Tuesday, May 09, 2017

Sama Perlembagaan PAN-DAP, Di Sini..





 09 MAY 2017
Hasil carian imej untuk parti pan-dap
Hasil carian imej untuk parti pan-dap
RAMAI sedia maklum bahawa pindaan perlembagaan Pertubuhan Pekerja-Pekerja Malaysia yang diputuskan oleh Kongres Luar Biasanya pada 25 Ogos dan 8 September 2015 telah diluluskan oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) pada 1 Oktober 2015.
Pindaan perlembagaan Pertubuhan Pekerja-Pekerja Malaysia ini di antara lainnya menukar nama Pertubuhan Pekerja-Pekerja Malaysia kepada Parti Amanah Negara (PAN) di samping menukar peruntukan lain bagi disesuaikan dengan kehendak para pemimpin barunya.
Malangnya, walaupun setelah lebih setahun setengah PAN beroperasi, ramai yang tertanya-tanya mengapa PAN masih gagal mendedahkan kandungan perlembagaannya untuk pengetahuan seluruh rakyat Malaysia seperti dibuat parti lain.
Saya sendiri telah lama berkesempatan untuk melihat butiran pindaan perlembagaan Pertubuhan Pekerja-Pekerja Malaysia yang diputuskan oleh Kongres Luar Biasanya dan yang telah diluluskan oleh ROS sekali gus menjadi asas pembentukan PAN.
Perkara pertama yang terlintas dalam fikiran saya setelah meneliti butiran Perlembagaan PAN ini adalah betapa dekatnya ia dengan Perlembagaan DAP dan betapa jauhnya ia dengan Perlembagaan PAS sehubungan dengan cara pemilihan pemimpinnya.
  
Mengikut Perlembagaan PAS, pemegang jawatan tertinggi di dalam PAS, iaitu Presiden, Timbalan Presiden dan tiga Naib Presiden PAS, selain 18 Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, hendaklah dipilih oleh Muktamar Tahunan PAS pada setiap dua tahun sekali.
Mengikut Perlembagaan DAP pula, pemegang jawatan tertinggi di dalam DAP, termasuklah Pengerusi, Timbalan Pengerusi, lima Naib Pengerusi, Setiausaha Agung dan Bendahari DAP, hendaklah dilantik oleh 20 Ahli Jawatankuasa Tertinggi Pusat DAP dari kalangan 20 mereka setelah mereka dipilih oleh Kongres Kebangsaan DAP pada setiap tiga tahun sekali.
Meneliti Perlembagaan PAN, ternyata pemegang jawatan tertinggi PAN dipilih mengikut kaedah yang digunakan oleh DAP kerana Perlembagaan PAN memperuntukkan bahawa Presiden, Timbalan Presiden dan tiga Naib Presidennya  hendaklah dilantik oleh 25 Ahli Jawatankuasa Tertingginya dari kalangan 25 mereka setelah mereka dipilih oleh Kongres Kebangsaannya pada setiap tiga tahun sekali.
Apakah persamaan kaedah pemilihan pemimpin tertinggi PAN dengan kaedah pemilihan pemimpin tertinggi  DAP ini adalah satu kebetulan atau dirancang? – HARAKAHDAILY 9/5/2017
PANLemba 2
Hasil carian imej untuk parti pan-dap
Hasil carian imej untuk parti pan-dap
Hasil carian imej untuk parti pan-dap


Lihat: Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?

Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?

5 comments:

Anonymous said...

Agak2nya jika ada persamaan dengan Perlembagaan PAS, Amanah akan dituduh meniru PAS, kot?

Rasa2nya Perlembagaan PAS ada persamaan dengan Perlembagaan UMNO, tak? PAS tiru, ke?

Patutlah Harakah tidak laku lagi... perkara sebegini pun dijadikan bahan berita. Tertanya2 juga, mengapa tak fakuskan pada GST? Kan dalam muktamar hari tu kata haram... Nak jaga hati UMNO, ke?

Anonymous said...

1. PAN adalah sayap melayu parti DAPIGS..

2.PAN...Parti Angkut Najis bagi tokeh-tokeh DAPigs

3.PAN..Parti ternakan dan biayaan Dapigs

4.PAN..Anjing suruhan Dapigs..LGE selalu pulas telinga Mat Sapu,lalu dicampak tulang lalu disuruh Mat Sapu mengejarnya...hinanya PAN

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin parti PANdir dan Parti Kencing Rakyat adalah boneka, badut dan pelawak ternakan, biayaan dan suruhan parti kafir harbi DA-Pig.

Maka kita tidak merasa harian melihat boneka, badut dan pelawak ternakan DA-Pig ini berdiam diri setiap kali mahaguru DA-Pig dan pengikut-pengikut DA-Pig menghina, memburuk-burukkan dan memusuhi agama Islam dan campurtangan dalam proses membuat fatwa, menghina agama Islam dan menindas dan menafikan hak umat Islam di negara ini.

Mereka berdiam diri setiap kali Lm Gone End dan geng kafir harbinya membeli banglo terlajak murah, terlibat dalam skandal bini dan kroni, membuat KERTAS kerja berharga RM300 juta, menghabiskan wang rakyat dalam projek terowong, menjual tanah kerajaan kepada syarikat asing, memusnahkan berpuluh kampung Melayu @ umat Islam, menindas peniaga Melayu @ umat Islam dll.

Maka jelaslah pemimpin-pemimpin parti PANdir dan Parti Kencing Rakyat adalah buta, pekak, bisu dan dungu.

Anonymous said...

Benar anon 3:05 PM. Pantang pengkhianat Melayu menderhaka pada pemimpin kafir harbi yang mereka sanjung, puja dan sembah selama ini. Puak kafir harbi ketawa besar melihat kebodohan pengkhianat Melayu yang suka mengkhianati bangsa Melayu sendiri.

Anonymous said...

amanah sbnrnya cuma mmprjuangkn islam moden dgn bekerjasama dgn dap.disebabkan oleh amanah parti yg masih lemah maka ia akan mnurut sahaja perintah dap.apabila ia bertmbh kuat barulh ia akan sdr brkawan dgn dap akan mrugikan islam.masa itu jugalah dap akan menendang setelah mrka tdk lg boleh mmperkudakan amanah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails