Wednesday, March 16, 2016

Ubah Sistem, Agenda PAS Lebih Besar Dari Tumbangkan PM.

PRU-14: PAS mahu ubah sistem, bukan sekadar jatuhkan Najib 

PETALING JAYA: Pengarah Pusat Penyelidikan PAS (PPP), Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata, PAS ingin membawa agenda yang lebih besar pada Pilihanraya Umum ke-14 iaitu untuk mengubah sistem sedia ada, bukan sekadar menumbangkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. 

Pengarah Pusat Penyelidikan PAS (PPP), Dr Mohd Zuhdi Marzuki menyangkal kenyataan Pengarah Pendidikan Politik DAP Kebangsaan DAP, Liew Chin Tong yang menganggap PAS dan ‘jalur ketiga’ tidak akan memainkan faktor penting dalam PRU ke-14, memandangkan ia adalah pertembungan antara pihak pro-Najib dengan anti-Najib.

“Faktornya bukan Najib semata-mata, tetapi sistem urus tadbir negara yang tidak memberi jaminan mana-mana pihak akan mentadbir dengan telus.

“Mungkin Chin Tong hanya nampak pertembungan pro-Najib dan anti-Najib, tetapi PAS mahu membawa perubahan sistem secara keseluruhan,” katanya lagi ketika dihubungi.

Mengulas lanjut, Zuhdi mendakwa sistem sedia ada membuka ruang yang luas untuk mana-mana pihak menyalahgunakan kuasa, selepas bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menghakis unsur pemisahan kuasa serta semak dan imbang ketika mentadbir negara.

Menjadikan kerajaan Pulau Pinang sebagai contoh, beliau menyatakan betapa pentingnya kewujudan ‘jalur ketiga’ dalam memastikan kerajaan sentiasa membuat keputusan yang berpihak kepada rakyat.

“Misalnya projek penambakan laut di Pulau Pinang, walaupun dibantah banyak NGO dan malah Adun pihak kerajaan sendiri, ia tetap diteruskan.

Tetapi dengan adanya jalur ketiga, katanya lagi, parti yang akan membentuk kerajaan perlu bergabung dengan pihak tersebut dan tidak lagi boleh membuat keputusan secara sendiri.

“Inilah yang PAS cuba bawakan. Apabila rakyat dapat memahami perkara ini, mereka akan melihat hal yang lebih besar dan tidak lagi terperangkap dengan sentimen anti-Najib semata,” katanya lagi.


Gambar di bawah ini, terjumpa dalam facebook.

28 comments:

Anonymous said...

Inilah contoh ulamak jahat akhir zaman. Pedagang agama utk kepentingan diri.

Anonymous said...

Masuk class axdadi dlu....lps tuu ambil 3 senawi...dh lulus 3 senawi bru bleh jd lebai....bleh buat tahlil arwah.... Jd siak... Sesekali jd bilal bt iqomah sblm solat fardu.... Sambung belajar lg...jk dpt 4 senawi lulus.... Bru bleh jd ustaz.... Boleh kupas akan mandi junub...hal hadas... Baca talqin... Dpt 7 senawi bru bleh baca kitab kuning... Buat kupasan....huraian... Tp jk dh pgi jorden...india....syirya... Lengkap laa... Bru boleh di panggil ustaz... Jk dh berusia tuan guru..... Jk zuhud.... Byk amalan bru dpt title TOK GURU... Ada sinar cahaya yg tenang pd raut wajahnya. JADI jk nk ubah sistem.... Kena laluai mcm lebai....ust......tuan guru. Tok guru.... Baru lengkap sistem yg nk di ubah.... Tp jk semua terus di angkat jadi tuan guru.....perubahan tk ke mna....hanya angan angan gadis pilihan hati jee...

Anonymous said...

Sudahlahhhh Agenda Besar konon, CAKAP BESAR adalah. Daru dulu dok canang baik agenda Hudud dah tah macam2 lagi, tapi satu haram tak menjadi.

Anonymous said...

Orang serban besar mestilah angan2 besar..

Unknown said...

DAH TIBA MASANYA UNTUK SAYA MUFARAKAH. YANG ADA DALAM SAF KEPIMPINAN DAH MEELALUT DAH. TAK NAMPAK ARAH TUJUNYA. YANG PASTI PAS AKAN MEMASTIKAN BN TERUS BERKUASA.PAS SEKARANG DAH NAMPAK MACAM RAJALAWAK.BUAT LAWAK DALAM ARUS POLITIK NEGARA.

Anonymous said...

Lebih 60thn Pas..satu undang2 Islam tk terbuat tapi sibuk nak tukar sistem. Sistem ekonomi ikut acuan Islam pun tak mampu laksanakan. CAKAP BESAR DAN ANGKUH PULAK TU.

Tahap maharajalawak mega dah Hadi dan Pas la ni..Saya bagi 5 HA..

HA HA HA HA HA!!!

Anonymous said...

geng JJgle meroyan lagi. JJ+jilat jubuq.

ha ha ha.

Anonymous said...

Kah kah kah, , makan lagi dedak Dap kapir tu bnyk2 lagi, apa yg ulamak cakap semua tak boleh terima, hati perut dah jadi kapir, luaran je islam,,,Tn guru pan adalah Dap.

Anonymous said...

PAS = UMNO = PORNO

ha ha ha

Anonymous said...

Ingat Pas ingat Hududduit..

Ingat Pas ingat Memali..

PARTI AJARAN SESAT. PEMIMPINNYA ULAMAK JAHAT AKHIR ZAMAN.

Anonymous said...

Kah kah kah, ,apa parti amanah yg bersundal dgn dap kapir tidak memperdagangkan ugama ke??? Teruskan pas dgn agenda politik yg maju ke hadapan,, biarkan anjing menyalak dan babi menyondol najis Dap,,

Anonymous said...

Betulkan balik,

geng JJlge. Bukan JJgle. Rupanya masih ramai lagi penjilat juboq lge.. muka tebai macam peredu nyok, haram jadah pembelot agama, ikut cara hidup lge, menempah tiket ke neraka.

Tolak Islam sebagai kuasa politik, ekonomi dan sosial.

Anonymous said...

PAS PEMBELOT ISLAM SEBENAR. MEMPERMAINKAN AGAMA DAN HUDUD UTK ISI TEMBOLOK PEMIMPIN2 DAN ULAMAK2 SU. MENIPU AHLI2 DAN WALAUN2 TOLOL.

HANYA WALAUN2 TOLOL PENYEMBAH TOK LEBAI SONGSANG MRK.

HIDUP DAN MATIKU KERANA ALLAH BKN KERANA HADI DAN PAS PARTI AJARAN SESAT. MENYESATKAN WALAUN2 TOLOL.

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

Copy paste dari cerita pasal blog 3 Dr Zuhdi.

Salam Anonymous yang percaya Tuan Guru Hadi Awang tak berkomplot dengan Dato' Sri NAjib Razak,

Betullah ayat Quran tetap ayat Quran. Tulah belajar agama basic pun tak habis. Bukan saya dah sebut ke pasal Fiqh Alawiyat.

Dalam al-Quran Surah Saba' ada menyatakan berkenaan NEgara yang baik dan mendapat keampunan Tuhan. Ayat pasal Hudud je ke ayat pasal negara yang baik tak perlu buat pulak???

Apa bezalah korang ni dengan pemahaman Puak IS. Ambil Islam ikut suka. Lepas tu kata orang anti Islam.

Prinsip Islam apa Fiqh Alawiyat pun tak tahu!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Copy paste dari cerita Blog 3 Dr Zuhdi.

Salam Anonymous yang percaya Tuan Guru Hadi Awang tak berkomplot dengan Dato' Sri NAjib Razak,

Sori, busy semalam.

Sebelum acara yang Najib Razak dan Hadi pakai baju sedondon warna pink, orang kuat perkasa sendiri beritahu kami semasa mesyuarat di Yadim berkenaan PAS dan UMNO dan kesatuan Melayu. Memang betul-betul jadi.

Di Muktamar Yadim tempoh hari, Dr. Zuhdi sendiri dengan memutar-belitkan hadis menyeru perkara yang sama dengan rakan penalisnya Datuk Dr Asyraf Wajdi Dasuki.

Kalau tak cukup lagi, Dato' Husam Musa cabar Hadi Awang kenapa pondan tak berani???

Jangan jadi bodohlah. Sudahlah diperbodoh oleh UMNO, diperbodohkan lagi oleh pimpinan Parti!!!

Tak cukup lagi ke??

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Anon 10.03 gang mana pulak ni kaki jilat jubur ularmammak majlis syura PAS ke
Komen jilat jubur kau je kau , perangai UMNO dah pulak ni

Unknown said...

TGLGE x songsang pulak yea.. kui kui kui..

Unknown said...

Tu lah masalah nya kau ni Nobody.. kau ada baca ke perlembagaan PAS.. dah nyata2 ada sebut al quran dan al sunnah.. maknanya dah merangkumi keseluruhan islam lah termasuk hudud..

Inilah akibatnya bersekongkol dgn parti yg x de perlembagaan .. nak baca pun tak ada.. lalu baca perlembagaan parti lain dgn otak yg kurang memahami..

Unknown said...

Sebelum acara yang Najib Razak dan Hadi pakai baju sedondon warna pink, orang kuat perkasa sendiri beritahu kami semasa mesyuarat di Yadim berkenaan PAS dan UMNO dan kesatuan Melayu. Memang betul-betul jadi. - Habis tu kalau ada parti yg pakai baju oren sama dgn warna pakaian sami buddha bermakna ada perancanganlah tu nak perjuangkan bangsa cina dan agama buddha!!..mudah dan bebalnya pemikiran..

Di Muktamar Yadim tempoh hari, Dr. Zuhdi sendiri dengan memutar-belitkan hadis menyeru perkara yang sama dengan rakan penalisnya Datuk Dr Asyraf Wajdi Dasuki. - ini hanyalah andaian kau shj.. aku pun boleh anggap PAN memutarbelit lagak profesional..profesional apa sampai hari ni x de perlembagaan.. !!

Kalau tak cukup lagi, Dato' Husam Musa cabar Hadi Awang kenapa pondan tak berani??? - Mungkin betul jika husam ada jawatan.. kini dah x de jwtan..jenuhlah TGHH nk jwb kalau ribuan ahli biasa mcm husam cabar TGHH.. so yg penakutnya husam kerana hanya berani bersuara hanya bila dah hilang jawatan..PONDAN sejati ler tew..

Jangan jadi bodohlah. Sudahlah diperbodoh oleh UMNO, diperbodohkan lagi oleh pimpinan Parti!!! - Diperbodohkan oleh DAP dan TDM kau nak kata apa plk. X nampak ko??

Tak cukup lagi ke?? - Tak..

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

PAN akan terus sakit hati selagi PAS x menggugurkan agenda hudud spt yg dikehendaki oleh penunggang mereka DAP.. itulah yg kita mahukan..kui kui kui..

Unknown said...

Sekurang2nya kita berusaha perjuang islam..bukannya perjuang agenda agama kristian DAP.. x nak hudud..

Unknown said...

Tak payah byk amalan.. kalau tentang islam mcm LGE dan LKS pun dah boleh PAN anggap mcm tok guru..

Unknown said...

Bukan x menjadi.. belum.. beza tuh.. nasihat aku jgn perlekeh org nak perjuang hudud kalau walau kita sendiri x yakin dgn hudud..

Unknown said...

Semoga komen sebegini dtg dari non muslim atau munafik..

Unknown said...

Orang yg cakap BESAR dan ANGKUH ialah org yg cakap macam profesional tapi masih x de perlembagaan..entah2 ada niat nak blk ke PAS.. piiraaahhh..

Unknown said...

PASUG mana PASUG..??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails