Wednesday, February 21, 2018

Betul Kata Nazri, Hati-hati Dengan PAS -Prof Madya Dr Salawati



SHAH ALAM: Gesaan Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz agar Umno Barisan Nasional (BN) lebih waspada terhadap PAS, ada benarnya, kata Penganalisis politik, Prof Madya Dr Salawati Mat Basir.

Beliau berkata biarpun PAS kerap kali dilihat menyokong dasar yang dilaksana kerajaan Persekutuan, parti itu tetap berikrar untuk menentang Umno BN pada PRU14.
 
"Orang sentiasa nak lihat Pakatan Harapan (PH), nak porak perandakan PH, tetapi selalu terlepas pandang tentang PAS. PAS pula seolah berpura-pura nak berbaik dengan Barisan (BN) tetapi tak buat (berbaik) sebab dia tahu dia punya status quo pada Umno BN. 
 
"Jadi dalam diam-diam dia  (PAS)mengumpul pengaruh dan mungkin kita tidak duga, kalau kita tidak awasi dia (PAS) dia boleh menang. 
 
"Sebab ada banyak beberapa perkara berkenaan dengan Islamik, dengan agama Islam sebagainya, yang diputuskan mahkamah baru-baru ini banyak menyentuh sensitiviti umat Islam. Dia (PAS) boleh mengambil peluang disitu untuk memperkuatkan pengaruh PAS di kalangan pengundi," katanya ketika dihubungi Antarapos.
 
Nazri sebelum ini berkata Umno BN harus lebih waspada kepada PAS dan bukan hanya memberi tumpuan kepada Pakatan Harapan (PH) sahaja.
 
Katanya, PAS mempunyai jentera pilihan raya dan akar umbi yang taat justeru parti itu tidak boleh dipandang sebelah mata.
 
Mengulas lanjut, Salawati berkata bukan sahaja Umno BN, malah PH juga perlu berhati-hati dengan PAS yang dilihat mampu menjadi 'kingmaker' pada PRU14 akan datang.  
 
"Nak kata dia kuat itu subjektif, kita tidak tahu macam mana besar kekuatan dia. Sebab semua orang takkan dedah dia punya kekuatan. Cuma, berwaspada sebab dia pandai mengambil kesempatan. 
 
"Perbalahan pembangkang dengan kerajaan, PAS di tengah-tengah sebab dia tidak bersama siapa-siapa. Jadi dia boleh buat keputusan. Jadi nampak dia cuba berbaik-baik dengan BN tetapi tidak menjadi. Dia banyak mengacah acah (untuk berbaik)," ujarnya.
 
Sebelum ini, PAS bukan saja menolak kerjasama politik dengan Umno tetapi juga enggan menyertai PH yang dibarisi dua musuh ketatnya iaitu DAP dan Amanah.  
 
Meskipun Umno-BN berkali-kali menghulurkan tangan untuk menjalinkan kerjasama politik, namun PAS tidak sesekali menyambutnya malah tanpa berselindung akan menjadi saingan utama parti pimpinan Datuk Seri Najib Razak itu pada PRU14.

36 comments:

Anonymous said...

Janganlah orang Islam terlepas pandang yg PH adalah proxy DAP, dimana DAP adalah anti Islam. Di Indonesia ada Ahok, di Malaysia ada DAP. Tetapi ada Abudllah bin Ubay Malaya yg sanggup bersengkongkol dengan DAP


http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=3721270538691005963&postID=2548968946057939391&page=1&token=1519178043877&bpli=1

DAP hilang undi Melayu jika terus anti-Islam

SHAH ALAM - DAP bakal kehilangan undi pengundi Melayu pada PRU14 akan datang jika tidak mengikis imej anti-Islam yang ditonjolkannya kerana agresif menentang dasar-dasar Islam termasuk hudud yang dibawa oleh Pas.

Ketua Kluster Sejarah, Warisan dan Sosiobudaya, Majlis Profesor Negara, Prof Datuk Dr Teo Kok Seong berkata, mustahil bagi DAP mengekalkan undi Melayu jika mereka berterusan menentang hudud yang menjadi sebahagian daripada ajaran Islam.

“Walaupun DAP kata mereka tidak anti-Islam, tetapi tindakan dan kenyataan yang dikeluarkan itu boleh ditafsirkan sebagai anti-Islam. Kita tahu hudud itu sebahagian penting dalam Islam, kalau menentang hudud, maksudnya menentang Islam.

“Orang Islam mana kata hudud itu tidak baik, sebab dalam Islam, hudud itu perlu diterima sebagai sebahagian daripada agama dan ajaran Islam. Begitu juga MCA dan Gerakan, bila mereka menentang hudud itu, mahu atau tidak mereka juga kelihatan menentang Islam,” katanya kepada Sinar Online.

Beliau mengulas dilema DAP dalam mengekal dan meraih sokongan undi orang Melayu selepas mengisytiharkan Pas sebagai musuh politik susulan DAP menentang dasar Islam yang dibawa parti itu khususnya untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini.

Dalam pada itu, Kok Seong juga berkata, pemimpin DAP perlu menggunakan bahasa dan tingkah laku yang mesra orang Islam jika tidak mahu kehilangan lebih sejuta undi Melayu dalam Pas.

“(DAP) jangan kelihatan sebagai anti-Islam. Tindakan DAP melalui kepimpinan tertingginya dalam hal hudud tidak disenangi oleh orang Melayu, cara bahasa dan tindakan digunakan itu semua tidak berlapik.

“Sedangkan orang Melayu tidak suka bahasa yang secara langsung itu, harus berlapik, mereka tak akan kata curi, mereka kata tangan panjang, orang Melayu ini lebih sopan, menjaga perasaan pihak satu lagi, kias, bersifat konfrontasi bahasa itu,” jelasnya.

Teo berkata lagi, hukum hudud merupakan isu yang begitu dekat dengan hati orang Melayu Islam dan permusuhan DAP terhadap ajaran Islam itu tidak mengambil kira sensitiviti orang Melayu yang majoritinya beragama Islam dan dalam kalangan ahli tegar Pas.

“Kalau DAP jadi parti pelbagai kaum, terutamanya yang boleh disenangi orang Melayu, jadi cara kepimpinan DAP dalam menangani hal-hal Melayu terutamanya Islam itu perlu ada perubahan.

“Jangan begitu agresif hingga kelihatan anti-Islam. Ini sudah tentu merugikan DAP dari segi sokongan orang Melayu dalam Pakatan Harapan, kali ini mereka mengharapkan sokongan dari Amanah,” katanya lagi.

Anonymous said...

Wah UMNO telah mengakui PAS boleh menang dalam PRU 14.

Lobai Piang said...

Betul ke Tuang Presideng parti Lobai Suci sebelum ini mengatakan bahawa Yusof Qardawi mengeluarkan Fatwa bertulis bahawa penubuhan Parti Amanah adalah HARAM. Hehehekikikihahahakahkahkah.

Lobai Piang said...

Mustahil lah kan Tuang Presideng Parti Lobai Suci yg mewarisi pemikiran para Anbia, membohong dengan kenyataan itu. Kalau berbohong, bukanlah mewarisi pemikiran para Anbia, tetapi mewarisi pemikiran para BABI ARR...Hehehekikikihahahakahkahkah

Lobai Piang said...

Lobai Piang terasa lucu pula bila chief SPRM KELANTAN mengeluarkan kenyataan bahawa sedang memantau pemimpin parti politik kelantan yg terlibat dengan Rasuah. Serambi Mekah pun terlibat makan suap ke?. Ini bukan mewarisi pemerintahan para Anbia. Ini mewarisi pemikiran BABI ar. Hehehekikikihahahakahkahkah

Lobai Piang said...

UMNO + PAS = ZIONIS + KOMUNIS
YU HEP MI,MI HEP YU.
HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Wah BABI 11:21 AM, 11:27 AM (BABI yang sama) ternakan sifu kafir harbi banglo terlajak diskaun 66 skandal menunjukkan permusuhan mereka terhadap Islam dengan menghina dan memaki hamun ajaran Islam, ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS yang sedang berjuang membela ajaran Islam dan hak umat Islam dan umat Islam yang menyokong perjuangan Islam.

BABI bangsat dan celaka ini adalah pesakit mental kerana semua dakwaan karutnya tidak mempunyai sebarang bukti ! Seperti orang gila di hospital mental, dia akan menyalahkan PAS jika berlaku berlaku gempa bumi di Iran, tsunami di Aceh dan Jepun, letusan gunung berapi di Filipina, hutan Amerika terbakar, peningkatan suhu bumi, kebulran di Afrika dll.

Dan kita juga tidak merasa hairan jika BABI gila ini mendakwa boleh bercakap dengan orang mati termasuk moyangnya yang telah meninggal di Tongsan dll, melihat planet Marikh dengan teropong buluh, menyelesaikan masalah dunia dengan buah kelapa dll. Sebenarnya BABI ini sedang high makan campuran dedak cap roket dengan daun ketum.

Kita syorkan BABI ini mendapatkan segera rawatan di mana-mana hospital mental yang berdekatan supaya dia tidak mengancam nyawa orang ramai.

Anonymous said...

Woi barua 11:30 AM ternakan sifu kafir harbi banglo terlajak diskaun 66 skandal , sejak bila ajaran Zionis dan Komunis menjadi sebahagian dari ajaran Islam?

Penyakit mental kamu itu jangan libatkan orang lain. Lebih baik kamu duduk diam-diam gila seorang diri di bawah katil!

Anonymous said...

Tiada perbezaan antara professor kangkung dan babi ternakan sifu banglo terlajak diskaun kerana semuanya makan dedak sama ada cap dacing atau cap roket !

Anonymous said...

Wah barua-barua DA-Pig meroyan sakan apabila mengetahui PAS mempunyai potensi untuk memenangi PRU 14.

Habislah barua-barua dedak roket, lepas PRU 14 boleh mohon jawatan jaga parking haram..

Meminjam ketawa barua dedak roket:

Hehehekikikihahahakahkahkah. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Memang sah barua dedak roket keturunan langsuir dan pontianak !

Budak kampung Selatan said...

Pas x kan jadi kuat berpengaruh dan vokal kalau...dlm parlimen jadi pasu bunga..insaf dan sedarlah dari mimpi ..kembalilah ke alam nyata!

ikan said...

“goreng Ustaz goreng, meniaga agama lebih menguntungkan daripada berniaga karbon kredit dan balak serta alat kosmetik”.

Anonymous said...

Barua dedak cap roket 2:17 PM sepatutnya menasihat pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak termasuklah sifu banglo, MahaFiraun, kak jah dan Mike Selfie Dada Amoi yang suka bercakap pong pang pong pang dalam parlimen dan di hadapan rakyat konon mereka menentang rasuah, salah laku dan salah guna kuasa sedangkan parti mereka sendiri terlibat dalam pelbagai skandal yang amat merugikan rakyat dan negara seperti:

(1) Skandal tanah rakyat dan kerajaan.

(2) Skandal projek kroni yang tidak mendapat kelulusan jabatan alam sekitar sehingga menyebabkan banjir kilat dan tanah runtuh dan kematian rakyat.

(3) Skandal merobohkan berpuluh kampung Melayu Islam.

(4) Skandal kertas kerja

(5) Skandal terowong

(6) Skandal lombong pasir

(7) Skandal banglo terlajak diskaun

(8) Dll

Bahkan tanpa merasa malu dan segan, pemimpin-pemimpin sekular liberal dan kafir ini pong pang pong pang menafikan hak umat Islam dan menghina, mempertikai, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam walaupun ajaran Islam diamalkan oleh umat Islam sahaja.

Jika barua-barua dedak cap roket mendakwa PAS adalah pasu bunga maka sesungguhnya PAS adalah jauh lebih baik dari Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig yang menjadi tumbuhan parasit memusnahkan alam sekitar kerana pasu bunga menyokong dan menampung kehidupan pokok-pokok bunga yang menjadi hiasan dunia memberikan ketenangan hati kepada manusia.

Anonymous said...

Jika dibuat perbandingan antara pemimpin-pemimpin parti Islam PAS dan pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig, kita akan dapati:

(1) pemimpin-pemimpin parti Islam PAS mempunyai rekod perkhidmatan yang bersih dari rasuah, salah guna kuasa dan salah laku. Bukti: SPRM tidak pernah mendakwa pemimpin-pemimpin PAS.

(2) pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig terlibat dalam rasuah, salah guna kuasa dan salah laku melalui pelbagai skandal yang amat merugikan rakyat dan negara dan sebilangan pemimpin-pemimpin tersebut telah disiasat dan didakwa oleh SPRM.

Sifu banglo terlajak diskaun pun sedang terketar lutut menghadapi perbicaraan dalam mahkamah kerana dakwaan rasuah dll.

Bahkan pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Kita boleh bayangkan apa akan berlaku jika Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig memenangi PRU 14 dan memerintah negara ini.

Oleh sebab itu, marilah kita semua umat Islam menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU 14 dan menolak semua parti sekular, liberal dan kafir harbi kerana mereka menentang dan menghina Islam.

Anonymous said...


Apabila orang politik beri pandangan begitu, boleh lagi di terima.

Tetapi apabila se orang Penganalisis politik, Prof Madya pulak ... tepuk dahi lah.

Itu politik zaman atok nenek boleh lah pakai ...

Sebaik-baik nya PAS BERKECUALI sahaja semasa PRU nanti.

Hadi tak terjawab soalan Mahathir, siapa pilihan PM parti suci ?

Dalam parti suci mengaku kuat, parti suci boleh berkecuali..?

Pi mampus lah PAS..

Budak kampung Selatan said...

Sedap je tuduh orang..ke mmng budaya walaun mengkafirkan orang lain? Mana bukti tuduhan2 tu? Kalau setakat tulis senarai tapi x ada satu bukti pun..baik x payah..buat tambah dosa je . Sbb tu pas selalu dikaitkan dengan budaya takfiri dan fitnah..spin dan u turn dh x boleh hitung banyak mana dah.

Tapi hujah terakhir ko tu paling memeranjatkan aku..harap2 bukan semua walaun berfikiran macam ko..pilih pasu bunga sbg wakil ke parlimen..kalau nk bunga ..tenangkan jiwa..pergi la ke taman..lagi banyak bunga..klu nk lebih tenang..pergi surau dan masjid pn x pe..parlimen bukan tempat pasu bunga..lebih2 lagi bunga yg selalu layu(sebut ponteng)..

Anonymous said...

Barua dedak DA-Pig 3:01 PM,

Wah Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig sedang kecut perut apabila PRU14 semakin hampir!

Komen kamu itu jelas menunjukkan kamu dan Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig percaya PAS akan memenangi PRU14 maka dengan muka tak malu kamu mohon PAS BERKECUALI sahaja semasa PRU nanti.

Kajian-kajian terbaru juga menunjukkan umat Islam akan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam kerana PAS dan ulama Islam memperjuangkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam.

Kita mengucapkan sayonara, goodbye dan adios kepada Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig !

Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig boleh BELAHHHH kerana menentang dan menghina Islam!

Anonymous said...

Sape yg LEBIH babi ni..DAPIG ke PIGS?

Anonymous said...

Hahaha..babi mengata orang babi hahaha

Budak kampung Selatan said...

Nampak kuat dan ramai dlm ceramah...tapi x penah menang banyak kalau bersendirian...tlg semak fakta tuan, supaya tak taksub dan terfana sangat dengan kekuatan dan crowd quantity

Anonymous said...

Barua dedak 3:08 PM ternakan DA-Pig,

(1) Kamu menulis Sedap je tuduh orang..ke mmng budaya walaun mengkafirkan orang lain?

Jawapan kita:

Kita tidak pernah mengkafirkan orang. Allah dan RasulNya telah menentukan bahawa sesiapa sahaja yang menentang, mempertikai, menafikan , menghina, mempermainkan, memburuk-burukkan atau memfitnah ajaran Islam yang terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah, maka sesungguhnya sesungguhnya orang tersebut telah membatalkan imannya sendiri atau murtad.

Sebagai contoh: Hudud terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah. Jika seseorang menentang, mempertikai, menafikan , menghina, mempermainkan, memburuk-burukkan atau memfitnah Hudud, maka dia telah membatalkan iman kamu sendiri (murtad) !

(2) Kamu menulis Mana bukti tuduhan2 tu? Kalau setakat tulis senarai tapi x ada satu bukti pun

Jawapan kita:

Bukankah selama ini barua-barua dan pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig telah mencipta pelbagai dakwaan karut tanpa sebarang bukti terhadap parti Islam PAS pimpinan ulama Islam? Dan hujah bodoh berlapis mereka ialah PAS (kononnya) bersalah kerana tidak menyaman mereka.

Maka dengan menggunakan hujah bodoh berlapis-lapis barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig , maka semua skandal Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig adalah benar kerana Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig tidak menyaman sumber maklumat tersebut !

(3) Kamu menulis baik x payah..buat tambah dosa je .

Jawapan kita:

Adakah kamu tahu erti 'dosa'?

Adakah tindakan barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig memfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS tidak berdosa?

Adakah tindakan kamu menyokong Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig yang telah menghina Islam tidak berdosa?

Adakah tindakan menentang dan menghina perjuangan parti Islam PAS dan ulama Islam untuk menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam tidak berdosa?

(4) Kamu menulis Tapi hujah terakhir ko tu paling memeranjatkan aku.

Jawapan kita:

Komen kamu jelas menunjukkan kamu bersekolah setakat tadika sahaja kerana kamu tidak memahami maksud yang tersurat dan maksud yang tersirat. Kamu hanya mampu membaca dan memahami sesuatu secara cetek maka tidak hairanlah kamu mudah dikencing oleh pemimpin sekular, liberal dan kafir harbi.

Anonymous said...



Da-Pig dan PIGS (Pan In Garbage Shits) adalah ibarat towkay dedak roket dengan khadam dedaknya yang sentiasa menjawab "Yes boss!" apabila towkay dedak roket mengarahkan PIGS buat kerja kotor untuk memfitnah, memaki hamun dan menghina ulama Islam dan parti Islam!!

Bila makan dedak sifu banglo terlajak diskaun, semua barua DA-Pig jadi bodoh berlapis-lapis tidak tahu 'dosa dan pahala' atau'buruk dan baik' semua dilanggar dan disondolnya seperti bab* hutan.

Anonymous said...


Barua dedak DA-Pig 11:21 AM, 11:27 AM dinamakan 'BABI' kerana dia telah memBABIkan orang yang berbeza pendapat dengannya. Ini mencerminkan sikap diktator sifu banglo terlajak diskaun sendiri !

Anonymous said...

PEMBETULAN Komen February 21, 2018 at 3:40 PM:

(1) Kamu menulis Sedap je tuduh orang..ke mmng budaya walaun mengkafirkan orang lain?

Jawapan kita:

Kita tidak pernah mengkafirkan orang. Allah dan RasulNya telah menentukan bahawa sesiapa sahaja yang menentang, mempertikai, menafikan , menghina, mempermainkan, memburuk-burukkan atau memfitnah ajaran Islam yang terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah, maka sesungguhnya sesungguhnya orang tersebut telah membatalkan imannya sendiri atau murtad.

Sebagai contoh: Hudud terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah. Jika seseorang menentang, mempertikai, menafikan , menghina, mempermainkan, memburuk-burukkan atau memfitnah Hudud, maka dia telah membatalkan iman dia sendiri (murtad) !

Budak kampung Selatan said...

Hehehe...jawapan stended walaun bila kena asak...dulu masa kawan dgn DAP x de la citer pasal sekular..liberal..kafir harbi..dosa pahala bagai..siap peluk lagi...
Skrg dh u turn plak bila tak berjaya tarbiahkan DAP dengan istikomah...lepas tu baruakan orang yg x sokong/keluar dari pas (baca parti politik) sebab nk teruskan legasi tgna...pada hal..dia la jugak yg halau geng2 Amanah ni...aku nk tanya ko sape dikalangan geng pas skrg ni yg pernah kene sembur dgn fru dlu?siapa yg pernah masuk penjara kerana mampertahankan pas? Siapa yg pernah di hina dan dimalukan? X de kan? Semua pimpinan yg ada sekarang ni anak2 matang dan sejahtera(baca anak2 manja)..aku paling meluat dgn orang2 yg banyak bagi alasan2 bodoh dan salahkan orang lain atas kelemahan diri sendiri...cuba ko tepuk air dlm dulang..agak2 kena x muka sendiri? 1 jari yg ko tudingkan pada orang lain..4 jari lagi menuding diri kamu sendiri..cuba2 cerminkan muka ko yg herot tu sebelum kata muka orang lain senget..
Tu belum cerita matang sejahtera (baca bercumbu2) dengan bn..aishhh..
Aku rasa dengan akhlak yg ko dan geng2 ko tunjukkan hari ni yg lansung x bertoleransi dgn orang2 cina yang x sekufu dengan ko bukan saja menjauhkan kafir dengan islam malah menunjukkan sikap "aku sahaja yang betul" yg tak akan membawa ko ke mana2

Anonymous said...

Mana hududnya? Letih dah tunggu lobai asyik montennnggg memanjang..hudud kemana ruu355 kemana

Anonymous said...

Owh engkau x tau eh makna dia? Pas-Ikatan Gagasan Sejahtera (PIGS)..engkau ni sengal sket eh..hujah ko kiddo lah

Anonymous said...

Barua ternakan parti kafir harbi DA-Pig 4:08 PM<

(1) Kamu menulis Hehehe...jawapan stended walaun bila kena asak...dulu masa kawan dgn DAP x de la citer pasal sekular..liberal..kafir harbi..dosa pahala bagai..siap peluk lagi...

Jawapan kita

Komen kamu jelas menunjukkan kamu jahil tidak memahami erti 'Tahaaluf'.

Nabi Muhammad s.a.w. telah mengadakan tahaaluf (kerjasama / perjanjian) dengan puak-puak kafir termasuklah puak Yahudi di Madinah dan tahaaluf dengan puak Yahudi terbatal apabila puak Yahudi memusuhi agama Islam dan umat Islam. Bahkan Nabi Muhammad. s.a.w dan tentera Islam telah memerangi puak Yahudi yang cuba memusnahkan agama Islam dan umat Islam.

Parti Islam PAS pimpinan ulama Islam telah mengadakan tahaaluf (kerjasama / perjanjian) dengan parti kafir untuk menumbangkan BN dengan syarat parti kafir tersebut menghormati agama Islam dan hak umat Islam.

Apabila parti kafir tersebut berubah menjadi parti kafir harbi yang memusuhi agama Islam dan umat Islam secara terbuka maka terbatalah tahaaluf (kerjasama / perjanjian) antara PAS dan parti kafir harbi tersebut.

(2) Kamu menulis Tu belum cerita matang sejahtera (baca bercumbu2) dengan bn..aishhh..

Jawapan kita:

Parti Islam PAS pimpinan ulama Islam telah mengisytiharkan PAS akan bertanding di seluruh negara menentang PH dan BN (termasuk UMNO). Bahkan Barisan Nasional (BN) menganggap ancaman utamanya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) adalah PAS dan bukan pakatan harapan.

Ini bererti:

(1) PAS bukan khadam UMNO dan tiada kerjasama antara PAS dan UMNO !

(2) PH diramalkan kalah dalam PRU14.

(3) Kamu menulis ....bla...bla...bla ...bla... .

Jawapan kita:

Semakin banyak kamu menulis komen merapu, semakin banyak kebodohan dan fitnah kamu terdedah. Tolonglah simpan sedikit kebodohan kamu jangan dedahkan semua kebodohan kamu ! Kita tak mahu membuang masa melayan pesakit mental seperti kamu !

Kesimpulannya ialah kita tidak perlu melayan dakwaan-dakwaan kamu yang bersifat karut-marut yang tidak berasas ! Kamu mengidap sakit mental kerana bersikap anti-sosial yang melampau!

Anonymous said...

Barua dedak 4:19 PM ternakan parti kafir harbi menulis Owh engkau x tau eh makna dia? Pas-Ikatan Gagasan Sejahtera (PIGS)..engkau ni sengal sket eh..hujah ko kiddo lah

Jawapan kita:

Istilah Pas-Ikatan Gagasan Sejahtera tidak wujud kerana PAS adalah komponen Ikatan Gagasan Sejahtera maka PIGS tidak wujud sama sekali. Ini bererti otak kamulah yang sangat sengal.

Kita cabar kamu buktikan PIGS wujud menggunakan data ROS ! Aku tunggu di sini untuk melihat bukti data ROS !

PIGS hanya wujud dalam khayalan otak sengal pemimpin-pemimpin parti kuali yang menjadi khadam DA-Pig yang menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Tau pulak dia marah ye..ingat macho sangat..rupanya dlm hati ada taman..taman pasu bunga lah tapinya

Anonymous said...

Barua 4:13 PM ternakan parti kafir harbi DA-Pig menulis Mana hududnya? Letih dah tunggu lobai asyik montennnggg memanjang..hudud kemana ruu355 kemana

Jawapan kita:

Sepatutnya kamu ini bertanya mengapa boss-boss kamu yang terdiri dari pemimpin munafik sekular liberal dan kafir harbi asyik menentang, menghina, memfitnah dan memburuk-burukkan memanjang ajaran Islam seperti Hudud dan RUU 355 untuk menakut-nakutkan umat Islam dan orang kafir sedangkan ajaran Islam seperti Hudud dan RUU 355 adalah untuk umat Islam sahaja.

Budak kampung Selatan said...

Blablabla..hahaha...malas nk jawab la tu..cuba tunjukkan kat kami yg ni mana kebodohan dan fitnah dlm blablabla tu...bila dh x de hujah..serang peribadi...huhuhu...sadis betul

Anonymous said...

Eh..cuba ko cek balik hansap persidangan parlimen berkenaan ruu355..bukan geng2 ph ni ke yg minta sangat2 ydp dewan percepatkan perbahasan ruu355 supaya dapat dibentangkan..diundi dan kemudiannya di luluskan ... tapi geng2 pasu bunga buat apa? Matang sejahteraaa saje kat situ ..langsung x fight ke..bangun menminta usul ke.. padahal masa masih banyak lagi...takut ke padahal ahli dewan dari sebelah pas dan umno..mungkin juga ph akan mengundi jika betul ruu355 ni selepas di bahaskan akan memuaskan hati semua?..ke mmng ada niat nk jadikan ruu355 ni bahan ..ye la macam yg ko buat skrg ni..menggunakan ruu355 political milage? Aishhh

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig telah lama menentang pindaan RUU 355 secara terbuka sebelum pindaan RUU ini dibentangkan di parlimen maka secara logiknya puak sekular liberal dan kafir harbi ini akan menentang RUU 355 dalam parlimen berdasarkan kecenderungan puak tersebut sendiri.

Kebenaran untuk melakukan perbahasan dan undian RUU 355 adalah bidang kuasa speaker parlimen bukan PAS.

Maka tindakan barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan DA-Pig menyalahkan PAS adalah tindakan berniat jahat dan berunsur fitnah.

RUU 355 berjaya mendedahkan sikap munafik Pakatan Haprak dan DA-Pig yang menentang ajaran Islam dan hak umat Islam.

Alhamdulillah PAS berjaya membentang pindaan RUU 355 di parlimen walaupun puak sekular liberal dan kafir harbi mengalami 'histeria' dalam parlimen.

Anonymous said...

Aku x nmpak mana munafiknya bila minta dipercepatkan...tapi aku nampak kemunafikan itu bila dh diberi peluang...tapi x digunakan kesempatan yg ada .. pembentangan apa jika selalu dipinda2 kemudian menuduh dan meletakkan kesalahan sendiri ke atas orang lain..itu baru munafik!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails