Friday, March 02, 2018

Muzium LGBT Pertama Bakal Dibuka Di Britian.




LONDON: Sejarah dan pencapaian golongan LGBT (lesbian, gay, biseksual, transgender) di Britain akan diabadikan di muzium LGBT pertama yang bakal dibuka tidak lama lagi.
Muzium yang bakal dinamakan Queer Britain itu dijangka dibuka pada 2021 di London selepas selesai siri jelajah seluruh negara bagi mendapatkan bahan untuk pameran.
"Album foto keluarga kami di negara ini belum lengkap sepenuhnya, malah halamannya masih bertaburan.
"Ini adalah peluang untuk mewujudkan sebuah institusi yang bermula dengan penindasan tetapi bergerak ke hadapan hingga mampu melahirkan tokoh yang memberi impak besar dalam kalangan masyarakat kami," kata Joseph Galliano yang menjadi tulang belakang di sebalik projek itu kepada Reuters.
Galliano yang juga bekas editor Gay Times berkata, muzium itu bakal menawarkan pengalaman mendalam menerusi penggunaan realiti maya bagi mencipta empati terhadap kisah yang dipertontonkan.
"Saya mahu masyarakat lebih memahami, misalnya seorang perempuan muda boleh membawa ibunya ke muzium ini untuk membina persefahaman antara satu sama lain," katanya.
Galliano berkata, beliau mahu membina momentum bagi memperingati ulang tahun ke-50 hak homoseksual yang dinafikan England pada 1967.
Sebelum ini, muzium LGBT hanya boleh ditemui di New York dan San Francisco, Amerika Syarikat serta Berlin dan Amsterdam di Eropah.
Sementara di Toronto dan Melbourne mempunyai arkib khas bagi golongan LGBT. - Reuters
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Apakah ini suatu proes menghidupkan kembali 'sunnah punah' kehidupan kaum Lut yang telah diterbalikkan Allah SWT buminya.
UNDILAH PAS dalam PRU14

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

7 comments:

Anonymous said...

INI BUKAN AUDIO PANIPU KUASA 10. INILAH VIDEO DAP YANG SANGAT JELAS DI MANA KITA BOLEH MELIHAT WAJAH PENCERAMAH DAP:

'SUPERMAN' DAP DEDAH STRATEGI KOTOR DAP GUNA MELAYU SCREW MELAYU


Video panas Siapa Memperkudakan Siapa? Melayu 'Skrew' Melayu! jelas menunjukkan parti kafir harbi menggunakan Melayu untuk screw kaum Melayu. Sumber:

https://www.youtube.com/watch?v=ktI9XEWKMJ8

Video tersebut membuktikan parti kafir harbi menggunakan strategi kotor 'strategi pecah dan perintah" dengan memperalatkan Melayu untuk screw kaum Melayu untuk memecah-belahkan dan melemahkan kaum Melayu !

Siapakah pengkhianat-pengkhianat Melayu yang diperalatkan oleh parti kafir harbi untuk memecah-belahkan dan melemahkan kaum Melayu Islam?

Kita boleh bayangkan apa akan berlaku jika parti kafir harbi ini dan khadam-khadam sekular liberalnya memerintah negara ini.

Anonymous said...

WAH HEBAT PENGERUSI PKR SARAWAK MENYOKONG DAN MEMBELA MURTAD !

Pengerusi PKR Sarawak Bela 4 Muslim Yang Mahu Murtad
Sumber : https://aidcnews.wordpress.com/2018/02/26/pengerusi-pkr-sarawak-bela-4-muslim-yang-mahu-murtad/

Bukankah ini bererti PKR tidak berminat untuk membela agama Islam dan hak umat Islam ? Bukankah ini bererti PKR adalah khadam DAP yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam?

Saya sebagai orang Islam tidak akan menyokong atau mengundi PKR yang bersekongkol DAP yang memusuhi ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam. Ini juga bererti saya menolak PH secara total!

Saya akan menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam dan mencegah kemungkaran dan kesesatan !

Anonymous said...

10 Bukti DAP Anti Islam -Dr. Ridhuan Tee

AIDCNews -05/08/17 – Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

10 bukti itu adalah seperti berikut :

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,”katanya dalam satu kenyataan.

Sumber: https://aidcnews.wordpress.com/2017/08/05/10-bukti-dap-anti-islam-dr-ridhuan-tee/

Anonymous said...

Pakatan Munafik Sekular Liberal Pimpinan Kafir Harbi DA-Pig Menyokong, Membela Dan Mempromosi KEMUNGKARAN DAN KESESATAN

Berdasarkan laporan media massa , kita mendapati pakatan munafik sekular liberal pimpinan parti kafir harbi DA-Pig dan barua-barua mereka telah menyokong, membela dan mempromosi KEMUNGKARAN DAN KESESATAN seperti:

(1) LGBT yang bertanggung-jawab menyebarkan penyakit amat berbahaya seperti HIV dan AIDs dan budaya songsang dan penyakit sosial yang amat bertentangan dengan ajaran Islam (Al-Qur'an dan Sunnah) dll

(2) Atheis iaitu golongan yang menafikan kewujudan Allah dan menentang dan menafikan ajaran Islam.

(3) Kebebasan untuk murtad di kalangan umat Islam. Bahkan puak munafik dan kafir harbi ini menggunakan mahkamah sivil untuk menghina mahkamah Syariah dan memurtadkan kanak-kanak Islam dll.

(4) Kebebasan melakukan kemungkaran seperti festival arak terbuka, zina, arak, judi dll tanpa sebarang halangan dengan alasan bodoh berlapis-lapis konon setiap manusia mempunyai hak kebebasan individu.

(5) Kebebasan melakukan kesesatan di mana umat Islam bebas mengamalkan ajaran sesat seperti Syiah, Qadiani, Kristian, menyembah syaitan dan iblis dll tanpa sebarang halangan dengan alasan bodoh berlapis-lapis konon setiap manusia mempunyai hak kebebasan individu.

(6) Kebebasan untuk pendakwah-pendakwah kafir untuk menyesatkan umat Islam tanpa sebarang halangan.

(7) Merestui atau menyokong Johor For Jesus, KL For Jesus, Subang For Jesus, dll

(8) Dll

Dan pakatan ini juga telah menghina, menfitnah, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam dan perjuangan Islam untuk memartabatkan dan memperkasakan agama Islam dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam di negara ini yang mempunayi umat Islam sebagai rakyat majoriti (65%) !

KESIMPULAN

Wahai umat Islam, marilah kita semua bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela ajaran Islam dan hak umat Islam dan rakyat yang sedang diancam oleh musuh-musuh Islam.

Allah dan RasulNya telah mengharamkan umat Islam dari menyokong dan mengundi puak munafik sekular liberal dan puak kafir menjadi pemimpin:

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" QS. 4. An-Nisaa' : 144.


"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." QS. 5. Al-Maa-idah : 57.

Anonymous said...

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2017/12/28/ahli-parlimen-dap-desak-jabatan-agama-henti-tangkap-lgbt/amp/

Ahli Parlimen DAP Desak Jabatan Agama Henti Tangkap LGBT

Klang, Selangor: Kerajaan Malaysia perlu memansuhkan semua undang-undang dan peraturan-peraturan yang mendiskriminasi golongan transgender di Malaysia, demikian menurut Ahli Parlimen DAP yang mewakili kawasan Klang, YB Charles Santiago.

Charles turut menggesa agensi-agensi agama seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) agar berhenti menangkap golongan mak nyah sewenang-wenangnya.

“Dan saya juga menggesa supaya semua Jabatan-Jabatan Agama Islam, termasuk JAKIM dan JAIS untuk menghentikan penahanan tidak berasas kaum mak nyah.”

Anonymous said...

http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/ulamak-pas-kutuk-dap-kerana-iktiraf-lgbt-1.527255

Ulamak Pas kutuk DAP kerana iktiraf LGBT

PASIR PUTEH - Dewan Ulamak Pas Pusat mengutuk sekeras-kerasnya tindakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang kerana memberi pengiktirafan kepada gejala lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Ketuanya, Datuk Dr Mahfodz Mohamed menegaskan, pengiktirafan itu dibuat menerusi penubuhan Jawatankuasa Transgender yang mengadakan mesyuarat pertamanya di Dewan Undangan Negeri (Dun) Pulau Pinang pada 17 Mei lalu.

"Dewan Ulama tidak sokong bawa agenda perhubungan sesama jenis ini, kita seru ulamak, mereka wajib memimpin masyarakat dengan ilmu dan amanah bebaskan khurafat warisan penjajah," katanya ketika menyampaikan ucapan dasar pada Muktamar Tahunan Ulamak Pas ke-55, di Sweet Beach Resort, Tok Bali, di sini, hari ini.

Anonymous said...

http://www.bangkit.info/2014/07/mujahid-nucc-dan-tuntutan-kongsi-gelap.html?m=1

Mujahid, NUCC Dan Tuntutan Kongsi Gelap LGBT
Malaysia merupakan sebuah negara Islam sebagaimana ia ditakrifkan mengikut Artikel 3 (1) Perlembagaan Persekutuan. Justeru, setiap undang-undang yang ditegakkan di dalam negara ini, sejak sekian lama mematuhi prinsip-prinsip keadilan yang diiktiraf serta tidak bertentangan dengan Agama Islam.

Perlakuan dan kecenderungan melakukan hubungan seksual diluar tabii merupakan satu bentuk jenayah di dalam negara. Kanun Keseksaan (Akta 574) di dalam seksyen 377 menggariskan bentuk-bentuk perbuatan serta kecenderungan seks di luar tabii yang diiktiraf sebagai perbuatan jenayah dan layak dihukum di bawah undang-undang negara.

Tetapi semua ini cuba dihapuskan di bawah Majlis Konsultasi Perpaduan Negara (MKPN/NUCC). NUCC telah mencadangkan 3 deraf Rang Undang-Undang yang dinamakan Rang Undang-Undang Harmoni melalui bantuan Majlis Peguam. Terdapat beberapa eleman Anti Negara dimasukkan bagi memenuhi tuntutan nafsu golongan Ekstremis Islamufobia tempatan di dalamnya. Ini termasuklah memasukkan Seksyen 7 di dalam Rang Undang-Undang tersebut yang mahu menghapuskan sebarang bentuk diskriminasi terhadap pelaku jenayah LGBT.

Mujahid Pertahan Hak Kaum Lut Untuk Tidak Didiskriminasikan
Mujahid Yusuf Rawa telah diberikan tanggungjawab oleh NUCC untuk menjayakan Rang Undang-Undang Harmoni. RUU Harmoni ini dikatakan telah dibentuk supaya diterima sebagai undang-undang yang bakal menggantikan Akta Hasutan 1948. Dalam kenyataannya sebelum ini, Mujahid Yusuf Rawa, yang selama ini diangkat oleh golongan Ekstremis Islamufobia tempatan sebagai seorang tokoh Islam Moderat, menyatakan beliau akan berjuang untuk mempertahankan hak golongan homoseksual, lesbian yang mengamalkan jenayah kaum Lut daripada sebarang bentuk diskriminasi.

Walaubagaimanapun, apa yang dilakukan oleh Mujahid Yusuf Rawa dengan membelakangkan ayat-ayat al Qur’an dan hukum-hukum agama, seolah masih belum cukup untuk golongan yang hidup mereka sentiasa dipandu oleh kehendak seksual dan nafsu sendiri. Mereka menuntut Mujahid bersama NUCC untuk tidak hanya memperjuangkan hak mereka untuk tidak didiskriminasikan, malah Mujahid juga dituntut mereka supaya mengeluarkan kenyataan untuk mengiktiraf hak kecenderungan seksual golongan terbabit.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails