Thursday, March 01, 2018

Neelofa Sambut Baik Teguran Mufti. Al-hamdulillah!


HALAMAN HIBURAN

SELEBRITI dan ahli perniagaan berjaya Noor Nelofa Mohd. Noor mengucapkan terima kasih kepada Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli Mohamad al-Bakri atas teguran berhemah yang dibuat terhadap dirinya semalam.
Menurut Lofa, dengan rasa rendah hatinya dia menerima segala teguran agamawan tersebut berkenaan isu pelancaran tudung keluaran syarikatnya, Naelofar Hijab, di sebuah kelab malam terkemuka di ibu kota.

 Datuk Dr Zulkifli Mohamad al-Bakri



“Saya anggap ia satu teguran dan nasihat yang mendamaikan dari seorang pakar kepada saya. Saya sangat menghargainya.
“Saya dan team NH mengambil berat setiap nasihat dan cadangan yang diutarakan oleh pihak Datuk Dr Zulkifli Mohamad al-Bakri itu,” katanya.
Kata Lofa lagi,sebagai personaliti dikenali, dia turut mahu berusaha untuk memperbetulkan langkahnya di masa hadapan agar tidak mendatangkan fitnah daripada masyarakat.
“Saya juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang sudi meluangkan masa, memberikan kritikan dan cadangan dalam keadaan saya berhadapan dengan situasi tidak diduga sebegini.
“Setiap sokongan, teguran dan cadangan anda, saya hargai dan hanya ucapan terima kasih mampu saya hulurkan,” katanya lagi.
Sebelum ini, Lofa pernah mengeluarkan kenyataan bahawa dia tidak mahu mempedulikan lagi kata-kata nista masyarakat terhadapnya.
Majlis pelancaran koleksi tudung terbaru NH iaitu #BeLofa pada Isnin lalu mendapat kritikan hebat masyarakat apabila ia diadakan di sebuah kelab malam.
Neelofa menerima kecaman teruk daripada netizen akibat dianggap kurang sensitif apabila melancarkan tudung versi terbaharu NH itu di pusat hiburan yang sinonim dengan gejala negatif seperti pergaulan bebas dan pengambilan alkohol...
UNDILAH PAS dalam PRU14

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?


Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

35 comments:

Anonymous said...

Beruntung Neolofa dan Sarjat yg selalu mendapati perhatian golongan agamawan. Semoga Agamawan berani juga menegur pemimpin parti pemerintah dan pembangkang.terutama dalam isu-isu rasuah yg memudaratkan kemaslahatan Ummah. Walaupun golongan tok-tok guru yg berwajah islamik yg terlibat. . Yang buat teguran berpilih. Jangan kerana mereka dalam kelompok kita, maka kepekungan ditutup kejap-kejap agar tidak berbau. Walaupun bukti AudioVideo sudah terbukti nyata, sanggup menafikannya dengan alasan Fitnah pihak yg berkepentingan. Semoga kita dilindungi dari sifat kemunafikan level gampang. Takbir.....Allah hu Akbar..Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

#UP.....up ...and... away....

Anonymous said...

..

patut lah tadi nampak Lobai pakai seluar dalam sebelah luar.... bukan merah.. seluar dalam hijau... belakang putih bulat..

Anonymous said...

PAS dah jadi hamPAS !

Anonymous said...

Ya betul...PAS dan jahanam

Anonymous said...

PAS dah JAHANAM

Anonymous said...

Barua sondol dedak roket di atas telah mencipta pelbagai dakwaan karut tanpa sebarang bukti untuk menghina, memaki hamun, memfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS semata-mata kerana pemimpin-pemimpin munafik sekular liberal dan kafir harbi dalam Pakatan Wayang benci melihat PAS pimpinan ulama Islam berusaha membela agama Islam dan hak umat Islam dan melaksanakan amar makruf nahi munkar.

Kita masih ingat lagi bagaimana Nabi Muhammad s.a.w. telah memuliakan para ulama Islam sebagai Pewaris Nabi kerana ulama Islam meneruskan dakwah Rasulullah s.a.w. dan Rasulullah juga mengajar umat Islam untuk melaksanakan amar makruf nahi munkar.

Sebaliknya pula, musuh-musuh Islam yang merupakan talam dua muka, musang berbulu ayam, musuh dalam selimut dan gunting dalam lipatan berusaha melemahkan dan menghapuskan perjuangan Islam dengan menghina, memaki hamun, memfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS.

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah," nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.
(An-Nisaa' 4:61)

Orang-orang munafik lelaki dan perempuan, setengahnya adalah sama dengan setengahnya yang lain; mereka masing-masing menyuruh dengan perbuatan yang jahat, dan melarang dari perbuatan yang baik, dan mereka pula menggenggam tangannya (bakhil kedekut). Mereka telah melupakan (tidak menghiraukan perintah) Allah dan Allah juga melupakan (tidak menghiraukan) mereka. Sesungguhnya orang-orang munafik itu, merekalah orang-orang yang fasik.
(At-Taubah 9:67)

Mereka menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan.

(Perbuatan buruk) yang demikian kerana mereka (orang-orang munafik) mengaku beriman (di hadapan orang-orang Islam) kemudian mereka tetap kafir sesama sendiri, maka dengan sebab itu dimeteraikan atas hati mereka; lalu mereka tidak dapat memahami (yang mana benar dan yang mana salah).

(Al-Munaafiquun 63:2-3)

Anonymous said...


Tuan Mufti tidak memetik mana-mana ayat Quran dan tidak memberi gambaran dosa tersebut membawa kepada api neraka.

Tuan Mufti tidak seperti ulama satu lagi, mengherdik atau Menghina dalam menyampaikan kelembutan Islam.

Tuan Mufti tak menampakkan dia lebih tahu dan dia lebih alim dari Neelofa atau kepada mereka yang membaca surat tersebut.

Terima kasih Tuan Mufti. Semoga di berkati Allah.

Anonymous said...

Pencacai PAS GILA DEDAK.

Anonymous said...


Tidak salah untuk kita mencari kelainan. Malah, kadangkala kelainan itulah yang melorongkan seseorang ke jalan Tuhan... Tuan Mufti WP.


Cuma orang melayu ni tak reti...

Sanggup jadi akar umbi... Kalau UMNO, sampai mampos UMNO.

Yang parti suci, kalau PAS, sampai pemimpin nya makan dedak pun tak jadi hal..

Anonymous said...

BARUA DEDAK ROKET DAN SIFAT MUNAFIK BERPISAH TIADA

Seperti biasa tanpa merasa malu dan segan, barua-barua sondol dedak cap berlagak 'suci' menyokong parti munafik sekular liberal dan parti kafir harbi yang menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Dan pada masa yang sama barua-barua dedak roket ini mencipta pelbagai dakwaan karut tanpa sebarang bukti untuk memaki hamun, menfitnah, memburuk-burukkan dan menghina perjuangan Islam yang diperjuangkan oleh ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS.

Anda semua boleh membaca semua komen-komen yang mengandungi pelbagai fitnah, bahasa maki hamun, sumaph seranah dll yang telah ditulis oleh barua-barua dedak roket sebelum ini dan anda pasti akan bersetuju dengan saya jika anda seorang yang bermoral tinggi.

Bukankah sikap barua-barua sondol dedak cap roket ini jelas menunjukkan mereka bersifat munafik?

Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, bahwasannya Rasulullah s.a.w. telah bersabda,

آيَةُ الْمُنَافِقِ ثَلَاث إِذَا حَدَّثَ كَذَبَ، وَ إِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ، وَ إِذَا اؤْتُمِنَ خَانَ

“Tanda orang munafik itu tiga apabila ia berucap berdusta, jika membuat janji berdusta, dan jika dipercayai mengkhianati” (HR Al-Bukhari, Kitab Iman, Bab Tanda-tanda Orang Munafik, no. 33 dan Muslim, Kitab Iman, Bab Penjelasan Sifat-Sifat Orang Munafik, no. 59).

Anonymous said...

7:28 Pemimpin parti suci kamu yg MUNAFIK. Dedak berperisa MUSANG KING...

Anonymous said...

PAS gelabah biawak, ramai ahli2 top keluar parti uhuk uhuk...

Anonymous said...


Berdasarkan komen Anon 6:56 PM, anon ini fikir semua dakwah Islam disampaikan melalui kaedah lemah lembut penuh diplomasi sahaja. Ini menunjukkan kejahilan beliau tentang cara penyampaian dakwah Islam dari kaedah lemah lembut penuh diplomasi kepada penguatkuassan undang-undang Syariah hinggalah kepada kaedah peperangan di mana kaedah dakwah bergantung kepada situasi semasa.

Tindakan anon ini adalah seperti menyamakan epal dengan durian sedangkan semua buah-buahan ini adalah berlainan jenis yang memerlukan kaedah yang berlainan.

Anonymous said...

Terima Kasih Barua Dedak

Saya merasa kagum melihat semua barua-barua sondol dedak cap roket boleh hidup tanpa otak.

Dan saya juga merasa kagum melihat barua-barua tanpa otak menulis pelbagai komen yang berunsur fitnah, pembohongan, maki hamun dan sumpah seranah untuk menfitnah , menghina , memburuk-burukkan dan memaki hamun orang yang mempunyai pendapat yang berbeza dengan pemimpin-pemimpin sekular liberal dan kafir harbi.

Mereka berjaya membuktikan teori sains yang menyatakan manusia mati kerana kematian otak adalah tidak benar.

Wah inilah satu pencapaian hebat yang amat dibanggakan oleh sifu evangelis banglo terlajak diskaun 66 skandal yang sedang terketar lutut dalam perbicaraan di mahkamah kerana dakwaan rasuah dll!

Anonymous said...


Ini bukannya berperang dengan sesiapa sekali pun dengan Neelofa..

Kita nak rujuk sikap dan cara Rasullullah sallahhuailiwasallam dan para sahabat tak terikut.

Kita ambik cara Almarhum TGNA ringkas, lembut tapi makna kata nya tegas. Benda macam ini di jawab dengan perlu taubat dan satu lagi kata tetap salah. Apa ni?

Nak taubat kena sedar kan dia dan bak kata dia salah, baru tahu.... Kalau tahu, dia tak buat lah.. Itu sebab Tuan Mufti bagi 3 panduan..

Jadi kalau ada antara yang cakap terus keras (bukan tegas), jangan masuk campur dulu. Bagi Tuan Mufti cakap baik-baik.. Jika dia tak ikut setelah di ikhtiar cara baik, baru lah yang cara keras masuk bagi teguran.

Begini lah baru diplomasi. Bukan dedakasi. Hello ... DEDAKASI tau..

Sekarang ada program realiti Pencetus Ummah dan mereka menyampaikan mesej dengan lembut dan tidak lagi terpekik-pekik.. contoh apabila cerita pasal neraka bukan orang takut, meluat..

Cara tuan dari dulu sangat kasar. Kalau tuan di pihak benar pun, tuan tidak ada iringkan dengan kasih sayang.. Semua gaya bahasa tuan kasar.. Sesungguh nya Allah Maha Pelembut.

Kepada Allah di kembalikan.

Anonymous said...

PAS munafik....PAS pendusta.....PAS pembelot.....Janji PAS dimungkiri...PAS karam dilautan dedak. Mulut PAS penuh makian.

Anonymous said...


Kita banding kan cara dan sikap Tuan Mufti. Ia itu dari WP dan Perak.

Jual Tudung di tempat haran, jadi haram. Anak pemimpin jadi DJ tak haram ke ?

Anonymous said...

8:29 PAS bukan ikut Rasulullah. Nabi saw berdakwah dengan ilmu, amalan suci, akhlak terpuji, dengan mulut manis dan sentiasa tersenyum
PAS berdakwak ikut syiah iaitu berdakwah dengan kesumat dendam, bertopengkan gelaran-gelaran mulia, akhlak buruk, suka memaki hamun, mencela orang yg tak sehati dengan mereka, angkuh dengan ulama palsu mereka dan mulut/lidah sentiasa beratibkan BARUA BARUA BARUA...

Sesungguhnya aku berlindung dengan Allah swt dari fitnah Dajal dan fitnah-fitnah Dunia. Ya Allah, hancurkanlah "gerembolan" yang menjual agamaMu, mereka yang mencari keuntungan peribadi atas penggunaan kalimah AgamaMu. Ya Allah, hancurkanlah mereka sepertimana engkau menghancurkan Firaun dan keturunannya. Aminnn...

Anonymous said...

Orang kafir baling NAJIS dan BATu sehingga Nabi Mohamad saw berdarah di kepala. Nabi saw tak pernah marah, memaki mereka, mencarut malah Baginda Nabi berdoa agar Allah memberi hidayah kepada musuh Islam.

PAS, susah sangatkah nak ikut sunnah Rasulullah dan cara Nabi saw berdakwah ANDAINYA BETUL-BETUL KAMU DI JALAN YANG BENAR?

Sedarlah kamu PAS, kamu dah terpesong banyak....Kembalilah kepada al-Quran dan sunnah Rasulullah saw.

Anonymous said...

Nak idup bang, PH bagi apa?

Anonymous said...

PAS itu UMNO,UMNO itu PAS.Kedua2nya menyukai aroma Datin Rosmah dan Lanun Bugis. kah...kah..kah.....

Anonymous said...

Laporan Terkini dari sumber2 dalaman PAS: L/kurang 55% ahli PAS sudah meninggalkan parti. Apahal ni....fikirla sendiri.

Anonymous said...

Barua-barau ternakan Pakatan Wayang pimpinan parti kafir harbi DA-Pig mempunyai lidah bercabang seperti lidah biawak kerana berlagak 'suci' sambil memaki hamun, menghina dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS semata-mata kerana pemimpin sekular, liberal dan kafir harbi membenci perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS pimpinan ulama Islam walaupun ulama sedunia telah mengiktiraf perjuangan PAS.

Selama ini PAS pimpinan ulama Islam memperjuangkan Islam dan membela hak umat Islam secara berhikmah, aman dan diplomasi walaupun PAS sentiasa dihina, difitnah, dimaki-hamun dan disumpah seranah oleh musuh-musuh Islam yang tidak mahu Islam menjadi kuat, teguh dan kukuh di negara umat Islam sebagai rakyat majoriti.

Dari pelbagai komen yang ditulis oleh barua-barua ternakan Pakatan Wayang, kita dapati barua-barua ini jahil tentang ajaran Islam dan mereka melihat Islam secara cetek sesuai dengan ideologi sekularisme, liberalisme dan pluralisme yang mereka anuti.

Dari Abu Said Al-Khudri r.a berkata: Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:

من رأى منكرًا فليغيره بيده، فإن لم يستطع فبلسانه، فإن لم يستطع فبقلبه وذلك أضعف الإيمان

“Barangsiapa yang melihat kemungkaran maka hendaklah dia mencegah dengan tangannya, sekiranya dia tidak mampu, maka dengan lisannya, dan sekiranya dia tidak mampu (juga), maka dengan hatinya. Yang demikian itu adalah selemah-lemah keimanan.” (Riwayat Imam Muslim dalam Sahihnya dari hadis Abu Said r.a).

Hadis ini jelas menunjukkan bahawa pencegahan kemungkaran dilaksanakan dengan beberapa peringkat yang bererti kaedah lemah lembut dan berdiplomasi bukanlah satu-satunya cara menyelesaikan semua masalah kerana situasi yang berbeza memerlukan kaedah yang berbeza.

Sebagai contoh, jika seseorang itu boleh menerima nasihat dan mahu berubah, maka kaedah lemah lembut dan diplomasi adalah praktikal. Jika dia telah melakukan jenayah yang serius , adakah cukup dengan nasihat dan kasih sayang sahaja? Bukankah mangsa jenayah memerlukan pembelaan juga?

Bagaimana pula jika perompak bersenjata memasuki rumah anda untuk merompak, adakah kaedah lemah lembut dan berdiplomasi yang sama boleh menghalang perompak tersebut dari merompak rumah anda?

Ini jelas menunjukkan barua-barua sekular, liberal dan kafir harbi berfikir secara tidak logik kerana mereka jahil tentang Islam!

Maka kita tidak merasa hairan melihat barua-barua ini menentang ajaran Islam, ulama Islam dan parti Islam.


I

Anonymous said...

Nabi Muhammad s.a.w. pernah berdakwah dengan lemah lembut dan berdiplomasi dan baginda juga pernah menguatkuasakan undang-undang Syariah menghukum orang yang melakukan kemungkaran dan kesesatan dan pernah juga berperang menentang dan membunuh musuh Islam yang mengancam agama Islam dan umat Islam.

Ini bererti kaedah lemah lembut dan diplomasi bukanlah satu-satunya cara menyelesaikan masalah.

Kita merasa kasihan melihat barua-barua Pakatan Wayang pimpinan DA-Pig cuba menafikan fakta ini.

Anonymous said...


Dalam dakwah Rasulullah sallahhuailiwasallam berapa kali Baginda berdiplomasi dengan lembut dan berapa kali Baginda guna kekerasan?

Ada kah Baginda yang mulakan perang dengan mengajak pihak lain menyerang atau Baginda mempertahankan wilayah Baginda ?

Menghukum orang bukan diplomasi tetapi hukum keadilan. Baginda menegakkan keadilan dengan hukuman dan tetap berdiplomasi.

Lebih dari itu Baginda sendiri tidak memusuhi orang yang di hukum dan orang yang di hukum tidak membenci Baginda malah semakin menyayangi Baginda..

Saudara bukan musuh saya. Neelofa pun bukan musuh saya. Musuh kita bukan yang tersilap menjual tudung di tempat yang salah.

Musuh saya ialah yang jual agama dan Musuh saya ialah guna nama Islam memecah-belahkan umat.

Sebutkan kisah mana dalam perang yang Baginda sallahhuailiwasallam berbangga dapat membunuh musuh dan bagaimana cara Baginda melakukannya?

Ada kah Baginda menikam musuh berkali-kali. Dan adakah Baginda membunuh musuh yang telah cedera dan tak mampu mempertahankan diri ?

Begitu kah tanggapan saudara tentang Muhammad sallahhuailiwasallam ?

Kenapa saudara tak ambil kisah Baginda yang menyuap makanan ke mulut perempuan yahudi yang selalu memaki Baginda ?

Kepada Allah di kembalikan.

Anonymous said...

PAS Kedah TERpecah tiga 1) PAS TGHH 2)PAS anti UMNO 3)PAS masih memerhati situasi

Anonymous said...

Sekali lagi barua sondol dedak roket mendedahkan kebodohan dan kejahatannya sendiri dengan menulis komen putar belit dengan penuh prasangka buruk dan jahat terhadap komen 10:32 pm.

Komen barua DA-Pig syok sendiri ini adalah diluar kontek komen 10:32 pm. Jika kita semak komen barua DA-Pig ini , kita dapati komen barua DA-Pig ini sengaja memutar-belitkan komen 10:32pm.

Barua DA-Pig yang tidak bermoral seperti ini tidak perlu dilayan.

Anonymous said...


Balaci roket 11:15 PM amat jelas menulis komen 11:15 PM berdasarkan khayalan liar dirinya sendiri sambil jarinya menuding kepada Anon 10:32 PM sedangkan 4 jarinya sendiri menuding balik pada balaci roket itu sendiri.

Jika kita bandingkan komen 10:32 PM dengan komen 11:15 PM, kita akan mendapati balaci roket berbohong pada level munafik yang memuja dan memuliakan kepala bapak kafir harbi yang bersemayam dalam banglo terlajak diskaun.

Ini jelas menunjukkan balaci roket suka putar belit sesuatu kebenaran menjadi pembohongan.

Anonymous said...

Wah sekarang barua-barua sondol dedak roket sedang berlumba-lumba memfitnah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam apabila PRU 14 semakin hampir kerana barua dan pemimpin Pakatan Sesat pimpinan sifu kafir harbi sedang panik kerana umat Islam akan mengundi parti Islam dalam PRU14.

Anonymous said...


Mungkin saya, di kirim Allah ..

Jangan nanti di hadapan Nya saudara bertanya balik pada Dia.. Mana, mana? Mana ada petunjuk yang Kau kata Kau beri ?

Saudara tahu kah apa sifat yang saudara tidak ada walau pun satu hari nanti Pak Lobai pakai seluar dalam di luar saudara tetap menolak peringatan yang di sampaikan ?

Kepada Allah di kembalikan.

Anonymous said...



Allah masih lagi sayangkan saudara.

Anonymous said...


Allah masih lagi sayangkan saudara.

Anonymous said...


Barua-barua DA-Pig berani mempermainkan nama 'Allah' untuk menegakkan benang basah mereka. Barua-barua dedak roket ini kononnya tidak takut pada siksaan neraka ! Bahkan mereka menyembah sifu evangelis banglo terlajak diskaun.

Sesungguhnya barua-barua ternakan DA-Pig tidak pernah menunjukkan kebenaran. Mereka hanya pandai menunjuk jalan ke neraka !

Anonymous said...



Allah masih lagi sayangkan saudara.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails