Thursday, March 01, 2018

Percaya Rakaman ‘Nik Abduh Terima Duit UMNO’? Kena Percaya Ini..




AIDCNews -27/02/18 –Jika ada yang mempercayai rakaman ‘Nik Abduh terima duit UMNO’ maka dalam masa sama perlu juga mempercayai rakaman ‘Mat Sabu dengan Rosmah’ dan “Anwar dengan China Doll’ kata Fais Al-Hajari.
“Jangan sekerat-sekerat, jangan separuh-separuh, jangan memilih-milih…perlu diingat rakaman audio “Mat Sabu dan Normah” itu dilegarkan pada ketika teknologi editing audio video sangat-sangat terhad masa tu.
“Bukan macam sekarang yang memang senang-senang je nak edit itu ini,”katanya dalamFacebook.

Dalam rakaman yang sedang giat disebar oleh aktivis-aktivis PAN itu mendakwa satu pertemuan tertutup diadakan di antara Ustaz Zaharuddin Mohamad dengan Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkenaan dengan isu terima duit daripada UMNO.
“Cuba dengar nada suara Nik Abduh. Itu suara bercakap dengan ‘beberapa orang’kah atau bercakap depan ramai orang. Gema yang ada seolah dalam dewan yang besar.
“Suara yang kononnya Nik Abduh tu dengan nada kuat dan keras. Sedangkan Nik Abduh jika bercakap dalam kelompok kecil sangat terkenal nada lembut dan perlahan suara. Kecuali jika dalam perhimpunan besar,” kata Ahmad Amzad Hashim dalam Facebook.
Menurutnya, keshahihan suara dalam rakaman itu adalah suara Nik Abduh juga dipertikaikan orang ramai.
“Jadi jika pertemuan ‘beberapa orang’ mereka duduk jarak 50 kaki kah sehingga kena menjerit begitu?
“Content, Isi kandungan ucapan Nik Abduh yang berterusan dalam tempoh yang singkat itu pula, dikumpulkan segala benda kontroversi yang jadi bahan fitnah. Sangat tak munasabah.
“Biasanya kita kesan kandungan itu, satu satu dalam rangkap yang berbeza. Orang bodo saja yang cerita sekali gus macam guni beras pecah. Ini pula dalam durasi 2.3 minit. Bukan dua puluh tiga minit!,”katanya lagi.


UNDILAH PAS dalam PRU14

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?


Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

28 comments:

Anonymous said...

http://www.harakahdaily.net/index.php/berita/15-tanah-air/5499-media-pan-penegak-fitnah-dan-propaganda

Media PAN penegak fitnah dan propaganda
HJ AHMAD AMZAD HASHIM 28 FEBRUARY 2018

CEPAT sungguh media Malaysia Dateline yang terkenal alat propaganda PAN melaporkan tentang audio suara Nik Abduh. Lagi laju dari media lain. PAN adalah satu-satunya parti yg justifikasi kewujudannya adalah atas fitnah UG yang dilontarkan kepada PAS. Tanpa tertegaknya kepercayaan orang bahawa UG itu wujud, PAN hampir tiada asas untuk kekal relevan.

Baca molek-molek apa ditulis dalam video itu. Ustaz Zaharuddin dan beberapa rakannya dikatakan membuat perjumpaan tertutup dengan Nik Abduh minta penjelasan. Cuba dengar nada suara Nik Abduh. Itu suara bercakap dengan 'beberapa orang'kah atau bercakap depan ramai orang. Gema yang ada seolah dalam dewan yang besar. Suara yang kononnya Nik Abduh itu dengan nada kuat dan keras. Sedangkan Nik Abduh jika bercakap dalam kelompok kecil sangat terkenal nada lembut dan perlahan suara. Kecuali jika dalam perhimpunan besar.

Jadi jika pertemuan 'beberapa orang' mereka duduk jarak 50 kaki kah sehingga kena menjerit begitu? Content, isi kandungan ucapan Nik Abduh yang berterusan dalam tempoh yang singkat itu pula, dikumpulkan segala benda kontroversi yang jadi bahan fitnah. Sangat tak munasabah.

Biasanya kita kesan kandungan itu, satu-satu dalam rangkap yang berbeza. Orang bodoh saja yang cerita dedahkan sekali gus macam guni beras pecah. Ini pula dalam durasi 2.3 minit. Bukan dua puluh tiga minit!

Suara Nik Abduh pula dipertikai oleh orang yang rapat dan biasa dengan beliau. Tak sama. Dalam prinsip BPMS PAS, kita tolak politik fitnah. Jika kita pun nak layan fitnah. Lagi terhormat dan cerdik jika kita percayakan fitnah liwat Anwar yang dah turun naik mahkamah dengan perbicaraan awam beserta segala bukti pendakwaan dan keputusan mahkamah berbanding fitnah tak berhujung pangkal lontar batu sembunyi tangan yang dibuat terhadap PAS.

Tak ada bukti apa, reka bukti pun low class, main pakat sebar aku dengar dia kata...hearsay semata-mata, dan tak disokong dengan realiti sebenar yang berlaku PAS tetap lawan Umno, dari atas sampai akar umbi masih terpaksa berkorban harta benda untuk jayakan perjuangan. Kalau ada duit 90 juta, kita tak ceramah bawah khemah murahan. Kita sewa dewan hotel besar macam PAN buat konvensyen atau PH buat sidang meja bulat.

HJ AHMAD AMZAD HASHIM
Penyelaras Parlimen PAS Kuala Terengganu - HARAKAHDAILY 28/2/2018

Anonymous said...

Video dalam Youtube. Ini dia kenyataan DAP.......... Gua tak main la audio2 bergema macam
PAN-Dusta

https://www.youtube.com/watch?v=N1cd8MsFGcs

DAP kata kalau PAN menang, maka DAP menang, sah PAN khadam DAP

Anonymous said...

Bila PAN Menang maka DAP kata DAP menang sama juga dengan undi PAN = Undi DAP

Tetapi Hujah Evergeen Ustaz Ridhuan Thee akan menghuraikan tipu daya DAP yg anti Islam

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...


Siapa yang kita nak percaya ..

Ustaz Zaharuddin Mohamad atau Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz ..?

O

Anonymous said...

https://www.ismaweb.net/2018/01/13/mengapa-persepsi-dap-anti-melayu-anti-islam-semakin-membarah/

Mengapa persepsi DAP anti-Melayu, anti-Islam semakin membarah?

PADA 7 Januari 2016, Datuk Prof Dr Mohammad Redzuan Othman mengumumkan dapatan kaji selidik Institut Darul Ehsan milik Kerajaan Selangor, yang DAP sendiri sebahagian daripadanya, antara 13 hingga 15 November 2015 bahawa 64 peratus daripada 1,716 responden Melayunya di Selangor bersetuju DAP adalah anti Melayu dan anti Islam.

Ekoran itu, pemimpin DAP, khususnya Penasihat DAP, Lim Kit Siang, secara terbuka menyalahkan kempen UMNO dan PAS sebagai punca semakin meningkatnya sentimen kebencian orang-orang Melayu Islam terhadap DAP di samping menggesa pemimpin, ahli dan penyokong DAP merasa bimbang dan mengambil berat mengenai perkara ini.

Antara langkah-langkah yang dicadangkan oleh Lim Kit Siang bagi menangkis persepsi yang semakin buruk terhadap DAP di kalangan orang-orang Melayu Islam adalah supaya pemimpin, ahli dan penyokong DAP lebih banyak bersemuka dengan orang-orang Melayu Islam dan memberikan penerangan bahawa DAP bukan anti Melayu dan anti Islam.

Bagaimanapun, langkah-langkah ini kelihatan tidak memberikan sebarang kesan ekoran pengumuman terbaru Wan Saiful Wan Jan mengenai dapatan kaji selidik ISEAS – Yusof Ishak Institute, Singapura, antara Mei dan Jun 2017 bahawa 71 peratus daripada 1,104 responden Melayunya di Johor bersetuju DAP adalah anti Melayu dan anti Islam.

Persepsi DAP adalah anti-Islam khususnya adalah begitu meluas sekali, malah dinyatakan secara terbuka bukan sahaja oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, dan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak, malah oleh pelbagai tokoh Melayu Islam lain, termasuklah di dalam khutbah Aidil Adha Jabatan Mufti Negeri Pahang pada 2015.

DAP malangnya gagal berbuat apa-apa dan seolah-olah “helpless” untuk menangani perkara ini selain hanya membuat laporan polis yang tidak bererti atau membuat ugutan yang tidak terkota untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang menyebut DAP anti Islam, termasuk ugutan Lim Kit Siang terhadap Datuk Seri Abdul Hadi.

Persepsi DAP anti-Islam yang dipersetujui oleh 64 peratus daripada Melayu Selangor pada November 2015 dan dipersetujui oleh 71 peratus daripada Melayu Johor antara Mei dan Jun 2017 sepatutnya sangat membimbangkan pemimpin DAP dan pemimpin parti-parti Melayu yang bersekutu dengannya di dalam Pakatan Harapan.

Ini kerana, pertamanya, walaupun melibatkan dua negeri yang berbeza, secara kasarnya terdapat peningkatan yang ketara di dalam persetujuan orang-orang Melayu Islam bahawa DAP adalah anti Melayu dan anti Islam antara 2015 dan 2017, iaitu 64 peratus pada 2015 dan 71 peratus pada 2017, walaupun pelbagai usaha dibuat oleh DAP bagi mengatasinya.

Keduanya adalah kerana kedua-dua kaji selidik yang menunjukkan wujudnya persepsi yang semakin buruk terhadap DAP di kalangan orang-orang Melayu Islam ini bukanlah dikendalikan oleh pihak-pihak yang memusuhi DAP, tetapi dikendalikan oleh pihak-pihak yang sama ada bersekutu dengan DAP atau tidak memihak kepada musuh-musuh DAP.

Bila kaji selidik yang dikendalikan oleh pihak-pihak yang bersekutu dengan DAP atau tidak memihak kepada musuh-musuh DAP pun sudah menunjukkan wujudnya persepsi yang sangat negatif terhadap DAP di kalangan orang-orang Melayu Islam, bayangkanlah jika ia dibuat oleh pihak-pihak yang memusuhi DAP atau memihak kepada musuh-musuh DAP.

Ketiganya adalah kerana kedua-dua kaji selidik ini dikendalikan di negeri-negeri bukan “Malay-belt” di sebelah Pantai Timur dan Utara Semenanjung Malaysia tetapi di negeri-negeri maju yang DAP mempunyai kehadiran yang nyata, khususnya melalui 15 Ahli Dewan Undangan Negeri di Selangor dan 13 Ahli Dewan Undangan Negeri di Johor.

Anonymous said...



Suara di kuat kan volume nya kerana Abduh cakap tak kuat..

Bunyi bergema sebab bunyi bising dan bunyi latar yang kuat..

Apabila di kuatkan suara dan di buang bunyi bising termasuk bunyi kipas angin atau air cond.. itu yang bergema.

Anonymous said...

WAH HEBAT PENGERUSI PKR SARAWAK MENYOKONG DAN MEMBELA MURTAD !

Pengerusi PKR Sarawak Bela 4 Muslim Yang Mahu Murtad

Sumber : https://aidcnews.wordpress.com/2018/02/26/pengerusi-pkr-sarawak-bela-4-muslim-yang-mahu-murtad/

Bukankah ini bererti PKR tidak berminat untuk membela agama Islam dan hak umat Islam ? Bukankah ini bererti PKR adalah khadam DAP yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam?

Saya sebagai orang Islam tidak akan menyokong atau mengundi PKR yang bersekongkol DAP yang memusuhi ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam. Ini juga bererti saya menolak PH secara total!

Saya akan menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam dan mencegah kemungkaran dan kesesatan !

Anonymous said...

Jawapanmya. Sapa yg bersengkongkol dengan DAP tidak boleh dipercayai kerana DAP adalah anti Islam

Lebih kurang macam mempercayai Ustaz yg pro zionist walaupun ustaz tu berasal dari Palestine. Ini adalah kerana zionist dan DAP dua2 anti Islam

Anonymous said...

HUSAM Musa memang ada kuasa x 10. Terkangkang terkangkang pemimpin PAS dibuatnya. Husam memang POWER.

Anonymous said...

AUDIO BUKAN BUKTI

Audio boleh dicipta atau diedit dalam sebarang studio audio untuk menfitnah pemimpin parti Islam PAS. Dan audio tidak memaparkan siapa yang bercakap dalam video itu sebenarnya. Kita juga pernah menonton bagaimana orang-orang tertentu pandai meniru suara orang lain.

Maka audio tidak boleh diterima sebagai bukti ! Audio tersebut hanya layak dibakul-sampahkan sahaja !

Anonymous said...


INI BUKAN AUDIO PANIPU KUASA 10. INILAH VIDEO DAP YANG SANGAT JELAS :

'SUPERMAN' DAP DEDAH STRATEGI KOTOR DAP GUNA MELAYU SCREW MELAYU


Video panas Siapa Memperkudakan Siapa? Melayu 'Skrew' Melayu! jelas menunjukkan parti kafir harbi menggunakan Melayu untuk screw kaum Melayu. Sumber:

https://www.youtube.com/watch?v=ktI9XEWKMJ8

Video tersebut membuktikan parti kafir harbi menggunakan strategi kotor 'strategi pecah dan perintah" dengan memperalatkan Melayu untuk screw kaum Melayu untuk memecah-belahkan dan melemahkan kaum Melayu !

Siapakah pengkhianat-pengkhianat Melayu yang diperalatkan oleh parti kafir harbi untuk memecah-belahkan dan melemahkan kaum Melayu Islam?

Kita boleh bayangkan apa akan berlaku jika parti kafir harbi ini dan khadam-khadam sekular liberalnya memerintah negara ini.

Anonymous said...

Anon 11;04 banyak la alasan temberang.

Anonymous said...

Padan muka, pemimpin bodoh utk parti yg bodoh....... Siapa nak mengaku berak tengah jalan???

Anonymous said...

Fatwanya yg mengatakan AudioVideo tidak boleh dijadikan saksi. Sebab ianya BESI. Noktah, titik ..Khalas.
Sesiapa yg mempertikai Fatwa majlis syura Ulamak. Akan disumpah menjadi Motosikal. Biar penghinaan ditunggang selamanya.

Anonymous said...

Kalau PAS rasa 'BETUL' dan', TAK BERSALAH',kitakan ada 'MAHKAMAH' buat macam Amanah saman pj perak. Rafizi sudah buat surat bersumpah .> setahun tunggu saman pas.....ayuh buktikan 'PEMIMPIN2 KAMU TAK MAKAN DUIT UMNO'Sedang tunggu bicaara claire disambung bln 4-5 nie...saman husam/rafizi dan saman dap sekali.

Anonymous said...

AUDIO MIKE SELFIE DADA AMOI @ BUAYA DARAT @ PEMIMPIN 'ISLAM' LIBERAL MENGGODA BINI ORANG DALAM HOTEL

Jika barua-barua sondol dedak cap roket percaya audio ciptaan studio audio sumbu kuasa 10 adalah benar, maka audio Mike Selfie Dada Amoi pemimpin parti PANIPU menggoda bini orang dalam hotel adalah sangat benar.

Yang paling geli gelemang telinga tu ialah bahagian Mike Selfie Dada Amoi @ BUAYA DARAT @ BUAYA TEMBAGA merayu-rayu seperti syaitan dan iblis gila seks untuk menggoda bini orang ke arah zina.

Bukankah ini bererti parti PANIPU terdiri dari buaya tembaga dan buaya darat?

Bukankah Allah dan RasulNya telah mengharamkan zina?

Allah telah berfirman:

Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan).
(Al-Israa' 17:32)

Anonymous said...


Kes tersebut mencabar undang-undang sivil bukan mencabar agama Islam.

Keputusan telah merungkaikan permasalahan antara kuasa sivil dan syariah dalam kes murtad

Parti suci meletakkan calun bukan Islam dan mustahil sejujurnya mereka sokong dengan undang-undang syariah yang tidak membenarkan orang Islam murtad.

Mereka mengelak dari isu ini semata-mata kerana di taja sepenuhnya oleh parti suci..

Anonymous said...


Wahai balaci 11:38 AM ternakan parti kafir harbi DA-Pig,

Komen kamu jelas menunjukkan kamu adalah balaci bodoh berlapis-lapis kerana cuba berlagak pandai. Simpanlah sikit bodoh kamu itu, jangan dedahkan semua.

Undang-undang sekular buatan manusia dan undang-undang Islam iaitu burden of proof telah menetapkan pihak yang membuat dakwaan wajib menunjukkan bukti kukuh dan saksi di mahkamah untuk membuktikan dakwaan mereka adalah benar.

Setakat ini Pakatan Sesat pimpinan DA-Pig masih gagal menunjukkan sebarang bukti di mahkamah, atau mendakwa parti islam di mahkamah atau membuat laporan kepada pihak berkuasa. Nampaknya Pakatan Sesat pimpinan DA-Pig tidak mempunyai telur untuk berbuat demikian.

Ini jelas menunjukkan Pakatan Sesat pimpinan DA-Pig adalah penjaja fitnah.

Anonymous said...


Wah barua dedak roket 11:45 AM menulis komen putar belit untuk membela pihak yang menyokong dan membela murtad secara terang-terangan. Tindakan kamu menegakkan benang basah menyebabkan kita semua ketawakan kebodohan kamu !

Woi barua bodoh, kamu fikir kita semua bodohkah? Ini isu agama !

Anonymous said...



Ini kerja Husam.

Isu Mat Sabu, kerja UMNO. Setelah mempertahankan dan menyebelahi Mat Sabu, hari ini parti suci yang sama pulak ungkit isu tersebut... dan meragui nya.

Ini bermakna parti suci tak lah tetap dan macam parti-parti lain juga.. Islam parti suci Islam celup ikut keadaan... kejap hijau... kejap merah..

Anonymous said...


Bersumpah lah atas nama ayahanda nya..

Baiah lah jika saya melakukannya maka putus lah silaturrahim antara anak dengan ayah.

Kalau yakin lah ..

Anonymous said...

PEMBETULAN KOMEN March 1, 2018 at 11:40 AM

AUDIO MIKE SELFIE DADA AMOI @ BUAYA DARAT @ PEMIMPIN 'ISLAM' LIBERAL MENGGODA BINI ORANG


Jika barua-barua sondol dedak cap roket percaya audio ciptaan studio audio sumbu kuasa 10 adalah benar, maka audio Mike Selfie Dada Amoi pemimpin parti PANIPU menggoda bini orang adalah sangat benar.

Yang paling geli gelemang telinga tu ialah bahagian Mike Selfie Dada Amoi @ BUAYA DARAT @ BUAYA TEMBAGA merayu-rayu seperti syaitan dan iblis gila seks untuk menggoda bini orang ke arah zina.

Bukankah ini bererti parti PANIPU terdiri dari buaya tembaga dan buaya darat?

Bukankah Allah dan RasulNya telah mengharamkan zina?

Allah telah berfirman:

Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan).
(Al-Israa' 17:32)

Anonymous said...

Barua DEDAK cap ROKET 11:56 AM,

Parti Islam PAS tidak pernah berubah kerana perlembagaan PAS adalah Al-Qur'an, Sunnah, Qias, dan ijma' dan perjuangan PAS membela agama Islam dan hak umat Islam dan rakyat dari dulu, kini dan selamanya.

Warna hijua PAS tidak pernah bertukar menjadi berwarna 'oren' yang merupakan warna pakaian sami kerana PAS adalah parti Islam.

Anonymous said...


Kebodohan berlapis-lapis barua dedak DA-Pig 12:01 PM terdedah apabila dia mahu pemimpin PAS yang telah difitnah oleh Sumbu kuasa 10 bersumpah Bersumpah lah atas nama ayahanda nya.

Islam telah menetapkan bahawa pihak yang membuat dakwaan dengan menggunakan audio wajib bersumpah dengan nama 'Allah' di hadapan hakim di mahkamah Syariah.

Anonymous said...

Kita tidak terkejut melihat barua-barua ternakan DA-Pig seperti barua 12:01 PM bersikap jahil murrakab membuat 'fatwa' karut seperti bersumpah untuk memutuskan silaturrahim antara anak dan ayah sedang Allah dan RasulNya mengharamkan tindakan memutuskan silaturrahim.

Ini membuktikan barua-barau ternakan DA-Pig adalah pesakit mental yang sesat dan bersikap anti-sosial.

Anonymous said...

Mudah nya perangkap kau..

Mana boleh putus silaturrahim anak dengan ayah.. hihihi..

Tapi suami dengan bini .. boleh lah kan ? Talak 3 pulak tu.. Muslimat yang suami bukan Adun atau MP dengan rela menerima baiah pulak ...

Anonymous said...



Ramai yang berkata begitu terdiri dari orang yang munafik.

Mereka menakutkan orang dengan ilmu yang mereka ada. Padahal mereka terliur juga dengan dedak. Dedak is the real king maker.

PAS macam sesumpah, jenis yang ada dua warna sahaja. Satu hijau dan satu lagi merah. Tetapi adakala nya pink apabila mereka berkumpul di padang.

Anonymous said...


Semoga ayah nya masih ada lagi anak-anak yang lain yang menjadi amal jariah bagi Almarhum ia itu anak-anak yang soleh.

Yang Abduh ini tak boleh di harap.. bagi dia soal ayah, ayah punya hal.. soal dia, dia punya hal.

Sedih apabila teringat kan Almarhum.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails