Sunday, November 05, 2017

Banjir: Guan Eng Minta Bantuan ATM. Mana Sukarelawan DAP?


GEORGETOWN: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, berterima kasih kepada Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi kerana menjawab panggilannya jam 3.30 pagi tadi bagi meminta bantuan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) susulan banjir yang semakin buruk.
"Saya berjaya menghubungi Timbalan Perdana Menteri bagi mendapatkan bantuan.
"Terima kasih kerana jawab panggilan saya hampir jam 3.30 pagi.
"Keadaan semakin genting. Air masih naik, angin masih kuat, air naik antara tiga hingga 3.6 meter melepasi bumbung di Pulau Pinang.
"Pusat pemindahan tiada bekalan elektrik. Pulau Pinang terpaksa minta bantuan ATM," katanya dalam kenyataan, pagi tadi.
Beliau berkata, Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri, berjanji akan menghantar anggota ATM bagi membantu menyelamatkan mangsa banjir di Pulau Pinang.
Guan Eng turut meminta semua pihak bersabar dengan keadaan semasa dan pihaknya akan memastikan bantuan sewajarnya disalurkan.
Beliau turut mengingatkan semua pihak supaya mengutamakan keselamatan.
Hujan lebat sejak pagi semalam menyebabkan hampir semua kawasan di Pulau Pinang dilanda banjir, namun keadaan dilaporkan masih terkawal. (BH)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Mana Sukarelawan DAP?

Terima kasih jawab panggilan 3.30 pagi: Guan Eng



giant-hypermarket

5 Pasaraya Giant Akan Ditutup Serentak 5 November Ini..
Ini Solusi pekerjanya!
Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat. Begitu juga mengenai kerja petik buah.

7 comments:

capriokerr said...

kadang2 bodoh tak dpt di ajar.
SOP bencana alam negara.
hubungi:-

1. ATM
2. POLIS
3. AJENSI KERAJAAN.

Anonymous said...

Haji Cuba bandingkan apa yg dbuat oleh kapir laknat Ni dgn ketua lobai banjir dkelantan dulu. Betapa kapir lebih Tau tanggungjawab

Anonymous said...

Kah Kah Kah..... Sukarelawan DAP sdg di gosok batunya oleh juak2 PAN atau mgkn juga oleh perempuan2 kabaret? . Terpaksalah minta bantuan federal. Teringat lagu taufik...... Awak kat mana? Awak kat mana?

Anonymous said...

Jilako! ini semua kerja lobai2 membalak kat Kelantan sampai Penang kena tempi as ya.

Anonymous said...

Apa pulak Jilako! Ini hujan tanda rahmat Penang ditadbir kalipat Umar abd aziz yg merupakan satu2nya kalipat yg berjaya anjurkan oktober fest. Lobai ado ?

Anonymous said...

Penang sudah beberapa kali dilanda banjir dan tanah runtuh yang meragut nyawa manusia di waktu pemimpin kafir harbi dan munafik sibuk memfitnah kerajaan PAS Kelantan. Apa sudah berlaku pada hutan dan alam sekitar Penang? Cermin diri dulu sebelum memfitnah dan memburuk-burukkan PAS!

Anonymous said...

Jangan dilayan sangat puak-puak lobi merangkap lobai penjilat juboq lim guan eng.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails