Monday, February 19, 2018

Dah 2 Tahun, DAP Tidak Berani Saman Razali &Dr Zuhdi.. Mengapa?



AIDCNews -17/02/18 –Walaupun DAP pernah berjanji mahu menyaman bekas aktivis parti itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki dua tahun lepas, namun sehingga ke hari ini parti itu tidak mempunyai keberanian untuk menyaman kedua-dua tokoh berkenaan berkaitan isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan DAP membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.


Menurut aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen jika DAP tidak berani menyaman berkaitan dengan dakwaan hubungan parti itu dengan Israel bermakna apa yang didedahkan Razali sebelum ini adalah adalah benar semata-mata.

“Hingga ke hari ini….dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan.

“DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel,”kata Herman dalam Facebook.

Menurutnya, pendedahan Razali mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya melalui bantuan ejen Israel adalah sangat mengejutkan.

Razali yang mendakwa dirinya adalah Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng (LGE) mewujudkan kumpulan G17 untuk merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang diketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang 1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang 1.2 bilion masa PRU-13, tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini.

LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. 

Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS Dr. Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh disabitkan sebagai fitnah.
Imej yang berkaitan


Lihat sebelum ini...
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini. -Pres..

E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

14 comments:

ikan said...

best tak berpoligami. saja nak tanya sebab almarhum TGNA tak pula berpologami.

Anonymous said...

otak ikan..bodoh.

Anonymous said...

ikan ternakan parti kafir harbi DA-Pig telah menghina Rasulullah s.a.w. yang mengamalkan poligami.

Sikap ikan ini jelas mencerminkan sikap parti kafir HARBI DA-Pig dan khadam Pakatan Hapraknya yang menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Marilah kita menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam untuk membela agama Islam dan hak umat Islam

Anonymous said...

Kit Siang mendakwa Dr Mahathir adalah ‘pembohong besar’ dan ‘bapa fitnah’. Sumber: RoketKini pada 14 April 2013

Mahathir pula mendakwa Kit Siang adalah seorang rasis. Sumber: Sinar online.

Siapakah yang berbohong dalam isu ini?

Sekarang PH termasuk parti kafir DAP telah melantik TDM menjadi pengerusi PH dan bakal PM.

Bukankah dakwaan TDM dan LKS tersebut di atas mencerminkan imej PH?

Semua barua dedak cap roket sila jawab!

Anonymous said...


Kalau betul lah dakwaan Parti suci, UMNO dah lama bongkarkan.

Dalam isu ini kedua-dua pemimpin PAS dan UMNO perlu berkerjasama mendedah
isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan DAP membenarkan pembinaan Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Tapi PAS main hentam.. RUU parti suci bersendirian.. Isu DAP-Israel pun parti suci bersendirian.. UMNO buat apa ?

Kalau saman pun, tak dapat apa-apa.. Nak bayar gaji pun kena belas ikhsan UMNO.

Isu ini di bangkitkan kerana kemasukan diplomat Israel yang parti suci sama-sama mengalu-alukan.

Lagi pun sekarang Israel berharap kerjasama dan hubungan dengan Malaysia memberi faedah kepada kedua-dua negara. Kalau tak DAP yang buat, UMNO yang buat kan pelabuhan untuk Israel.

Kita tuntut Hadi buat kenyataan membantah tindakan Najib ..

Bukak cerita lama .. parti suci hanya menunjukan pemimpin ulama nya pengecut ..

Anonymous said...


Dulu PAS lawan UMNO..
Sekarang UMNO barua kan PAS.

Anonymous said...

kah kah kah mana barua/cipan/khinzir/anjing DAP tak kiralah samada dari PAN, PPBM atau apa juga nama gerakan yang berjanji akan membela DAP walau tergadai diri tu mana? kah kah kah dah jadi babi (ooops khinzir) kasi (castrated pigs or something ?) ohh yer orang PAN dan PPBM tak sekolah inggeris tak faham apa yang kami sebut ni atau memang orang PAN dan PPBM tak pernah pergi sekolah kot tu yang tak baca perkembangan terbaru tentang isu ni kah kah kah atau memang dah jadi bangang /tolol/bahalol/buta perut/buta hati sebab termakan janji dan kena sumpah dengan tokong laknat tu kah kah kah tak pun tercekik dedak berampur pasir yang diterima dari si laknat tu kah kah kah ada satu cadangan suruh pendokong-pendokong DAP tu potong zakar mereka dan bakar ramai-ramai kah kah kah... jangan nanti sampai anjing tepi jalan kencing kat korang dah lah kah kah kah .... khak ptuih !!! semoga bertambah-tambah kelaknatan yang tertimpa kepada pendokong-pendokong DAP

Anonymous said...

Ni mesti terlebih ketum ataupun pil kuda

Anonymous said...

Wah nampaknya barua-barua dedak cap roket gagal SPM sebab mereka menjawab tidak mengikut soalan. Bodoh berlapis-lapis sejak makan dedak babi cap roket.

Anonymous said...

Parti Islam PAS telah dan sedang menentang kemungkaran, kesesatan, kezaliman, pecah amanah dan salah guna kuasa dan rejim pengganas Israel sejak zaman pembentukan PAS lagi.

Pendirian PAS telah lama didedahkan oleh media massa.

Malangnya barua-barua penjilat dedak babi cap roket sibuk menjaja fitnah untuk memfitnah dan memburuk-burukan PAS seolah-olah barua-barua dedak kangkang sifu banglo telah muflis idea untuk melawan PAS.

Kita semua telah melihat semua dakwaan karut ciptaan barua-barua dedak roket tidak mempunyai sebarang bukti.

Maka barua dedak roket ini adalah setaraf dengan pesakit mental yang kronik.

Anonymous said...

semakin hari semakin gila mangkuk-mangkuk yang menyokong DAP , nak kesian dah terlebih kesian nak benci dah terlebih benci, hanya satu jer penyelesaian bagi jer diorang kat buaya kat zoo atau buaya sungai Serawak, tak pun blend jer badan diorang ngan pengisar makanan bagi kat rimau zoo

Anonymous said...

apa PAS buat pada tahun 2013?

Sekarang tahun 2018.

UMNO barua kan PAS. UMNO yang bagi duit bayar gaji penjawat awam.

Anonymous said...

Jika benarlah dakwaan karut anjing buruk kepala bercawat ekor 9:33 PM ternakan parti kafir harbi DA-Pig, maka kerajaan Barisan telah 'baruakan' DA-Pig kerana kerajaan Barisan yang bayar gaji khadam-khadam rejim Ultra Kiasu DA-Pig.

Bahkan sifu banglo terlajak diskaun kowtow kerajaan Barisan sambil menangis seperti bayi lapar susu merayu bantuan kerajaan Barisan semasa banjir kilat berlaku di negeri rejim DA-Pig.

Ini jelas membuktikan rejim DA-Pig hanya pandai menyamun wang rakyat dan wang kerajaan tetapi tidak pandai menyelamatkan rakyat yang dilanda banjir dan tanah runtuh yang disebabkan oleh projek-projek kroni DA-Pig yang tidak mendapat kelulusan jabatan alam sekitar.

Anonymous said...


1 UNDI UNTUK PAKATAN HAPRAK
= 1 UNDI UNTUK PARTI HARBI DA-Pig
= 1 UNDI UNTUK MUSUH ISLAM
= 1 UNDI UNTUK LGBT
= 1 UNDI UNTUK ATHEIS
= 1 UNDI UNTUK EVANGELIS
= 1 UNDI UNTUK JOHOR FOR JESUS
= 1 UNDI UNTUK SUBANG FOR JESUS
= 1 UNDI UNTUK KL FOR JESUS
= 1 UNDI UNTUK REJIM PENGGANAS ISRAEL
= 1 UNDI UNTUK NERAKA JAHANAM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails