untuk “memartabat dan menegakkan Islam sebagai dasar perjuangan” dan “mendirikan sebuah negara dan masyarakat madani dengan Islam sebagai rahmat untuk semua.
Adakah PAN berani menentang dosa DAP dalam isu LGBT ini? Sebenarnya kita telah tahu jawapannya. Siapa sahaja yang berani menentang kemungkaran DAP akan ditentang habis-habisan sebagaimana yang terjadi kepada parti PAS. Tanya diri kita, adakah kita sanggup membiarkan DAP menjadikan Malaysia bergelumang dengan dosa secara mutlak dan merosakkan anak cucu kita?
Jika tidak maka anda perlu pastikan pakatan pembangkang diketuai DAP dikuburkan dalam Pilihan Raya Umum ke 14 dalam masa terdekat ini.
– pru14.tv
Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

3 comments:

Anonymous said...

Ha ha ha blogger pemakan dedak....

Anonymous said...

PAN khadam DAP dan DAP anti Islam

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan

Reply

Anonymous said...

PAN PKR dan Bersatu adalah kuncu2 DAP yg anti Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails