Monday, December 05, 2016

Penentang Abd Hadi Di Perhimpunan Rohinya, Jawab Ini..



Oleh Idris Ahmad

Apa masalahnya TGHH hadir himpunan solidariti untuk Rohingya pada hari ini. Ada yang kata munafik kepada PAS. Macam-macam lagi gelaran yang digelar. Kamu boleh gelarlah macam-macam gelaran sementara kamu boleh tulis dan kata. Tulis jangan tak tulis. Kata jangan tak kata. Spin jangan tak spin. 
Persoalanya dekat mana yang salah TGHH?. Adakah TGHH minta projek dalam ucapannya?. Adakah TGHH baca ayat Quran tidak betul. Adakah TGHH berucap menyebut fakta tidak betul?. Adakah TGHH terkeluar tajuk?

Adakah salah untuk bekerjasama isu kemanusiaan? Adakah ia salah dari segi agama?. Adakah Salah TGHH menggunakan platform himpunan ini membaca ayat quran di hadapan pemimpin Umno BN sebagai usaha untuk menerangkan Islam. Adakah TGHH minta supaya bangkit menentang syariat Allah.

Adakah TGHH minta supaya hadirin semua sokong Umno.

Ada yang tafsir ayat "Jangan kamu cenderung dengan kezaliman". Seolah-olah TGHH sokong orang zalim, maka ia akan disambar oleh api neraka. Salah kerana TGHH duduk sebaris dengan PM, nanti akan disambar oleh api neraka.

Biarlah orang menilai dengan tulisan mereka. Biarlah orang menilai tafsiran ayat quran mereka. Baru orang tahu tahap ilmu mereka dan dendam kesumat mereka.


Kesimpulannya, marah kerana yang pergi itu TGHH. Yang berucap itu pemimpin PAS, kalau pemimpin mereka Ok. Kalau yang mereka suka, buatlah macam mana pun akan di "taqdiskan" (disucikan).

Fahamlah dengan kaca mata Islam,bukan emosi. Rujuklah Quran, Sunnah, Sirah. PAS tidak akan tunduk kepada sesiapa. Selagi tidak bertentangan dengan Islam dan syariat PAS akan terus bekerja untuk menegakkan Islam.

PAS tahu jalannya sukar dan jauh. Mereka yang ada agenda yang jahat akan terpelanting. Kalau Umno BN ada strategi dan ada agenda tersendiri, PAS juga ada strategi dan tawakkal kepada Allah SWT. Perancangan Allah lebih hebat. (IH)

19 comments:

lebai belai said...

nak panggil bangang kang korang kata korang ulamak tapi ada.peluang di parlimen utk bahas atau usul atau paling tidak pun sokong usul utk ronghya di perbahaskan....korang buat dek je. senyap. sebijik mcm lembu kenyang. x ke munafik?. klau dah bahas kat dewan pastu nak berhimpun kira ok la. xde nya.dengki x dpt sepentas dgn pemyamun tu la bodoh.

Anonymous said...

Jawab takdak hujah. Tu je.
he he he

Pak Chu Rantau Panjang said...

Salam buat Pak Hasyim ..

Pak Chu mengikuti ucapan Tok Guru Hj.Hadi dan Datuk Sri Najib di perhimpunan Solidirity Rohingya melalui media massa dengan penuh semangat dan syahdu. Mengenangkan nasib yang menimpa minoriti Rohinya di Myamar yang dizalimi yang ditindas diluar kemanusiaan sepatutnya setiap pemimpin politik diMalaysia bersatu kearah tersebut bukan saling "menjelir lidah ' dan menuduh atas kepentingan sesuatu.

Kalau lah ada sikap seperti ini maka sampai bila pun kita tidak akan bersatu hati jika musuh melanda Bumi ini. Dasar politik yang dibawa oleh pemimpin yang sempit pemikirannya dan rela "membunuh" hati dan naluri kemanusian malah rela memberi minum "racun agenda" yang mereka rencana kepada pengikut mereka yang mindanya telah tertutup dek kepartian yang jumud sudah pasti sering "bermata juling " atas apa yang dilakukan oleh puak lain miski pun satu kebaikan.....Astaufirllullah......wasaalam.

Ibnu Hasyim said...

t.kasih Pak Chu.

Betul kata Pak Chu. Itu menjadi tugas kita untuk menerangkan kebenaran.

Teringat cerita kisah nabi Ibrahim yang dibakar di dalam api oleh penyembah-penyembah berhala. Sekor burung pipit datang membawa setitik air untuk memadamkan api yang membuak ganas.

"Aku tahu setitik air ini mungkin tidak memberi kesan apa-apa, tetapi aku menyatakan sikap aku dalam membela kebenaran dan menentang kezaliman." Kata pipit.

Cik Minah said...

Pak Chu...Rasanya SEMUA orang akan turun berhimpun
SOLIDARITY ROHINGYA, mungkin tak cukup ruang di Stadium
Mini Titiwangsa tu, KALAU HAJI HADI SOKONG USUL
PERBAHASAN NAK MEMBAWA ISU ROHINGYA KE PBB,
DI PARLIMEN tepoh hari.
Malangnya Haji Hadi diam membisu.
UMNO pulak menolak mentah-mentha usul ini.
Jadi, kenapa pulak nak bersolidarity sedangkan kalau
bawak isu Rohingya ni ke PBB, tentu ada hasilnya.
Kofi Annan sendiri datang ke Myanmar jumpa Junta.
Kalau perkara ni di bawa ke PBB, tentu dapat
sokongan banyak negara.
Bolehlah selesaikan isu ni berbanding terjerit
terpekik di laman sendiri menggunakan platform
SOLIDARITY ROHINGYA.
Nka muntah tu adalah Pak chu.
Hipokrit tahap longkang.

Abuabdullahalbanjari said...

Setuju dengan Cik Minah. Isu ini isu bersama. Kenapa himpunan ini tidak dianjurkan secara bersama atas nama rakyat Malaysia. Kalau dalam banner tu ada wajah wajah ketua parti parti politik yang lain baru nampak satu solidariti yang kukuh. Orang yang berfikiran rasional boleh mentafsir dengan mudah apa yang tersirat di sebalik perhimpunan sebegini dalam suasana pilihan raya yang kian hampir.

Anonymous said...

Saya sekadar mencelah

kenapa waktu dibangkitkan di Parlimen, dan bila ditolak oleh Speaker, pihak Pas dan Umno duduk diam dan menikus.
namun bila di bawa ke perhimpunan, bersatu pula mereka teguh berpadu suara di luar kerangka mencela Myanmar

Tak ke pelik tu namanya Pak Chu dan Pak Hashim?

rasanya taklah bodoh dan juga bukanlahn fitnah kalau kita kata

lama sudah kanda menunggu,
dinda pula malu-malu
pernah sedondon bermerah jambu,
bila lagi rasmi bersatu

wahai kanda sabarlah dulu
dinda nak test market walaun
kalau dah ok, sebelum PRU
kalau tak ok, dinda janji tak lawan U

pernah bersama kita sepentas
rasanya belum puas menatap
undi PRU di atas kertas
sokongan kanda terus mantap

duet: tuai padi antara masak
esok jangan layu-layuan
mahar 90j sebagai dedak
BN terima sebagai gabungan


wakakakakakakkakakakakak

bersatu kita bercagu

Hamba Allah said...

Cik minah dapat info tu dari sumber mana??cuba story mory mai sat...

Hamba Allah said...

Anon 11:40 tlg bgtau info semua tu dari mana bleh dak??bkn apa..tkot nnti jd fitnah akhir zaman...neraka jahanam lah jwbny

Anonymous said...


MENGAPAKAH PEMIMPIN DAP, PKR, PAN DLL TIDAK MENGADAKAN DEMONSTRASI MENGUTUK TINDAKAN REJIM PENGGANAS MYANMAR MENINDAS DAN MEMBUNUH UMAT ISLAM ROHINGYA DAN MEMBAKAR KAMPUNG DAN MASJID UMAT ISLAM? BUKANKAH BERDIAM DIRI BERERTI MERESTUI TINDAKAN ZALIM DAN KEJAM REJIM PENGGANAS MYANMAR?

TAHNIAH DAN SYABAS UNTUK PEMIMPIN DAN PARTI PAS DAN UMNO KERANA MEREKA BERANI MENGADAKAN DEMONSTRASI MENGUTUK TINDAKAN REJIM PENGGANAS MYANMAR MENINDAS DAN MEMBUNUH UMAT ISLAM ROHINGYA DAN MEMBAKAR KAMPUNG DAN MASJID UMAT ISLAM !

Anonymous said...


Hello penentang-penentang Abd Hadi ....cakap depan cermin lah bhai ! Abd Hadi adalah jauh lebih baik dari penentang-penentangnya kerana beliau berani mengadakan demonstrasi membela umat Islam Rohingya !

Mengapa penentang-penentang beliau tidak mengadakan demonstrasi mengutuk rejim pengganas Myanmar? Penentang-penentang beliau adalah talibarut rejim pengganas Myanmar !

Anonymous said...

Kah kah kah kah....lawak la lu bhai

Anonymous said...

kepada : Hamba Allah 11.43am
daripada : anon 11.42am


maklumat mana yang tak jelas ?

cercite..

fitnah apa ni?

pasal dedak 90juta dibahagi sesama ?
pasal sedondon berbaju merah jambu sama warna ?
pasal sepentas berdua ?


kau ni duduk tengah hutan yang dapat internet coverage setahun sekali ke ?
semua hentam tak tahu
atau memang dah buta bisu
kerana ulama yang satu
semuanya kena setuju
atau neraka jadi tempatmu

akal taruk lutut
otak taruk siku
semuanya aku tak tahu


wakakakakkakakakakakakakkakakakaka
bersatu kita bercagu

Hamba Allah said...

Kau tu yg duduk dlm hutan...dh berkali2 PAS dh terangkan still xphm2..sia2 la mak pak hg hantar hg p sekolah tp masih jgk xreti baca..sudahlah anon 11:42 nnti lg byk saya kondem awak lg byk dosa saya..dan saya pn xmau kondem awk byk2 tkot nnti lg byk dosa awk sbb nk pertahan parti kesayangan tu sanggup awk fitnah mcm2...#pandappkrantiislam

Anonymous said...

Tuai padi tak masak-masak
Esok pastii layu-layuan
Taktik dap umpannya dedak
Terjelir lidah disambut pan

Anonymous said...

kepada Hamba Allah

cuba cerita, PAS terangkan hapa kepada siapa?
pasal laporan RM90j tu ke?
pasal kata nak saman Sarawak Report tu ke?

yang aku tahu pasal kau ni cuma satu....
takder hujah, sekadar sampah
paling cepat , kau akan jatuhkan hukum
itu kerja Kholid bukan hamba

dei thamby
sini kasi story lah
apa PAS sudah kasi terang sama orang?


wakakakkakakakkakakakkakakakakkakakak

bersatu kita bercagu

Anonymous said...


Balaci-balaci ultra kiasu dan liberal mengalami masalah otak tergencat menyebabkan mereka gala memahami semua penjelasan yang telah diberikan oleh PAS !

Anonymous said...

anon 7.51

kat mana boleh aku dapat penjelasan tersebut?
nak juga aku tahu apa penjelasan tersebut

kalau takder dedak 90juta, silalah saman
dah hampir setengah tahun dah ni

tolong keluarkan aku dari kekeliruan ini

Anonymous said...

PAS pelacur agama.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails