Wednesday, February 21, 2018

Saya Cabar MB S'gor, Dedah Isu Tanah Ijok. – Punithan


Shah Alam – Isu tanah Ijok, Selangor sudah berlarutan namun masih menjadi misteri berterusan.

“Walaupun Kerajaan Negeri Selangor tidak mahu berterus-terang berhubung isu tanah Ijok namun pelbagai persoalan masih menular bukan sahaja di minda rakyat Selangor malah penduduk Ijok pun rasa terkejut dan terkilan dengan pembongkaran satu demi satu isu yang berlaku di tempat mereka,” kata Saudara Punithan Paramsiven, Ketua Penerangan, Pergerakan Pemuda MIC Kebangsaan.

“Isu tanah Ijok, Selangor yang dijual adalah berkeluasan 2,198.4 ekar dengan harga RM1.18billion. 981 peneroka yang terlibat hanya dibayar RM421.4 juta sahaja sebagai pampasan oleh dua syarikat swasta yang terbabit malah baki RM758.6 juta masih menjadi tanda tanya.”

Beliau turut berkata, sememangnya tidak rasional kenapakah Menteri Besar Selangor dan Kerajaan Negeri Selangor telah memfailkan penyelesaian untuk membatalkan kes berkenaan walaupun kebarangkalian untuk Kerajaan Negeri Selangor memenangi kes berkenaan adalah tinggi di Mahkamah Persekutuan *(memandangkan sebelum ini menang di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan)?

“Bukan itu sahaja, daripada membuat keputusan untuk menyerahkan tanah kembali kepada dua syarikat swasta berkenaan dan kemudiannya menjual tanah terbabit kepada syarikat awam kenapa tidak Menteri Besar Selangor dan Kerajaan Negeri Selangor menjual tanah itu secara terus kepada syarikat awam berkenaan? 

Sekiranya perkara ini berlaku dan dibiarkan perbicaraan selesai maka hari ini mungkin hasil jualan tanah iaitu RM1.18 billion berkenaan dapat dibayar sebagai pampasan kepada peneroka yang menunggu sejak sekian lamanya,” ujar beliau lagi.

“Malah cukup menghairankan bagaimana pampasan yang dibayar kepada peneroka adalah berdasarkan nilai tanah pada tahun 2000 walaupun tanah berkenaan hanya dijual pada tahun 2014. Adakah nilai pampasan yang diberikan kepada peneroka berkenaan adalah adil?”

“Justeru, saya mencabar Menteri Besar Selangor untuk mendedahkan senarai nama peneroka dan jumlah pampasan yang diterima oleh mereka. Nyatakan secara terbuka sekiranya pampasan yang diberikan kepada peneroka adalah RM421.4 juta maka dimana baki wang RM758.6 juta hasil penjualan tanah berkenaan.”
(kualalumpurpost.net)

Iklan:
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Dikehendaki segera!!
Tukang gunting lelaki,

Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
  • Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
  • Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
  • Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 
Kelebihan / Kemudahan 
  • Majikan yang prihatin 
  • komisyen dan gaji terjamin. 
  • lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
  • oleh ramai penduduk. 
  • Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
  • kedai berhawa dingin. 
Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321



7 comments:

Anonymous said...

https://m.utusan.com.my/rencana/utama/azmin-tersandung-tanah-di-ijok-1.611431

Azmin tersandung tanah di Ijok

Mohamed Azmin Ali sepatutnya diletakkan sebagai pemimpin bertaraf nasional. Itu pun yang dapat difahami dengan kedudukannya dalam PKR dan Pakatan Harapan.

Azmin sebagai Timbalan Presiden PKR dan Naib Presiden Pakatan Harapan selain Menteri Besar Selangor seharusnya menjadi kebanggaan. Beliau adalah lambang wibawa seorang pemimpin parti pembangkang dan ditimang bagai menatang minyak yang penuh.


Namun disangka panas sehingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Karisma dan wibawa Azmin bagai hilang tiba-tiba akibat tulah sendiri selain sengketa politik sesama rakan.

Azmin yang diangkat sebegitu hebat dalam sekejap masa digelar joker dan dianggap tidak layak memimpin Selangor oleh PAN dan DAP Selangor. Azmin yang menyolek dirinya sebagai pemimpin elegan dan beraksi bijak tidak dipandang sebegitu rupa dalam kalangan keluarganya sendiri.

Semacam ada usaha halus mengekang laju gerakan Azmin. Ada elemen dalaman yang sengaja membuka pekung di dada Azmin sama ada menggunakan kekuatan PKR mahupun parti seharapan.

Pelbagai dakwaan salah laku termasuk skandal seks daripada adik-beradiknya Azwan Ali dan Ummi Hafilda Ali bagai tiada kesan terhadap kredibiliti dan integriti beliau selama ini. Tetapi itu dulu, kini Azmin sudah terperangkap dengan agenda besarnya sendiri.

Tidak selamanya beliau dan pasukannya mampu menyem­bunyikan masalah di bawah permaidani. Tidak selamanya pen­dekatan menyalahkan orang lain akan terus laku.

Akhirnya aksi silap mata itu terbongkar jua. Kali ini setelah sekian lama berjaya meloloskan diri dengan penuh gaya daripada pelbagai dakwaan dan skandal, isu tanah RM1.18 bilion di mukim Ijok mendedahkan belang sebenar Azmin.

Azmin telah menyediakan taming (perisai) - warisan masalah BN, demi kepentingan rakyat dan sedia bekerjasama dengan SPRM – skrip yang hampir sama setiap kali diterpa kontroversi.

Skandal tanah RM1.18 bilion, tidak seperti isu lainnya muncul tepat pada waktunya.

Isu ini muncul dalam keadaan Azmin berada dalam kedudukan lemah. Selain siri pendedahan salah laku, beliau dilihat tidak berupaya untuk menyelesaikan masalah pembahagian kerusi pilihan raya dengan DAP, PAN dan PPBM

Anonymous said...

g Islam terlepas pandang yg PH adalah proxy DAP, dimana DAP adalah anti Islam. Di Indonesia ada Ahok, di Malaysia ada DAP. Tetapi ada Abudllah bin Ubay Malaya yg sanggup bersengkongkol dengan DAP


http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

Semakin hampir PRU14, semakin banyak skandal Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig.

Wah banglo punya sifu manyak susah hati ma. Sifu punya lutut manyak terketar-ketar sejak sifu masuk mahkamah kerana dakwaan rasuah ma.

Anonymous said...

1 UNDI UNTUK PAKATAN HAPRAK
= 1 UNDI UNTUK PARTI HARBI DA-Pig
= 1 UNDI UNTUK MUSUH ISLAM
= 1 UNDI UNTUK LGBT
= 1 UNDI UNTUK ATHEIS
= 1 UNDI UNTUK EVANGELIS
= 1 UNDI UNTUK JOHOR FOR JESUS
= 1 UNDI UNTUK SUBANG FOR JESUS
= 1 UNDI UNTUK KL FOR JESUS
= 1 UNDI UNTUK REJIM PENGGANAS ISRAEL
= 1 UNDI UNTUK NERAKA JAHANAM

Anonymous said...

Hadi awang berkepala pelir?

Anonymous said...


Apa nak cabar-cabar..

Ada bukti penyelewengan?

Siasat dan dakwa lah..

Anonymous said...


Wah cybertrooper 9:09 PM ternakan DA-Pig hanya pandai memaki hamun ulama Islam dan parti Islam. Inilah hasil ajaran sifu evangelis yang memimpin parti kafir harbi DA-Pig !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails