Thursday, March 01, 2018

PAS Menggugat, Tun M Mula Takut."Jangan Undi Bulan"..



PEKAN - "Jangan undi dacing, jangan undi bulan," kata Pengerusi Pakatan Harapan (Harapan), Tun Dr. Mahathir Mohamad kepada masyarakat Orang Asli di Perkampungan Gumum, di sini, petang tadi.

Menurutnya, untuk memastikan Harapan menang PRU14, sokongan masyarakat Orang Asli diperlukan.

"Jangan undi dacing, jangan undi bulan. Dan bulan itu sebagai pengacau untuk menarik undi Pakatan Harapan.


"Bulan ini tidak boleh menang, dia buat kacau sahaja. Bulan ada untuk sokong BN," katanya.

Sementara itu, Mahathir berkata, Harapan berjanji akan menjaga kepentingan Orang Asli jika menang PRU14 nanti.

Menurutnya, perkara itu turut dinyatakan dalam manifesto Harapan bagi membela hak Orang Asli, sekali gus memastikan kehidupan mereka lebih terjamin.

Katanya, kegiatan perlombongan dan pembalakan menyebabkan komuniti Orang Asli hilang punca pendapatan dan sumber makanan.
"Orang Asli perlukan hutan kerana itu sumber pendapatan mereka. Kegiatan dan perlombongan telah memberi kesan kepada kehidupan penduduk, malah mereka hidup di dalam debu.

"Pakatan Harapan akan berusaha untuk mengurangkan, malah sebaiknya menghentikan kegiatan-kegiatan ini demi menjamin kehidupan yang lebih baik buat penduduk khususnya Orang Asli," katanya ketika berucap di hadapan masyarakat Orang Asli di Perkampungan Gumum.

Mahathir menghabiskan masa kira-kira 30 minit dalam pertemuan tersebut yang turut dihadiri isterinya, Tun Dr Hasmah Mohamad Ali bersama pemimpin tempatan dan penduduk kampung.

XOXO - Akhir-ahkhir ini HARAPAN sangat kerap menyerang PAS dalam mana-mana ceramahnya dan kadang kala serangan kepada PAS melebihi serangan kepada UMNO/BN. Bagi mereka yang berfikir kenapa Mahathir perlu buat kempen khas menafikan PAS? Sudah tentu mereka sedar PAS sekarang makin kuat dan boleh mengugat kedudukan HARAPAN di banyak kerusi.

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/ 




UNDILAH PAS dalam PRU14

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

25 comments:

Anonymous said...

Sebab PAS diserang ialah kerana kemenangan UMNO di sebabkan faktor PAS yang jadi pengacau.

Jika PAS bersama Pakatan Harapan. 110% UMNO tumbang dan Najib lari..

Malah UMNO akan bagi dedak lebih atau bagi baki jumlah dedak dalam sebulan dua ini.

Bukan sebab PAS bagus atau PAS kuat. PAS tunggal. Macam tunggul kayu. Orang jalan elok-elok kena tersadong dengan tunggul tengah jalan.

Insyaallah Pakatan Harapan menang walau pun PAS telah di beli oleh UMNO.

Anonymous said...

Tak sangka HusamMusa memang memiliki kuasa x 10.

Anonymous said...

Sekelompok besar barisan kepimpinan PAS ambik duit UMNO. Dunia..Dunia... Jual Sarban lebih untung dari jual kambing.

Anonymous said...


Seperti biasa, barua-barua sondol dedak cap roket seperti barua 9:40 AM menulis komen yang penuh dengan dakwaan karut tanpa sebarang bukti untuk memfitnah, memaki hamun dan menghina parti Islam pimpinan ulama Islam semata-mata mereka dan boss kafir harbi mereka merasa mat benci melihat PAS berusaha membela ajaran Islam dan hak umat Islam.

Kita cabar barua 9:40 AM untuk menunjukkan sebarang bukti bukan dakwaan untuk menyokong dakwaannya di atas.

Anonymous said...


Macai roket 9:56 AM,

Mana bukti? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah. Dan kamu adalah khadam kepala bapak kafir harbi yang bertahta di dalam banglo terlajak diskaun.

Anonymous said...

Dan kuasa extra...

Kuasa Audio PAS mengaku terima Dedakasi dari UMNO.

Anonymous said...



Allah masih lagi sayangkan saudara.

Anonymous said...

macai panggil orang lain macai! itu la si blogger bengong! Sekejap lagi keluar la perkataan barua..barua..lepas tu kapir harbi..kapir harbi..DAP musuh ISlam la..tahniah!!

Anonymous said...

Mengapa PH Pimpinan DAP Sedang Ketakutan DAN Panik?

SATU hasil tinjauan Merdeka Centre yang baru-baru ini mendedahkan bagaimana undi orang Melayu akan terus kekal bersama BN dan PAS menjelang pilihan raya umum (PRU) yang akan datang perlu dilihat sebagai satu bentuk realiti di lapangan. Laporan kaji selidik agensi itu mendedahkan bahawa pengundi Melayu lebih mempercayai BN dan PAS berbanding gabungan empat parti pembangkang dalam Pakatan Harapan (PH).

Hakikat ini sejajar dengan dapatan hasil kajian Merdeka Center yang menunjukkan pengundi Melayu lebih khuatir mengenai hak mereka meliputi isu kedudukan Islam, peranan mereka dalam hala tuju ekonomi dan politik negara, dan juga persoalan bagaimana kemewahan ekonomi negara kembali diagihkan kepada mereka.

Maka atas kesedaran sebeginilah, ramai orang Melayu melihat hanya BN (UMNO) dan PAS sahaja yang boleh diharap bagi membela dan mempertahankan agenda agama dan bangsa mereka.


Sumber: https://malaysianaccess.com/mengapa-tsunami-melayu-tidak-akan-berlaku-menjelang-pru-14/

Maksudnya orang Melayu Islam yang merupakan 65% dari rakyat Malaysia akan mengundi PAS dan UMNO dalam PRU14.

Maka kita tidak merasa hairan melihat barua-barua sondol dedak roket sibuk memfitnah parti Islam PAS siang dan malam kerana PRU 14 semakin hampir.




Anonymous said...

Hang tak tahu ka?

Sekarang Kedai Bundle pun jual serban .. banyak pulak tu.

Biarkan Lobai gabrah dulu ... Bikin suspen dulu..

Sekali nafi... 45 saat durasi akan di siarkan...

Ini politik lah... bagi peluang musuh nafi dulu.. Politic is a game.. Bukan jual-beli

Anonymous said...

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2018/02/27/kalau-percaya-rakaman-nik-abduh-terima-duit-umno-kena-percaya-juga-audio-mat-sabu-dan-normah/amp/


Kalau Percaya Rakaman ‘Nik Abduh Terima Duit UMNO’ Kena Percaya Juga Audio ‘Mat Sabu dan Normah’

AIDCNews -27/02/18 –Jika ada yang mempercayai rakaman ‘Nik Abduh terima duit UMNO’ maka dalam masa sama perlu juga mempercayai rakaman ‘Mat Sabu dengan Rosmah’ dan “Anwar dengan China Doll’ kata Fais Al-Hajari.

“Jangan sekerat-sekerat, jangan separuh-separuh, jangan memilih-milih…perlu diingat rakaman audio “Mat Sabu dan Normah” itu dilegarkan pada ketika teknologi editing audio video sangat-sangat terhad masa tu.

“Bukan macam sekarang yang memang senang-senang je nak edit itu ini,”katanya dalam Facebook.



Dalam rakaman yang sedang giat disebar oleh aktivis-aktivis PAN itu mendakwa satu pertemuan tertutup diadakan di antara Ustaz Zaharuddin Mohamad dengan Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkenaan dengan isu terima duit daripada UMNO.

“Cuba dengar nada suara Nik Abduh. Itu suara bercakap dengan ‘beberapa orang’kah atau bercakap depan ramai orang. Gema yang ada seolah dalam dewan yang besar.

“Suara yang kononnya Nik Abduh tu dengan nada kuat dan keras. Sedangkan Nik Abduh jika bercakap dalam kelompok kecil sangat terkenal nada lembut dan perlahan suara. Kecuali jika dalam perhimpunan besar,” kata Ahmad Amzad Hashim dalam Facebook.

Menurutnya, keshahihan suara dalam rakaman itu adalah suara Nik Abduh juga dipertikaikan orang ramai.

“Jadi jika pertemuan ‘beberapa orang’ mereka duduk jarak 50 kaki kah sehingga kena menjerit begitu?

“Content, Isi kandungan ucapan Nik Abduh yang berterusan dalam tempoh yang singkat itu pula, dikumpulkan segala benda kontroversi yang jadi bahan fitnah. Sangat tak munasabah.

“Biasanya kita kesan kandungan itu, satu satu dalam rangkap yang berbeza. Orang bodo saja yang cerita sekali gus macam guni beras pecah. Ini pula dalam durasi 2.3 minit. Bukan dua puluh tiga minit!,”katanya lagi

Anonymous said...



Ketentuan Allah masih lagi rahsia Nya..

Bergantung lah kepada Allah swt ... Hanya kepada Allah..

Bukan Kajian yang hanya bertahan 3 atau 4 hari..

Anonymous said...

Bukam kerana PH= DAP dan DAP

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

RAKAMAN AUDIO TIDAK BOLEH DITERIMA SEBAGAI BUKTI KERANA IA BOLEH DICIPTA DALAM STUDIO CAP SUMBI KUASA 10 DLL UNTUK MENFITNAH PEMIMPIN PAS. DAN KITA TIDAK BOLEH MELIHAT WAJAH ORANG-ORANG YANG BERLAKON DALAM AUDIO TERSEBUT.

Anonymous said...

Jawapan saya dah copy n paste diatas. Korupsi Penang dan Selangor tak mau sebut ka

Anonymous said...

42. Menubuhkan “Pasukan Polis” sendiri yang disahkan sebagai Pasukan Haram.
43. Politik ugutan, sehingga mahu membubarkan DUN untuk pilihanraya negeri.
44. Berperang dengan pegawai kerajaan persekutuan (SDO)
45. Sentiasa menyalahkan pihak lain dan BN jika kerajaan negeri hadapi masalah.
46. Masalah kesesakkan lalu lintas tidak dapat diselesaikan.
47. Ugut rakyat kononnya jika DAP kalah, rakyat akan kembali mundur di bawah BN.
48. Berbohong mengenai isu miskin tegar dihapuskan selepas 1 tahun DAP memerintah P.P
49. Peningkatan perbelanjaan kerajaan negeri hampir 500% dari tahun 2008 (RM283j-RM1.3b)
50. PDC alami penyusutan keuntungan dari RM75juta setahun kepada RM6 juta pada 2015.
51. Peruntukan bajet 2017 kepada pejabat Ketua Menteri meningkat 600% dari tahun 2016.
52. Gagal memelihara alam sekitar dan ekologi laut.
53. Hujan dijadikan alasan kenapa Pulau Pinang banjir terburuk.
54. 51 projek yang dicadangkan oleh kerajaan negeri telah gagal dilaksanakan.
55. Gagal newartakan kawasan perlindungan hutan.
56. RM220juta peruntukan dalam Bajet 2017 tangani banjir lesap tanpa berita.
57. Menolak 13 usul DUN yang dibawa oleh ADUN PKR dan DAP sendiri.
58. Menggunakan institusi dan wang kerajaan untuk meliberalkan Islam (Penang Institut)
59. Menyokong golongan-golongan songsang gender (LGBT).
60. Meletakkan kos yang tinggi dan tidak munasabah untuk projek yang dicadangkan kerajaan.
61. Memelihara kilang-kilang haram di Pulau Pinang.
62. Menyita rumah yang tidak membayar sewa.
63. Tidak menghapuskan pinjaman pendidikan negeri dan ditukar ke biasiswa.
64. Pasukan bolasepak tercorot untuk 9 tahun berturut turut.
65. Mengabaikan pembangunan kawasan luar bandar dan kawasan dimenangi BN.
66. 7 tahun bajet negeri alami defisit secara keseluruhan RM598.04juta.

Walau apa sekali pun, jika rakyat bangkit untuk perubahan, tiada kuasa boleh menahannya. Negara kita perlu dilanda Tsunami politik untuk memecahkan benteng-benteng yang dibina oleh pihak pembangkang untuk memusnahkan apa yang telah terbina dan menyusahkan rakyat nanti.. Jika rakyat bersatu hati, tanpa mengira agama dan bangsa, segala benteng yang menghalang akan termusnah dan kita akan hidup dalam sebuah kerajaan Barisan Nasional yang kuat dan terus menabur khidmat kepada rakyat.

Kuasa rakyat adalah kuasa keramat. Kuasa keramat itu perlu digunakan untuk menyelamatkan negara kita daripada kumpulan kleptokrat yang akan memusnahkannya. Kita tidak mahu negara kita digadai di depan mata.Kita tidak mahu lahi tanah digadaikan kepada Temasek sehingga berbaki bawah 6% sebagaimana di Pulau Pinang.

Marilah kita, rakyat Malaysia, bersama-sama memerangi kleptokrasi dan menyelamatkan Malaysia. Tahun ini kita berpeluang membuat perubahan demi masa hadapan generasi akan datang. Gunakan peluang ini sebaik yang mungkin. Peluang ini adalah peluang terakhir. Jika terlepas, tidak boleh diperbaiki lagi. Kita terpaksa tunduk kepada kuasa zalim untuk selama-lamanya.

Hapuskan sebuah pakatan kleptokrasi yang tidak memikirkan hal berkaitan rakyat , difikiran mereka hanya ada wang dan kekayaan dan bagaimana untuk merompaknya di negara ini. Itukah Kerajaan Pakatan Pembangkang yang diketuai oleh Kit Siang, Mahathir dan Guan Eng serta MB Selangor Azmin.

Anonymous said...

Anon 10:21 AM,

Ketentuan Allah telah menentukan puak munafik yang bersekongkol dengan parti kafir harbi DA-Pig menentang perjuangan Islam akan masuk neraka untuk menemani Iblis dan Fir'aun kecuali mereka bertaubat nasuha dan kembali kepada ajaran Islam.

Anonymous said...

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2018/02/26/pengerusi-pkr-sarawak-bela-4-muslim-yang-mahu-murtad/amp/

Pengerusi PKR Sarawak Bela 4 Muslim Yang Mahu Murtad

AIDCNews -26/02/18 –Firma guaman Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian telah menyediakan peguam untuk mewakili empat orang muslim yang mahu murtad daripada agama Islam.

Melalui firma guaman Baru Bian Advocates And Solicitors, Pengerusi PKR Sarawak itu telah membekalkan peguam bagi mewakili keempat-empat muslim berkenaan.

“Esok Mahkamah Persekutuan akan membuat keputusan berkaitan Rayuan 4 orang Islam yang mahu murtad.

“Mahkamah Persekutuan akan menentukan sama ada mahkamah syariah mempunyai bidang kuasa terhadap permohonan keluar Islam atau sebaliknya.

“Kesemua perayu diwakili oleh firma guaman Baru Bian.

“Kita bakal saksikan samada gerakan evangelis ini berjaya mempengaruhi mahkamah sivil atau tidak.

“Sama-sama kita berdoa agar kemenangan berpihak kepada umat Islam,”kata Azlan Ahmad dalam Facebook.

Menurut Azlan, Pengerusi PKR Sarawak itu boleh dianggap ketua gerakan evangelis di negeri itu berdasarkan enam modus operandi yang dilakukannya.

❗ Menggunakan pentas politik (beliau merupakan ADUN Ba’kelalan dan Pengerusi PKR Sarawak) dalam menyebarkan ajaran Kristian.

❗ Menawarkan bantuan guaman secara percuma bagi orang Islam yang mahu MURTAD (keluar dari Islam).

❗ MEMBANTAH tindakan KDN yang menyekat kemasukan 30,000 naskhah Bible Versi Bahasa Melayu ke Sarawak.

❗ Beliau antara individu yang memperjuangkan Kalimah ALLAH digunakan oleh penganut Kristian Malaysia.

❗ Menerbitkan buku berjudul “LONG AWAKENING” yang intipatinya secara terangan memuji ISRAEL.

❗ Pasukan Evangelis beliau bercita-cita mahu menjadikan Malaysia Sebuah Negara Kristian.

Anonymous said...


Lidah Lobai kena bersilat jugak. Salah jawab .. kena kunci langkah ..

Husam dah fikir kan parti suci akan persoal wajah tak nampak..

Parti suci tak tanya ke dari mana Husam dapat rakaman itu ? Lobai tak kan nak jawab macam itu kalau Husam atau Mat Sabu ada ..

Tak terfikir ke mungkin kerja dajal UMNO ?

Anonymous said...


WAH HEBAT PENGERUSI PKR SARAWAK MENYOKONG DAN MEMBELA MURTAD !

Pengerusi PKR Sarawak Bela 4 Muslim Yang Mahu Murtad

Sumber : https://aidcnews.wordpress.com/2018/02/26/pengerusi-pkr-sarawak-bela-4-muslim-yang-mahu-murtad/

Saya sebagai orang Islam tidak akan menyokong atau mengundi PKR yang bersekongkol DAP yang memusuhi ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam. Ini juga bererti saya menolak PAH secara total!

Saya akan menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam dan mencegah kemungkaran dan kesesatan !

Anonymous said...



Ketentuan Allah hanya Allah sahaja yang mengetahui Nya..

Itu ketentuan yang mampu di baca oleh Akal...

Yang tahu siapa sebenarnya menentang perjuangan Islam atau yang jual agama hanya Allah sahaja yang tahu.

Anonymous said...



Selagi tak di bawa ke mahkamah selagi itu tidak ada kata putus.

Kes tersebut mencabar undang-undang sivil bukan Islam

Anonymous said...

AUDIO BUKAN BUKTI

Suara manusia boleh ditiru dalam studio rakaman dengan maka audio milik sumbu kuasa 10 tidak boleh diterima sebagai bukti. Percakapan orang pun boleh diedit dalam studio untuk menfitnah orang yang bercakap . Tambahan pula rakaman audio itu tidak menunjukkan wajah sebenar orang yang bercakap.

Kita sendiri telah melihat orang-orang tertentu yang pandai meniru suara orang lain maka kita tidak hairan jika studio audio sumbu kuasa 10 menggunakan kepandaian orang tersebut itu memfitnah orang lain.

Maka audio tidak boleh dijadikan bukti !

Yang pasti dan jelas ialah parti PANIPU telah muflis strategi untuk melawan parti Islam menyebabkan parti PANIPU dan rakan-rakannya menggunakan fitnah, maki hamun dan sumpah seranah untuk memburuk-burukkan parti Islam.

Anonymous said...


Anon 10:40 AM,

Jika seseorang itu bersekutu dengan parti kafir harbi seperti DA-Pig menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam, maka tempatnya ialh di neraka kecuali dia bertaubat dan kembali kepada ajaran Islam.

Allah telah berjanji:

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.
(At-Taubah 9:68)

Adakah kamu anon 10:40 AM meragui janji Allah?

Anonymous said...

Besi mana boleh jadi saksi. Serupa dengan kes Spenda tok pa. Hukum hudud ala Parti Taliban Gunung.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails