Tuesday, January 31, 2017

DAP Serang Presiden PAS, Ini Penjelasannya..



Pemuda PAS Teguh Mempertahan Tuan Guru Presiden PAS Daripada Serangan DAP


Dewan Pemuda PAS Malaysia berdiri teguh mempertahankan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang daripada serangan berterusan DAP khususnya Lim Kit Siang. Ancaman saman oleh Lim Kit Siang itu sedikit pun tidak menggentarkan PAS bahkan ia menzahirkan lagi siapa watak sebenar Penasihat DAP itu?

Serangan fitnah dan persepsi jahat yang disebar oleh DAP terhadap Tuan Guru Presiden PAS bukanlah perkara baru. Pada ambang Muktamar Pemilihan PAS tahun 2015 dulu, DAP begitu giat campur tangan hal dalaman PAS bagi menjayakan misinya menjatuhkan kepimpinan  Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang. DAP mahukan kepimpinan PAS yang sedia tunduk patuh dan taat setia kepada Pakatan Rakyat ketika itu.

Namun, apabila misi DAP mahu menukarkan kepimpinan PAS gagal, ditubuhkan pula PAN bagi merobek kekuatan PAS. Allah Maha Besar. Perancangan mereka gagal buat kesekian kalinya. PAS tetap teguh bahkan kian kukuh hari ini. PAN pula semakin dipandang sepi sehingga ada pimpinan Pakatan Harapan sendiri yang mencadangkan agar dibubarkan sahaja PAN itu seolah-olah memberi isyarat kewujudan PAN itu tidak bernilai langsung.

Seterusnya, Lim Kit Siang mengubah strateginya lagi sehingga sanggup menjilat kembali ludahnya. Maka, dihulurkanlah “salam olive branch” kepada Tuan Guru Presiden PAS sebagai tanda mahu berdamai kononnya. Malang sekali, DAP menyangka PAS ini begitu mudah terpedaya dengan wayang opera palsu yang juga merupakan taktik lama DAP hendak mempergunakan PAS bagi meraih sokongan Melayu-Islam menjelang PRU14. 

Dewan Pemuda PAS Malaysia menyokong penuh pendirian Tuan Guru Presiden PAS yang menutup terus pintu kepada DAP yang pandai berpura-pura suci ini. Sesungguhnya, sejarah tidak pernah menipu dan PAS tidak mudah lupa. 

DAP tidak pernah berhenti menghalang dan menghina prinsip perjuangan PAS. Dasar dan agenda PAS semenjak dahulu sehingga sekarang tidak pernah berubah, iaitu mengangkat martabat syariat Islam di bumi Malaysia ini. 

DAP mengaku sebagai parti demokratik, tetapi parti itulah yang paling tegar menentang usaha Tuan Guru Presiden PAS yang mengusulkan pindaan Akta 355 Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah). Usul pindaan tersebut dicadangkan di Parlimen, institusi agung demokrasi tetapi malangnya ia ditentang hebat oleh sebuah parti yang kononnya menjunjung demokrasi. 

Kami warga Pemuda PAS seluruh Malaysia tidak akan pernah duduk diam dan memerhati sahaja serangan bertubi dilancarkan oleh DAP terhadap Tuan Guru Presiden PAS. 

Kepada Lim Kit Siang, belajarlah terima hakikat dan menghormati pendirian PAS yang sudah serik untuk bekerjasama dengan DAP. Usahlah DAP bersikap seperti “gila talak”, berhentilah memaksa PAS menerima lamaran palsu itu.

Khairil Nizam Khirudin
Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia
30 Januari 2017 - HARAKAHDAILY 30/1/2017

15 comments:

Anonymous said...

Lobai2 mempertahankan tunggul tua sangatlah malang.
Tak ubh seperti lembu yg dicucuk hidung
Dihidangkan rumput beraCun pun makan.
Tunggul kayu pun disangka tiang batu.

Anonymous said...

eb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Anonymous said...

/www.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu


KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

“Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

“Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

Razali (BN-Muar), mengingatkan semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta mempolitikkan isu sebegini bagi memastikan keharmonian kaum kekal terjaga.

Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani pula berkata kenyataan itu sangat tidak wajar kerana mereka tidak faham hukum-hakam agama Islam.

“Para ulama, pemimpin, dan umat Islam sendiri yang menguruskan soal ini… Bagaimana hukum orang murtad, hukum orang yang melanggar undang-undang Islam. Itu orang yang mengetahui sahaja.

“Jadi kenapa dia nak masuk campur, kalau dia buat begitu, nanti timbulkan kemarahan umat Islam. Kita pun tak mahu masuk campur agama dia,” katanya.

Sementara itu, Ngeh, yang juga penasihat DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

Anonymous said...

maweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

w.ismaweb.net/2014/12/tony-pua-semai-kebencian-terhadap-islam/

Tony Pua semai kebencian terhadap Islam

BANGI, 6 Dis – Ahli Parlimen DAP Tony Pua dilihat sedang menyemai kebencian terhadap agama Islam apabila mempertikai pendapat orang Islam mengenai agama mereka sendiri.

“Tindakan provokasi Tony Pua amat menjijikkan, mengulangi skrip tokoh sekular evangelis yang memperlekeh agama orang Barat pada kurun ke-17,” kata Setiausaha Biro Politik ISMA Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan.

Beliau merujuk entri terbaru di laman facebook Tony Pua yang mengutuk kenyataan seorang profesor berhubung hukum alat muzik menurut Islam.

“Yes, our tax-payers money is paying for this “Professor’s” salary,” tulis Tony Pua siang tadi.

Tambah Ustaz Hazizi, akibat perlekehan dan sindiran terhadap agama yang berterusan, akhirnya orang Barat meninggalkan agama dan rata-rata mereka menjadi atheis.

“Tujuan Tony Pua membuat kenyataan begitu untuk merangsangkan kebencian terhadap agama dan merosakkan keharmonian antara rakyat negara ini,” kata beliau lagi.

Anonymous said...

tp://www.ismaweb.net/2016/06/haram-umat-islam-bersekongkol-dengan-dap-mufti-pahang/

Haram umat Islam bersekongkol dengan DAP: Mufti Pahang

KUALA LUMPUR, Jumaat – Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menegaskan bahawa adalah haram dan berdosa kepada mana-mana umat Islam yang menjalinkan kerjasama dan bersekongkol dengan parti rasis dan cauvinis DAP.

Ini kerana katanya, DAP dengan jelas menentang pelaksanaan hukum Islam dan berhasrat untuk menubuhkan sebuah negara sekular.

Jadi mereka dalam parti rasis itu adalah tergolong dalam kalangan kafir harbi yang wajib ditentang oleh umat Islam.

Beliau berkata, politik kebencian yang diamalkan oleh DAP jika dijalankan secara berterusan dibimbangi boleh menggugat keamanan dan keselamatan negara.

“Kita dapat lihat DAP begitu menentang pelaksanaan hukum hudud dan Rang Undang-undang Persendirian Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah (Pindaan) 2016. Prinsip mereka jelas membenci Islam dan berdosa besar bagi umat Islam bekerjasama d­ngan mereka.

“Rasulullah SAW menggalakkan umat Islam untuk berbaik-baik dengan golongan bukan Islam. Namun jika mereka yang mahu menentang Islam, kita wajib memeranginya,” katanya memetik Utusan.

Anonymous said...

Pas dah jadi kuda tunggangan umno.. meringankan kerja umno..

Anonymous said...

Baca lah bukti kat atas tu...sudah terang lagi bersuluh...sanggup PAN jadi barua DAP....

Anonymous said...

Barua dan Haramjadah

Anonymous said...

Jangan lah marah anon 8.06 PM.. mengaku ajelah jadi kuda tunggangan.. terasa pedih ke.. kan sabar tu setengah daripada IMAN

Anonymous said...

Setuju 101% dgn Anon 10:12pm...
kalu nak komen berjela-jela, buatlah blog sendiri

Anonymous said...

PAN tahu mereka telah 2 kali gagal (PRN Sarawak & PRK Kuala Kangsar) untuk membuktikan kepada DAP khususya bahawa kehadiran mereka bukan sahaja dirasai tetapi sebagai pengganti parti PAS yang kini tidak lagi bersama Pakatan Harapan.

Namun PAN bukan sahaja ditolak tetapi juga dimalukan hinggakan kehadiran mereka dalam kem pembangkang kini bolehlah diibaratkan sebagai hidup segan mati tak mahu.

DAP tahu PAN bukan lagi parti alternatif yang diterima oleh majoriti orang Melayu.PAN tidak akan mampu untuk menarik sokongan ramai dan kerana itulah PAN hanya dijadikan sebagai kuda tunggangan DAP dalam memenuhi jadual-jadual politik mereka.

Jadilah PAN Parti Ayam Negara.
Ayam Imayam

Anonymous said...

anon 11.26 PM
jagalah party awak sendiri.. party awak dah jatuh dah kurang dipercayai.. Banyak belit

Anonymous said...

Lu memang kapir Kit Siang. Jangan hina ulama Melayu! Hadi kalu tipu saman SR dapat pahala 1 jag air. Maki hamun dan takfir ulama Sunni Hadi boleh dapat pahala 10 kolam air syorga. Kalu fitnah pil kuda Hadi beroleh pahala 1 lautan! Pahala ponteng dan tak amanah di Parlimen belom kira dalam Loh Mahfuz! Kit Siang tak setaraf Haji Hadi.

IrWrWs said...

Tu dia pan cuba nak bandingkan lks dgn tghh yg mmg berbeza. tapi kalau lks dgn ust ahmad awang mungkin juga.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails