Wednesday, November 08, 2017

Kit Siang Di Sini, Bukan Bersaama Mangsa Banjir..


bnbbc– Dalam keadaan rakyat di Pulau Pinang dan Kedah memerlukan pertolongan, pemimpin PH lebih sibuk dengan perarakan memperingati Anwar Ibrahim 1000 hari di penjara.
Mereka membuat perarakan bermula daripada bangunan Parlimen ke Dataran Merdeka, dan seperti biasa acara akan dipenuhi dengan ucapan daripada pemimpin pembangkang. Lebih malang apabila Penasihat DAP Lim Kit Siang turut serta di saat anaknya Lim Guan Eng baru kelmarin menitis air mata dengan musibah banjir di Pulau Pinang.
 LSS – Tengok perbezaan bila negeri yang ditadbir oleh musuhnya banjir teruk, dia merebut-rebut ke sana mahu “selamatkan Kelantan” dan memberi publisiti keadaan teruk di sana.
Sementara mereka yang hadir menyertai perarakan tersebut terus ditipu dengan pembohongan yang menyatakan Anwar adalah tahanan politik kononnya permainan UMNO dan BN untuk terus kekal sebagai pemerintah. 
Dalam facebook live yang dimuat turun oleh DAP, ternyata rakyat sangat marah apabila pemimpin PH membuang masa untuk membuat hari mengingati Anwar di saat rakyat berhadapan waktu genting terutama yang tinggal di kawasan banjir yang sebelum ini paras airnya berada pada ketinggian sehingga tiga ke empat meter.
Antaranya, Peter Ash berkata penjara ‘rasanya penjara tak kena banjir’.
Manakala Pat blalang berkata people in Penang and Kedah need ur attention! (rakyat di Pulau Pinang dan Kedah perlukan bantuan!)
Ini bermakna rakyat sendiri boleh memikirkan keresahan penduduk yang dilanda banjir, sedangkan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail masih sibuk berarak dengan berbaju berwarna merah sambil memegang kipas berwarna biru, diikuti puak-puak yang lain di dalam perarakan ketika Dewan Rakyat masih bersidang.
Selain Kit Siang, Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok turut hadir manakala majoriti yang lain adalah pemimpin PKR dan PAN. Jelas DAP tetap mahu menunjukkan kasih sayang parti itu kepada Anwar.
Wan Azizah ketika berarak sempat berkata beliau rasa bersyukur dan gembira apabila ramai yang turut berarak bersamanya mengingati Anwar tanpa sedikitpun memikirkan keluhan rakyat kini yang terpaksa berhadapan dengan banjir. Barangkali Guan Eng jika Pulau Pinang tidak dilanda banjir beliau tentu akan turut serta.
Kasihan Ketua Menteri itu yang terkontang-kanting sendirian sehingga akhirnya meminta bantuan daripada Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.
Persoalan utama, di mana pemimpin pembangkang yang selama ini kononnya bersama-sama mahu membela tetapi akhirnya Anwar juga dipuja seperti dewa sehingga membuat hari memperingatinya dalam masa yang sama melupakan kesusahan rakyat di Pulau Pinang dan Kedah. (AIDCNEWS)



Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat. Begitu juga mengenai kerja petik buah.

5 comments:

Anonymous said...

KAMI AHLUL PAN AMAT BERCUKUR KERANA RUMAH BAN-GELO ABUYA SIFOO RUMAH TERLAJAK DISKAUN TAK TENGGELAM. BIAR RUMAH ORANG LAIN TENGGELAN JANGAN MAQAM WALI AL RUKITI KAMI TENGGELAM.

DAP MENANG RAKYAT BERENANG TETAPI PAN SENANG.

http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

SEBAGAI AHLI PAN, KALAU DIKUTUK ORANG LAIN TAK MENGAPA, JANGAN KUTUK ABUYA PAN YAKNI ABUYA SIFOO RUKITI AL PENANG BANJIRI. BIAR RUMAH ORANG LAIN TUNGGULAM JANGAN RUMAH ABUYA YG DIBELI HARGA TERLAJAK DISKAUN TUNGGULAM. ITU SEBEB KAMI TAK PEDULI MANGSA BANJIR HATTA MAT SABU DAN MUJAHID PUN ORANG PENANG.


Bukti hati PAN panas meletup sebab DAP dikutuk. Biar keturunan dihina jangan DAP dihina. Itulah janji taat setia Khadam UG kami. buktinya video dari Ismaweb ada dibawah

http://www.ismaweb.net/2017/10/video-pemimpin-pan-tidak-puas-hati-dap-kena-kutuk/

VIDEO | Pemimpin PAN tidak puas hati DAP kena kutuk


Wacana Isu Semasa dan Perundangan Peringkat Negeri Selangor telah berlangsung pada 29 September 2017 di Dewan Seminar Masjid Tengku Ampuan Jemaah, Bukit Jelutong.


Anonymous said...

Masalahnya kepimpinan PAN tak berkaliber macam pemimpin PAN Kelantan. Boleh mimpi jumpa Allayarham Tuan Guru seperti diakui beliau, Berkuasa 10 x seperti diakui oleh Wan Rahim, Ada sumbu pelita jimat minyak. Lebih baik Mike Sabu dan Mujahid berambus bagi saja jawatan kepada Tuan Guru Ben Ten kami.

Dengan penuh Ben 10, Tuan Guru Al SUmbu taruk Tank motor dah transfer air bah dari Pantai Timur ke Penang

Unknown said...

Kesian walaun-walun ni, tak habis lagi cerita banjir!!!.
Kat mesjid pun, cerita banjir jadi bahan propaganda nak buruk-burukkan pihak lawan.

Tengok ni, apa kata budak-budak pasal ustad walaon: https://mforum1.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=1067935&extra=page%3D1

Anonymous said...

Adus forum pulak yg jadi reference. Padan jadi Khadam DAPIGS. Otak kemetot

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails