Sunday, December 04, 2016

Sepentas Dengan PM, Ini Sikap PAS


USTAZ IDRIS AHMAD | 04 Disember 2016

PAS merupakan parti Islam, dasarnya Islam, rujukannya Quran, Hadis, Ijma' dan Qias. PAS bukan Parti yang mengangkat senjata seperti IS, Taliban. PAS bukan parti yang tidak boleh bawa berunding dan berbincang.

PAS mengambil pendekatan Muwajahah Silmiah. Jalur dakwah dan jalur politik. Orang yang mengukur PAS dengan jalur politik tidak akan temui jawapannya. Tetapi PAS bergerak dan bertindak atas panduan Islam. 

PAS tidak kompromi dengan kezaliman dan penyelewingan, rasuah, GST, TPPA, 1MDB RM2.6 bilion, PPSMI, FGV, PKFZ, salah urus dana awam, ketirisan, ISA, POTA dan lain- lan. Menentang syariat Allah juga zalim. Memperlekehkan syariat Allah juga kerja zalim. Menghalang syariat Allah juga zalim.  PAS akan menentang tidak kira siapa yang melakukan kezaliman. Samaada kerajaan atau bukan kerajaan.

Di dalam perkara  sejagat PAS boleh bekerjasama walau pun dengan musuh politik. PAS pernah duduk semeja isu Palestin, dan hari ini anjuran NGO, pimpinan PAS akan sepentas dengan Perdana Menteri isu Ronghingya.

Akan adalah pula gelaran yang diberi kepada PAS, UG, gabung dengan Umno, makan dedak dan macam-macam gelaran. PAS tidak kisah. PAS bukan parti budak- budak yang boleh dicucuk hidung. Sejarah akan membuktikan siapa yang akan kembali ke pangkuan Umno. 

Kalau pemimpin PAS buat tidak boleh walau pun isu sejagat. Kalau orang lain boleh, bukan setakat sepentas malahan berpeluk dan berlaga pipi pun tidak mengapa. 
PAS tahu masa bila perlu berbincang, masa bila kita bertempur dengan musuh politik. Bukan semua masa kita bertempur, bukan semua masa kita berdamai.

Imej yang berkaitan

Bukan perkara baru, musuh PAS tuduh PAS. Waktu zaman Tun Mahathir perkenal Program Islamisasi semua pakat teruja dengan Dr Mahathir, termasuk badan dakwah di Malaysia. DS Anuar Ibrahim turut menyertai Umno kerana kagum dengan Dr Mahathir. 

Macam- macam seminar seperti  Siasah Syariyyah, Maqasid Syariah untuk menghalalkan penyertaan dalam Umno. PAS keseorangan melawan Umno BN.  PAS tidak percaya dengan program Islamisasi Dr Mahathir.

Ada gerakan Islam antarabangsa pujuk PAS sertai Umno, kerana Umno sudah hendak kepada Islam.  PAS tetap tolak.  PAS kenal apa itu Umno,  dulu, kini dan selamanya. Dasar Umno masih tidak berubah, siapa pun yang memimpin Umno maka itulah pembawaanya. –HARAKAHDAILY 4/11/2016

23 comments:

Anonymous said...

Tang mana,ikut al-qurannnya.tang mana ikut hadith nya.Tang mana ikut nabinya.yg kita tahu agama islam adalah ajaran suci dari allah.contohnya dibawa oleh nabi pada sahabat2.Tiada nak dapatkan kuasa untuk hudud.kuasa dapat dari pertolongan allah.Allah tolong orang2 islam yg menolong agamanya.allah tak tolong orang2 islam,yg rasuah,menerima dedak,menginiayai orang.

senang sahaja,jika pas itu bawa agama,tentu ulama2nya,bila berdoa sahaja dapat 'cash'dari allah,seperti nabi2 dan sahabat2 dahulu.Senjata orang2 mukmin adalah 'DOA' bukan kuasa,dedak,majority,demokerasi.AL-quran dah tunjuk contoh,agama islam tertegak melalui,keyakinan orang2 islam pada agama allah dan HANYA MENGIKUT PERINTAH ALLAH SAHAJA..BUKAN KUASA,yg mendatangkan agama allah.Al-quran ala=pas,hanyalah buatan manusia.Sebab itulah TERJADI,seperti pas ,sekarang.bEREBUT JAWATAN,MENGINIAYA ORNG,TERIMA DEDAK 90JUTA,COMMISION LOMBONG 10JUTA.dap DITEMPAT LAIN BABI HARAM/TAPI DAP DISELANGOR BABI HALAL PULA..JELAS LAGI NYATA...TANG MANA IKUT AL-QURAN ,DAN HADITHNYA..HANYA BUATAN MANUSIA,MEMANDAI-MANDAI CUBA TUNJUK HEBAT DARIPADA PETUNJUK JALAN YG LURUS. ALLAH.

Anonymous said...

Pegi belajar lagi la sibodoh bebal bebel.
hi hi hi

Anonymous said...

PASpispusPIGS memang sibodohbebal putar belit ayat quran jual agama untuk menghalalkan apa saja. Membalak di Kelantan hingga menindas orang asli pun macam hudud jugak. Musuh pas hanya dap & amanah.Pkr Dap di Selangor kawan politik kerana fulus walaunta tompok2 tahee untaa..

Anonymous said...

Tunjuk mana yang putar belit, bodoh!

hi hi hi

Anonymous said...

nak tahu putarbelit pi tanyaa lebai, lebai deris, lebai tontowi lebai takiri & lebai abodohi.Jangan pi tanyaa Pas Selangor ..nanti depaa jawab 'hang ni lebai dok dalam perigi butaa kaa.." ?

Anonymous said...

December 4, 2016 at 12:37 PM
Itulah jawapan sibodoh, tiada hujah!
Takat tu je ilmunya..
he he he

Anonymous said...

Itulah jawapan sibodoh, tiada hujah!" .. tompoktompok tahee unta - walaa' walauntaa

Anonymous said...

Saat umat Islam dizalimi di sana sini masih ada lgi yg keras hati sesama Islam hingga tak boleh berbincang pun utk kebaikan umat Islam. Malang...

Anonymous said...

Org ajak bincang di Parlimen ditolak speaker. Tapi pas dan umno tak pulak bangkang speaker. Mereka duduk diam sahaja manakala pkr, dap dan amanah bangun membantah speaker. Nampak tak depa tengah jual agama.

Anonymous said...

Lepas tu PKR, DAP, Amanah buat apa?

Tak hadir pun majlis bantah myanmar anjuran badan Islam sedunia! Nak tunggu anjuran DAP?
hi hi hi.

Anonymous said...

TIPU; Majlis bantah myanmar anjuran umnongokpaspigs .. pkr dap Amanah tak payah datang kerna mereka kafer kalau mati tanam kat jirat ..

Anonymous said...

Lepas tu PKR, DAP, Amanah tengok najib & hadi sama mesra-alam wala'berwala' bertahalusi bertaawun BERKERIS untuk menyerang myanmar.

Anonymous said...

ANTARA WAJAH NAJIB DAN HADI MANA YG LEBIH TERSERLAH CAHAYA NUR KEIMANANNYA.?????????????????

JAWAB DGN HATI YG IKHLAS....

Anonymous said...



Wow....balaci haprak ultra kiasu dan liberal meroyan sakan tahap sawan babi apabila mereka PAS, UMNO dan NGO bekerjasama membela umat Islam Rohingya yang sedang diburu dan dibunuh dan masjid dan kampung dibakar oleh pengganas Buddha dan rejim pengganas Myanmar.

Soalan alahan untuk puak ultra kiasu dan liberal:

Mengapa parti dan NGO ultra kiasu dan liberal tidak mengadakan sebarang demonstrasi mengutuk kezaliman dan kekejaman pengganas Buddha, sami Buddha dan rejim pengganas Myanmmar di hadapan kedutaan pengganas Myanmar?

Mangkuk hayun ultra kiasu dan liberal sila jawab !

Anonymous said...

Hadi ulamak.najib juga ulamak.
isteri hadi ulamak. Isteri najib juga seorang ulamak.......

Poning den di buyek nyo..
poning sebana poning....
poning tujuhh kolilingg..
....kalempong hannyut....

Anonymous said...

PEMBETULAN komen December 4, 2016 at 5:20 PM

Wow....balaci haprak ultra kiasu dan liberal meroyan sakan tahap sawan babi apabila mereka MELIHAT PAS, UMNO dan NGO bekerjasama membela umat Islam Rohingya yang sedang diburu dan dibunuh dan masjid dan kampung dibakar oleh pengganas Buddha dan rejim pengganas Myanmar.

Anonymous said...


Mangkuk hayun liberal 5:22 PM mengidap migrain kerana melihat Hj Hadi dan Najib bekerjasama membela hak umat Islam Myanmar ! Balaci-balai ultra kiasu dan liberal hanya berminat membela hak pengganas Buddha Myanmar menindas umat Islam sahaja !

Anonymous said...

Bangladesh yg negara islam halau balik ...orang rohingya kau orang diam ...
protes lah ....kata m.sia ada power di oic negara pling maju..

Wayang lebih...

Anonymous said...

PM Bangldesh boneka India ! Sebab itulah dia halau orng Rohingya balik ke Myanmar untuk dibunuh oleh pengganas Buddha dan rejim pengganas Myanmar !

Anonymous said...


Mengapa puak ultra kiasu dan liberal termasuk Siti Jari Tengah berdiam diri melihat pengganas Buddha dan rejim pengganas Myanmar memburu dan membunuh umat Islam Rohingya dan membakar masjid dan kampung umatIslam di Myanmar? Bukankah berdiam diri bererti merestui pembunuhan dan penindasan ke atas umat Islam?

Balaci, macai dan barua ultra kiasu dan liberal sila jawab !

Anonymous said...

Tun mahathir dah JAWAB....
Anon 7.16....

Anonymous said...

Anon 10:58...buat penat je tulis panjang2...tapi bila tulis doa dapat 'cash' terus tu je dah tahpe hape tah bunyi. Tunjukkanlah kat sini pertubuhan Islam mana dlm dunia ni yg bila doa terus dapat 'cash' on the spot. Aku nak mintak pertubuhan tu doakan anon 10:58 jadi pengerusi Pan. Esok jadi pengerusi Pan dan lusa mintak pulak doa agar Pan dapat sokongan umat Islam sedunia. Tulat jgn lupa mintak pandangan Dap dgn kuasa yg tiba2 telah dimakbulkan doa 'cash' on the spot tu ya...
Tulisan bunyi konon Islamik tapi penuh muslihat dn jahil

Anonymous said...

Oyekeee? Sama seperti Hadi Mereng boneka Umno?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails