Monday, December 05, 2016

2 Trend Politik Bermula, Umat Islam Jadi Mangsa..

liew

Dua Trend Politik Bermula 4 Dis, Kata Pemikir DAP

 AIDCNews– 4/12/16 –Pada hari ini menyaksikan dua trend politik baharu di Malaysia, kata Pengarah Pendidikan Politik DAP Kebangsaan, Liew Chin Tong.
Dia merujuk kepada dua peristiwa penting yang berlaku pada hari ini iaitu kehadiran Tun Dr. Mahathir Mohamad ke Persidangan Kebangsaan DAP di Shah Alam dan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang duduk sepentas di Stadium Titiwangsa.
Dr Mahathir yang sebelum ini diwar-warkan DAP tidak dijemput menghadiri Persidangan Kebangsaan DAP diubah jadualnya dengan menjemput Pengerusi PPBM itu duduk sebaris dengan Penasihat DAP, Lim Kit Siang dalam persidangan tersebut.
dap-tun-mdap
Manakala Najib dan Abdul Hadi pula duduk sepentas dalam satu perhimpunan di Stadium Titiwangsa, Kuala Lumpur bagi membantah penindasan terhadap etnik Rohingya di Myanmar.
Selain Najib dan Abdul Hadi, kedua-dua pimpinan tertinggi UMNO dan PAS juga turut hadir dalam perhimpunan tersebut.
hadi-najibhadi-umnohadi3
Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Benarkah hari ini bermulanya 2 trend politik di negara ini? 

Satu kumpulan menyahut Pesatuan Ulamak Islam Sedunia bersama dalam Himpunan Solidariti Ummah khusus untuk menyatakan kebersamaan atas derita yang ditanggung rakyat Rohingya di Myanmar.

Himpunan tersebut merupakan gabungan anjuran badan bukan kerajaan (NGO) Islam seluruh Malaysia akan diadakan pada 4 Disember (Ahad) bermula jam 8.00 pagi di Stadium Taman Tasik Titiwangsa. Turut hadir ialah PM Malaysia Najib Razak dan Presiden PAS Abdul Hadi Awang.

Satu kumpulan lagi, ialah kumpulan dari Tun Mahathir bekas PM Malaysia yang berpaling tadah dari UMNO, Wan Azizah Presiden PKR serpihan dari UMNO, Mohamad Sabu Presiden PAN serpihan dari PAS, yang semuanya sanggup tidak hadir membela umat Islam Rohingya yang ditindas. Namun mereka sanggup hadir 'Terus Berjuang' bersama DAP dalam persidangan DAP pada masa yang sama. 

Membahagikan kepada 2 trend begini seolah-olah cuba memisahkan sekumpulan kecil umat Islam dengan saudara-saudara yang sejamaah dengannya. Bagai kambing keluar berasingan dari kumpulannya, yang akhirnya jadi mangsa mamahan serigala.

7 comments:

Anonymous said...


Pakatan PAS-UMNO membela agama Islam dan hak umat Islam di Malaysia, Myanmar dll adalah jauh lebih baik dari menyokong dan bersekutu dengan parti kafir harbi dan parti liberal yang telah mencabar, menghina, memfitnah, memburuk-burukkan dan menentang ajaran agama Islam, ulama Islam, parti Islam dan Perlembagaan Persekutuan [ 3(1)Islam Sebagai Agama Persekutuan] dan menindas dan menafikan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti negara ini.

Parti kafir harbi dan liberal dengan bodoh sombong mendabik dada kononnya merekalah pejuang hak asasi manusia tetapi sikap hipokrit mereka terbongkat apabila mereka tidak memperdulikan hak asasi umat Islam di Malaysia, Myanmar dll.Mereka berdiam diri seolah-olah mereka merestui pengganas-pengganas Buddha, sami Buddha dan rejim pengganas Myanmar menindas dan membunuh umat Islam dan membakar masjid dan kampung umat Islam di Myanmar dll.

Sehingga hari ini mereka masih gagal mengadakan sebarang demonstrasi mengutuk pengganas-pengganas Buddha, sami Buddha dan rejim pengganas Myanmar di hadapan kedutaan Myanmar ! Siti Jari Tengah pun tidak memperdulikan penderitaan umat Islam walaupun dia mendakwa dirinya pembela hak asasi manusia. Nampaknya sikap Siti Jari Tengah sama dengan sikap Aung San Suu Kyi! Ini jelas menunjukkan puak liberal adalah pendusta !

Pengkhianat dan munafik sahaja menyokong musuh-musuh Islam menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...


Jika PAS dan UMNO bekerjasama membela agama Islam dan hak umat Islam, kita semua yakin pemimpin-pemimpin rasis kafir harbi dan liberal akan meroyan sakan tahap sawan babi bergoleh-golek menangis, meratap dan meraung sekuat hati mereka kerana masa depan kafir harbi dan liberal akan hancur musnah dalam PRU14 !

Umat Islam telah menyedari kejahatan, kezaliman dan tipudaya parti kafir harbi dan liberal !

Anonymous said...

Err... agak2nya mengapa UMNO tak jemput PIS(Parti Islam SeMalaysia), yang juga parti serpihan UMNO?

Anonymous said...

...ke PAU

Anonymous said...

Parti.Ajaran.Syaitan

Utk.Melayu.No.Otak

Anonymous said...

Anon 1:05...hang jangan mimpilah Pan akan mengadakan sebarang demonstrasi mengutuk pengganas-pengganas Buddha di Myanmar...kalau nak kena kitai dengan Dap buatla...bukan setakat Dap kitai...dedak pun akan dipotong der...
Ada satu formula kalau nak senyapkan nyalakan Pan kalau dibedal. Sbb Pan ni akan menjawab sebarang kritikan walaupun jawapan tu sembrono, konon intelektuallah... Formulanya masuk lah Dap dalam sebulan dua. Dapat jadi boss kepada Pan sekejapan pun jadilah. Lepas tu bantai lah Pan setinggi langit pun, Pan akan sopan setia duduk dan angguk. Klu lucky, bolehlah nmpk lidah mereka terjelir. Itupun klu luckylah, sbb lidah terjelir tu biasanya masa baling dedak je keluar. Lepas bantai kaw2 keluar baliklah drpd Dap. Ini petua jer..selamat mencuba

Anonymous said...

Orang Pas seperti anon 1.03 memang kuat memfitnah. Jangan heran semua, kalau dah tuang presideng Hadi yang Mereng mengajar yang fitnah akan membawa ke syurga, apa nak diharapkan daripada barua2nya? Nama pun Parti Anak Syaitan kan?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails