Sunday, February 25, 2018

PRU-14: PAS Seru Pengundi Muslim Tolak DAP Anti-Islam



TEGAS… Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini membuat seruan terbuka kepada seluruh umat Islam supaya menolak Pakatan Harapan khususnya DAP dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14)

Beliau malah menyeru umat Islam yang bersekongkol dengan parti yang menentang Islam secara nyata hingga berani melakukan apa sahaja untuk menghalang agenda Islam itu supaya kembali ke pangkal jalan.
Jelas beliau, umat Islam boleh berbeza pendapat dalam perkara cabang, namun mereka sama sekali diharamkan berpecah dalam perkara dasar, perkara yang menyentuh aqidah dan mengancam kedaulatan Islam.
Beliau turut menyeru golongan bukan Islam agar menolak pihak yang tidak bermasyarakat madani dan majmuk kerana mengancam keharmonian antara kaum dan agama demi keselamatan semua.
“Umat Islam diharam sekeras-kerasnya menjadi ahli, penyokong atau alat termasuk rakan setia apabila nyata sikapnya terhadap Islam sehingga Allah beri amaran keras dan menjadikannya sebahagian sifat munafik,” katanya dalam kenyataan media hari ini.
Terdahulu, Abdul Hadi menegaskan adalah menjadi hak umat Islam yang menjadi masyarakat awal dan dominan di negara ini untuk menegaskan Islam agama negara seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
Kata beliau, ia juga keputusan saksama sewaktu kemerdekaan berasaskan persetujuan demokratik dalam PRU Pra-Kemerdekaan 1955 melibatkan Perikatan (UMNO, MCA, MIC) dan PAS iaitu satu-satunya pembangkang yang ada kerusi.
Bagaimanapun, kata beliau, tragedi 13 Mei 1969 tercetus apabila wujud parti yang mahu menjadi juara fanatik perkauman sehingga dan masih meneruskan amalan politik demikian pada waktu ini.
Menurut beliau, DAP yang diwujudkan PAP sebelum Singapura berpisah namun masih bertahan hingga hari ini dengan pengundi bukan Islam tanpa hormati sensitiviti umat Islam dan menjadikan Islam sebagai sasarannya.
Sebagai contoh, katanya, parti cauvinis itu mendesak Malaysia diisytiharkan sebagai negara sekular, mencabar ajaran Islam dan menjadi penghalang terhadap usaha PAS memperjuangkan negara Islam secara demokrasi.
Kata Abdul Hadi, DAP juga biadab apabila turut berani mempersoalkan aspek Islam, Raja Berperlembagaan, Hak Istimewa Bumiputera dan lain-lain yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
Tambah beliau, penentangan terbuka DAP dan sekutunya terhadap usaha memperkasakan undang-undang syariah juga langkah yang nyata tidak hormati hak penganut Islam yang berpegang teguh dengan ajaran agamanya.
Kata Abdul Hadi, dalam masa sama, DAP tanpa berselindung teguh menyokong pesta arak, acara hiburan dan amalan gaya hidup bebas yang ditentang oleh semua agama demi menjaga moral manusia.
“Walaupun agama lain itu syirik akidahnya, tetapi sama dari segi menerima akhlak yang mulia, seperti tidak meminum arak, tidak berjudi, melarang pergaulan bebas dan sebagainya.
“Sepatutnya titik persamaan ini sama-sama dihidupkan, tetapi sengaja dilemahkan semata-mata kerana kepentingan dapat sokongan politik untuk mendapat kuasa, tanpa perhitungan baik dan buruk, aman dan huru-hara,” katanya.
Selain itu, kata Abdul Hadi, DAP turut menyatakan rasa tidak senang terhadap beberapa perkara yang membela Melayu dan Bumiputera. Kata beliau, konsep Raja Berperlembagaan yang dijadikan syiar Ketua Agama juga dipermain-mainkan.
“Pendekatannya perjuang konsep ‘Malaysian Malaysia’ ke arah melarutkan kaum dan bahasanya sudah menjadi tabii manusia. Cara politik DAP boleh juga disebut sebagai konsep luar tabii yang mahu memaksa keadaan yang ada selama ini.
“Umat Islam tidak patut dipermainkan walhal dinyatakan dalam perlembagaan bahawa Islam adalah agama Persekutuan, tetapi penganutnya tidak berhak beramal sedangkan penganut agama lain berhak beramal dengan agama mereka,” katanya. – Mynewshub.cc/HAA



Iklan:
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Dikehendaki segera!!
Tukang gunting lelaki,

Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
  • Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
  • Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
  • Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 
Kelebihan / Kemudahan 
  • Majikan yang prihatin 
  • komisyen dan gaji terjamin. 
  • lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
  • oleh ramai penduduk. 
  • Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
  • kedai berhawa dingin. 
Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 3311132


14 comments:

Anonymous said...


GORENG LAGI .. GORENG LAH
LOBAI JUAL AGAMA KAKI GORENG.

KEJADIAN MEMALI BUKANNKAH BERPUNCA DARI AMANAT LOBAI JUGA ?


LOBAI KAKI GORENG.

Anonymous said...



Apa pun Hadi cakap.. riak muka dia dan gerak badan dia menunjukkan dia keciwa dengan DAP sebab tak calun kan dia jadi PM dan melantik Wan Azizah sebagai Ketua Pembangkang.

1MDB langsung Hadi tak sebut.. Kedatangan Israel lagi lah ..

Isu arak, negara sekular dan menentang Islam ada lah alasan yang tidak di terima rakyat kerana Hadi tunjukkan perangai hodoh nya dengan meletak calun bertindih dan isu MB Selangor...

Anonymous said...

Allah dan RasulNya Melarang Keras Umat Islam dari Menyokong dan Mengundi Pemimpin Munafik dan Kafir Harbi Menjadi Pemimpin

Kita telah melihat bagaimana pemimpin-pemimpin munafik parti sekular liberal dan pemimpin-pemimpin parti kafir harbi bersekutu, berkerjasama dan bersekongkol menentang, menfitnah dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Bahkan musuh-musuh Islam juga telah menentang, menfitnah dan menghina parti Islam PAS pimpinan ulama Islam semata-mata kerana PAS sedang berjuang untuk membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak munafik dan puak kafir harbi.

Bukti-bukti Allah dan RasulNya melarang keras umat Islam dari menyokong dan mengundi pemimpin munafik dan kafir harbi menjadi pemimpin:

"Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah, kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya. Dan hanya kepada Allah kembali(mu)." Aali 'Imraan : 28.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" An-Nisaa' : 144.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." Al-Maa-idah : 57.

Sebab Allah dan RasulNya Mengharamkan Orang Kafir dan Puak Munafik Menjadi Pemimpin:

Menjadikan orang kafir dan puak munafik sebagai pemimpin bagi umat Islam bererti menentang Allah SWT dan Rasulullah SAW serta Ijma' Ulama Islam. Memilih orang kafir sebagai pemimpin umat Islam bererti memberi peluang dan kuasa kepada puak munafik dan orang kafir untuk menindas, menghina dan menzalimi agama Islam dan umat Islam dengan kekuasaan mereka.

ADAKAH ANDA MASIH INGAT TENTANG AHOK?

Ahok adalah seorang China kafir harbi yang telah dilantik menjadi gebenur Jakarta dengan sekongan dan undi umat Islam yang jahil di Jakarta. Apabila Ahok mendapat kuasa gebenur, Ahok telah menggunakan kuasanya untuk menghina ajaran Islam, merobohkan masjid-masjid dan surau di Jakarta dan menindas umat Islam seperti memecat kakitangan Muslim dan digantikan dengan kakitangan kafir.

Dan anda perlu ingat terdapat ramai Ahok dan anjing-anjing @ barua dedak ternakan mereka yang menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Parti kafir harbi DA-Pig dengan sokongan khadam-khadam sekular liberalnya sangat jelas telah menentang, menfitnah dan menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Adalah amat malang sebilangan pemimpin-pemimpin parti sekular dan liberal seperti parti PANIPU, parti kak jah liberal dan parti mahafiraun dan barua-barua ternakan mereka yang menjadi sekutu DA-Pig mendakwa diri mereka beragama Islam tetapi pada masa yang sama mereka bersekongkol dengan parti kafir harbi DA-Pig menentang, menfitnah dan menghina agama Islam , ulama Islam dan parti Islam PAS dan menafikan hak umat Islam.

Mereka adalah puak munafik yang merupakan musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan dan musuh dalam selimut yang berusaha melemahkan dan menghapuskan ajaran Islam, ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS yang sedang berusaha memperjuangkan agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee
Published on Aug 5, 2017

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Sumber : https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

Anonymous said...

SIKAP DAP TERHADAP ISLAM: Calon DAP pertikai pembinaan masjid

KUALA LUMPUR 4 Mei - Calon DAP bagi Parlimen Kota Kinabalu, Jimmy Wong Sze Phin mencetuskan kemarahan umat Islam khususnya di Sabah selepas mendakwa pembinaan masjid mengganggu masyarakat sekeliling.

Kenyataan biadab Jimmy itu dapat didengar dengan jelas menerusi video yang dimuat naik di laman You Tube bertajuk DAP hina azan dan bantah pembinaan masjid oleh Jimmy Wong.

Dalam video yang turut dimuatkan dalam blog The Unspinner di http://theunspinners.blogspot.com itu, Jimmy Wong turut mendakwa, pembinaan masjid akan menyebabkan kaum lain sukar untuk tidur pada waktu pagi selain menyebabkan kawasan letak kenderaan penuh.

Kenyataan Jimmy di hadapan beberapa penduduk Islam yang pada mulanya bertanyakan beliau tentang pembinaan masjid itu menyebabkan mereka terkilan sehingga salah seorangnya berkata, salakan anjing juga mengganggu umat Islam. - UTUSAN ONLINE

Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130504/dn_13/Calon-DAP-pertikai-pembinaan-masjid#ixzz58049AoZK
© Utusan Melayu (M) Bhd

BUKTI:

DAP HINA AZAN DAN BANTAH PEMBINAAN MASJID OLEH Jimmy Wong

https://www.youtube.com/watch?v=9dXsU__PtxQ

Anonymous said...

ANTARA MATLAMAT PARTI KAFIR HARBI DA-PIH IALAH MENGHAPUSKAN HAK KEISTIMEWAAN KAUM MELAYU ISLAM YANG TELAH DIJAMIN OLEH PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN DAN KONTRAK SOSIAL

Matlamat asas DA-Pig adalah menguasai politik negara ini dengan menyamaratakan semua rakyat.

Menyamaratakan semua rakyat ini bermakna menghapuskan hak-hak keistimewaan orang-orang Melayu Islam sebagai kaum bumiputera yang menjadi penduduk asal negara ini. Hak keistimewaan ini menjamin dan melindungi kaum Melayu Islam dari ditindas oleh kaum-kaum pendatang.

Malangnya barua-barua dan pemimpin-pemimpin parti sekular liberal yang menjadi khadam DA-Pig menyokong usaha DA-Pig menghapuskan hak-hak keistimewaan orang-orang Melayu Islam kerana barua-barua dan pemimpin-pemimpin parti sekular liberal adalah pengkhianat yang sanggup berkerjasama dengan sesiapa sahaja untuk menjaga kepentingan politik sempit mereka sendiri seperti undi orang kafir.

Siapa untung, siapa rugi? Pengkhianat Melayu sudah tentu gembira dengan agenda politik DA-Pig!

Anonymous said...

PARTI KAFIR HARBI DA-Pig MENENTANG DAN MENGHINA ISLAM

Seekor pemimpin DA-Pig yang merupakan penyokong dan ahli pertubuhan pengganas Hindu LTTE telah menghina dan memfitnah program dakwah Islam dengan memberikan gelaran 'Satan @ Syatitan' kepada pendakwah Islam yang sangat terkenal Dr Zakir Naik kerana program dakwahnya berjaya mencetuskan minat umat Islam dan orang kafir untuk mengetahui Islam secara lebih mendalam dan sebilangan orang kafir telah memeluk agama Islam.

***LTTE adalah pertubuhan pengganas Hindu telah membunuh 100,000 manusia termasuk umat Islam dan penganut Buddha di Sri Langka dalam tempoh 23 Julai 1983 – 18 March 2009 !***

Pemimpin DA-Pig ini telah memfitnah Dr Zakir dengan dakwaan kononnya ceramah-ceramah Dr Zakir Naik adalah untuk memperomosi kebencian terhadap agama-agama kafir sedangkan kita semua yang pernah menonton ceramah Dr Zakir Naik secara live mendapati Dr Zakir Naik tidak pernah menghina agama-agama kafir.

Dan sekarang puak-puak munafik sekular liberal dan kafir harbi berani campurtangan dalam hal ehwal agama Islam dan umat Islam dan mereka sedang menggunakan pelbagai taktik kotor seperti fitnah untuk menghalau pendakwah Islam ini keluar dari Malaysia.

Kita boleh bayangkan apa akan berlaku jika parti kafir harbi DA-Pig dan khadam-khadam sekular liberalnya berkuasa di negara ini.

Marilah kita semua umat Islam bersatu-padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam di negara kita.

Anonymous said...

AL-QUR'AN MENDEDAHKAN KEJAHATAN, KEZALIMAN DAN KESESATAN PUAK MUNAFIK SEPERTI BARUA DAN PEMIMPIN PARTI SEKULAR LIBERAL YANG BERSEKUTU DAN BERSEKONGKOL DENGAN PARTI KAFIR HARBI DA-Pig MENENTANG DAN MENGHINA AJARAN ISLAM DAN MENAFIKAN HAK UMAT ISLAM

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah," nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.
(An-Nisaa' 4:61)

Dan sesungguhnya Allah telahpun menurunkan kepada kamu (perintahNya) di dalam Kitab (Al-Quran), iaitu: apabila kamu mendengar ayat-ayat keterangan Allah diingkari dan diejek-ejek (oleh kaum kafir dan munafik), maka janganlah kamu duduk (bergaul) dengan mereka sehingga mereka masuk kepada memperkatakan soal yang lain; kerana sesungguhnya (jika kamu melakukan yang demikian), tentulah kamu sama seperti mereka. Sesungguhnya Allah akan menghimpunkan sekalian orang manufik dan orang kafir di dalam neraka jahannam.
(An-Nisaa' 4:140)

Orang-orang munafik lelaki dan perempuan, setengahnya adalah sama dengan setengahnya yang lain; mereka masing-masing menyuruh dengan perbuatan yang jahat, dan melarang dari perbuatan yang baik, dan mereka pula menggenggam tangannya (bakhil kedekut). Mereka telah melupakan (tidak menghiraukan perintah) Allah dan Allah juga melupakan (tidak menghiraukan) mereka. Sesungguhnya orang-orang munafik itu, merekalah orang-orang yang fasik.
(At-Taubah 9:67)

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.
(At-Taubah 9:68)

Apabila orang-orang munafik datang kepadamu (wahai Muhammad), mereka berkata: "Kami mengakui bahawa sesungguhnya engkau - sebenar-benarnya Rasul Allah". Dan Allah sememangnya mengetahui bahawa engkau ialah RasulNya, serta Allah menyaksikan bahawa sesungguhnya pengakuan mereka (orang-orang munafik) adalah dusta.
(Al-Munaafiquun 63:1)

Mereka menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan.

(Perbuatan buruk) yang demikian kerana mereka mengaku beriman (di hadapan orang-orang Islam) kemudian mereka tetap kafir sesama sendiri, maka dengan sebab itu dimeteraikan atas hati mereka; lalu mereka tidak dapat memahami (yang mana benar dan yang mana salah).

(Al-Munaafiquun 63:2-3)

Anonymous said...



AL-QUR'AN MENDEDAHKAN KEJAHATAN, KEZALIMAN DAN KESESATAN PUAK MUNAFIK SEPERTI BARUA DAN PEMIMPIN PARTI SEKULAR LIBERAL YANG BERSEKUTU DAN BERSEKONGKOL DENGAN PARTI KAFIR HARBI DA-Pig MENENTANG DAN MENGHINA AJARAN ISLAM DAN MENAFIKAN HAK UMAT ISLAM

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah," nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.
(An-Nisaa' 4:61)

Dan sesungguhnya Allah telahpun menurunkan kepada kamu (perintahNya) di dalam Kitab (Al-Quran), iaitu: apabila kamu mendengar ayat-ayat keterangan Allah diingkari dan diejek-ejek (oleh kaum kafir dan munafik), maka janganlah kamu duduk (bergaul) dengan mereka sehingga mereka masuk kepada memperkatakan soal yang lain; kerana sesungguhnya (jika kamu melakukan yang demikian), tentulah kamu sama seperti mereka. Sesungguhnya Allah akan menghimpunkan sekalian orang manufik dan orang kafir di dalam neraka jahannam.
(An-Nisaa' 4:140)

Orang-orang munafik lelaki dan perempuan, setengahnya adalah sama dengan setengahnya yang lain; mereka masing-masing menyuruh dengan perbuatan yang jahat, dan melarang dari perbuatan yang baik, dan mereka pula menggenggam tangannya (bakhil kedekut). Mereka telah melupakan (tidak menghiraukan perintah) Allah dan Allah juga melupakan (tidak menghiraukan) mereka. Sesungguhnya orang-orang munafik itu, merekalah orang-orang yang fasik.
(At-Taubah 9:67)

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.
(At-Taubah 9:68)

Apabila orang-orang munafik datang kepadamu (wahai Muhammad), mereka berkata: "Kami mengakui bahawa sesungguhnya engkau - sebenar-benarnya Rasul Allah". Dan Allah sememangnya mengetahui bahawa engkau ialah RasulNya, serta Allah menyaksikan bahawa sesungguhnya pengakuan mereka (orang-orang munafik) adalah dusta.
(Al-Munaafiquun 63:1)

Mereka menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan.

(Perbuatan buruk) yang demikian kerana mereka mengaku beriman (di hadapan orang-orang Islam) kemudian mereka tetap kafir sesama sendiri, maka dengan sebab itu dimeteraikan atas hati mereka; lalu mereka tidak dapat memahami (yang mana benar dan yang mana salah).

(Al-Munaafiquun 63:2-3)

Anonymous said...

Assalamualaikum Tuan Ibnuhasyim yang dihormati,

Dengan segala hormatnya saya mohon tuan sudi delete komen saya yang bertarikh February 25, 2018 at 8:11 AM di atas.

Sekian terima kasih.

Anonymous said...



Video Persoal Kerajaan DAP Pulau Pinang Viral

GEORGETOWN: Sebuah video memaparkan seorang wanita Cina yang kesal serta mempersoalkan kredibiliti pentadbiran Kerajaan DAP Pulau Pinang, tersebar luas di media sosial, sejak semalam.

Video berdurasi tiga minit 16 saat itu memaparkan pelbagai persoalan berhubung kelemahan pentadbiran kerajaan negeri, yang dikatakan menyebabkan rakyat Pulau Pinang semakin tertindas.

Wanita berkenaan seolah-olah menyesali tindakannya menyokong pakatan pembangkang apabila parti itu dikatakan gagal membawa perubahan kepada nasib rakyat.

Bacalah dan tontonlah video:

https://aidcnews.wordpress.com/2018/02/24/video-persoal-kerajaan-dap-pulau-pinang-viral/

Ibnu Hasyim said...

T.kasih pihak pengomen yang menyumbangkan pandangan tuan-tuan.

Mengenai ini..

Anonymous said...
Assalamualaikum Tuan Ibnuhasyim yang dihormati,
Dengan segala hormatnya saya mohon tuan sudi delete komen saya yang bertarikh February 25, 2018 at 8:11 AM di atas.
Sekian terima kasih.
February 25, 2018 at 8:19 AM

Pada pandangan saya, ia tidak perlu didelete. Wlalau pun begitu, jika tuan mahu juga dideletekan, saya akan delete atau tuan sendiri delete.

Pada saya, isinya baik dan amat sesuai untuk tatapan dan jawapan kepada pengomen-pengomen lain. Insya Allah!

Anonymous said...


Assalamualaikum Tuan Ibnuhasyim yang saya hormati dan muliakan,

Oleh sebab jawapan tuan adalah positif, maka saya bersetuju dengan pandangan tuan.

Semoga Allah memberi kejayaan, kesejahteraan, rahmat, rezeki, perlindungan dan hidayahNya kepada tuan sekeluarga dan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya.

Sekian, terima kasih.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails