Wednesday, February 28, 2018

7 Perkara Untuk Hajjah Neelofa Dari Mufti W/Persekutuan.




KONTROVERSI pelancaran koleksi terbaharu hijab jenama Naelofar Hijab di salah sebuah kelab malam terkemuka di ibu kota mendapat perhatian Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri.
Dr. Zulkifli telah memuat naik sekeping gambar beliau sedang menulis surat terbuka buat personaliti popular dan juga pengasas jenama tudung tersebut, iaitu Hajjah Neelofa Mohd. Noor atau Neelofa.
Gambar itu telah dikongsi oleh Zulkifli sendiri menerusi laman Facebook dan Twitter rasminya pada Selasa beserta satu kapsyen seakan-akan ‘memerli’ pengacara wanita berusia 29 tahun itu.
“Menulis surat terbuka untuk Hajjah Neelofa. Untuk muhasabah bersama,” tulis beliau menerusi entri berkenaan.
Namun apa yang menarik perhatian mengenai entri tersebut adalah isi kandungan surat tersebut yang dikatakan ‘makan dalam’!

Menerusi surat tersebut, Zulkifli menyatakan bahawa hijab merupakan salah satu bentuk pemuliaan terhadap wanita yang telah disyariatkan dalam Islam.
Selain itu, beliau juga meluahkan rasa khuatir terhadap isu yang berlaku itu kerana ia boleh boleh menjurus ke arah perkara negatif.
Rata-rata antara mereka yang membaca coretan tersebut tersentuh dengan penulisan ditulis oleh mufti tersebut.
Selain itu, mereka juga mengucapkan terima kasih kepada atas keprihatinan mufti berkenaan dalam usaha mengatasi isu tersebut.
Sehingga kini, perkongsian tersebut telah disambut baik oleh netizen yang rata-ratanya memberikan pujian atas teguran berhemah seorang mufti kepada selebriti berhijab.
Sementara itu, apabila diasak pertanyaan oleh wartawan hari ini mengenai kontroversi tersebut, Neelofa berkata dia tidak lagi mempedulikan kata-kata nista orang luar tentang dirinya.
Tidak bolehlah begitu. Sebagai seorang personaliti popular, apa sahaja kelakuan anda pasti menjadi perhatian masyarakat. Jadi apa salahnya tunjukkan moral yang baik? – MYNEWSHUB.CC/AM

Iklan:
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Dikehendaki segera!!
Tukang gunting lelaki,

Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
  • Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
  • Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
  • Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 
Kelebihan / Kemudahan 
  • Majikan yang prihatin 
  • komisyen dan gaji terjamin. 
  • lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
  • oleh ramai penduduk. 
  • Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
  • kedai berhawa dingin. 
Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321

12 comments:

Anonymous said...

Ketawa mengalahkan langsuir dan pontianak. Menari seperti perempuan murahan. Mak bapak tak malukah?

Memakai tudung menutup aurat adalah kewajipan wanita untuk menjaga kehormatan mereka sendiri.

Malangnya sebilangan wanita jahil memakai tudung sambil memeluk jantan keparat.

Tindakan manusia jahil murakkab yang amat mementingkan wang berbanding dengan ajaran Islam.

Kalau aktivis wanita parti kafir harbi DA-Pig minum arak, menari, berpeluk dengan jantan China celup Melayu dan .... , kita fahamlah sebab sifu evangelis banglo terlajak diskaun 66 skandal dan barua-barua sondol dedak roket memang suka mempromosi dan membela aktiviti maksiat dan sesat.

Ostad-ostad parti PANIPU pun dua kali lima dengan sifu evangelis. Bika dapat dedak cap roket, semua yang haram jadi halal.

Ptui !

Anonymous said...


Setuju dengan komen ini..February 28, 2018 at 8:38 AM

Anonymous said...

Inilah liberal aekular yg mejadi pegangan Pakatan Harapan

Anonymous said...

Shariah, institusi ugama, gerakan Islam seperti PAS, Jamaat Tabligh dan Isma dibenci. Hak Murtad disanjungi.

Itulah Pakatan Harapan

Pengerusi PKR Sarawak Bela 4 Muslim Yang Mahu Murtad

AIDCNews -26/02/18 –Firma guaman Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian telah menyediakan peguam untuk mewakili empat orang muslim yang mahu murtad daripada agama Islam.

Melalui firma guaman Baru Bian Advocates And Solicitors, Pengerusi PKR Sarawak itu telah membekalkan peguam bagi mewakili keempat-empat muslim berkenaan.

“Esok Mahkamah Persekutuan akan membuat keputusan berkaitan Rayuan 4 orang Islam yang mahu murtad.

“Mahkamah Persekutuan akan menentukan sama ada mahkamah syariah mempunyai bidang kuasa terhadap permohonan keluar Islam atau sebaliknya.

“Kesemua perayu diwakili oleh firma guaman Baru Bian.

“Kita bakal saksikan samada gerakan evangelis ini berjaya mempengaruhi mahkamah sivil atau tidak.

“Sama-sama kita berdoa agar kemenangan berpihak kepada umat Islam,”kata Azlan Ahmad dalam Facebook.

Menurut Azlan, Pengerusi PKR Sarawak itu boleh dianggap ketua gerakan evangelis di negeri itu berdasarkan enam modus operandi yang dilakukannya.

❗ Menggunakan pentas politik (beliau merupakan ADUN Ba’kelalan dan Pengerusi PKR Sarawak) dalam menyebarkan ajaran Kristian.

❗ Menawarkan bantuan guaman secara percuma bagi orang Islam yang mahu MURTAD (keluar dari Islam).

❗ MEMBANTAH tindakan KDN yang menyekat kemasukan 30,000 naskhah Bible Versi Bahasa Melayu ke Sarawak.

❗ Beliau antara individu yang memperjuangkan Kalimah ALLAH digunakan oleh penganut Kristian Malaysia.

❗ Menerbitkan buku berjudul “LONG AWAKENING” yang intipatinya secara terangan memuji ISRAEL.

❗ Pasukan Evangelis beliau bercita-cita mahu menjadikan Malaysia Sebuah Negara Kristian.

Reply

Anonymous said...

http://ww1.utusan.com.my/utusan/Parlimen/20140612/pa_05/Koo-Ham-mahu-umat-Islam-hormati-murtad?t=123

Khoo Ham Mahu Umat Islam Hormati Murtad

KUALA LUMPUR 11 Jun - Seorang wakil rakyat DAP hari ini mencetuskan kontroversi apabila meminta umat Islam di negara ini menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu.

Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) berkata, perkara itu berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

"Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

"Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka, yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan," katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

Sementara itu, Khoo Ham yang juga Pengerusi DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

Beliau juga meminta supaya penjaga yang mendapat hak jagaan diberi kebebasan mendidik kanak-kanak berusia 18 tahun mengikut agama yang dianutinya berdasarkan peruntukan Perkara 12(3) dan 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

"Perkara ini jelas supaya tidak ada perbalahan, jika sudah capai usia 18 tahun, kanak-kanak itu bebas menganut agama seperti yang dijamin oleh Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan," katanya.

Dalam pada itu, Khoo Ham turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah.

"Saya berasa tidak selesa apabila Ahli Sunnah Wal Jamaah dan Syiah tidak bersependapat dan saya tidak setuju tindakan undang-undang terhadap

Anonymous said...

erniaga Tudung Di Tempat Yang Haram, Haramlah Jadinya” - Mufti Perak

TALING JAYA: Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menasihatkan selebriti, Neelofa supaya bertaubat susulan tindakannya menganjurkan majlis pelancaran tudung di sebuah kelab malam terkemuka di ibu negara pada Isnin.


Malah Harussani turut menasihatkan semua pengunjung beragama Islam yang hadir pada majlis itu untuk sama-sama bertaubat kerana mendekati tempat maksiat.

“Kalau dah tempat tu ada tari-menari dan kelab malam, selalunya ia adalah tempat maksiat. Maka, ia tidak seharusnya dikunjungi oleh sesiapa pun yang beragama Islam.

“Walau apapun tujuannya sama ada ia untuk berniaga atau mempromosikan barangan... tetap tidak boleh,” katanya kepada mStar Online pada Selasa.



Harussani Zakaria.
Harussani berpandangan bahawa tindakan umat Islam ‘menghidupkan’ kelab malam dengan penganjuran majlis sebagai bersubahat dengan tempat maksiat.

“Haram hukumnya. Dia bersubahatlah kerana ‘menghidupkan’ kelab malam tu. Berniaga tudung di tempat yang haram, haramlah jadinya,” katanya sambil menegaskan bahawa kelab malam lazimnya merupakan tempat yang tidak baik dan mendorong kepada perbuatan maksiat.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan supaya semua umat Islam perlu berhati-hati dalam mencari sumber pendapatan yang halal.

“Saya nasihatkan supaya kita berhati-hati. Biar kita mencari nafkah secara halal, janganlah kita melibatkan dengan perkara-perkara yang melanggar syarak.

“Wajib dia (Neelofa) bertaubat. Semua, siapa saja yang berada pada majlis itu di kelab malam,” kata Harussani.


Anonymous said...

HARAM UNDI DAP : MUFTI DISARAN KELUARKAN FATWA

By watan on January 25, 2018

Mufti-mufti di negara ini disarankan supaya mengeluarkan fatwa berhubung hukum bagi umat Islam mengundi, menyokong dan membantu DAP yang membawa agenda perjuangan sekularisme serta anti Islam.

Felo Kanan Institiut Kajian Strategik Islam Malaysia (IKSIM), Engku Ahmad Fadzil Engku Ali, berkata seharusnya pihak berautoriti mengeluarkan fatwa yang menepati undang- undang Islam.

Beliau berkata, fatwa daripada para mufti amat penting bagi memastikan tidak berlaku kecelaruan dan kacau bilau dalam masyarakat kerana umat Islam perlu hormat dan memperakui fatwa dikeluarkan.

“Saya menyeru agar ‘Ashaabus Samaahah’ para mufti dibekalkan fakta-fakta dan data yang mencukupi agar mereka boleh mengeluarkan suatu fatwa yang menepati undang-undang Islam lebih-lebih lagi ianya tidak semestinya melibatkan parti DAP sahaja, tetapi bakal melibatkan aktiviti mengundi, menyokong dan membantu mana-mana individu atau parti-parti politik lain yang berhasrat menggunakan undi, sokongan dan bantuan yang diberikan kepada mereka bagi tujuan-tujuan yang bercanggah dengan tuntutan agama Islam.

“Fatwa daripada para mufti sangat penting kerana bukan semua orang, hatta para ilmuan dan pakar agama berada pada posisi boleh mengeluarkan pendapat yang boleh diangkat sebagai fatwa.

“Oleh kerana perbuatan mengundi, menyokong dan membantu DAP juga menimbulkan isu pelanggaran undang-undang, termasuk isu membantu atau mendiamkan kesalahan-kesalahan jenayah, maka saya menyeru agar pihak polis dan Jabatan Peguam Negara dapat membuat siasatan dan penilaian terpeinci lebih-lebih lagi berkaitan desas-desus yang mengaitkan antara parti tersebut atau aktivis DAP dengan RECS (Radical Evangelist Christian State).

“Di dalam Kertas Laporan Tragedi berdarah 13hb Mei 1969 yang dikeluarkan oleh MAGERAN, tindakan2 berbentuk hasutan yang dilakukan oleh parti DAP telah dikenalpasti sebagai salah satu punca utama tragedi rusuhan kaum yang kita harap tidak perlu berulang lagi di negara berbilang bangsa dan agama seperti Malaysia ini,” katanya dalam satu tulisan sebagai respon terhadap kenyataan Dr Zamihan Mat Zin al-Ghari yang mengharamkan umat Islam mengundi DAP.

Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWAJA) itu Sabtu lalu, dalam satu wawancara eksklusif ‘Sembang Watan-Online’ menyifatkan haram bagi umat Islam, menyokong, membantu dan mengundi DAP yang jelas anti Islam.

Sementara itu, Engku Ahmad Fadzil yang juga pendakwah bebas meminta pihak berkuasa membuka kertas siasatan terhadap salah laku DAP yang bertentangan perundangan negara, serta Majlis Fatwa dapat menganalisa isu berkenaan dari sudut hukum agama.

http://watan-online.com/haram-undi-dap-mufti-disaran-keluarkan-fatwa/

Anonymous said...



Ini lah masalah kau orang. Bila ulama yang tegur seseorang kau orang tak fikir pun teguran tersebut untuk diri kita juga.

Baca dengan hati yang bersih.. "Menulis surat terbuka untuk Hajjah Neelofa. Untuk muhasabah bersama,” tulis beliau menerusi entri berkenaan...

Jangan lah nak kutuk dan ingat hanya Hajjah Neelofa..

Yang selalu guna fatwa dan Quran hanya pada satu pihak sahaja ialah Lobai parti suci.. Yang Quran kata pada diri sendiri pada Lobai-Lobai semua nya yang baik-baik.. Yang ikhlas berjuang dan yang ikut Islam semua nya Lobai.

Ayat apa pun samada yang baik atau yang tidak mengenai sikap orang Islam apabila di rujuk adalah untuk semua orang Islam di dunia ini.

Jika kita berpegang pada kenyataan tersebut dan menganggap Neelofa saudara se Islam kita terima lah teguran itu pada kita juga. Baru lah datang kesedaran untuk menolong sekurang-kurangnya doa kan yang terbaik.

Wallahualam.

Anonymous said...

Wah barua sondol dedak roket berlagak 'suci' membela maksiat sedangkan selama ini barua-barua
sondol dedak roket inilah yang menjaja fitnah memaki hamun ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS yang berjuang menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam.

Kita semua memahami teguran mufti secara halus yang mengandungi nasihat untuk towkay tudung dan orang ramai.

Kita sebagai umat Islam mengamalkan amar makruf nahi munkar dengan tangan, mulut dan hati sebab kita bukan barua sondol dedak roket dan sifu evangelis yang sentiasa membela kemungkaran dan kesesatan sepertu festival arak, LGBT, atheis dll.

Abe kb said...

Ayat tidak hiraukan apa orang luar kata tu seolah olah tidak hirau nasihat mufti rezeki semua pemberian allah jangan sampai allah tarik rezeki kita.

Anonymous said...


Adakah hanya wanita yang ke mesjid sahaja yang mesti atau boleh bertudung.. ?

Adakah hanya wanita tertentu sahaja yang boleh bertudung kerana mereka mulia ? Mulia kah wanita yang bela lembu dalan kondominium ?

Bukankah wanita yang terlibat skandal di Bali juga bertudung ?

Jika hijab merupakan salah satu bentuk pemuliaan terhadap wanita yang telah disyariatkan dalam Islam, macamana wanita contoh di atas termasuk lain-lain yang tipu package perkahwinan dan percutian ke Korea?

Jika Neelofa dapat menjual 5 tudung di tempat itu bukan kah dia telah berjaya membuat sesuatu yang janggal. Rasullullah saw berdakwah di tempat yang penuh dengan berhala.. kenapa Neelofa di tegur kerana mempromosi tudung nya di situ?

Di sini lah kita tahu parti suci hanya mampu berdakwah dengan orang UMNO sahaja... (kerana dapat dedak jugak lah) bukan dengan MCA apa lagi DAP.

AMANAH beramal dengan Islam dan berpendirian dengan Islam di saksikan oleh DAP ..

Neelofa tak perlu bimbang atau tertekan kerana jika Neelofa salah maka teguhlah juga Fesyen Muslimat yang di taja oleh isteri MO1.. Yang tentu bukan wanita yang mulia kerana tak pakai tudung.

Wallahualam

Anonymous said...

Neelofa cakap macam itu sebelum Mufti buat surat terbuka..

Rezeki kena tarik boleh lagi terima... Tapi rezeki yang di tambah dengan Dedak... kena lah taubat..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails