Tuesday, December 06, 2016

Tak Beri Maklumat 3 Individu Daesh, Koperal Polis Wanita Ini Dijel.

Hasil carian imej untuk Tak Beri Maklumat 3 Individu Daesh, Koperal Polis Wanita Ini Dijel.

KUALA LUMPUR - Seorang polis wanita berpangkat Koperal dijatuhi hukuman penjara maksimum tujuh tahun oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini atas pertuduhan dengan sengaja tidak memberi maklumat berhubung perbuatan keganasan tahun lalu.


Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Nordin Hassan menjatuhkan hukuman itu terhadap terfuduh Jusninawati Abdul Ghani, 35, selepas pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah diakhir kes pembelaan kes itu sebentar tadi.
Dalam penghakimannya Nordin berkata, kesalahan yang dilakukan adalah serius apabila tertuduh sendiri gagal memikul amanah sebagai anggota polis.
"Dalam kes ini tertuduh telah gagal memberikan maklumat berkaitan tiga individu yang merupakan pengganas Daesh. Bukan itu sahaja tertuduh juga turut menyatakan hasrat untuk ke Syria bagi menyertai kumpulan Daesh" kata Nordin.
Mengikut pertuduhan tertuduh didakwa dengan sengaja tidak memberi maklumat berhubung perbuatan keganasan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya antara Ogos 2015 dan 22 Mac tahun ini.
Berikutan itu tertuduh didakwa mengikut Seksyen 130M Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. - K! ONLINE

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails