Thursday, February 22, 2018

Selain K'tan-Tgnu, PAS Sasar Perlis, Kedah &S'gor.

#MalaysiaMemilih: Perlis, Kedah dan Selangor sasaran Pas

KUALA LUMPUR: Selain mengekalkan Kelantan dan merampas kembali Terengganu, Pas berhasrat menawan Perlis, Kedah dan Selangor pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), kata presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Menurut Abdul Hadi, sasaran menawan lima negeri itu berserta dengan hasrat Pas yang mahu menang 40 kerusi parlimen dan seterusnya menjadi penentu kepada pihak yang ingin membentuk kerajaan.


"InsyaAllah kita tunjuk adilnya dan baiknya Islam ini khusus kepada orang bukan Islam dan menyedarkan orang Melayu sendiri wajibnya mereka balik kepada Islam," katanya dalam satu ceramah di Terengganu.

Jelas beliau, Pas berhasrat meneruskan pelaksanaan Enakmen Jenayah Syariah di Terengganu yang pernah diluluskan ketika parti itu mentadbir negeri tersebut pada 2002.

Pas membentuk kerajaan di Kelantan sejak 1990 dan pernah memerintah di Terengganu pada 1999 dan Kedah pada 2008.

Namun di Terengganu dan Kedah, Pas hanya memerintah selama satu penggal sebelum dirampas kembali oleh Barisan Nasional (BN).



Iklan:
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Dikehendaki segera!!
Tukang gunting lelaki,

Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
  • Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
  • Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
  • Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 
Kelebihan / Kemudahan 
  • Majikan yang prihatin 
  • komisyen dan gaji terjamin. 
  • lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
  • oleh ramai penduduk. 
  • Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
  • kedai berhawa dingin. 
Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321

30 comments:

Anonymous said...

'SUPERMAN' DAP DEDAH STRATEGI KOTOR DAP GUNA MELAYU SCREW MELAYU

Video panas Siapa Memperkudakan Siapa? Melayu 'Skrew' Melayu! jelas menunjukkan parti kafir harbi menggunakan Melayu untuk screw kaum Melayu. Sumber:

https://www.youtube.com/watch?v=ktI9XEWKMJ8

Video tersebut membuktikan parti kafir harbi menggunakan strategi kotor memperalatkan Melayu untuk screw kaum Melayu ! Inilah strategi pecah dan perintah Melayu yang diwarisi dari penjajah untuk melemahkan kaum Melayu.

Kita boleh bayangkan apa akan berlaku jika parti kafir harbi ini dan khadam-khadamnya memerintah negara ini.

Anonymous said...

Parti kafir harbi DA-Pig mengajak kaum Melayu menjadi Mat Jenin dengan menggunakan barua Melayu untuk screw kaum Melayu ! Akibatnya si Mat Jenin itu jatuh dari pokok kelapa kerana dibuai janji palsu DA-Pig. Siapa mati , siapa hidup? Siapa bodoh, siapa cerdik?

Anonymous said...

PERINGATAN UNTUK SEGELINTIR MELAYU JENIS PAK KADOK

Segelintir kaum Melayu menjadi pengkhianat agama dan bangsa dengan menjadi barua parti kafir harbi DA-Pig yang memusuhi agama Islam dan menindas umat Islam. Mereka ini digunakan oleh DA-Pig untuk screw kaum Melayu Islam.

Maka mereka adalah Pak Kadok yang menang sorak kampung tergadai kerana dibuai oleh janji palsu DA-Pig yang indah kononnya! Beringat sebelum kena, bila dah kena , menangis air mata darah pun tiada gunanya !

Berpuluh kampung Melayu telah dirobohkan di negeri yang diperintah oleh rejim DA-Pig! Adakah anda semua mahu menunggu sehingga 1000 kampung Melayu Islam dirobohkan dan kaum Melayu hilang hak keistimewaan sebagai penduduk asal negara ini, baru anda mahu sedar, menangis dan menyesal?

Bertindaklah sekarang ! Sokonglah dan undilah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Seloka Pak Kaduk untuk segelintir Melayu jenis 'Pak Kadok' yang menyokong parti kafir harbi DA-Pig:

Aduhai malang Pak kaduk,
Ayamnya menang kampung tergadai,
Ada nasi dicurahkan,
Awak pulang kebuluran,
Mudik menongkah surut,
Hilir menongkah pasang,
Ada isteri dibunuh,
Nyaris mati oleh tak makan,
Masa belayar kematian angin,
Sauh dilabuh bayu berpuput,
Ada rumah bertandang duduk,
Aduhai malang Pak Kaduk

Anonymous said...

Persoalan yang mendedahkan siapa parti kafir harbi DA-Pig yang memimpin Pakatan Haprak :

(1) Mengapa pada PRU 13, DA-Pig meletakkan 14 calon Cina dan 1 India dan tiada calon Melayu di Dun Selangor? Mengapa calon kaum Melayu dinafikan hak untuk bertanding atas tiket DA-Pig? Adakah ahli Melayu hanya layak menjadi barua DA-Pig sahaja?


(2) Mengapa keputusan 20 tempat teratas pemilihan semula jawatankuasa tertinggi DA-Pig 2017 terdiri dari 17 Cina dan 3 India dan tiada kaum Melayu? Adakah ahli Melayu tidak layak menjadi pemimpin DA-Pig? Adakah ahli Melayu hanya layak menjadi barua DA-Pig sahaja?

(3) Bukankah 'superman' DA-Pig telah mendedahkan dalam ceramahnya bahawa DA-Pig menggunakan (pengkhianat) Melayu untuk 'screw' kaum Melayu? Siapakah pengkhianat-pengkhianat Melayu yang digunakan oleh DA-Pig untuk memecah-belahkan dan melemahkan kaum Melayu-Islam?

(4) Bukankah selama ini pemimpin-pemimpin DA-Pig telah menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam seperti khutbah Jumaat dan khutbah hari raya, Hudud, hukum menutup aurat bagi wanita Islam, fatwa , program dakwah Islam dll , pindaan RUU355, ulama Islam, mufti, institusi Islam seperti jabatan agama Islam dll, undang-undang Syariah dan mahkamah Syariah, pendakwah Islam seperti Dr Zakir Naik, parti Islam dll untuk menakut-nakutkan dan menggertak kaum kafir dan umat Islam?

Bukankah DA-Pig mendesak pihak berkuasa untuk memberi kebebasan kepada umat Islam untuk murtad ? Bahkan DA-Pig dan parti-parti sekular liberal ternakan DA-Pig mempromosi dan membela kemungkaran dan kesesatan seperti pesta arak terbuka, LGBT, atheis dll !

(5) Bukankah matlamat asas DA-Pig adalah menguasai politik negara ini dengan menyamaratakan semua rakyat? Bukankah menyamaratakan semua rakyat ini bermakna menghapuskan hak-hak keistimewaan orang-orang Melayu sebagai kaum bumiputera yang menjadi penduduk asal negara ini? Siapa untung, siapa rugi? Pengkhianat Melayu sudah tentu gembira dengan agenda politik DA-Pig!

(6) Bukankah berpuluh kampung Melayu-Islam telah dirobohkan dalam negeri yang diperintah oleh rejim DA-Pig? Bukankah dasar ini mempunyai persamaan dengan dasar penghapusan etnik Palestin oleh rejim pengganas Israel?

(7) Bukankah semua persoalan di atas menunjukkan DA-Pig telah menghina agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu?

Kesimpulan:

Wahai umat Islam, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam dan hak rakyat negara ini .

Anonymous said...

PILIHAN DI TANGAN ANDA

Puak kafir harbi dan puak munafik sekular liberal adalah pendusta yang lebih buruk dari haiwan ternakan ! Orang-orang bodoh sahaja termakan janji-janji palsu DA-Pig dan menjadi barua DA-Pig menentang ajaran Islam, ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS!

Sifu evangelis banglo terlajak diskaun mengajak manusia ke neraka. Sebaliknya ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS mengajak manusia ke syurga ! Hidup di dunia ini sementara sahaja, akhirat yang kekal abadi. Pilihan di tangan anda ! Mahu masuk syurga atau neraka ?

Anonymous said...

Sepuluh tahun cium bontot DAP (dulu DAP ok ye)....baru sekarang nak maki hamun bagai....
Nak tanya sikit....'kapir harbi' tu apa? kalau tak tau makna elokmjangan guna sbb tu menunjukkan tahap pemikiran lemah anda...

Anonymous said...


Guna Melayu screw melayu supaya jadi Mat Jenin...

Tak ada sesiapa pun screw Lobai .. Lobai sendiri yang rela jadi Mat Jenin.

Anonymous said...

Barua dedak cap roket 8:03 AM,

(1) Kafir harbi ialah puak kafir yang menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam !

(2) TAHALUF

Komen barua-barua dedak DA-Pig jelas menunjukkan barua-barua dedak itu jahil kerana tidak memahami erti 'Tahaaluf'.

Nabi Muhammad s.a.w. telah mengadakan tahaaluf (kerjasama / perjanjian) dengan puak-puak kafir termasuklah puak Yahudi di Madinah dan tahaaluf dengan puak Yahudi terbatal apabila puak Yahudi memusuhi agama Islam dan umat Islam. Bahkan Nabi Muhammad. s.a.w dan tentera Islam telah memerangi puak Yahudi yang cuba memusnahkan agama Islam dan umat Islam.

Parti Islam PAS pimpinan ulama Islam telah mengadakan tahaaluf (kerjasama / perjanjian) dengan parti kafir untuk menumbangkan BN dengan syarat parti kafir tersebut menghormati agama Islam dan hak umat Islam.

Apabila parti kafir tersebut berubah menjadi parti kafir harbi yang memusuhi agama Islam dan umat Islam secara terbuka maka terbatalah tahaaluf (kerjasama / perjanjian) antara PAS dan parti kafir harbi tersebut

Kita masih ingat lagi bagaimana parti kafir harbi DA-Pig melanggar tahaaluf dengan mengkhianati dan menendang PAS keluar dari pakatan pembangkang semata-mata kerana DA-Pig menentang ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Kita merasa amat sedih dan marah melihat barua-barua kafir harbi ternakan DA-Pig menulis pelbagai komen memfitnah dan menghina kaum Melayu secara terang-terangan dalam artikel DAP Rebut Kawasan PAS S'gor : Aziz Bari Calon MB? .

Bagaimana boleh segelintir orang Melayu menjadi penjilat sifu kafir harbi DA-Pig walaupun barua-barua kafir harbi ternakan DA-Pig menghina kaum Melayu Islam? Mereka bodoh berlapis-lapis sanggup mengkhianati kaum Melayu Islam sendiri.

Anonymous said...


Mana ada lagi ayam laga..

Tu hari dah kena serbu...
5 nyawa tergadai terjun sungai..

Tak kan lah ayam Pak Kaduk punya pasal satu kampung tergadai...
Pasal ayam parti suci lah ia itu UMNO, negara tergadai.

Nak mudik, nak ke hilir .. Tak boleh...
Duduk atas bumbung .. tenguk banjir lumpur dan balak hanyut.

Bunuh Isteri ... ada poligami..
Apa masalah..?

Bila angin mati, bendera bulan pun tak berkibar...

Tak ada rumah.. Lobai duduk atas pokok.. baru nampak jelas angan-angan Lobai Jadik.

Anonymous said...

Malang nya tak ada satu pun pemimpin Lobai yang 'bijak' dan 'amanah' seperti Nabi.

Semua itu di buat-buat dan rancangan tersebut telah di bantah oleh Almarhum TGNA.

Anonymous said...



Kita di dunia nyata ... Syurga tu entah mana.

Islam ada beratus ulama.. Tapi umat Islam berperang sesama sendiri. Macamana nak ke syurga?

Parti suci ada ramai ulama (parti) tapi suka mengkafir kan umat Islam yang buat pilihan sendiri.

Kau dengan syurga kau.
Saya dengan syurga saya.

Jangan paksa saya masuk syurga parti suci.

Anonymous said...

Lobai tak merasa pun cium bontot DAP...

Kalau dapat cium, Lobai dah jadi MB atau calun PM dari pembangkang..

Sikap Lobai bukan setakat cium bontot DAP, jilat pun sanggup.

Sekarang kita saksikan Lobai sedang menjilat Najib.

Jadi apa ? Lepas PRU baru tahu

Lobai Stim said...

Pas ...Pas.. Bukan sahaja bermimpi disiang hari, tetapi juga berangan seperti Mat Jenin minum air ketum campur ubat nyamuk..bak kata bidalan ... Kote babi panjang sejengkal , burit gajah mahu ditutuhnya. Tak baca sejarah betullah geng walaunta ni.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Modal parti suci..


kita tunjuk adilnya dan baiknya Islam ini khusus kepada orang bukan Islam dan menyedarkan orang Melayu sendiri wajibnya mereka balik kepada Islam


Tetapi sedarkah Parti suci bahawa dalam menuduh AMANAH dalam kes mahkamah kerana Enakmen Pentadbiran Islam Terengganu 2001 yang diluluskan semasa pemerintahan Haji Hadi juga memperuntukkan kebenaran bapa dan ibu adalah diperlukan bagi anak bawah umur untuk memeluk Islam.

Ayat yang Tepat

kita tunjuk adilnya dan baiknya Lobai-Lobai ini khusus kepada orang bukan Melayu dan menyedarkan orang Melayu sendiri wajibnya mereka balik kepada parti suci.

Islam tak ajar menipu dan menuduh sebarangan.

Anonymous said...

PAN kena buli

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2018/01/09/mengapa-mat-sabu-salahuddin-ayub-menangis-ketika-konvensyen-ph/amp/

Mengapa Mat Sabu & Salahuddin Ayub Menangis Ketika Konvensyen PH ?
AIDCNews -09/01/18 –Mengapa Presiden Amanah, Mohamad Sabu dan Timbalannya, Salahuddin Ayub menangis ketika Konvesyen Pakatan Harapan (PH) Ahad lalu.

Persoalan itu ditimbulkan oleh blog Revolusi Habib yang mendapat sumber dalaman bahawa kedua-dua pimpinan tertinggi Amanah itu tidak gembira dengan pengagihan kerusi PH.



“Mengikut sumber, dalam perbincangan, mesyuarat pengagihan kerusi yang berlaku hampir setiap minggu dengan lokasi mesyuarat saling berselang-seli mengikut giliran, berlaku beberapa isu besar yang hampir meretakkan hubungan antara parti dalam Pakatan Harapan.

“Sumber mendedahkan bahawa, berlaku pertengkaran dan ketuk meja oleh beberapa pimpinan apabila PAN (Amanah) membangkitkan kerusi-kerusi yang layak dipertandingkan.

“Kemudian berlaku ugut-mengugut untuk pecat, singkir dan seumpamanya ke atas mana-mana pemimpin yang telah dianugerah kerusi dalam GLC dengan elaun belasan ribu ringgit sebulan.

“Walau bagaimanapun sumber tidak mahu mendedahkan siapa yang mengugut dan siapa yang diugut.

“Berikutan itu juga, Parti PAN mesti mengalah dalam pembahagian itu kerana mereka dikatakan tidak ada lagi jalan untuk berpatah balik atau keluar daripada Pakatan Harapan, menurut sumber berkenaan,” dedah blog itu.

Sementara itu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng hari ini, memberi amaran kepada kepemimpinan Amanah supaya berhenti memperbesarkan isu pembahagian kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) akan datang.

“Macam mana saya nak jawab soalan ini pun saya tak tahu kerana tidak tahu soalan berpunca dari mana, cakap macam mana nak tuntut (lebih banyak kerusi untuk ditandingi).

“Ini kita sudah umumkan dan itulah struktur pembahagian. Justeru, jangan cuba tokok tambah. Apa yang penting kita mara ke hadapan dengan suatu strategi jelas,” katanya pada sidang media di KOMTAR.

Beliau berkata demikian ketika mengulas rasa tidak puas hati dalam kalangan pemimpin dan ahli Amanah yang menganggap berlaku pengagihan tidak adil bagi kerusi Parlimen parti itu.

Ketika pengumuman konvensyen pakatan pembangkang kelmarin, Amanah mendapat agihan paling sedikit iaitu 27 kerusi Parlimen di Semenanjung untuk ditandingi, berbanding Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) (52); PKR (51) dan DAP (35).

Anonymous said...

PAN Di buli No 2

http://www.kedahnews.com/2018/01/pan-johor-perak-boikot-konvensyen-ph.html?m=1

PAN Johor, Perak Boikot Konvensyen PH Protes Agihan Kerusi Tidak Adil


REBUTAN kerusi antara parti dalam Pakatan Harapan tidak boleh disembunyikan lagi.Parti Amanah Negara (PAN) dikatakan memperolehi kerusi Parlimen paling sedikit berbanding dengan Parti Kkeadilan Rakyat (PKR) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Daripada 165 kerusi Parlimen di Semenanjung PPBM ditawarkan 52 kerusi, PKR 51, DAP 35 dan PAN 27.

Akibat tidak berpuas hati dengan agihan kerusi secara adil, PAN Johor bertindak memboikot Konvensyen Pakatan Harapan (PH) semalam.

PAN Perak juga dilaporkan tidak puas hati dengan pembahagian kerusi itu.

Di Johor, PAN hanya diberikan dua daripada lima kerusi Parlimen yang diminta untuk ditandingi pada PRU akan datang.

"Jadi kami rasa tak perlu datang (ke konvensyen PH). Semua pemimpin PAN Johor tak datang," kata Pengerusi PAN negeri itu Aminolhuda Hassan kepada Malaysiakini.

Johor mempunyai 25 kerusi Parlimen. Pada PRU13, BN menang 20 kerusi, DAP 4 dan satu PKR.

Pengerusi Pakatan Harapan Johor Tan Sri Muhyiddin Yassin ktika mengulas perkara itu berkata PAN perlu menghormati keputusan yang telah dicapai gabungan itu.

"Ini telah dibincang di peringkat tertinggi, pimpinan tertinggi menyertai rundingan (kerusi parlimen) dan semua telah bersetuju," katanya mengulas perkara itu.

Muhyiddin yang juga Presiden PPBM bagaimanapun enggan mengulas jumlah kerusi yang diperuntukkan kepada PAN terlalu sedikit berbanding parti lain dalam Pakatan yang diberikan banyak kerusi.

Pengerusi DAP Johor Liew Chin Tong juga tutup mulut tentang ketidak puas hati pemimpin PAN Johor itu itu.

Sementara itu, Timbalan Presiden PAN Salahuddin Ayub berkata PAN Johor berhak menyuarakan rasa tidak puas hati mereka.

PAN dikatakan hanya diberi kerusi Parit Sulong dan Pulai yang sebelum ini dimenangi oleh BN.

Selain itu boikot tersebut turut disertai oleh segelintir pemimpin PAN Perak yang dilaporkan juga tidak bersetuju berkenaan perkara sama.

Pengerusi PAN Perak, Asmuni Awi antara yang menyertai boikot tersebut.

"Saya sendiri tak datang kerana (isu) pembahagian kerusi, tetapi yang lain (PAN Perak) datang," katanya.

Pengarah Komunikasi PAN, Khalid Samad berkata, menerusi keputusan yang dicapai sebelum ini, jumlah kerusi yang diberikan kepada PKR dan PPBM di peringkat nasional adalah lebih banyak berbanding parti-parti lain.

"Oleh sebab itu, ada sebilangan yang tak berpuas hati dengan keputusan berkenaan dan menyebabkan mereka bertindak sedemikian rupa.

Anonymous said...

PAN dibuli tetapi tetap mengkhadamkan diri.kah kah kah

Lobai Stim said...

Bila terbaca tajuk Pas mahu menawan 5 negeri. Ianya adalah seperti seorang Lobai yg berangan dan membayangkan mengentot bidadari di Syurga sambil beronani. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

PAN Dibuli No3

AIDCNews -20/02/18 –Salah satu sebab pembahagian kerusi Pakatan Harapan (PH) Selangor masih gagal disepakati kerana DAP berebut kerusi dengan Amanah di dua kerusi DUN yang dimenangi PAS pada PRU 13.

Dua kerusi DUN yang diminati DAP itu adalah DUN Paya Jaras yang sebelum ini dimenangi oleh ADUN PAS, Mohd Khairuddin Othman dan DUN Razaly Hassan yang dimenangi ADUN PAS, Razaly Hassan.

Sumber melaporkan Dr Aziz Bari dijangka bakal bertanding di DUN Paya Jaras, manakala Young Syefura Othman atau dikenali sebagai Rara bakal diletakkan di DUN Dusun Tua.

Dr Aziz dan Rara merupakan Ahli Jawatankuasa DAP Selangor yang dilantik berdasarkan kouta Melay

Anonymous said...

Anda Mangsa buli rakan2 opis, rakan2 kampung sila kadi ahli PAN kerana PAN dbuli oleh rakan2 PH

Anonymous said...

Seronok jadi PAN dibul berjemaah oleh PKR DAP dan Bersatu. Sampai Husam boleh mimpi 15 kali

ikan said...

yahoo ada chance nak tambah bini. ikut tok lebai ambik berkat. nanti time beli tamar boleh tunjuk kat ahli kuda perang audi range rovers mercedes, budak din tu pandai berniaga kereta recond.

Anonymous said...

PAN Mangsa Buli Rakan2 PH no 4

https://sarawakvoice.com/2018/01/18/calon-pan-tiada-kualiti-sebab-hilangnya-kerusi-di-johor/

Calon PAN tiada kualiti sebab hilangnya kerusi di Johor

APABILA melihat Parti Amanah Negara (PAN) hilang kerusi dalam pengumuman Pakatan
Harapan (PH) adalah sesuatu yang mengejutkan. PAN Johor hanya diperuntukkan hanya dua kerusi Parlimen sahaja di negeri Johor.

Lebih malang apabila PAN hilang kerusi tersebut kepada parti yang baharu iaitu Parti
Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Apa ada pada PPBM sehingga berjaya mengetepikan PAN dalam mendapatkan jumlah kerusi yang begitu besar di dalam PH.

Sudah terlalu banyak pengorbanan yang ahli PAN laksanakan demi PH. Pemimpin dan ahli sanggup meninggalkan dan mengkhianati baiah di dalam Pas semata-mata mahu membuktikan taat setia kepada DAP dan PKR.

Malah ada di antara mereka sanggup menggadaikan prinsip dan harga diri atas dasar prinsip setia kawan yang begitu tinggi kepada DAP dan PKR. PAN juga sentiasa menjadi benteng paling hadapan jika kawan-kawan lain dicuit. Bak kata pepatah, cuit peha kiri, seluruh tubah terasa!





Di Johor sendiri, PAN menjadi parti paling lantang dalam mengetuai gerakan pembangkang
di Johor.

Apa sahaja yang mereka tidak buat. Berhujan, berpanas, berhimpun, berceramah, jumpa
rakyat, beri bantuan dan sebagainya. Semua mereka buat. Tolak tepi betul atau salah, yang penting serang. Itulah prinsip PAN.

Adalah tidak keterlaluan bahawa PAN hanya dianggap sebagai ‘budak Milo’ dalam PH. Dua kerusi di Pulai dan Parit Sulong hanyalah pelengkap jadual sahaja.

Kasta mereka sama seperti Pas dahulu. Jaga keselamatan, tukang provok, menjadi yang
paling lantang terpekik terlolong, pacak tiang bendera, penuhkan peserta program atau
himpunan adalah lebih sesuai pada pandangan PH untuk PAN.

Oleh kerana itu akhirnya PAN langsung tidak diberi muka. Parti seperti DAP dan PKR lebih
merasakan PPBM lebih layak diberikan kerusi bagi PRU-14 akan datang.

Figura Tun Mahathir Mohamad dan posisi beliau sebagai Pengerusi PH memberikan
kelebihan kepada PPBM dalam mencorak catur politik dalam menentukan pengagihan
kerusi.

Mat Sabu sebagai Presiden PAN apa dia mampu buat? Duduk dan mengangguk sahaja dalam mesyuarat Majlis Presiden, asalkan dia seorang mendapat kerusi itu sudah memadai.



Perkembangan ini pastinya mengecewakan semua ahli PAN Johor yang telah bertungkus
lumus.

Mereka bekerja dalam memastikan PAN antara nama besar yang bakal menjadi pencabar
kepada UMNO-Barisan Nasional.

Dalam mereka sibuk membuta tuli menjadi pelopor gerakan pembangkang di Johor. Mereka sebenarnya lupa menghasilkan tokoh dan calon yang boleh diketengahkan sebagai calon PRU-14 akan datang.

Tiada suatu pun figura dalam PAN yang boleh diingati sebagai pemimpin yang berkaliber
dan mampu diharapkan di Johor.

Jika sebut Salahuddin Ayub, apa sahaja jasa dia yang orang Johor akan ingat? Aminolhuda,
lagilah.

PPBM hanyalah alternatif dan percaturan kepada PKR dan DAP untuk melihat sejauh mana
parti Melayu itu mampu memberi saingan kepada UMNO untuk semua kawasan Parlimen
yang majoritinya pengundi Melayu.

Akhirnya PAN terpaksa menelan realiti ini bahawa mereka langsung tidak diterima. Jika
konsensus PH sendiri tidak yakin dengan kewibawaan untuk mencalonkan PAN, adakah rakyat akan yakin?

Anonymous said...

Janganlah orang Islam terlepas pandang yg PH adalah proxy DAP, dimana DAP adalah anti Islam. Di Indonesia ada Ahok, di Malaysia ada DAP. Tetapi ada Abudllah bin Ubay Malaya yg sanggup bersengkongkol dengan DAP. PAN hanya alat dibuli oleh rakan2 PH


http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...


PEMBETULAN PERENGGAN 1 KOMEN February 22, 2018 at 8:14 AM :

Kita merasa amat sedih dan marah melihat barua-barua kafir harbi ternakan DA-Pig menulis pelbagai komen memfitnah dan menghina kaum Melayu secara terang-terangan di bawah artikel DAP Rebut Kawasan PAS S'gor : Aziz Bari Calon MB? . Ini jelas membuktikan parti kafir harbi DA-Pig adalah parti perkauman tegar !

Anonymous said...

Lobai sekor ni mesti cikgu bahasa Malaysia.. tertinggal satu perkataan pun buat pembetulan jugak...

Tapi kalau cikgu, kesian pulak, sebab suka maki dan bahasa nya pun sangat kasar.

Komen pun lebih pada tuduhan semata-mata.

Dah tak dapat balas, jawab kata fitnah dan menghina. Penyokong parti suci boleh takutkan dengan cara begitu..

Insya Allah Mudah-mudahan kesedihan dan kemarahan itu akan membawa kepada keinsafan bukan nya kebencian.

Anonymous said...

PAN Dibuli No 5

http://utaranews.com/2018/01/pan-terpaksa-serahkan-kerusi-milik-pas-kepada-ppbm-di-perak.html/

PAN terpaksa serahkan kerusi milik PAS kepada PPBM di Perak

Menurut sumber dalaman negeri Perak, Pakatan Harapan yang dikuasai DAP telah pun selesai melakukan pengagihan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak antara parti-parti komponen di dalam gabungan pembangkang itu.

Difahamkan, ia dilakukan setelah beberapa mesyuarat dilangsungkan antara delegasi DAP yang diketuai oleh Nga Kor Ming, delegasi PKR yang diketuai oleh Dr Lee Boon Chye, delegasi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang diketuai oleh Mohd Azni Mohd Ali dan delegasi Parti Amanah Negara (PAN) yang diketuai oleh Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Jika dilihat dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lalu, PAS yang mendominasi agihan kerusi DUN Perak berbanding rakan-rakan sekutu lain dalam Pakatan Rakyat dengan 22 kerusi. Diikuti oleh PKR dengan 19 kerusi dan parti Roket dengan 18 kerusi.

Bagaimanapun, PRU-14 kali ini dilihat parti Roket yang mendominasi agihan kerusi DUN Perak dengan 18 kerusi. Diikuti oleh PKR dan parti Bunga dengan masing-masing 14 kerusi. Manakala parti serpihan PAS pula 13 kerusi. Ini menunjukkan PAN sekali lagi dipinggirkan.

Walaupun PAN Perak, negeri asal Penasihat Umumnya, Ahmad Awang, yang pimpinan parti itu dibarisi oleh nama-nama besar seperti Mohammad Nizar Jamaluddin, Asmuni Awi, Dr Muhaimin Sulam dan Dr Fakhruldin Hashim, namun parti serpihan PAS ini hanya mampu menduduki tempat tercorot dan mendapat kerusi yang paling sikit dalam agihan kerusi DUN Perak ini.

Sebelum ini, pemimpin-pemimpin PAN Perak terutamanya Mohammad Nizar sering melaung-laungkan bahawa PAN atau lebih dikenali sebagai parti boneka DAP itu kononnya mampu menggantikan PAS. Kini parti serpihan PAS itu terpaksa serahkan kerusi milik PAS kepada PPBM di Perak.

Keputusan pengagihan kerusi DUN Perak ini juga dilihat hanya menguntungkan DAP. Kerusi DAP tetap menjadi milik DAP. Jika gabungan pembangkang itu memenangi DUN Perak pada pilihan raya umum akan datang, kalaupun bukan wakil rakyat DAP yang akan menjadi Menteri Besar Perak, tetapi sudah pasti parti Roket itulah yang akan menjadi pemegang kuasa sebenar di dalam Kerajaan Pakatan Harapan Perak. –Utaranews.com

Anonymous said...

Barua dedak 11:24 AM ternakan parti kafir harbi DA-Pig,

Kita telah membaca semua komen tulisan cybertrooper ternakan DA-Pig seperti kamu dan kita dapati kamu dan cybertrooper ternakan DA-Pig berlagak 'suci' sambil menulis komen-komen yang penuh dengan bahasa maki hamun yang sangat kasar dan dakwaan karut yang tidak berasas untuk memfitnah, memburuk-burukkan dan menghina kaum Melayu Islam, ajaran Islam, ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS.

Bahkan kamu dan dan cybertrooper ternakan DA-Pig telah gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong dakwaan karut terhadap ulama Islam dan parti Islam. Setiap kali kita berhujah dengan fakta dan bukti, kamu dan cybertrooper ternakan DA-Pig membalas dengan cacian, maki hamun dan fitnah seolah-olah semua cybertrooper DA-Pig adalah pesakit mental !

Kamu adalah munafik yang amat memalukan kerana menggunakan perkataan 'Insya Allah' sambil menyokong parti kafir harbi DA-Pig yang menentang, memburuk-burukkan dan menghina ajaran Islam dan umat Islam.

Ini jelas membuktikan barua dan pemimpin DA-Pig adalah kepala babpak hipokrit tidak bermoral dan tidak bertamadun.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails