Thursday, March 01, 2018

Isu Robert Kuok, Mesyuarat Kabinet Tegang.




Mesyuarat mingguan jemaah menteri semalam dilaporkan tegang dengan pertikaman lidah antara menteri-menteri Umno seperti Datuk Seri Nazri Abdul Aziz dan rakan-rakan mereka dari MCA dan Gerakan, menurut laporan beberapa akhbar Cina.


Ini susulan serangan baru-baru ini terhadap jutawan berpangkalan di Hong Kong, Robert Kuok yang didakwa menaja parti DAP.

Menurut China Press, tiga menteri MCA - presidennya, Datuk Seri Liow Tiong Lai, timbalan presiden Datuk Seri Wee Ka Siong dan setiausaha agung Datuk Seri Ong Ka Chuan - serta presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong - meluahkan rasa tidak puas hati mereka terhadap Nazri, yang mencabar Kuok untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang dan menghina jutawan berusia 94 tahun itu.


Apabila kedua-dua enggan mengalah, laporan itu mengatakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak terpaksa campur tangan untuk menenangkan keadaan.




Sementara itu, Nanyang Siang Pau memetik Wee (foto, atas) sebagai berakata bahawa menteri-menteri MCA menuntut agar Nazri memohon maaf berhubung kemelut yang berlaku itu.



Wee, yang menyifatkan mesyuarat semalam sebagai tegang, dan berkata bahawa kabinet juga mengarahkan semua pihak supaya berhenti menjadikan Kuok sebagai sasaran.

Jutawan itu sebelum ini juga telah menafikan beliau menaja DAP dan membiayai portal The Malaysian Insight.


Walau bagaimanapun, akhbar-akhbar itu tidak menyebutkan jika Nazri, yang adalah menteri pelancongan dan kebudayaan, ada memohon maaf semasa mesyuarat itu.


Liow (foto, bawah), ketika mengulas soalan dari akhbar Sin Chew Daily mengenai sama ada kabinet mengarahkan Nazri memohon maaf, berkata: "Ini adalah sesuatu yang kamu perlu tanya Nazri sendiri."


Presiden MCA itu turut mendedahkan bahawa kabinet mengakui sumbangan Kuok kepada negara.




"PM merakamkan rasa hormatnya kepada Kuok semasa mesyuarat itu dan mengiktiraf sumbangannya kepada negara," katanya.



Akhbar Oriental Daily pula memetik Nazri sebagai berkata bahawa isu itu telah diselesaikan dan hubungannya dengan menteri-menteri MCA tidak terjejas.

Disoal sama ada kabinet mengarahkannya untuk memohon maaf, Nazri pada mulanya mendakwa bahawa mesyuarat tidak membincangkan isu itu, tetapi kemudian menambah bahawa beliau tidak sepatutnya mendedahkan butiran mesyuarat itu.

UNDILAH PAS dalam PRU14

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

8 comments:

Anonymous said...

Pasal tegang kena tanya Mike Sabu, sebab dia pernah selfie amoy langgar dada

Anonymous said...

Flashback 2016

http://omakkau.blogspot.my/2016/02/pasca-insiden-lempar-mikrofon-dan.html?m=1

PASCA INSIDEN LEMPAR MIKROFON DAN MELABELKAN ORANG-ORANG MELAYU SEBAGAI BODOH, BANGANG DAN BAHALOL ..... SIRI JELAJAH PRESIDEN PAN DI KUALA TERENGGANU AMAT HAMBAR SEKALI.

Hambar, dingin, tiada sambutan, longlai, lesu dan tidak bermaya .... begitulah gambaran sebenar acara siri jelajah Presiden PAN Muhammad Sabu @ Mat Sabu a.k.a Mike Sabu di Kuala Terengganu malam tadi.

Selain Mat Sabu, majlis anjuran bersama PAN/PKR/DAP Negeri Terengganu ini turut dimeriahkan dengan kehadiran dan ucapan para Pengerusi PH peringkat Terengganu.

Apakah ini suasana yang dikatakan Pakatan Harapan tanpa PAS memiliki harapan cukup tinggi menggunung untuk tawan Terengganu dari tangan UMNO/BN pada PRU ke-14 nanti dengan menobatkan Pengerusi PAN Terengganu sebagai MB Terengganu yang baru??????

Jika dilihat secara kasar dengan mengambil kira-kira laporan-laporan risikan dan kaji selidik jika berlakunya pertembungan 3 penjuru di Terengganu pada PRU ke-14 nanti jika kesemua calon PH terutamanya PAN dan PKR tidak hilang wang pertaruhan sudah dikira amat bertuah dan beruntung sekali.

Yang pasti malam tadi tiada insiden lempar mikrofon dan melabel orang-orang Melayu sebagai bodoh, bangang dan bahalol oleh Mike Sabu.

Anonymous said...

Jika PAN dan DAP menang habislah penoreh getah, pesawah, nelayan. Nasib mereka akan sama dengan rakyat Marhaen di Penang


Satu per satu Melayu Islam dihalau dari Pulau Pinang. Weiiiii Mic Sabu Al Selfie Amoy anak Penang Khianat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Air mata penderitaan orang melayu di mata kamu tak da nilai. Woiii Babi PAN Imayam kao dengaq tak!!!!!!!!!!!!!!!! Yang penting DAP Happy. Melayu makan pasir pun dont care.

https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/16/lagi-kampung-melayu-di-pulau-pinang-bakal-lenyap/

Lagi Kampung Melayu Di Pulau Pinang Bakal Lenyap?

GEORGE TOWN- Sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, Sungai Pinang di sini bakal lenyap selepas penduduk di situ dimaklumkan kawasan berkenaan akan dibangunkan semula oleh pemaju.

Kampung berkenaan yang terletak berhampiran bandaraya George Town di sini wujud sejak 1960-an dan menempatkan kira-kira 5,000 penduduk.

Pengerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang, Ibrahim Din berkata terdapat 102 buah rumah teres dan 102 rumah jenis sebuah di kawasan berkenaan yang dibina atas milik Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dipercayai terlibat dalam projek pembangunan semula di situ.

“Tanah itu adalah milik seorang individu dan kerajaan Pusat yang diterajui perdana menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein ketika itu memberikan sejumlah wang untuk membina rumah di kawasan berkenaan bagi membantu orang Melayu yang tidak mempunyai rumah.

“Pemilik tanah itu bersetuju menjadikan kawasan berkenaan sebagai tanah rizab orang Melayu dan Majlis Perbandaraan Pulau Pinang (MPPP) ketika itu dilantik sebagai pemegang tanah terbabit,” dakwanya.

Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, Ibrahim yang juga tinggal di Kampung Selut berkata penduduk di situ telah beberapa kali berhubung dengan MBPP untuk membeli rumah-rumah berkenaan daripada pihak berkuasa tempatan (PBT) itu, bagaimanapun tidak berjaya ekoran pihak berkenaan enggan menjualnya.

“Selepas beberapa perbincangan hanya pemilik rumah sebuah-sebuah dapat membeli rumah manakala mereka yang tinggal di rumah teres masih menyewa dan kami membayar RM70 sebulan,” katanya.

Beliau berkata sejak awal tahun ini, penduduk rumah teres di situ mula bimbang kerana mereka dimaklumkan MBPP menerusi pemaju akan membangunkan semula kawasan berkenaan dengan pembinaan rumah pelbagai jenis termasuk di kawasan penempatan rumah sebuah-sebuah di situ.

Anonymous said...

Cuba Teka siapa orang ini. Waktu Almarhum TGNA ada, brliau jilat bontot DAP. Sekarang TGNA mengadap ilahi, orang ini ubah kiblat jolat bontot UMNO (yg bersahabat dgn MIC. MCA, Gerakan dll). Siapa orang ini? Ulama kah? Pengutip dedak kah? Atau Penjual Agama kah?

Anonymous said...

Jawapan 5:25 : Orang gila dedak.

Anonymous said...


Itu sebab dalam perbezaan pendapat, bahasa dan hujah hendak lah di tumpu kan pada isu.

Nazri tak perlu lah menghina sebab kalau UMNO dapat 1 Billion, kaum Cina dapat 1.5 Billion. Ingat lah sikit.

Sekarang Cina marah dan tuntut minta maaf.. Samada UMNO nak jaga pengundi Cina atau pengundi Melayu?

Tuan Penasihattt..... Tuan Penasihhat. Berikan petikan Al Quran pada UMNO atau sekurang-kurangnya bacakan doa.

Dalam apa juga hubungan terutama hubungan politik jika tidak jaga rasa hormat menghormati, terjadi pertengkaran hangat, makan masa nak di pulihkan dan selagi ada Nazri, MCA akan simpan rasa hati.


Najib nak buang se orang melayu atau nak buang semua Cina iaitu MCA ?

Ini mungkin juga taktik UMNO supaya kita lupa audio DEDAKASI seorang pemimpin PAS.

Anonymous said...

Kalau betul lah Najib campurtangan.. apa penyelesaian nya?

Kalau setakat berehat atau bersurai, baik Najib bagi alasan untuk ponteng.

Komen Nazri yang kurang ajar macam samseng samalah jugak dengan pengomen parti suci di sini.

Macam-macam di lemparkan nya.. Nazri hanya kata serah kan kerakyatan.. parti suci lagi teruk .. di buang nya seolah-olah kita bukan orang Islam lagi..

Mana ada orang parti suci yang masuk mahkamah pasal 1MDB .. Tony Phua... Malu konon.. piirahhhh.

Anonymous said...

Untuk tempahan online: Dedah berperisa MUSANG KING. 1Kg bernilai RM 2.6 Billion DIBERIKAN PERCUMA. syarat2: Mesti ada jawatan dalam pimpina pusat. Sila online ke: www.dedakmusangking.pimpinanpaspusat.politik.my Tawaran: sebelum PRU14 shj

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails